Просвітництва
П л а н 1. Основні напрямки філософії Нового часу: а) емпірико-сенсуалістична філософія Англії (Ф. Бекон, Т. Гоббс, Дж. Локк); б) філософський раціоналізм (Р. Декарт, Б. Спіноза, в) суб’єктивний ідеалізм Дж. Берклі й агностицизм 2. Філософи французького Просвітництва та французький матеріалізм XVIII cт. С п и с о к д о д а т к о в о ї л і т е р а т у р и Бичко А.К., Бичко І.В., Табачковський В.Г. Історія філософії: Підруч. – К.: Либідь, 2001. – С. 93-168. Гусєв В.І. Західна філософія Нового часу XVII-XVIII ст.: Підручн. для вузів. – К.: Либідь, 1998. — С. 110-135. Денисенко В.М. Проблеми раціоналізму та ірраціоналізму в політичних теоріях Нового часу європейської історії. – Львів: ПАІС, 1997. – 274 с. Дзьобань О.П. Аксіологічний вимір проблеми безпеки (звертаючись до Томаса Гоббса) // Вісник Національної юридичної академії України імені Ярослава Мудрого. Серія: Філософія, філософія права, політологія, соціологія / Редкол.: А.П.Гетьман та ін. – Х.: Право, 2010. – Вип. 6. – С. 3-13. Петрушенко В.Л. Філософія: Курс лекцій. – К.: Каравела, 2002. – С. 140-161. Розова Т.В., Шинкарук О.В.Філософія Нового часу: Навч. посіб. – О.: Юридична література, 2000. – 32 с. Т е м а 5. Німецька класична філософія П л а н
3. Теоретична і практична філософія І. Канта. 4. Ідеалістична філософська система Г. Гегеля та його діалектичний метод. 5. Антропологічний матеріалізм Л. Фейєрбаха.
С п и с о к д о д а т к о в о ї л і т е р а т у р и Гулыга А.В. Немецкая классическая философия. – М.: Мысль, 1986. – С. 3-19. Коротких В.И. Педагогическая карьера и трагедия творчества: факторы эволюции философии Гегеля // Alma mater (Вестн. высш. шк.). – 2001. – № 8. – С. 22-26. Коротких В.И. Система философии Гегеля как предмет историко-философского рассмотрения // Вестн. Моск. ун-та. Сер. 7. Философия. – 2002. – № 6. – С. 3-19. Терлецький В.М. Кантове вчення про "A Priori" в онтологічній перспективі // Філософська думка. – 2008. – № 6. – C. 21-39.
Т е м а 6. Сучасна світова філософія
П л а н
1. Сучасна світова філософія: характерні риси та особливості. 2. Класичні філософські вчення ХХ ст. 3. Некласична філософія ХІХ-ХХ ст. 4. Сучасна релігійна філософія (неотомізм, тейярдизм, персоналізм). 5. Російська філософія ХІХ–ХХ ст.: основні напрямки та головні ідеї.
С п и с о к д о д а т к о в о ї л і т е р а т у р и Бродецький О.С. К’єркегор: теологія відчайдушної свободи // Людина і світ. – 2004. – № 7. – С. 29-34. Евлампиев И.И. Неклассическая метафизика или конец метафизики? Европейская философия на распутье // Вопр. философии. – 2003. – № 5. – С. 159-171. Калюжная Н.А. Философский анализ опыта: экзистенциальные аспекты // Вопр. философии. – 2009. – № 9. – C. 164-170. Пирожкова С.В. Проблема научного предвидения в философии К.Поппера // Вопр. философии. – 2009. – № 6. – C. 160-176. Скирбекк Г., Гилье Н. История философии: Учеб. пособие: Пер. с англ. – М.: Владос, 2001. – С. 645-683. Современная западная философия: Словарь. – М.: Политиздат, 1991. – С. 212-214, 253-256.
Т е м а 7. Українська філософія: традиції та особливості
П л а н 1. Філософська думка у духовній культурі Київської Русі. 2. Філософія українського Відродження та Просвітництва. 3. Філософія Г.Сковороди. 4. “Філософія серця” П.Юркевича. 5. Українська філософія ХІХ – початку ХХ ст. 6. Українське філософське відродження 20-х і 60-х рр. ХХ ст. і сучасний розвиток філософії в Україні.
С п и с о к д о д а т к о в о ї л і т е р а т у р и
Валявко І.В. Стан дослідження філософських студій Дмитра Чижевського в Україні // Філософ. думка. – 2004. – Волинка Г. Дещо про філософські орієнтації Михайла Петровича Драгоманова // Пам’ять століть. – 2003. – С. 30-33. Гнатюк Я. Філософсько-науковий кордоцентризм Кузьміна С. Вітчизняна академічна філософія: працюємо в архівах // Філософська думка. – 2010. – № 6. – С. 5-20. Слободянюк Д. "Філософія серця" як методологічне підґрунтя ідейно-теоретичної спадщини Памфіла Юркевича // Філософські обрії. – Вип. 22. – К.: Б. в., 2009. – C. 30-44. Ткачук М. Києво-Могилянська академія і становлення академічної філософії в Україні // Філософ. думка. – 2000. – Чижевський Д. Нариси з історії філософії на Україні. – К.: Вищ. шк., 1992. – С. 44-45. Шейко С., Марусич В. Духовні засади поліцентричного характеру української філософії // Філософ. обрії. – Вип. 3. – К.; Полтава: Б.в., 2000. – С. 38-51.
|