Реферати.
1. Романтизм у синкретичній світоглядній системі Пантелеймона Куліша. 2. П. Куліш – „перше напруження національного інтелекту” (Є Маланюк) Завдання для самостійної роботи. 1. Розкрийте суть конкретно-історичного та релігійно-філософського змісту „Чорної ради”. 2. Підготуйте повідомлення на тему „Пантелеймон Куліш в оцінці критиків”. 3. Розкрийте значення П. Куліша в розвитку української літератури. Питання для самоконтролю. 1. В чому полягає суперечливість світогляду П. Куліша? 2. Як у світогляді й творчості П. Куліша відображена українська національна ідея? 3. Які художні прийоми використовує П. Куліш, творячи образи „Чорної ради”? Рекомендована література 1. Гнідан О., Осьмак. Н. Світогляд Пантелеймона Куліша// Укр. літ. в шк.. – 1991. – №19.– С.22–30. 2. Гончар О. Національна ідея у світогляді і творчості Пантелеймона Куліша //Вісник НАН України. – 1994. – 36. – С. 58 – 66. 3. Дзюба І. Хутірська концепція П. Куліша // Слово і час. – 1998. – 24-5. – с. 43–46. 4. Історія української літератури ХІХ ст: у 2-х кн.. КН 1: Підручник/ За ред. Акад. М.Г.Жулинського. Київ: Либідь, 2005. 656 с. 5. Історія української літературної критики та літературознавства: Хрестоматія. – К.: Либідь, 1996.– Кн. 1–3. 6. Кононенко М. Безмежність і обмеженість хутірської філософії П. Куліша// Рідна школа. – 1990. – 29. – С. 12–13. 7. Літературна критика на Україні першої половини XІX ст. – К.: Наукова думка, 1984. 8. М. Грушевський. Історія української літератури: В 5 т. –К.: Наукова думка, 1993-1995. 9. С. Єфремов. Історія українського письменства. –К.: Femina, 1995.
Семінар 8. ТВОРЧИЙ ПОРТРЕТ ЮРІЯ ФЕДЬКОВИЧА. План 1. Особливості життєвого і творчого шляху. Патріотизм і соборність митця. Ідейно-естетичні позиції та вподобання. 2. Провідні мотиви та образи лірики. Розмаїття тематики, жанрів. 3. Героїко-патріотичний характер баладної творчості поета (“Довбуш”, Юрій Гінда”) та „національно-патріотичний пафос” (І.Франко) поем “Новобранчик” та “Дезертир”, їх художні особливості. 4. Релігійний характер, етизм творчості (”Пречиста діво, радуйся Маріє!”). 5. Цілісність та незламність етнотипів (“Штефан Славич”, “Сафат Зінич”, “Три як рідні брати”).
|