Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Класифікація етичних чеснот і пороків




Доверь свою работу кандидату наук!
Поможем с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой
Чесноти Пороки
Надмір Брак
1. Мужність Відвага Боягузтво
2. Помірність (у насолодах) Нестримність Безпристрасність
3. Щедрість Марнотратність Скупість
4. Пишність Пиха Дріб’язковість
5. Великодушність* Марнославство Малодушність
6. (без назви) Честолюбство Нечестолюбство
7. Лагідність Гнівність Сумирність
8. Правдивість (істинність) Хвалькуватість Іронічність
9. Товариськість Блазнювання Грубість
10. Люб’язність Підлабузництво (без назви)
11. Справедливість політична    
12. Справедливість (зрівнювання)    
  (в економічній сфері) Визискування** Обділення***
  (у правовій сфері) Вигода Збитковість
13. Справедливість як загальна чеснота Привласнення Уникання шкоди****

* Сфера почестей і «безчестя».

**Аристотель пише: «утримати, завелику частину».

*** «Дати замалу частину».

**** Дослівно Іванов пише так: «Несправедливість (недостатнє приділення собі шкідливого)».

 

Сам Аристотель, взявши до прикладу почуття сорому, так витлумачує прояви його браку та надміру: «Сором – не чеснота, але сором’язливий заслуговує на похвалу і в певних речах тримається середини; а в іншого – надмір сорому, наприклад у боязкого, котрий усього соромиться. Якщо ж людині бракує сорому, чи його геть нема, вона безсоромна, в той час, як той, що тримається середини, сором’язливий»[3].

Проте, вважав Аристотель, не кожен учинок і не кожна пристрасть можуть мати середину, оскільки вже у назвах деяких пристрастей (злорадство, безсоромність, заздрість) і вчинків (перелюбство, крадіжка, вбивство) міститься погана якість, а отже, погані вони не через надлишок чи нестачу.

 


[1] Кессиди Ф. Х. Этические сочинения Аристотеля // Аристотель. Сочинения: В 4-х т. – Т. 4. – М.: Мысль, 1983. – 830 с. – С. 31.

[2] Иванов В. Г. История этики древнего мира. – Л.: Изд-во Ленинградского ун-та, 1980. – 222 с. – С. 165.

[3] Аристотель. Сочинения: В 4-х т. – Т. 4. – М.: Мысль, 1983. – 830 с. – С. 90.







Дата добавления: 2015-08-12; просмотров: 279. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2022 год . (0.016 сек.) русская версия | украинская версия








Поможем в написании
> Курсовые, контрольные, дипломные и другие работы со скидкой до 25%
3 569 лучших специалисов, готовы оказать помощь 24/7