Студопедия — Семінар № 3. Філософська повість Вольтера
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Семінар № 3. Філософська повість Вольтера






План

  1. Основні риси філософської повісті як жанру.
  2. Співвідношення критико-філософського задуму повісті Вольтера «Кандід» з літературно-критичними намірами автора.
  3. Основна філософська теза повісті «Кандід» та її вирішення.
  4. Система героїв. Образ Кандіда (філософія життя і сенс імені).
  5. Специфіка філософії Панглоса та Мартена.
  6. Художні особливості і функції утопії Ельдорадо.
  7. Як ви розумієте заключний висновок героя: «Треба обробляти свій сад»?
  8. Стилістична своєрідність повісті «Кандід».

 

Література:

1. Шалагінов Б.Б. Зарубіжна література: Від античності до початку ХІХ сторіччя: Історико-естетичний нарис. – К., 2004. – 360 с. – С. 287 – 290.

2. Гордон Л.С. Поэтика «Кандида» //Проблемы поэтики в истории литературы. - Саранск, 1973. – С. 228 – 243.

3. Михайлов А. Вольтер и его проза // Вольтер. Философские повести. Философские письма. Статьи из «Философского словаря». - М., 2004.

4. Андреев Л.Г., Козлова Н.П., Косиков Г.К. История французской литературы. - М., 1987.

Семінар № 4. Поема Дж. Г. Байрона «Паломництво Чайльд Гарольда»

План

  1. Історія створення поеми.
  2. Проблема свободи в творчості Байрона та її втілення в поемі.
  3. Характеристика особливостей жанру і художньої структури твору:

- «Паломництво…» як ліро-епічна поема;

- Вільна романтична композиція поеми.

  1. Романтична категорія «місцевого колориту» і романтична концепція історії та їхнє художнє втілення в поемі.
  2. Проблема романтичного героя в поемі:

- «байронічний герой», його риси, відображення в образі умонастроїв епохи;

- проблема центрального героя поеми, еволюція співвідношення між Гарольдом і ліричним героєм від 1-ої до 4-ої пісні.

6. Романтична концепція природи (романтичний пейзаж в поемі).

 

Література:

  1. Дьяконова Н.Я. Английские романтики: проблемы эстетики. – М., 1978.
  2. Павличко С.Д. Байрон: Нарис життя й творчості. – К., 1989.
  3. Великий романтик. Байрон и мировая литература. – М., 1991.
  4. Г. Гейне, Дж. Г. Байрон, А. Міцкевич, Г. Лонгфелло [Текст]: Посібник для вчителя / О.М. Ніколенко. - Харьков: Веста: Издательство "Ранок", 2003. - 176 с.
  5. Франко І. Лорд Байрон // Зібрання творів у 50 т. – К., 1981. – Т. 29.

 

Семінар № 5. Новели-казки Е.Т.А. Гофмана. «Малюк Цахес»

План

  1. Загальна характеристика жанру новели-казки. Жанрові особливості твору «Малюк Цахес».
  2. Філософська ідея казки. Сатирично-метафоричний смисл казки.
  3. Система образів «Малюка Цахеса». Принцип двох світів: світ добра і світ зла, світ звичайних людей і світ філістерів.
  4. Морально-соціальний смисл образу Цахеса.
  5. Смисл фіналу казки.
  6. Основні художні засоби: сатира, гротеск, іронія і т.д.

 

Література:

1. Жирмунская Н.А. Новеллы Э.Т.А. Гофмана в сегодняшнем мире / В кн.: Жирмунская Н.А. От барокко к романтизму. Статьи о французской и немецкой литературах. – СПб, 2001. – С. 383-402.

2. Художественный мир Э.Т.А. Гофмана: Сборник статей. – М., 1982.

3. Шахова К.О. Гофман Е.Т.А. Малюк Цахес. – Х., 2003. – С. 3-24.

4. Храповицкая Г.Н. Анализ сказки Э.Т.А. Гофмана «Крошка Цахес» / В кн.: Храповицкая Г.Н. Романтизм в зарубежной литературе (Германия, Англия, Франция, США). Практикум. – М.: Academia, 2003. – С.41-54.

5. Шамрай А.П. Ернст Теодор Амадей Гофман. – К., 1969.

 

Семінар № 6. В. Гюго. «Собор Паризької богоматері»

План

  1. Історія створення роману (від первісного задуму до тексту роману).
  2. Концепція історизму Гюго та її відображення в романі.
  3. Центральна ідея роману та її художнє втілення.
  4. Система образів та способи розкриття характерів у романі.
  5. Образ Собору Паризької Богоматері.
  6. Значення долі та свободи вибору в розвитку подій роману.
  7. Основні художні прийоми в романі: гротеск, антитеза, гіперболізація і т.д.

Завдання:

  1. Подумайте, чому автор у романі багато разів повторює грецьке слово ANAГКН? Порівняйте сприйняття фатуму давніми греками і французами ХV століття.
  2. Поміркуйте, чому роман позбавлений пейзажних замальовок. Зверніть увагу на другу главу 18 книги: чому виникають картини природи саме в цьому епізоді?
  3. Доберіть цитати для аналізу образів героїв.
  4. Які функції виконує портрет персонажів у творі?
  5. Проаналізуйте першу книгу роману: як зображується натовп у творі?
  6. Доберіть приклади, які розкривають звичаї парижан ХV століття.

 

Література:

1. Евнина Е.М. Виктор Гюго. – М., 1976.

2. Наливайко Д.С. Віктор Гюго. Життя і творчість. – К.: Дніпро, 1976.

3. Реизов Б.Г. Французский исторический роман в эпоху романтизма. – Л., 1958.

4. Собко Л. Моральність і краса в романтичному романі В.Гюго «Собор Паризької Богоматері» // Зарубіжна література, 2002. - № 6. – С. 22 – 23.

5. Н.С. Постова. Поетика романтичного історичного роману В.Гюго. – Донецьк, 2000.

6. Назарець В. Загадка Есмеральди. – К., 2001.

7. Храповицкая Г.Н. Исторический романтический роман В.Гюго «Собор Парижской богоматери» / В кн.: Храповицкая Г.Н. Романтизм в зарубежной литературе (Германия, Англия, Франция, США). Практикум. – М.: Academia, 2003. – С. 208 - 226.

Семінар № 7. Роман Ф. Стендаля «Червоне і чорне»

План.

  1. Історія створення роману. Прототипи образів героїв.
  2. Особливості жанру та самобутність поетики твору.
  3. Композиція роману. Зображення суспільно-політичних сил.
  4. Образ Жульєна Сореля: неповторність внутрішнього світу.
  5. Смисл назви роману.
  6. Жіночі образи в романі: порівняльна характеристика.
  7. Художні особливості роману: роль внутрішніх монологів, контраст, градація, тощо.

 

Завдання:

  1. Доведіть, що цей твір належить до соціально-психологічної прози.
  2. Доберіть цитати з роману щодо аналізу його композиційно-тематичних центрів.
  3. Поміркуйте, які риси романтичного і реалістичного поєднуються в зображенні характеру Жульєна Сореля.
  4. Знайдіть приклади внутрішніх монологів Жульєна Сореля. Визначте їх художню функцію.
  5. Порівняйте сцени побачень Сореля з пані де Реналь (перша частина) і Матільдою (друга частина): у чому відмінності та подібності?
  6. Порівняйте зображення пристрасті в романі В.Гюго «Собор Паризької Богоматері» і в романі Стендаля.

 

Література:

1. Анненкова О.С. Зарубіжна література ХІХ століття: європейська реалістична проза 1830-1880-х років. – К.: Знання України, 2006. – С.331 – 335.

2. Ауэрбах Э. Мимесис. Изображение действительности в западноевропейской литературе. – М., СПб, 2000.

3. Великовский С.И. Умозрение и словесность: очерки французской культуры. – М., СПб., 1999. – С.371-408.

4. Забабурова Н.В. Стендаль и проблемы психологического анализа. – Ростов н/Д., 1982.

5. Затонский Д.В. Реализм – это сомнение? – К.: Наукова думка, 1992.

6. Затонский Д.В. Европейский реализм ХІХ в.: Линии и лики. – К.: Наукова думка, 1984.

7. Лотман Ю. М. Несколько слов к проблеме "Стендаль и Стерн" (почему Стендаль назвал свой роман "Красное и черное"?)
(Лотман Ю. М. Избранные статьи. - Т. 3. - Таллинн, 1993. - С. 428-429) // http://www.philology.ru/literature3/lotman-93.htm

8. Реизов Б. Г. Почему Стендаль назвал свой роман "Красное и черное"? (Реизов Б. Г. Из истории европейских литератур. - Л., 1970. - С. 170-186) // http://www.philology.ru/literature3/reizov-70.htm

9. Реизов Б.Г. Стендаль. Художественное творчество. – Л., 1978.

10. Фрид Я.В. Стендаль. Очерк жизни и творчества. – М., 1967.

11. Стамат Т.Вулканічна душа Жульєна Сореля: Ф.Стендаль "Червоне і чорне" // Зарубіжна література. - 2002. – N 33. - С.3-4, 9-10.

 

Семінар № 8. Оноре де Бальзак. «Батько Горіо»

План.

  1. Особливості французького реалізму бальзаківського періоду.
  2. Основні вимоги Бальзака до мистецтва. Передмова до «Людської комедії». Творчий метод і природознавчі науки.
  3. Задум та історія створення «Людської комедії». Її структура.

4. Місце роману «Батько Горіо» в «Людській комедії».

  1. Особливості композиції роману.
  2. Проблематика роману: проблема батьків і дітей, проблема вибору життєвого шляху, проблема злочинності, тощо.
  3. Система образів роману.

 

Завдання та питання:

1. Назвіть художні риси твору, які дозволяють віднести його до роману нового типу.

2. Якими засобами створення типової картини суспільства і характерів героїв користується О. де Бальзак? Виявіть функції описів у тканині роману. На прикладі одного з них схарактеризуйте індивідуальну манеру Бальзака-реаліста.

3. У чому полягає своєрідність тлумачення теми становлення людської особистості у романі?

4. Чи можна стверджувати, що Растіньяк програв свою битву з Парижем? Якщо так, що означає ця поразка?

5. Чи можна порівняти долю Горіо з долею шекспірівського короля Ліра?

 

Література:

1. Наливайко Д.С. Оноре Бальзак. Світогляд і суспільство. – К, 1985.

2. Обломиевский Д.Д. Бальзак. Этапы творческого пути. – М., 1961.

3. Реизов Б.Г. Бальзак: Сборник статей. – Л., 1960.

4. Затонский Д.В. Реализм – это сомнение? – К.: Наукова думка, 1992.

5. Затонский Д.В. Европейский реализм ХІХ в.: Линии и лики. – К.: Наукова думка, 1984.

6. Анненкова О.С. Зарубіжна література ХІХ століття: європейська реалістична проза 1830-1880-х років. – К.: Знання України, 2006. – С. 364-370.

 

Семінар № 9. Розвиток французького роману 2-ої половини ХІХ століття. Г. Флобер «Пані Боварі»

План.

  1. Принцип «перевтілення» Г. Флобера та його роман «Мадам Боварі»: історія задуму та створення.
  2. Новаторство Флобера-письменника, втілене у творі.
  3. Сюжет і проблематика, дух часу в романі.
  4. Образи-символи в романі.
  5. Образ Емми Боварі: прагнення вищого щастя, любові та руйнування ілюзій. Поняття про боварізм.
  6. Ідейне навантаження образу Шарля Боварі.
  7. Особливості поетики роману.

 

Завдання:

  1. Доберіть приклади використання Флобером невласне прямої мови.
  2. Порівняйте зображення провінції та столиці Бальзаком і Флобером.
  3. Проаналізуйте сцену сільськогосподарської виставки: які функції виконує цей епізод?
  4. Знайдіть описи коханців Емми: що символізують ці персонажі?
  5. Проаналізуйте сцену смерті Емми: в чому її значення?

 

Література:

  1. Анненкова О.С. Зарубіжна література ХІХ століття: європейська реалістична проза 1830-1880-х років. – К.: Знання України, 2006. – С. 302 – 318.
  2. Затонский Д.В. Европейский реализм ХІХ в.: Линии и лики. – К.: Наукова думка, 1984.
  3. Затонский Д.В. Реализм – это сомнение? – К.: Наукова думка, 1992.
  4. Затонський Д.В. Гюстав Флобер і ми // Затонський Д.В. Минуле, сучасне, майбутнє. – К., 1982.
  5. Реизов Б.Г. Творчество Флобера. – М., 1955.
  6. Зенкин С.Н. «Госпожа Бовари». Под гнетом реализма // Зенкин С.Н. Работы по французской литературе. – Екатеринбург, 1999. - С. 6 – 133.

Семінар № 10. Роман Ч. Діккенса «Пригоди Олівера Твіста»

План.

  1. Особливості поєднання романтичних і реалістичних тенденцій в романі.
  2. Риси просвітницького роману в «Пригодах Олівера Твіста».
  3. Тематика і проблематика твору, основні мотиви роману.
  4. Система образів. Два світи в романі.
  5. Образ Олівера Твіста.
  6. Своєрідність поетики і стилю твору.

 

Завдання:

  1. Визначте романтичні та реалістичні елементи в художньому світі роману.
  2. Зверніть увагу на портретні характеристики персонажів. На чому акцентує увагу автор?
  3. Доведіть, що цей роман є гуманістичним твором.
  4. Поміркуйте, в чому є особливості потрактування теми злочину і покарання Ч. Діккенсом.

 

Література:

  1. Анненкова О.С. Зарубіжна література ХІХ століття: європейська реалістична проза 1830-1880-х років. – К.: Знання України, 2006. – С. 21 - 52.
  2. Шахова К.О. Смуток і сміх Чарльза Діккенса // Шахова К.О. Нариси творчості зарубіжних письменників-реалістів ХІХ – ХХ ст. – К., 1975.
  3. Стріха М. Нове наближення до Діккенса // Всесвіт. – 1987. - № 7.
  4. Гаврилюк І.І., Зінкевич Л.С. Ч. Діккенс. Життя і творчість: посібник для вчителя. – Тернопіль, 2001.
  5. Півнюк Н.О. Соціальні контрасти та моральний конфлікт у висвітлені Ч. Діккенса // Всесвітня література в СНЗУ. – 1999. - № 4. – С. 55-58.
  6. Султанов Ю. Принцип добра // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. – 2001. - № 9. – С. 51-56.






Дата добавления: 2015-10-01; просмотров: 1368. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Шрифт зодчего Шрифт зодчего состоит из прописных (заглавных), строчных букв и цифр...

Картограммы и картодиаграммы Картограммы и картодиаграммы применяются для изображения географической характеристики изучаемых явлений...

Практические расчеты на срез и смятие При изучении темы обратите внимание на основные расчетные предпосылки и условности расчета...

Функция спроса населения на данный товар Функция спроса населения на данный товар: Qd=7-Р. Функция предложения: Qs= -5+2Р,где...

КОНСТРУКЦИЯ КОЛЕСНОЙ ПАРЫ ВАГОНА Тип колёсной пары определяется типом оси и диаметром колес. Согласно ГОСТ 4835-2006* устанавливаются типы колесных пар для грузовых вагонов с осями РУ1Ш и РВ2Ш и колесами диаметром по кругу катания 957 мм. Номинальный диаметр колеса – 950 мм...

Философские школы эпохи эллинизма (неоплатонизм, эпикуреизм, стоицизм, скептицизм). Эпоха эллинизма со времени походов Александра Македонского, в результате которых была образована гигантская империя от Индии на востоке до Греции и Македонии на западе...

Демографияда "Демографиялық жарылыс" дегеніміз не? Демография (грекше демос — халық) — халықтың құрылымын...

Приложение Г: Особенности заполнение справки формы ву-45   После выполнения полного опробования тормозов, а так же после сокращенного, если предварительно на станции было произведено полное опробование тормозов состава от стационарной установки с автоматической регистрацией параметров или без...

Измерение следующих дефектов: ползун, выщербина, неравномерный прокат, равномерный прокат, кольцевая выработка, откол обода колеса, тонкий гребень, протёртость средней части оси Величину проката определяют с помощью вертикального движка 2 сухаря 3 шаблона 1 по кругу катания...

Неисправности автосцепки, с которыми запрещается постановка вагонов в поезд. Причины саморасцепов ЗАПРЕЩАЕТСЯ: постановка в поезда и следование в них вагонов, у которых автосцепное устройство имеет хотя бы одну из следующих неисправностей: - трещину в корпусе автосцепки, излом деталей механизма...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.012 сек.) русская версия | украинская версия