Група Fill (Заливка)
Як і в попередній групі інструментів, тут зібрані засоби фарбування, але цього разу заливки об'єкту. Fill Color Dialog (Діалогове вікно кольору заливки) Клацанням на цій кнопці панелі властивостей викликається діалогове вікно Fill Color (Колір заливки), повністю аналогічне вікну Outline Color (Колір обведення), описаному вище. Fountain Fill Dialog (Діалогове вікно градієнтної заливки) При клацанні на цій кнопці викликається діалогове вікно Fountain Fill (Градієнтна заливка), що містить настройки градієнтної заливки. · Type (Тип) — в CorelDRAW можливі чотири типи градієнтної заливки: Linear (Лінійний), Radial (Радіальний), Conical (Конічний) і Square (Квадратний); · Center offset (Змішення центру) · Options (Параметри) — цей розділ містить додаткові настройки; · Color Blend (Перехід кольору) — в цьому розділі діалогового вікна можна вибрати початковий і кінцевий кольори градієнта, а також порядок проміжних кольорів. Якщо вибрати режим Custom (Призначений для користувача), то цей розділ поміняє вигляд, і ви зможете створити власний градієнт. Для створення проміжного кольору досить двічі клацнути на шкалі градієнта. З‘явиться трикутник, який можна переміщати і привласнювати йому колір з набору в правій частині вікна. Pattern Fill Dialog (Діалогове вікно узорчастої заливки) Узорчаста заливка дозволяє зафарбовувати об'єкт рисунком, що повторюється — узором (pattern). Внутрішня область фігури заповнюється зразками узору (елементами), немов стіна приміщення — облицювальною плиткою. Для роботи з узорчастою заливкою використовується діалогове вікно Pattern Fill (Узорчаста заливка). У верхній частині діалогового вікна вибирається тип узору: · 2-соlor (Двобарвний) — кольори, в які він розфарбований, визначаються в полях Front (Передній) і Back (Задній). Клацнувши на кнопці Create (Створити), ви можете намалювати власний узор; · Full Color (Повноколірний) — кольоровий векторний узор; · Bitmap (Точковий) — як узор використовується растрове зображення. Поряд розташований список, що розкривається, в якому можна вибрати будь-яку раніше створену заготовку узору. Далі слідують настройки, що дозволяють перетворити візерункову заливку: · Origin (Положення) — зсув заливки відносно об'єкту; · Size (Розмір) — розмір елемента узору; · Transform (Перетворення) — скіс або поворот заливки щодо об'єкту; · Row or column offset (Зсув рядка або стовпця) — зміщення сусідніх рядків або стовпців заливки один відносно одного; · Transform fiLL with object (Перетворити заливку пропорційно об'єкту); · Mirror Fill (Дзеркальна заливка) — сусідні елементи узору дзеркальні відношенню один до одного. Texture Fill Dialog (Діалогове вікно заливки текстури) Текстура багато в чому нагадує візерункову заливку, але складніша і ефектніша. Настройок у текстури теж значно більше. У списку Texture, що розкривається, library (Бібліотека текстур) потрібно вибрати одну з раніше створених бібліотек, а в списку Texture list (Список текстур) — будь-яку текстуру цієї бібліотеки. У правій частині вікна приведений список настройок даної текстури. Якщо ви хочете уберегти яку-небудь настройку від випадкової зміни, клацніть на значку замку поряд з нею. Клацання на кнопці Preview (Перегляд) дозволить оцінити результат корегування настройок. Кнопка Options (Параметри) служить для вибору роздільної здатності текстури, Tiling (Розбиття) — для геометричної настройки (подібно до того, як це робиться в діалоговому вікні Pattern Fill (Узорчаста заливка)). PostScript Fill Dialog (Діалогове вікно заливки PostScript) У лівій частині діалогового вікна знаходиться список заливок, що розкривається, поряд з ним — вікно перегляду, в якому вони відображаються, якщо активний прапорець Preview fill (Показати заливку). У розділі Parameters (Параметри) можна змінити параметри даної заливки. Для відображення змін у вікні перегляду слід клацнути на кнопці Refresh (Відновити). Контрольні запитання 1. По якому принципу об‘єднуються в групи команди обробки зображень? 2. Яке призначення панелі інструментів? 3. Яке призначення панелі властивостей? 4. Для чого інструменти об‘єднуються в групи? 5. Як визначити, чи має інструмент інші, додаткові інструменти? 6. Для якої мети використовується палітра кольорів? 7. Яка інформація міститься в рядку стану?
|