Теоретичні відомості. Створення рисунків з графічних примітивів canvas та shape, їх анімація та модифікація.
Створення рисунків з графічних примітивів canvas та shape, їх анімація та модифікація. Мета (завдання): · Створити на формі рисунок відповідно до варіанту (відповідно до зразку 1). · Анімувати рисунок (горизонтально, вертикально, по діагоналі, по колу, по спіралі, по синусоїді на вибір)(відповідно до зразку 2). · Використати події для поступової появи рисунку (відповідно до зразку 3).
Теоретичні відомості В Delphi існують такі класи для використання графічних засобів Windows: TCanvas (для полотна), TFont (для шрифту), TPen (для пера), TBrush (для пензля), а також TShape (для графічних примітивів). Пов’язані з цими класами об’єкти при необхідності створюються автоматично для усіх візуальних компонент (в тому числі і для форми). Тому в них є властивості Canvas, Font, Pen, Brush. Властивість Canvas є доступною лише при виконанні програми, тому отримані з її допомогою малюнки є динамічними і існують лише у процесі роботи програми. При необхідності можна зберегти малюнок у графічному файлі або вивести на друк. Зображення можна малювати, наприклад, на поверхні форми різними інструментами. У цьому випадку зображення являє собою комбінацію графічних примітивів (найпростіших фігур), таких, як крапка, лінія, круг, прямокутник і т.п. Також можна вводити текст у графічному режимі. Об’єкт Canvas класу TCanvas являє собою поверхню для об’єктів, які вимальовують своє власне зображення. Цей об’єкт об’єднує в собі об’єкти пера (Pen) і пензля (Brush) для малювання і заповнення геометричних фігур, а також об’єкт шрифту (Font), який дозволяє керувати атрибутами тексту, що виводиться на поверхню. Зауважимо, що компонента, яка має властивість Canvas, в свою чергу сама може містити об’єкти пера, пензля та шрифту, і відповідно мати властивості Pen, Brush і Font.
|