НЕ СХОВАЄШ.
Медслужба железных дорог является составной частью железнодорож- ной транспортной системы предупреждения и ликвидации ЧС на Ж.Д. и одновременно функциональной подсистемой ВСМК. Общую координацию мероприятий в ЧС на Ж.Д. осуществляет Департамент здравоохранения РЖД Система здравоохранения РЖД имеет разветвленную сеть больниц. В составе РЖД функционируют центральные, дорожные и отделенческие ЛПУ, на базе которые создаются специальные формирования для развертывания и работы в очагах санитарных потерь. К этим формированиям относятся: * Аварийные врачебные бригады постоянной готовности. Они формируются на базе ЛПУ железных дорог. Предназначены для оказания первой врачебной, неотложной хирург. и анестезиологической помощи. На место ЧС они убывают в составе аварийно-восстановительного поезда. * БСМП (хирургические, травматологические, реанимационные, нейрохирургические, терапевтические, акушерско-гинекологические, урологические) комплектуются из числа ведущих специалистов центральных и дорожных клинических больниц. Профиль бригад, их количество определяется мощностью и возможностями медицинских учреждений. * На сети железных дорог создано и функционирует около 90 подвижных формирований (вагон-амбулатория, вагон - перевязочная, санитарная летучка, блок скорой помощи, вагон - радиологическая лаборатория и т.д.). * Для ускорения прибытия сил и средств в железнодорожных больницах созданы (по участковому принципу) врачебные бригады, которые направляются в зону катастрофы на транспорте своих учреждений немедленно после получения соответствующей информации. * Вопросы госпитализации пострадавших на железных дорогах решаются в порядке взаимодействия с территориальными учреждениями здравоохранения.
Кроме перечисленных сил, входящих в состав ВСМК, в ряде министерств и ведомств имеются специальные, достаточно многочисленные подразделения, которые предназначены для проведения аварийно-спасательных работ в шахтах, под водой и т. д. В составе этих подразделений имеется медперсонал, который тесно взаимодействует со СМК и может включаться в систему оказания экстренной медицинской помощи населению в ЧС.
Ст. преподаватель кафедры МПЗ и МК А. Шабров
Три основные формы сильных глаголов немецкого языка
НЕ СХОВАЄШ.
На згадку про випуск 2014/2015 року.
· У «Карнавалі» п’єсу «Шопен» оточують К’яріна і філістимляни · У 1949 році Г. Берліоз написав оперу «Весна народів» · Під враженням революції 1830 р. Ф. Ліст написав симфонічну поему «Революційна симфонія» · Фігаро каже графу, щоби він передягнувся у п’яного солдата. Він вривається в дім, щоби просити викуп · Опера «Травіата» вальсована, тому, що протягом неї використовуються англійські повільні та швидкі віденські вальси. Повільні вальси звучали, коли вона була в будуарі і зароджувалось її почуття до Альфреда. А далі була арія з роздумами – чи їй того треба, бо вона – вільна жінка. · В третій дії на початку Віолетта лежить в себе в спальні і дивиться на свій портрет. Ну і коли вона помирає – віддає свій кулон Альфреду. · Друга частина Симфонії № 4 Г. Малера – скерцо, картина чужого і тупого Оркестр грає в кабаку бажаючим танцювати і веселитися. Соло скрипки настроєне на тон вверх. Середній розділ скерцо – замріяний сумний спів. · М. Глінка бере уроки в З. Дена по оркестровому питанню. У Петербурзі його викладач – Кухольбекер. · «Лімож. Ринок. Весела новина» · У циклі «Картинки з виставки» п’єса № 4 «Худоба», підзаголовок «Бидло» а № 7 «Лімож. Ринок» ділиться на два розділи «Римська гробниця» і «З метрвими мертвою мовою» · К. Вебер – започатківець жанру романтичної опери · Концертні твори К. Вебера: «Життя музиканта» і музика до драми Гольфа «Преціоза». Лібретто опери - у формі Кіндом. · В увертюрі до «Вільного стрільця» ГП на лейтмотиві Анхена · Твори І. Стравінського «Балада про лє-су», «Мавра Шекспіром» · Балет «Петрушка» належить до течії фугізму (звертання ждол первісного народу) · Варіанти назв п’єс з «Картинок з виставки»: «Прогулянка-картинка», «Радісна новина», «Невилупівші пташенята» (або «Каченята вилупились»), «О стольном городе Киеве» (або «В востольном городі Києві»). · «Прогулянка» - провідна тема драми «Борис Годунов» · Ключові номери драми «Борис Годунов»: хор хлопчиків «Кормилец-батюшка», плач «Абідєлі Юродіва», сцена Бориса з курантами · М. Мусоргський написав оперу «Женітьба» по Глінці · Вокальні твори М. Мусоргського «Детекон» і «Гопак на Дніпрі» · Протестантизм – це течія, яка спрямована на перекладання релігійних книжок і літургій. У Франції – лейбористи, у Англії – буритани. · Честі, опера «Езоп» · Ренесанс – це епоха, спрямована на інтерес до людини та її права на життя у суспільстві · Хор філістимлян «Звучить тромбон, грає» · Кетенський період – найкращий в житті Баха. Герцог розумівся на музиці і дозволив йому писати. В цей час написані 6 французьких сюїт (на французькі теми), 6 англійських (на замовлення англійця) і 6 партит (для скрипки соло) · У Веймарський період Бах написав токату і фугу у ре мінорі, для органа пасакалію і духовні кантати для клавіра. Він дотримувався основних фори і таким чином досяг досконалості. · Увертюра «Самсон» - героїко-монументальна увертюра на біблійну тему · У «Ріголетто» – герцог Мантульський (або – Мандебурзький) · «Генерал Лявін - екзорцист» · Лібретист Дж. Верді – Вінценцо Бреве (Браве) або Ченсо Пяве · У «Травіаті» є швидкий Австрійський вальс і повільний вальс-бустон · Знаментиті сучасники Е. Гріга: Б. Бьєрнсаг, Г. Вергенланд, О. Віньє, Ф. Енгельс, Й. Мошелес, Улле Белль · Цикл «Про померлих дітей» написаний на тексти Рукіркє · В «Болеро» тема – іспанськй танець, легка, показ демократичних думок, почуттів. У останній 18 варіації – вершина кульмінації, гімн демократизму · К. Дебюссі «6 епічних епіграфів», під впливом війни пише революційні твори і симфонічний твір «Ібенія» · Скарбек — граф, відомий землевласник і меценат. Заснував у Львові театр свого імені · Париж – найбільший центр західноєвропейської цивілізації та культури · Із самого початку артистичного життя Шопен зачаровував оригінальністю всього свого музичного вигляду. Найсильніша якість Шопена-піаніста таїлася в рідкій красі звуку · Марія Водзінська не була позбавлена розуму й здатностей і в рамках світського аматорства займалася живописом, співала й грала на роялі, складала невеликі фортепіанні п’єски. · Номери з циклу «Зимовий шлях»: «Готель» і «Добраніч» · Струмок приводить мельника до струмка, де він закохується в прекрасну дівчину, але отримує суперника мисливця, який також закоханий у цю дівчину і мельник вирішує поховати свої почуття і кохання на дні струмка. · Розпочинається цикл піснею №1 «Добраніч» - це вступ, розповідь про втрачені надії. Форма куплетна, у 4 куплеті перехід у однойменний мажор. Цей перехід підкреслює байдужість. Пісня №5 «Липа» - це солодкі спогади про липу, що стояла біля входу в місто. Це одна з найвідоміших пісень циклу. Як і у більшості пісень у «Липі» є вступ і завершення. · «Ось стоїть шарманщик шумно за селом…» · У 1778 році Моцарт їде в Париж. З татом він посварився, тому їде з мамою. Був поганим менеджером, тому поїздка була не підготована. Моцарту не вдалось організувати жодного концерту, усі ніби відвернулися від нього, вони опинилися у скрутному матеріальному становищі, незабаром помирає мама і композитор себе винить в цьому · Alla Turca означає «в турецькому стилі». Турецькою музику в 18 ст. називали музику жвавого й веселого характеру · Спочатку опера називалася «Альмавіва, або даремна обережність». Россіні так назвав свій твір, тому що опера «Севільський цирульник» вже була написана— її автором був Джованні Паїзієлло · Розіна – сирота, досить не бідна. Граф називає себе Ліндором, бідним студентом, бо хоче, щоб любили його, а не титул. · Виконавський склад «Божественної поеми» О. Скрябіна: скрипки, мідні духові і челеста. Будова: «Боротьба», «Насолода», «Фінал» · Фортепіанні поеми О. Скрябіна «Сатанинська» і «Диявольська» · Мініатюри О. Скрябіна: сонати і концерти · Майстерзінгери: Шар Орлеанський та Ганс Загс · Експресіоністи відображали воєнні події. Представники напрямку: Бьоклін і Муха. · Фовізм, інша назва – вандалізм · Університет створений в Парижі, там вивчали: музика –фізика-музика · Вчитель Шопена – Войцех Жирний · «Поргі і Бесс» - 7 дія 2 картина · Літературне першоджерело опери «Поргі і Бесс» - романс «Поргі» Д. Хейболта, групи образів: наркоман, сутенер, спортінглайф, Кроун. · У вступі проводяться два лейтмотиви: Лоенгріна і посла Грааля, ці два мотиви сходяться в один. · Перевірка на наявність слуху (замість «слухова вікторина») · В пізній період творчості Р. Вагнер пише книгу про диригування «Бетовен» · Вокал у Вагнерівських операх пов’язаний з оркестром. Вокальні партії виконує оркестр. · Опери В. А. Моцарта: «Удава на простушка», «Духовний зінгшпіль», «Мітрідат», «Цар понтійський», «Уцісула» · Вершина симфонічної творчості В. А. Моцарта – соната № 40 · Симфонічна поема Б. Сметани «Влтава» має 5 картин: «Полювання у лісах», «Місяць. Русалки», «Святоянські пороги», «Свадьба в деревне» · В центрі античного театру знаходяться скена і котурни · Глюк взяв міф за основу своєї античної реформи · Скільки розділів має рондо? - Три - Яких? - АВА - У Й. Гайдна в симфонії рондо має таку форму? - Так. Це – нетипове рондо. · Об’єднання художників експресіоністів „Синій вареник” (вершник) · Симфонічна казка „Петя і Вова” · „Царева наречена”, сцена Любаші і Морфія · „Тангойзер” – це... там, де всі вмирають? · А можна здати теми, щоб швидше їх забути?!!! · Сват Кецал – гібрид Кацала і Децла · Персонажі в опері діляться на активних і пасивних · „Місячне п’єро” · „Аполон з Піфійська” · Бородін написав „Бородінську симфонію” · Дія „Кармен” відбувається в Сибір’ю (Севільї) · Мета діяльності „Могучої Кучки: - написання музичної критики; - навчання простих людей на диригентів; - навчити музики загальні маси. · „Арагонська хата” · „Місячний цикл П’єро” · Опера Р. Штрауса „Аріадна на лексусі” (на Наксосі) · Танець семи покривал з головою Іоканаана · Клавесиніст Ромко Куперен · Художник-імпресіоніст Пісуар (Пісарро + Ренуар) · Ідея опери „Руслан і Людмила” – висміювання немічного Чорномора, тупих богатирів; засудження влади того часу · Трагедія Шекспіра „Ат тела” (Отелло) · „У пізній період творчості Й. С. Бах працював кантором, збираючи гроші у людей” · Вокальний цикл Мусоргського „Пісні танців і смерті” або „Танці після смерті” · Опера Мусоргського „Холмщина” · Симфонічна картина „Іванова дочка на лисій горі” („Иванова ночь на Лысой горе”) · Мусоргський навчався у школі гвардійських підполковників або гвардійських поміщиків · Антонін Дворжак, перебуваючи в Америці написав твір „Армянський прапор” · Лади народної музики: піфійський, фінікійський · Танці старовинної сюїти: алємандра, сарабандра, курандра · Реалістичні персонажі в опері „Снігуронька”: бобри (бояри), сковорохи (скоморохи), біляші (бірючі) · „На туркенях... одягнувся!” · Опера Глінки „Роман і Джульєтта” · „Припарковане фортепіано” (препароване) · Опера Римського-Корсакова „Бояриня Вера Шизлонг” · „Композитор-симфоніст - це такий композитор, що є основоположником своєї музики” · Вершина оперної творчості Моцарта: ”Король і пастух”, „Ідомексій” (Ідоменей), „Аполон і Гліциній” (Гіацинт), „Млинар і пастушка” (Мнимая простушка) і...симфонія № 25. · Педагогічну освіту Моцарту дав батько, він вчився в музичних школах (різних) – у архієпископа зальцбурзського і у папи Терентія в Оболонській академії · Менует в сонаті A-dur драматичний і не драдеційний · Гей Канчелі · 3 ч. Rondo alla turca – тобто в дуже швидкому темпі. Там присутні духові і ударні, що відбивають ритм · Оркестр в Байройті захований під сцену, щоб не бачити диригента · Ідея симфонічної поеми „Життя героя” Р. Штрауса – боротьба з критикою в свою сторону · Скрябін вважав, що він на світі один, а навколо нього нікого немає. Він був дуже високої думки про себе · Основа лібретто „Травіати” – „Дама з комедіями” · Леонтович використовував спів з закритим ротом „вмордурандо” · Гуцули як щедрі люди, кидали гроші у труну (про „Гуцульський триптих М. Скорика) · Іванко і Марічка виросли і покохали одне одного на фоні прекрасної карпатської природи у тричастинній формі · Пізній період творчості Бетовена – Бетовен оглух · 14 соната присвячена дівчині Бетовена. Її звали „Місячна” · Дует Лізи і Поліни „Не вечер” · Малер написав „Пісню про симфонію” (Пісня про землю). · Народився Г. Малер у Австро-Угорщині, тепер – Чехія · Г. Малер працював в Маріїнському палаці чи в Марійському театрі · Герої опери Р. Штрауса „Саломея”: Наррабатон і Іконан · Дж. Пуччіні, опера „Нудьга”(„Сум”) · Пуччіні навчався у маланській (міланській) консерваторії · „Іспанська суєта” (сюїта) · П. Чайковський „Пікова дама”, номери: клятва Германа „Мне страшно” і сповідь Германа – 3 рази. · „Что наша жыыыыыыыыыыыыыы….знь – игра!” · Основоположник російської класичної музики – Іван Сусанін · Чайковський продиригував своєю 6-ю симфонією, від чого і помер. Після цього він продовжив свою диригентську діяльність за кордоном, зокрема в Кам’янці · В опері „Тоска” є лейтмотиви критики (криниці) і втечі. – А хто від кого тікає? – Тоска від Каварадоссі. · В опері П. Чайковського „Лебедине озеро” найбільш відомою є арія маленького лебедя. · Основні образи опери „Шехеразада”: грізний владика і солююча скрипка. · „Воццек” – це опера-фарс, групи образів: ліричні і гротескні (наприклад Гамбург-мажор) · Частина з сюїти „Пер Гюнт” – „В печері злого чарівника” · Композиторські техніки ХХ століття: пунктуалізм і мінімалізм – це теми на одну ноту, але великими тривалостями · Друга тема „Осені” Л. Дичко „Дівка як дошка” (Дівка Явдошка) · Хороми, хоругми (хорал) співали труби-дури (трубадури) · Адольф або Арнольд Шнітке · Композиторське угрупування „Французька містика” (французька шістка) · Шуману притаманний аферизм (афористичність) · Мазурка – це танець-жарт · Corno Iglesias – англійський ріжок · Дворжак побував з гастролями в Західній Україні, Чехії, Словаччині і в Європі · Після створення системи Бьома почалась революція · Види діяльності Гріга: композитор, диригент у філармонії, після успішного власного концерту, піаніст, а також акомпанував своїй дружині Ніні. · Фортепіанна поема Скрябіна „К пламьє” · Аїда перша спустилась в підземелля, і, ясно, перша померла · 1830 р. – це творче життя Шопена. Революція була в Росії і вона напала на Польщу · Берліоз „Фантастична симфонія”, 3 ч. – його ведуть на страту під звуки двох маршів, один – веселий, другий – грайливий · Як звати Верді? Джон, Джонатан, Джакузі · Мисливець відбив у мельника млинарку і він від суму заспівав: ”Тяжка печаль!” · „Лісовий цар” Ф. Шуберта – про батька, який був хворий і мав доньку, ні – дружину, вона була непослушна і він мав з нею проблеми – і тут появився добрий лісовий цар. · Ф. Шопен виступав і познайомився з Авророю Фю (Дюдеван), в неї закохався і разом – ну як – жили, вона його покинула, він захворів і помер · Баха треба грати на стільці, розслабивши всі частини тіла · М. Глінка написав 2 опери: „Руслан” і „Людмила” · Тема, що лягла в основу фіналу „Української симфонії” М. Калачевського - „Ой джигіте, джигіте” (Джигуне-джигуне) · Про темп: поцо а поцо · Інтервенції Баха · Один з стилістичних напрямків С. Прокоф’єва – духовім (фонізм). Приклад – балет „Стальний строк” (скок) І. Стравінського · Про Ф. Ліста - він сказав: „Я краще помру, ніж відмовлюся від того, що я мадяр”... І помер, між іншим · Персонаж – дон Мазіліо · Ноктюрми Шкрябіна · „Незакінчену симфонію” Ф. Шуберт не встиг закінчити, але за нього закінчив Ліст · Прелюдія – твір, що виконується при людях · Сюїта – це клінічна (циклічна) форма · „Разводилась-разгулялась” – арія з опери „Хованщина” · К. Дебюссі „Післяобідній відпочинок Дауна” · Г. Ф. Гендель, ораторія „Самсунг” · Борис Годунов завів фашистів у болото · Р. Штраус: симфонічні поеми „Дон Жуá”, „Так сказав Заратруст”, „Тіль Улленшпіль” · Й. С. Бах. Оральна прелюдія · В епоху барокко художники малювали жінок з целюлітом · В 30-ті роки у Шумана починаються критичні дні · Будисти – це нудисти в Індії · 1 ч. меси - „Куріо іглесіо” · Снігуронька – це жінка царя Берендея · Симфонія Г. Берліоза ”Гарольд Віталій” · Карл Маркс Вебер · О. Бородін писав симфонічні картини, картини, фрески, літописи,... в общем щось східноазіатське · Чому цикл Ф. Шуберта називається „Зимовий шлях” – В усіх піснях дія відбувається зимою · Орфей – напівкозел, напівлюдина, що закохався в дочку річкового царя Посейдона · Фригідний зворот (фригійський) · Прелюдія Ах-moll · Засновником російського класичного балету був В. І. Ленін · Друга частина симфонії – „Плывучая андатра” (певучее анданте - Andante cantabile) · Цикл „Картинки звиставки” написаний під враженням від картин художника Віктора Гормóна · Засіб характеристики фантастичних сил в опері „Руслан і Людмила” – цілодобова гама (цілотонова) · Сметана – Барджип, Бенджин, Берджик, Бенжуá, Бенжамен · Українська тема у творчості Чайковського: опера „Червона калина” · Балети П. Чайковського: ”Спляча красуня” і „Гуси-лебеді” · К. Дебюссі давав назви своїм творам не на початку, а в кінці твору. –Де саме? - Перед кодою! ·...Виконав свій концерт з однією рукою (для лівої руки) · Одарка бачить Карася напідпитку...і починає співати · Опера Вебера „Обертон” · „..Арія Хабанери з опери „Кармен” · На заліку: - Я прийшов здати і Скрябіна, і Ріхарда, і Штрауса! · Оркестр в операх Р. Вагнера відігравав не останню роль. Оркестр - це ніби ще одна дійова особа · Партію фортепіано виконує рояль · Головний герой опери „Ріголетто” – Травіата · Бела Барток написала фортепіанний цикл „Мікроскоп” · Молодий мельник шукає щастя біля потічка... закінчується тим, що мельник лягає на дно · Юлійський і мікродідійський лади · Оркестр в театрі Р. Вагнера у Байройті забитий дошками · Основна тема романтизму – образ ночі і все, що з нею пов’язано... ·...Вже у щасті кохання він іде до неї, але бачить як з лісу виходить полювальник і йде до млинарки. Мельник, розуміючи, що він лишній, лягає в потічок і засинає · Короткий зміст увертюри Ф. Мендельсона „Сон літньої ночі”: ”Його дружина була дуже легковажна, Оберон сказав, що вона закохається в першого зустрічного і вона закохалася... в козла” · Опера О’Верда „Ріготрутта” · Ф. Шопен і Жорж Санд любили відпочивати на Майорівці · Барток ходив по селам і збирав християнські (крестьянские) пісні. Ходив разом з графом (фонографом) · Й. С. Бах написав „Добре темпераментний клавір” · Вчитель:,,Три куплети – то яка форма?” · Тема Анітри виконується pizzicato малих барабанів · Благальний (плагальний) зворот · М. Римський-Корсаков працював оглядачем морських оркестрів · Спеціально для дітей С. Прокоф’єв написав „Зимний Кáспер” (Зимний костёр) · Лейтмотив „Божого суду” проходить в опері на початку, в кінці, і на базарі. · Номери зі „Снігуроньки”: пісня Леля „Ягода-малина”, пісня Бермяти „Гімн Берендея” · А скрипку створив Берлусконі... Сільвіо · Латинською мовою розмовляли латиші · Так хто з них все-таки осліп: Гендель чи Самсон? · Ф. Пуленк написав дві опери „Людський голос” та „Телефонна розмова жінки зі своїм коханим” · Бах написав 32 сонати, серед них 14-та та „Сонячна” · Й. С. Бах працював у соборі св. Петра і забезпечував все, що стосувалося музики · Арія Снігуроньки „Я больная” („Как больно здесь”), дійові особи Бобиль і Бобилячка · Органум – пісня в супроводі органу · Г. Ф. Гендель народився в Гамбургері · Арія елементу (lamento) · Композитор римської оперної школи Коваль Честі (Каваллі і Честі) · Образи п’єс клавесиністів –портети, пейзажі та сімейні сцени. · Жанр ораторії „Самсон” – героїко-комунікативний, а дійові особи – фелестевляни · Хор пластунів з опери „Орфей” - Чому пластунів? - Бо вони розпластались перед Евридикою! · Симфонічний твір М. Глінки „Каменская” · Кларнет – німецько-фашистський інструмент (бо саксофон був заборонений, як неарійський, а кларнет – ні) · Італійські скрипкові майстри довели скрипку... до контрабаса · В раструб валторни вставляють... сардину · Половинна каденція – це така, що закінчується на половинній ноті · Домінантсепт обертається квінтами і септімами · Освіта М. Мусоргського була середньо-освітня · Тризвук – це спів трьох в унісон · Цей твір написано так, що його можна заграти догори ногами, а потім задом до переду (про „Ludus tonalis”) · Викладачами М. Глінки були губернантка, Куніце (Куніцин) і Кюхельбігель (Кюхельбекер). Він викладав вокал у відомстві шляхів сполучення... і набирав співаків у Італії (Рим, Неаполь) · Б. Бріттен, опери „Поворот мента” і „Пітер Грізлі” · Тема фіналу 4 симфонії П. Чайковського: „В опере „Бірьоза стояла” · Мондіверді (Монтеверді), Бухмерт (Брукнер), Мельдисон (Мендельсон), Гохмант (Гофман), Берліні (Белліні), Шульман (Шуман), Масме (Массне) · ПП концерту С. Рахманінова проходить спочатку у соліста, а потім у пристрасній знемозі · Даліла – хитра і підступна зрадниця, Гендель змалював її як власну жінку · Арія Самсона „Ясна ніч”, „Ніч яка зоряна”, сцена валення храму. · Дует Кадарки і Карася · Різновиди реприз: істерична, естетична, статична · У розробці переважає примітивний (мотивний) принцип розвитку · Прелюдія К. Дебюссі „Дельфінські танці” · Боріс Равель написав балет „Дитя і чвари” (чари) · Автор опери „Сільська честь” – Петро Москальний (П’єтро Масканьї) · П. Масканьї, опера „Сельский час” · Основоположник італійського веризму – Еміль Зоря · Український композитор Віктор Косменко · Тему виконують дерев’яні валторни · Улленшпігель – це той, що дитині у яблуко стріляв? · Вокальний цикл Г. Малера „Пісні рогатого хлопчика” · Опера Р. Вагнера „Летючий орландець” · Сюїта Е. Гріга „Пер Дун” · Вокальну партію Р. Вагнер зрівнює з оркестром · Ф. Шуберт вивчав композицію у Л. Колвікта (у конвікті) · Увертюра в опері К. М. Вебера „Вільний стрілець” інформаційно (інтонаційно) пов’язана з оперою · Лейтмотив прокляття у балеті Стравінського ”Петрушка” є у біотональності (бітональний) · Тема фашистської навали з’являється в розробці і розробляється з маленької в велику. · Дружина Р. Шумана – Клара... Новікова? · У прелюдії К. Дебюссі „Ворота Альгамбри” зображено „Південний ринок” (східний базар) · Г. Свірідов – лауреат лемківської (ленінської) премії · Кобзарі говорили лесбійською мовою (лебійською говіркою) · Коза де-Реза · За мюзікл “Girl crazy” Дж. Гершвін отримав пулітцерівську премію · Провідний напрям у творчості Е. Саті – меблева (модерна) музика – з шумами і спецефектами · У 1914 р. в С. Прокоф’єва почався революційний період · Симфонія П. Чайковського „Зимние грозы” (грёзы) · Пісня „Політ в’язнів” (пісня політв’язнів) · Опера „Назар Стодоляр” · Шпрегеншпіль (шпрехштімме) · Групи образів у „Воццеку” – чайники (начальники, можновладці) і люди · Колискова для Клари · Опера Дж. Гершвіна „Поргі і без” · Корф (К. Орф) · ПП у фіналі симфонії – гімноподібна · Образ Графині трактується як привид Германа · Перша картина опери „Пікова Дама” – „Сон в Літньому саду” · К. Пендерецький, „Свідок з... Єгови” · Ті египетські жерці – вони ж як чукчі! · Римський-Корсаков вчився у морському інституті сухопутних військ. · Види діяльності Глінки: виконавська, але недовго, бо переграв руки. · "Добро пожаловать, мой Финн!" (сын, арія Фінна) · Глінка заснував 2 оперні жанри – seria і buffа. - Яка ж у нього опера buffа? - "Руслан і Людмила", бо "Іван Сусанін", вроді, серйозніша. · Пробудження природи досягається збільшенням динаміки · Вдома в них (у сім’ї Ревуцьких) був сімейний хор · В Італії Глінка познайомився з італійськими музичними діячами: співаком Петровим і композитором Мендельсоном. · Опери Дж. Россіні "Італійка в Авліді" (Алжирі) та "Магомет-2" (Магомет ІІ) · Ларольєра (Лорелея) · Духовними кантами були псальми. Вони виконувались між перервами у богослуженні · Опера С. Прокоф'єва "Повість про справжню любов" (людину). · Італійський футуризм вже вміщує сучасні ембріони. · Кантата С, Людкевича на сл. І. Франка «Наймичтка» · Революція оперного стилю Дж. Верді · Л. Ревуцький практично не змінював свої пісні (про вокальний цикл “Сонечко”) · Кантата написана на вірші європейських університетів на старонімецькій, старофранцузькій і вульгарній латинській мовах · Скарпья – дуже пристрасна жінка, готова на все заради кохання · Опера австрійського композитора Гріха (Гріга) “Пер Гюнт” написана за твором Упса Апса (Ібсена) · Лейтмотив заборони (в “Лоенгріні”) проходить на річці, в діалозі з Ортрудою і в спальні три рази · Невільників з турецької неволі рятували кобзарі, які піднімали їх на боротьбу · Кобзарі були закохані в музику. Вони приїжджали з воєн і виконували її. Їх попередники – Боян, Смитуса і скоромохи. · Серед романсів М. Глінки – дві українські народні пісні на слова В. Забіли. · В. Лисенко, опера «Маруся Богуславка» · М. Лисенко використовує в хорі «Гей, не дивуйте» справжню народну пісню Богдана Хмельницького · Прем’єра симфонії № 5 Д. Шостаковича прозвучала у виконанні мравінського оркестру (оркестру під управою І. Мравінського). Вона написана для потрійного складу фортепіано. ГП у репризі викладена восьмимірними унісонами тутті. · У розділі «Хортам, гончим слава!» С. Людкевич повертає тему з гір · В цьому романсі досить, ну, така гармонія – передає емоцію. · Бабців на селі ніхто не вчив співати, але вони так чисто співають, що професіонали їм дивуються. Це у них в крові так заложено · Якщо в історичних піснях оспівувались битви, то в думах люди трошки дофантазовували. · Пацюкато, срещендо, лізато, сракато · Тональність фуги П. Хіндеміта – атональний До-мажор · Дует Сампсона (Самсон + Сімпсон) і арія Херафія (Хараффи) · Гендель грав у дворі герцога саксонського, а вчився у Цахало (у м. Цахау) · Будова ораторії “Самсон”: 1 ч. – клавесинна гра, 2 ч. – хорали філістимлян з відповідями · Духовними кантами були псальми. Вони виконувалися між перервами у богослужінні · Флейта панна, флейта-селітра (сірінга) · Античні драми “Цар Едік” (Едіп), “Птахи і жаби” (Хмари + Жаби), “Ван Ханг” (Вакханки + Ван Хелсінг) “Цар Езоп” · Драматург Еврібіт · Підпійські (Піфійські) ігри · Майстерзінгери: Фо Бурдон і Вальтер Фогенварський · Римські композитори Степан Ланий (Стефано Ланді) і Вальдурі (Вітторі) · Ваганти співали про важке студентське життя · Міркування Платона про музику: 1. “Музика – уміння управляти. Музика – це жіноче” 2. “Музика керує хором” 3. “Музика – це уміння жити і управляти хором” (Музика - це уміння управляти хором; ритм – вираження чоловічого начала, а мелодія – жіночого) · Музиканти середньовіччя: пилорізи, пиводуми (пиворізи), гістрільти (гістріони), скоромахи · Меценат барокового мистецтва д’Евріпід, художники Рембріні, Ельгроло або Ельгруго (Ель Греко) · Напрямки ХХ століття: прессіонізм і цесессія · Композитор Бурік (Орік) · Що робили композитори “шістки” у роки фашистської окупації? - Були зрозумілими народним масам! · Урбанізм – термін походить від назви міста Урбань. · Музичні інструменти: порно інглезе, сексафон, віола д’аморозо, вірджинія · Троєяїцький тиждень (троїцький) · П. Чайковський Симфонія “Грёзы любви” · В своєму маніфесті композитори “шістки” виступали проти світового імперіалізму та ІІ світової війни · І. Стравінський, балет “Війна священна” · М. Равель, балет “Дитяча година” (Іспанська година + Дитя і чари) · Художник Горак (Брак) · А. Веберн був хормейстером робітничих об’єктів · Опера “Вольцек” за драмою Бюнхера · Д. Мійо написав концерт для бензопили з оркестром · Bel canto – чистий спів · Buffa - жартівлива опера · Комікізований військовий марш · М. Мусоргський, цикл “Детская Ерёмушки” (Детская + Колыбельная Ерёмушки) · Особливості оркестровки 3 ч. Симфонії № 4 П. Чайковського: по принципу - бас і терція · Тема вступу (Й. Гайдн, симфонія № 103) у контрабасів в темпі арпеджіо · “Серенада Аполона і Ацинта” (серенада “Апоплон і Гіацинт”) · В Пролозі Борис Годунов змальований як цар-убивця, потім він еволюціонує і ми його зустрічаємо як люблячого батька (2 дія) · Drama per musica – антична драма у супроводі, який виконує “флорентійська камерата” · Будова сонати A-dur В. А. Моцарта: 1 ч. Повільна, 2 ч. Менует без allegro, 3 ч. фінал-рондо у формі варіацій · Новаторство В. А. Моцарта: герої в операх перетворюються з добрих у злих і навпаки · Confutatis. У коді потрапляє на той світ · Requiem aeternam – вічний спосіб · Сонатне алєбро · Л. Бетховен – перший, хто використав фортепіано у якості інструменту · А. Онеггер написав ораторію “Антилопа” (Антігона), “Жанна д’Арк на вигнанні” (на вогнищі) · Гріг Канчелі · Половєцкіє пляцкі · Пісня Мендельсона за прялкою · В пісні Ф. Шуберта “Гретхен за прялкою” фортепіано зображає образи природи · Особливості романтичного концерту: після репризи є кусочки соліста і оркестру · Інтервали бувають: характерні, тритони і романтичні (хроматичні) · Риси балади: хороший початок і поганий кінець. · Які ви знаєте обернення тризвука? · - Секс. -Який? - Мажорний і мінорний! · Rondo alla durca · Andente arioso · Пісня Юродивого “Месяц ясный” або “Месяц ходит” · С. Прокоф’єв “Любов до друга з апельсинами” · Техніки: сандризм (сонористика), пастелізм (пуантилізм) · С. Прокоф’єв “Ромео і Джулька” · “Петро І і вовк” · Про “Ромео і Джульєтту” С. Прокоф’єва: “Це історія про вічне кохання і смерть через любов, на той час вважали, що треба бути ненормальним щоби на таке спромогтися” · К. Ф. Глюк, опера “Лібретто” · Лібреттист Кальцапіччі · Будова 1 картини 2 дії опери К. Ф. Глюка “Орфей”: Хор фурій, танець фурій, Хор фурій, Арія Орфея, Хф, АО, Хф, АО, Хф. Так було легше для артистів. · Демілітаризована реприза (динамізована) · “Паризькими симфоніями” Й. Гайдна у Парижі продиригував Гомес (Госсек), а “Лондонські симфонії” були написані по дорозі до Лондона · Прелюдія К. Дебюссі «Дедушка с волосами цвета льва» · “Прогулянка” – це початок увертюри. · Твори Мусоргського: Сюїта «Хованщина на Лисій горі» і пісня «Під Дніпром» · К. М. Вебер – основоположник великої концертно-фортепіанної опери · Сцена викрадення Руслана · Третя редакція «Бориса Годунова» 20-30-х років – «Сталінська Ламма» (редакція М. Ламма сталінського періоду) · Композиція опери: 1 дія – 2 картини, 3 дія – 3 картини, 2 дія – 0 картин. · В увертюрі до «Вільного стрільця» проводиться тема лісового ландшафту · Опера Дж. Россіні «Італійка в ажурі» · Лейтмотиви з опери «Борис Годунов»: тема камери (кошмару), Димитрія, Лжедимитрія і Самозванця · «Борис Годунов» - історико-драматична опера-seria · Хор «Розійшлася-розгулялась» · Розробка уроку з музичної літератури – це його планування по основним і додатковим пунктам. Від цього залежать години і зарплата вчителя · Література має бути узгоджена з Міністерством освіти музичних шкіл · Головні герої опери «Кармен»: Кармен, Хозе, Болеро і Хабанера · У 1840 р. Р. Шуман одружився з Вікою · К. Орф заснував Ґўнтершульверг · Симфонія П. Чайковськог
|