End Sub. Остаточний вигляд екранної форми проекту для виконання завдання з прикладу 6.2 подається на рис
Остаточний вигляд екранної форми проекту для виконання завдання з прикладу 6.2 подається на рис. 6.4. 3. Виконати створену програму, для чого необхідно спочатку ввести початкові дані: змінну x у вікно з підказкою " Х= ", а змінну Y у вікно з підказкою " Y= ", а потім клацнути лівою клавішею миші у місці кнопки " Розрахунок ". Результат розрахунку функції z виводиться у вікні з підказкою " Z= ". 6.4. Селекторні кнопки (перемикачі), прапорці, рамки
Опис роботи при виконанні попередніх прикладів показав, що користувач працював " наосліп", тобто уводив дані й одержував відповідь. Усе, про що його інформувала програма – це умова завдання. Можна зробити користувача більш активним учасником процесу, наприклад, давати йому можливість вибирати потрібну формулу для розрахунку або задавати кілька необхідних параметрів задачі. Для цього на першому етапі розробки проекту варто передбачити використання таких керуючих елементів, як селекторні кнопки (перемикачі), рамки, прапорці, причому їх можна помістити у форму за допомогою таких елементів панелі інструментів:
Крім того, працюючи в середовищі Windows, користувач звик одержувати повідомлення від машини у вигляді інформаційних вікон. Це можна також здійснити і в середовищі Visual Basic за допомогою функції MsgBox. Мінімальний формат цієї функції такий: MsgBox " текст повідомлення" У текст повідомлення можна включати кілька текстових констант і змінних, об'єднуючи їх за допомогою операції конкатенації (+ або &). Якщо необхідно включити числову змінну, то її варто перетворити в рядковий тип даних за допомогою функції Str (змінна). Наприклад, унаслідок виконання функції MsgBox " Помилка введення! Уведіть число" на екрані з'явиться вікно (рис. 4.4, а), а в результаті виконання функції MsgBox " Відстань до Дніпропетровська становить. " & Str(P) & " км" – інформаційне вікно (рис. 6.5, б). Р – змінна, яка включає відстань до Дніпропетровська.
Вибір одного з альтернативних рішень здійснюється за допомогою селекторних кнопок, коли в будь-який момент можна натиснути тільки одну з них. Для селекторної кнопки існує властивість Value, що відоббражає значення даної кнопки за умовчуванням, а саме:
Аналізуючи значення властивості Value, програма вибирає формулу (задачу) для розв’язку. Щоб об'єднати й ідентифікувати кілька селекторних кнопок у групу, варто спочатку створити в межах форми їхню групову рамку за допомогою елемента панелі інструментів Frame. Допускається також розміщення перемикачів прямо у формі, без їхнього об'єднання в групу.
|