Студопедия — Прелюдії для фортепіано
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Прелюдії для фортепіано






Власне в невеликих фортепіанних прелюдіях дуже чітко проявилась широта художніх інтересів Барвінського, здатність по-своєму передати найрізноманітніші мистецькі враження і почуття у найбільш мініатюрному і швидкоплинному з-поміж музичних жанрів.

Тут помітні і впливи імпресіоністичної гри барвами, спокійний, споглядальний характер образів, притаманний цьому стилю, (перша прелюдія). З нею зіставляється ясна, мов сонячний день, веснянкова друга прелюдія (Нотний приклад № 23), що відобразила особливе замилування митця до перевтілення фольклорних джерел у європейській манері - вона побудована на зовсім простенькому, розташованому у вузькому діапазоні, мотиві, що нагадує нам прадавні закликання до природи (можна порівняти її з мелодією пісні "Благослови, мати, весну зустрічати") або сопілкові награвання; повторність акордової опори, постійна ритмічна фігура, поступове, "обережне" ускладнення супроводу посилює відчуття спокою; в другому епізоді загальний колорит трохи "затемнюється", ніби хмарина набігає на чисте небо, хоч композитор досягає цього ефекту зовсім простими засобами - перенесенням у нижчий регістр, зменшенням гучності.

Останній епізод вносить деякі незначні зміни - пісенний мотив розділяється в регістрах і перекидається з одного голосу в інший, як перегук двох сопілок; цей діалог поступово сповільнюється, аж поки не переривається урочистим акордовим поступом. Наприкінці, як далекий відгомін, знову звучить на найвищих нотах початковий мотив. Яскраві образи природи, настрій радості від єдності з нею, створений Барвінським у цій прелюдії, нагадують поезію його сучасників, наприклад, цикл „Сонячні кларнети" П.Тичини.

Далі, в третій прелюдії втілений буремно-примхливий, типово романтичний експромт2; винятковою красою вражає четверта прелюдія, яка викликає паралелі з суворим і прекрасним хоралом (сам композитор зазначає характер її виконання - Аndante геligіоsо, тобто повільно і релігійно); остання, п'ята знову повертає слухача до романтичного світу, це бурхливий і патетичний фінал.

Ці прелюдії користувались одразу ж після їх написання таким успіхом, що не лише маестро Новак, празький педагог Барвінського дуже схвально відізвався про творіння свого учня і виконував на сцені, але й концертуючі піаністи майже одразу після їх написання радо взяли прелюдії в репертуар, і вже у 1918р. ноти були надруковані у Лейпцигу.







Дата добавления: 2015-06-29; просмотров: 1298. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Расчетные и графические задания Равновесный объем - это объем, определяемый равенством спроса и предложения...

Кардиналистский и ординалистский подходы Кардиналистский (количественный подход) к анализу полезности основан на представлении о возможности измерения различных благ в условных единицах полезности...

Обзор компонентов Multisim Компоненты – это основа любой схемы, это все элементы, из которых она состоит. Multisim оперирует с двумя категориями...

Композиция из абстрактных геометрических фигур Данная композиция состоит из линий, штриховки, абстрактных геометрических форм...

В теории государства и права выделяют два пути возникновения государства: восточный и западный Восточный путь возникновения государства представляет собой плавный переход, перерастание первобытного общества в государство...

Закон Гука при растяжении и сжатии   Напряжения и деформации при растяжении и сжатии связаны между собой зависимостью, которая называется законом Гука, по имени установившего этот закон английского физика Роберта Гука в 1678 году...

Характерные черты официально-делового стиля Наиболее характерными чертами официально-делового стиля являются: • лаконичность...

Измерение следующих дефектов: ползун, выщербина, неравномерный прокат, равномерный прокат, кольцевая выработка, откол обода колеса, тонкий гребень, протёртость средней части оси Величину проката определяют с помощью вертикального движка 2 сухаря 3 шаблона 1 по кругу катания...

Неисправности автосцепки, с которыми запрещается постановка вагонов в поезд. Причины саморасцепов ЗАПРЕЩАЕТСЯ: постановка в поезда и следование в них вагонов, у которых автосцепное устройство имеет хотя бы одну из следующих неисправностей: - трещину в корпусе автосцепки, излом деталей механизма...

Понятие метода в психологии. Классификация методов психологии и их характеристика Метод – это путь, способ познания, посредством которого познается предмет науки (С...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.012 сек.) русская версия | украинская версия