Студопедия — ПОВЕСТЬ О ЦАРИЦЕ И ЛЬВИЦЕ. Определить поверхностное натяжение жидкости методом отрыва капель из бюретки, в которой находиться исследуемая жидкость
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

ПОВЕСТЬ О ЦАРИЦЕ И ЛЬВИЦЕ. Определить поверхностное натяжение жидкости методом отрыва капель из бюретки, в которой находиться исследуемая жидкость






ПОВЕСТЬ О ЦАРИЦЕ И ЛЬВИЦЕ

ПОВЪСТЬ ЗЪЛО ПОЛЕЗНА,

ВЫПИСАНА ОТ ДРЕВНИХЪ ЛЪТОПИСЦОВЪ,

ИЗ РИМСКИХ КРОННИКОВЪ,

КОЯ ЦАРИЦА, МОЛЯСЯ ПРЕСВЯТЫЯ БОГОРОДИЦЫ,

СПАСЕНА БЫСТЬ ОТ СМЕРТИ

Бысть в палестинскихъ странахъ, в нЪкоемъ градъ велицъ царь, благочестивъ и славенъ зъло, имъя у себя матерь, поимъ себе жену, благочестиву и добронравну, бяше бо образомъ лъпа, и велми любляше ю, живяста оба вкупЪ, во страсъ божи^^ю закону. Мати же царева завиствуя на царицу, невъхтку <Шш, яко любитъ ея царь и за добродътель ея почитаема бЪ от всьхъ, и не любяше ея, и мысляше всегда во умъ своемъ на ню пакость навести, и печашеся о томъ всегда.

По временъхъ же нЪкоихъ благочестивая та царица роди чадъ своихъ, два сына — близнеца. Царь же о семъ радостенъ бысть, рождения ради чадъ своихъ, и востав, иде в церковь божию с велможи своими, и нача молебная совершати господе-ви о благополучении своемъ и о здравии чадъ своихъ, и моляше бога, и благодаряше его с радостию. Мати же царева обръте тогда подобно время злобе своей и научениемъ вражиимъ нача смышляти, да наведетъ на царицу пагубу. Призва к себЪ от царевы полаты мужа некоего, доброродна тЪломъ, и рече ему с ласканиемъ: «Сотвори нынъ повелънное мною, и азъ ти честь воздамъ велию и сподоблю тя велика сана, токмо сохрани мною заповъданная крЪпъцъ». Он же рече: «Что есть, госпоже-царицъ, хотъние твое?» Она же рече ему: «Иди нынЬ в полату к царицы, идЪ же почиваетъ, и возлязи с нею на одрЪ». Он же рече: «Не могу сего не токмо сотворити, но ни помыслити на та­кое злое дело, аще царь увъстъ, что будетъ? Всяко убиетъ мя». Она же рече: «Не бойся, токмо послушай, азъ тя избавлю от руки царевы, и не сотворитъ ти ничто же зла, въхи бо, яко мощ­но ми есть. Послушай, сотвори волю мою, не въси, чимъ тя про­славлю и почту». Он же велми отрицашеся, не хотя сотворити


428 ПАМЯТНИКИ ЛИТЕРАТУРЫ ДРЕВНЕЙ РУСИ. XVII ВЕК. КНИГА ПЕРВАЯ

такова зла дела. Она же, злая ехидна, велми нудяше мужа того и прещаще ' ему смертию, аще не сотворитъ тако, и многи­ми муками прещаще ему. Он же отрицашеся и убоялся, немо-гий ея прещения преслушати, давъ ей слово тако сотворити. Она же, востав скоро, и веде его в полату ко царицы, предстоя-щимъ же дъвамъ повел* отступи™ и заповъда имъ, да ничто же глаголютъ о приходе ея, прещаще им смертию. И откры завесу, идъ же царица опочиваше, по рождении младенцовъ спяше бо кръпцъ, от истомления и от напоения нечуяше прихо­да ихъ. Мати же царева повелъ ему возлъщи на одръ без гащь 2, он же, послушавъ злыя тоя и лукавыя змии-матере царевы, по повелънию ея возлеже на одръ к царицы безъ гащь. Царицы же ничто же о семъ въдущу и не разумъ злохитрства свекры своея кръпкаго ради сна. Лукавая же ехидна и злокозненная змия в то время изыде от царицы ис полаты и скоро иде в церковь не по обычаю, яко же достоитъ. И пришедъ в церковь, необычно возгласи сыну свое­му царю: «Что тако радуешися и веселишися о рождении чадъ своихъ и молебная соверъшаеши, а не въси того, что твоя лукавая и льстивая прелюбодъица-царица нынъ творитъ? Воз-лъжитъ бо на одръ с рабомъ твоимъ и прелюбодъйствуетъ, яко же обычей прежде. И тыя младенцы рожденныя не твоего зачатия есть, но от оного мужа, любимица ея, иже с нею на одръ веселится, и подобятся бо ему. А она льститъ тебе по вся дни своими словесы и ласканьми. Ты же, убо простоуменъ, мнишы ю върну быти къ тебъ и любезну, мене же, матерь свою, презираеши и не емлеши въры рождьшей тя. Аще хощещи правду ея и мой глаголъ истинно увъдати, иди скоро в ложьни-цу и виждь лукавыя твоея жены злое дъйство, како тебъ руга­ется и державъ твоей на лиц* льститъ и ласкаетъ, аки върна показуется, тиха, яко благонравна, а по злодъянию своему не токмо быти с тобою во царствии твоемъ, но ни жити с тобою достойна». Царь же, слышавъ сия словеса от матере своея, ужасенъ быв о возвъщении. И не дождався конца молебнаго пъния, скоро пойде из церкви со ближними своими к царицы своей в полату. И пришед внезапу, и вид* у нея раба своего ближняго, лежаща на одръ без гащъ, наполнився ярости и уда-ри его мечемъ в сердце, прободе. Раб же той велми возревъ и умре. Царицу свою повелъ воврещи в темницу и с чады ея, ничто же ей о томъ въдущу. И много время пребысть в тем-ницъ, блюдома и с чады своими твердыми стражи по по­велънию цареву и питаема нужною 3 пищею. Царь же от пола­ты изыде, во мнозъ печали и страсъ быв, в недоумънии, срама ради. И размышляя в себъ: «Что есть се, и како горкое сие изменение сотворися?» И много сътуя о томъ.

угрожая; 2 порты: нижняя, исподняя одежда; 3 скудной.


ПОВЕСТЬ О ЦАРИЦЕ И ЛЬВИЦЕ



И по лъте нъкоемъ призва к себъ въ полату бояръ своихъ и рече имъ: «Что подобаетъ царице сотворити?» Нъцыи же от нихъ не мнъша быти такову царицу, но не смъяху глаголати, рекоша к царю: «Сердце бо твое в руку божию есть, яко же той изво­лить, тако и будетъ».'И по прехождении времени повелъ изыти царь той внъ града, на нъкое пространное поле, и престолъ царский устроити тамо, и степени, и съдолища властемъ. И по­велъ собратися властемъ и велможамъ, и всему сигъклиту, и купцемъ, и всъм жителемъ града того, и самъ изыде воору-женъ и съдъ на престолъ своемъ. И повелъ молчанию быти, и возгласи, и рече властемъ и велможамъ, и всъмъ собравшим­ся ту: «Судите мя с царицею моею, понеже велие зло сотвори, и рцыте ми, что подобаетъ сотворити противу злу ея». Власти же и бояре, и вси предъстоящии единогласно рекоша: «Божия воля да будетъ и твоя, о царю, яко же въси и хощещи. Мы како можемъ судити государей своихъ?»' Повелъ же царь ту вскрай народа уготовати огнь велий зъло, и сотвориша скоро велий. Повелъ же привести и царицу ис темницы, и с чады.

Посланнии же скоро шедше в темницу и обрътоша царицу, цицъ лежащу пред образомъ господнимъ и богородицы, и молящуся со слезами, истомленну зъло от поста и печали; младенцы же близъ ея бяху. Вземше же ю и ведоша ко царю, а чада ея несу­ще,! Царица же, ведома, плакате горко, глаголаше: «Создате­лю мой господи! Ты въси, яже ' суть, въси, яже ничто же со-гръшихъ, о нем же осуждена есмь. Помилуй мя, создателю мой, щедротъ ради твоихъ и сихъ ради младенцевъ незлобивыхъ; въси, яко царстии суть сынове, а не прелюбодъйчища. Не въмъ бо, откуду найде напасть сия на ны, и любимаго ми государя души повреждение, лютыя ради клеветы сея». И паки глагола­ше царица: «О всемилостивая владычице, мати бога и всъхъ, нескверная девице! Ты въси, госпоже моя, яко не осквернихъ девства моего, ни брака царьскаго обезчестихъ. Нынъ же что приключися, не въмъ се, прииде конечное поругателное осужде­ние, за высокоумие ли, или кое иное погръшение мое. А я же глаголю: неповинна есмь, ты въси, владычице всъхъ. Помилуй мя в часъ сей и младенцовъ сих, сиротъ, ниоткуду имъющихъ помощи. Аще ты не помилуеши, не имамъ, кому помолитися». И егда приведоша ю близъ царя, она приемше младенцы своя на обою руку и поверже пред ногама царю. Младенъцы же оны осязающе руками младенчески за нозъ царя, отца своего, играюще, поне же второе лъто бяше по рождении ихъ. Паде же и царица на нозъ царю, горко вопиюще, со слезами глагола­ше: «Помилуй мя, владыко мой, царю праведный, погибшую нынъ душею и тълом, а невъдущу о сихъ, ничто же сотворшу, яже есть глаголемое о мнъ, и како прииде на мя напасть сия

что.


430 ПАМЯТНИКИ ЛИТЕРАТУРЫ ДРЕВНЕЙ РУСИ. XVII ВЕК. КНИГА ПЕРВАЯ

смертная и поругательная. Вижду, яко предлежит ми нынъ повел'Ьнный тобою огнь и в честную руку твою мечь, мнъ же, бъдной, укоризненная смерть. Ей, благий царю, свидетель ми небо и земли, паче же создатель-богъ, ими ми въру, яко такова-го зла не сотворихъ, нй~п6мысли'хъ во ум* своемъ, во вся дни живота своего благая тщахся пред тобою, и сотворихъ по силъ моей повиновение, и совесть имЪхъ, яко же ты въси, яко же подобаетъ женамъ благочестивымъ. Помилуй мя, благий царю, господин мой, и не погуби мене нын'Ъ, смиренныя, погибаемыя напрасно, люгв утомленную гладомъ и жаждею истаявшую, от печали сокрушенную, не имущую, гдъ главы подклонити и у ко­го милости попросити, развъ создателя всьхъ бога, в того бо руку твое сердце. Владыко мой, пречестнъйший мой господине, ей, во истинну живаго на небесь бога, сведущего всьхъ тайная сердца, яко не сотворихъ любодейства, ни же помыслихъ на державу твою. К тому не имамъ, что глаголати, точию помилуй мя и даруй ми животъ. Аще ли невозможно, поне младенцевъ сихъ незлобивыхъ помилуй, не погуби ихъ со мною. ВЪрую бо, яко по времени изв'ьститъ ти богъ, яко твое есть царское закон­ное свмя в нихъ и мое, бъдницы, законное рождение, а не пре-любодъйчища. Известить ти свт^дый вся, да не будетъ сокру­шение сердцу твоему ихъ ради. Остави ихъ жити, неповинни бо суть, младенцы бо есть». Царь же слышавъ от нея глаголы тыя и видъ горкие слезы ея и младенцовъ, пред ногама ползающихъ и охапающихъ руками нозъ его, и помянувъ царицыну въру, яже къ богу, и к нему добродътель и к человекомъ, и добронра­вие, воздержание и молитву, и к нему благий совътъ, испусти слезы. Слышав же и нъкоихъ от боляръ, глаголющихъ между собою тайно, яко младенцы тыя подобии суть царю, отцу свое­му, во истинну клевета и неповинная бЪда царицы се есть. Велможи же и власти горко плачюще царицы ради, глаголати же не смъяху на лице ', матере его ради. И помолчавъ много, царь великимъ гласомъ рече: «Рцыте ми нынъ, что сотворю страстницы сей, царицы моей, яко злъ поругася царствию моему, вид^х бо очима моима зло сие, имъхъ бо ю благочестиву и добродътелну, а обрътеся, его же не чаяху, како имъти ю хо-щу пред очима моима, а самъ видъвъ таковое зло». Предстоя­щий же царский сигклитъ, и власти, и велможи, и вси боляре малъ часъ умолкоша, захлипающиися в слезахъ. И паки с мо-лениемъ рекоша ко царю, падше, поклонишася ницъ пред ногама его: «Мы, владыко, не смъемъ много глаголати, токмо насъ послушай, благий царю. Отдаждь ей богу судити, иже вину и правду ея въдаетъ. Мы вины ея не можемъ ни помысли-ти, а что приключися, Всевидящее око исправитъ. Послушай нас, благий царю, отпусти ю и с чады, младенцы малыми, даруй

1 открыто.







Дата добавления: 2015-10-12; просмотров: 312. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Вычисление основной дактилоскопической формулы Вычислением основной дактоформулы обычно занимается следователь. Для этого все десять пальцев разбиваются на пять пар...

Расчетные и графические задания Равновесный объем - это объем, определяемый равенством спроса и предложения...

Кардиналистский и ординалистский подходы Кардиналистский (количественный подход) к анализу полезности основан на представлении о возможности измерения различных благ в условных единицах полезности...

Обзор компонентов Multisim Компоненты – это основа любой схемы, это все элементы, из которых она состоит. Multisim оперирует с двумя категориями...

Понятие о синдроме нарушения бронхиальной проходимости и его клинические проявления Синдром нарушения бронхиальной проходимости (бронхообструктивный синдром) – это патологическое состояние...

Опухоли яичников в детском и подростковом возрасте Опухоли яичников занимают первое место в структуре опухолей половой системы у девочек и встречаются в возрасте 10 – 16 лет и в период полового созревания...

Способы тактических действий при проведении специальных операций Специальные операции проводятся с применением следующих основных тактических способов действий: охрана...

Хронометражно-табличная методика определения суточного расхода энергии студента Цель: познакомиться с хронометражно-табличным методом опреде­ления суточного расхода энергии...

ОЧАГОВЫЕ ТЕНИ В ЛЕГКОМ Очаговыми легочными инфильтратами проявляют себя различные по этиологии заболевания, в основе которых лежит бронхо-нодулярный процесс, который при рентгенологическом исследовании дает очагового характера тень, размерами не более 1 см в диаметре...

Примеры решения типовых задач. Пример 1.Степень диссоциации уксусной кислоты в 0,1 М растворе равна 1,32∙10-2   Пример 1.Степень диссоциации уксусной кислоты в 0,1 М растворе равна 1,32∙10-2. Найдите константу диссоциации кислоты и значение рК. Решение. Подставим данные задачи в уравнение закона разбавления К = a2См/(1 –a) =...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.012 сек.) русская версия | украинская версия