Студопедия — Модуль І. Постмодернізм як провідний напрям сучасної української літератури. Ранній етап.
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Модуль І. Постмодернізм як провідний напрям сучасної української літератури. Ранній етап.






2.1.1. Зміст теми.

Студенти усвідомлюють:

· літературно-мистецьку ситуацію в сучасній Україні;

· зміст постмодернізму як літературно-художнього напряму;

· принципи естетики та поетики постмодернізму;

· художні підстави до виокремлення поколінь, шкіл і течій в українському пост-модерні;

· вчаться аналізувати художньо-літературні твори сучасних авторів;

· вивчають вірші напам’ять.

 

2.1.2 Види навчальної діяльності студентів.

Лекції

Таблиця 6 А.

  №   Тематика і зміст лекцій   К-ть год   Література (осовна, додаткова)   Обладнання, ресурси   К-ть балів
1. Лекція № 1. Літературний процес України: загальний огляд. Своєрідність сучасного етапу. 1. Періодизація історії укра-їнської літератури. 2. Концепція «естетичних періодів» Д. Чижевського.   1. Волинський П. К., Пільгук І. І., Поліщук Ф.М. Історія української літератури. – К., 1964–1969. 2. Єфремов С. Історія україн-ського письменства. – К., 1995. 3. Історія української літера-тури ХХ ст.: У 2 кн. – К., 1999. 1. Портрети письменників.   2. Виставка наукової літератури до курсу.  
2.   С. О. Лекція № 2. Феномен постмодернізму. 1. Постмодернізм як універ-сальна духовно-культурна тенденція ІІ пол. ХХ ст. – поч. ХХІ ст., його філософ-сько-естетична база. 2.Художня система постмо-дернізму: а)принципи поетики; б)ідейно-тематична і жан-рово-видова палітра; в)новації та експерименти.   - А: 1. Гассан І. Чим є пост-модернізм і чим він стане? Літературний і культурний аспекти//Американська літе-ратура після середини ХХ ст. Матеріали Міжн. конф. Київ, 25–27 травня. 1999 р. – К., 2000. С.19–28. 2.Гассан І. Культура постмо-дернізму // Вікно в світ. – 1999. – №5. – С.99–112. 3. Ліотар Ж.-Ф. Ситуація постмодерну // Філософська і соціологічна думка. – 1995. – № 5–6. – С.15–38. 4.Бодріяр Ж. Симулякри і симуляція. – К., 2004. 5. Білик Г. Феномен постмо-дернізму і його український проект// Seminarium. Зб. наук. ст. студентів. – Вип. 1: Постмодернізм в укр. літ. – Полтава, 2007. – С. 6–23. Б: 1. Енциклопедія постмодер-нізму. – К., 2003. 2. Постмодернизм. Энцикло-педия. – Минск, 2002. 3. Маньковская Н. Эстетика постмодернизма. – СПб, 2000. Схема 1. Порівняльна характеристика модернізму і постмодернізму   Схема 2.Художня система постмодернізму   Текст лекціїдля ознайомлен-ня студентів. -
3.   С. О. Лекція № 3. Постмодернізм в українській літературі. 1.Генеза українського пост-модерного художнього мис-лення. 2.Літературні покоління, школи, течії. 3.Асоціація українських пи-сьменників (АУП) як пост-модерне мистецьке утво-рення.   - 1. Гундорова Т. Постчорно-бильська бібліотека. Україн-ський літературний пост-модерн. – К., 2005. 2. Баран Є. До розмови про «ранні» дев’яності//Іменник. Антологія дев’яностих. – К., 1997. – С. 210–223. 3. Даниленко В. Покоління національної депресії // Там само. – С. 248–262. 4. Даниленко В. Золота жила української прози//Вечеря на дванадцять персон: Жито-мирська прозова школа. – К., 1997. – С. 5–12. 4. Даниленко В. Покоління в українській літературі ХХ – початку ХХІ століть//Кур’єр Кривбасу. – 2007. – № 214–215 (вересень-жовтень). 5.Дуда Ю. Важлива подія на ниві української культури // Українська мова та літера-тура. – 1997. – № 9, № 11. 6.Сучасна українська літе-ратура кінця ХХ ст. – початку ХХІ ст. – К., 2006. 7.Seminarium. Зб. наук. ст. студентів. – Вип. 1: Пост-модернізм в українській літературі. – Полтава, 2007. 8. Укр. літературні школи та групи 60–90-х рр. ХХ ст. – Львів, 2009. 9. Письменництво: важкий хрест чи лавровий вінець. – К., 2010. Виставка книг, презентація авторів.   Текст лекціїдля ознайомлен-ня студентів. -
4. Лекція № 4–5. Літературні гурти 80-х рр. ХХ ст. 1. «Авангардність» у куль-турі. 2. ЛуГоСад. 3. Бу-Ба-Бу. 4. Пропала грамота.   1. Група «Бу-Ба-Бу»; група «Пропала Грамота»; Група «ЛуГоСад» // Прапор. – 1990. – № 7. – С. 3–26. 2.Літгурт «Бу-Ба-Бу» // Су-часність. – 1994. – № 5. – С. 5–63. 3. Лучук Т. Літературний Ар’єргард. Поетична кон-цептція ЛУГОСАДу // Су-часність. – 1993. – № 12. – С.18–26. 4. Москалець К. Діти з май-данів (Пропала грамота) // Сучасність. – 1992. – № 5. – С.148–155. 5. Анісімова Н.Український поетичний авангард кінця ХХ ст. // Дивослово. – 2003. – № 6. – С. 2–10. 6. Зборовська Н. Завершення епохи, або українська літе-ратурна ситуація кінця 1980–90 рр. // Кур’єр Кривбасу. – 1996. – Вересень-жовтень. – С. 76–82. 7. Сучасна українська літера-тура кінця ХХ ст. – початку ХХІ ст. – К., 2006. 8. «Бу-Ба-Бу» (Ю. Андрухо-вич, О. Ірванець, В. Небо-рак): Вибрані твори: Поезія, проза, есеїстка. – Львів, 2007. 9. Укр. літературні школи та групи 60–90-х рр. ХХ ст. – Львів, 2009. 10. Метаморфози. 10 україн-ських поетів останніх 10 ро-ків: збірка. – Х., 2011. 1.Методичні папки. 2.Фотоматеріа-ли. 3.Відеоматері-али. 4.Аудіоматері-али. 5.Тексти: Лучук Т. Тро-хи білого світу. – К., 2005. Гончар Н. Променевість. – К., 2004. Неборак В. ЛІ-ТОСТРОТОN. Книга зібрано-го. – К., 2001. Кундер Ріо (Либонь Се-мен). Panicoff-ski. – К., 2006. ІрванецьО. Любіть!.. – К., 2003. Ірванець О. Лускунчик –2004.– К., 2005. Ірванець О. Хвороба Лібенкрафта. – Х., 2010. Андрухович Ю. Моя остання територія: Вибрані твори. – Львів, 2009.    

 

Практичні заняття

Таблиця 6 Б.

Тематика і зміст практичних занять К-ть год Література (основна, додаткова) Обладнання, ресурси К-ть балів
1. Практичне заняття № 1. Постмодерна проза Валерія Шевчука 1. Біографічні відомості про письменника. Етапи твор-чого шляху. 2.Феміністична тема у твор-чості письменника: «Міся-цева зозулька із Ластів’я-чого гнізда», «Жінка-змія», «Декоративна жінка», «За-кон зла (Загублена в часі)», «Горбунка Зоя», «Диявол, який є (Сота відьма)». 3.Історично-фантастичні повісті В. Шевчука: «У па-щу дракона», «Початок жа-ху", «Книга історій. Інте-лектуальний роман», ін. 4. Значення творчості пи-сьменника.   А: 1.Мовчан Р. Постать В. Шев-чука в українській прозі ХХ ст. // Мовчан Р. Українська література ХХ ст. Посібник. – К., 1997. – С.68–75. 2. Тарнашинська Л. Художня галактика Валерія Шевчука: постать сучасного українсь-кого письменника на тлі за-хідноєвропейської літерату-ри. – К., 2001. 3. Таран Л. «Роззирнімося навколо й полюбімо цей світ»: Розмова з В.Шевчуком // Кур’єр Кривбасу. – 2003. – № 165. 4.Даниленко В. У пошуках демонічної жінки (архетип Аніми в пізніх повістях Валерія Шевчука) //Слово і час. – 2000. – № 2. – С.21–24. 5.Логвин Г. «Жаль кохання»: імпресіоністичне мислення В.Шевчука // Слово і час. – 2002. – № 4. – С. 39–44. 6. Бєляєва Н. Історична проза В. Шевчука в інтертексту-альному аспекті // Слово і час. – 2001. – № 4. – С.58–64. Б: 1. Тарнашинська Л. Гендер-ний колапсоїд В.Шевчука // Книжник-review. – 2003. – № 1. – С. 4. 2. Месевря О. Про систему персонажів повісті В. Шев-чука «Горбунка Зоя» // Ук-раїнська мова і література в школі. – 2004. – № 5. – С. 32–35. 3. Логвиненко О. Між двома полюсами обертається думка В. Шевчука в книжці повіс-тей «Жінка-змія» // Вітчизна. – 2000. – № 1–2. – С.150–152. 4. Саєнко В. Апокаліптичний звір із середини // Українська мова та література. – 2004. –№ 31–32. – С.19–28. Тексти: Місяцева зозулька із Ластів’ячого гнізда // Сучасність. – 1992. – № 3.   Декоративна жінка // Сучас-ність. – 2003. – № 3, № 4.   У пащу драко-на // Сучас-ність. – 1994. – № 3.   Початок жаху // Сучасність. – 1993. – № 3.   Книга історій. Інтелектуальний роман // Су-часність. – 2002. – № 5, № 6. Шевчук В. У череві апока-ліптичного зві-ра. – К., 1995. Шевчук В. Око прірви. – К., 1996. Шевчук В.Жінка-змія. – К., 1998. Шевчук В. Біс плоті. – К.,1999.    
2. Практичне заняття № 2. Епічна творчість Юрія Андруховича. 1. Ю. Андрухович – поет, прозаїк, есеїст, перекладач, літературознавець. Етапи творчого шляху, риси сти-лю. Критика про письмен-ника. 2.«Що перетворюється в «Рекреаціях» Юрія Андру-ховича?»: ідейний зміст твору. Особливості худож-нього мовлення. Карнаваль-ність. 3.«Московіада» як алегорія. Проблема цінностей за ро-маном. 4. Постмодерність «Первер-зії». Гра у творі. 5.«Дванадцять обручів» – твір-інтертекст. 6. Ідейно-художній зміст «Таємниці».   А: 1.Павлишин М. Що перетво-рюється в «Рекреаціях» Юрія Андруховича? // Сучасність. – 1993. – № 12. – С. 115–127. 2. Сулима М. Роман-учта: Про роман Ю. Андруховича «Московіада» // Слово і час. – 1993. – № 10. 3. Шерех Ю. Го-Гай-Го: Про прозу Юрія Андруховича і з приводу // Сучасність. – 1996. – № 10. – С.123–128. 4. Зборовська Н. Завершення карнавалу «Перверзії» Юрія Андруховича // Вітчизна. – 1997. – № 5–6. – С.145–152. 5. Павлишин М. «Дванадцять обручів» Юрія Андруховича, або Туга за серединою // Су-часність. – 2004. – № 7–8. – С. 69–85. Б: 1.Калинська Л. Синтез масо-вого й елітарного (на матері-алі прози Ю.Андруховича) // Слово і час. – 1998. – № 2. –С.18–22. 2.Борис С. Іронія і самотво-рення ідентичності в рома-нах Ю. Андруховича // Ї: Не-залежн. культуролог. часо-пис. – 2002. – № 26.– С.141–154.   Тексти: Рекреації // Сучасність. – 1992. – № 1.   Московіада // Сучасність. – 1993. – № 1, № 2.     Перверзія // Сучасність. – 1996. – № 1, № 2.   Андрухович Ю.Рекреації. – К., 1997. Андрухович Ю. Дванадцять обручів. – К., 2003. Андрухович Ю. Перверзія. – Л., 2004. Андрухович Ю.Таємниця. – Х., 2007. Андрухович Ю.Диявол ховаєть-ся в сирі. – К., 2006.  
3.     4. Практичне заняття № 3. Художня проза Оксани Забужко. 1. Постать О.Забужко в сучасному літературному процесі. Критика про пи-сьменницю. 2. «Польові дослідження з українського сексу»: роман про трагізм української ек-зистенції, про руйнування цілісної людини тоталіта-ризмом: а) особливості нарації (опо-віді, сюжету); б) головні персонажі; в) проблематика; г) ідейний зміст; ґ) жанр; д) естетичний аспект. 3. Художньо-філософські відкриття письменниці у творах «Сестро, сестро…», «Дівчатка», «Я, Мілена», «Казка про калинову сопіл-ку», «Інструктор з тенісу», «Інопланетянка». 4. Дискусії навколо роману «Музей покинутих секретів». 5. Значення творчості О. Забужко.   Практичне заняття № 4. Творчість Олеся Ульяненка. 1. Біографічні відомості про письменника з Полтавщи-ни, лауреата Шевченківсь-кої премії. 2. О.Ульяненко – творець «чорної прози» чи суголос-ний часові аналітик? а) образ українського буття за романом «Сталінка» (бо-жевільня, тюрма тощо); б) роздуми про життєві цін-ності в романах «Вогненне око», «Син тіні», «Знак Са-ваофа»; тенденція; майстер-ність автора; в) особливості художнього творення в романах «Дофін Сатани», «Хрест на Сатур-ні»; г) скандальний контекст творів «Жінка його мрії», «Там, де Південь». 3.Значення творчості Олеся Ульяненка.     А: 1. Забужко О. Автобіографія // Забужко О.Сестро, сестро. – К., 2003. – С. 227–236. 2. Білик Г. Міфософія Окса-ни Забужко: «Польові дослі-дження з українського сек-су» // Рідний край. – 2001. –№ 2. – С. 86–94. 3. Монахова Н. «Підпорядко-вані» в українському контек-сті: спроба постколоніальної інтерпретації роману О. За-бужко «Польові дослідження з українського сексу» // Су-часність. – 2003. – № 4. – С.124–142. 4. Тебешевська-Каган Т. Ав-тобіографізм як принцип на- рації та характеротворення у прозі Оксани Забужко // Сло-во і час. – 2004. – № 2. –С.39–47. 5. Ткач Л. Стверджуючись у мовомисленні (творчість О. Забужко у трьох контекс-тах) // Урок української. – 2001. – № 4. – С.10–16. Б: 1.Агєєва В. Жінка як текст. – К.,2002. 2.Зборовська Н., Ільницька М. Феміністичні роздуми: На карнавалі мертвих поцілун-ків. – Л., 1999.   1. Зборовська Н. Олесь Улья-ненко – поет і містик // Ку-р’єр Кривбасу. – 1999. – № 2. – С.161–171. 2. Масенко Л. …Їхнє зло прийшло перед лице моє: Про роман Олеся Ульяненка «Сталінка» // Кур’єр Крив-басу. – 1998. – № 97–98. – С. 145–152. 3. Антипович Т. Колекція жахів // Дзеркало тижня. – 2003. – № 43. 4. Загребельний П. Олесь Ульяненко, або прощання з Римом // Шлях на Тарасову гору. – К., 1998. 5. Білик Г. “Місто-монстр має померти”: постколоніа-льно-урбаністичний дискурс творчості Олеся Ульяненка // Рідний край. – 2010. – № 2 (23). – С. 130–133. 6. Чуприна Є. Потопельник у пізніх сльозах // Рідний край. – 2010. – № 2 (23). – С. 134–139.   Тексти: Інопланетянка // Сучасність. – 1992. – № 8.   Я, Мілена // Кур’єр Крив-басу. – 1998. – Лютий.   Дівчатка // Кур’єр Крив-басу. – 1999. – Листопад –грудень.   Інструктор з тенісу // Жен-ский журнал. – 2001. – Лютий. Забужко О.Польові дослідження з українського сексу. – К., 1996 (1998…). Забужко О.Сестро, сестро. – К., 2003 (…) Забужко О. Музей покинутих секретів. – К., 2010.     Тексти: Сталінка // Су-часність. – 1994. – № 9.   Син тіні // Ку-р’єр Кривбасу. – 2002. – № 146, № 147.   Знак Саваофа // Кур’єр Кривба-су. – 2003. – № 158, № 159, № 160.   Хрест на Сатур-ні//Кур’єр Крив-басу. – 2004. – № 176, № 177.   Вогненне око // Сучасність. – 1997. – № 4, №5.   Квіти Содому // Кур’єр Кривба-су. – 2005. – № 190, № 191, № 192.   Ульяненко О. Зимова повість – К., 1995. Ульяненко О. Сталінка. – Х., 2003. Ульяненко О. Дофін Сатани. – Х., 2003. Ульяненко О. Богемна рапсодія. – Л., 2006. Ульяненко О. Жінка його мрії. – Х., 2009. Ульяненко О.Там, де Південь. – Х., 2010.  






Дата добавления: 2015-09-04; просмотров: 548. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Функция спроса населения на данный товар Функция спроса населения на данный товар: Qd=7-Р. Функция предложения: Qs= -5+2Р,где...

Аальтернативная стоимость. Кривая производственных возможностей В экономике Буридании есть 100 ед. труда с производительностью 4 м ткани или 2 кг мяса...

Вычисление основной дактилоскопической формулы Вычислением основной дактоформулы обычно занимается следователь. Для этого все десять пальцев разбиваются на пять пар...

Расчетные и графические задания Равновесный объем - это объем, определяемый равенством спроса и предложения...

ТРАНСПОРТНАЯ ИММОБИЛИЗАЦИЯ   Под транспортной иммобилизацией понимают мероприятия, направленные на обеспечение покоя в поврежденном участке тела и близлежащих к нему суставах на период перевозки пострадавшего в лечебное учреждение...

Кишечный шов (Ламбера, Альберта, Шмидена, Матешука) Кишечный шов– это способ соединения кишечной стенки. В основе кишечного шва лежит принцип футлярного строения кишечной стенки...

Принципы резекции желудка по типу Бильрот 1, Бильрот 2; операция Гофмейстера-Финстерера. Гастрэктомия Резекция желудка – удаление части желудка: а) дистальная – удаляют 2/3 желудка б) проксимальная – удаляют 95% желудка. Показания...

Механизм действия гормонов а) Цитозольный механизм действия гормонов. По цитозольному механизму действуют гормоны 1 группы...

Алгоритм выполнения манипуляции Приемы наружного акушерского исследования. Приемы Леопольда – Левицкого. Цель...

ИГРЫ НА ТАКТИЛЬНОЕ ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ Методические рекомендации по проведению игр на тактильное взаимодействие...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.013 сек.) русская версия | украинская версия