Студопедия — Модульно-рейтингова схема
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Модульно-рейтингова схема






Специальность 030504 «Право и организация социального обеспечения»

 

студента группы _______________

 

форма обучения_________________

(очная, заочная)

 

 

______________________________________________________________________________

(ФИО)

 

Место прохождения практики:

 

_____________________________________________________________________________

 

_____________________________________________________________________________

 

Руководители практики:

 

от организации (Ф.И.О. полностью, должность):

 

_____________________________________________________________________________

 

от НОЧУ СПО «ТЭиП МСПК» (Ф.И.О. полностью, должность):

 

_____________________________________________________________________________

 

 

РОБОЧА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА

для студентів спеціальності 6.030303 видавнича справа та редагування

 

 

Затверджено

на засіданні кафедри

Протокол № ___

від „___”___________200__р.

Зав. кафедри

проф. Тимошик М. С. _______

Директор інституту

проф. Різун В. В. ____________

 

КИЇВ – 2008


Робоча навчальна програма з дисципліни «Режисура та архітектоніка видання».

 

Укладач к. філол. н., доц. Шевченко В. Е.

 

 

Робоча навчальна програма містить теми нормативного навчального курсу «Режисура та архітектоніка видання», що вивчається студентами Інституту журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка на відділенні видавничої справи та редагування. Кожна тема розрахована на кілька лекційних та практичних занять. Контрольні питання виносяться на практичні заняття. Завдання для самостійної роботи студентів спрямовані на аналіз друкованих видань за схемою, викладеною у лекційному курсі.

 

 

Лектор:к. філол. н., доц. Шевченко В. Е.

Викладач: доц. Шевченко В. Е.

 

 

Погоджено

з науково-методичною комісією

«____» ______________ 200__р.

 

___________________________

 

Вступ

Нормативний курс «Режисура та архітектоніка друкованого видання» відноситься до циклу професійно-орієнтованих дисциплін, що вивчаються на факультетах і відділеннях вищих навчальних закладів освіти за спеціальністю «Видавнича справа та редагування» і є необхідним для отримання спеціальності редактора-видавця.

Предметом вивчення даного курсу є друковане видання з точки зору його графічної організації, а саме, елементи, що є складовою частиною друкованого твору і засоби, якими організовується подання інформації, виділення, акцентування, поступовий рух виданням. Книжкове, журнальне та газетне друковані видання в основі мають однакові принципи конструювання своєї зовнішньої форми. Однак є і відмінності: вони полягають не лише у кількості та розмірах самостійних текстових матеріалів, а й у способах їх подання у друкованих формах.

Процес режисури у видавничій справі – здійснення загального керівництва над організацією внутрішньої будови та художнім оформленням видання, поєднання всіх елементів у монолітну цілісність відповідно до концепції з гармонійно сполученими та узгоджено діючими частинами за допомогою графічних засобів.

Інтерпретація інформації підвищує вплив друкованого видання на читача. Це залежить від жанрового різноманіття, яке поліпшує сприйняття; зображального матеріалу, який привертає увагу і допомагає краще орієнтуватися в інформації; графічного оформлення, яке надає динаміку зображенням, текстам, заголовкам.

Архітектоніка поєднує змістовий, структурний і зображальний аспекти видання через систему рубрикації, змістові та конструктивні зв’язки, взаємовідносини текстового та зображального матеріалу, відображені у макеті видання.

Елементи друкованого видання, які складають його зовнішню форму, подібні в книзі, журналі та газеті, але мають свої особливості щодо оформлення у різних типах видань. Архітектонічні елементи є основою композиційно-графічної моделі друкованого видання.

Знання композиційних законів є необхідною умовою функціонування друкованого видання.

ВИМОГИ ДО ЗНАНЬ ТА УМІНЬ

Студент повинен знати:

- Держстандарти України щодо термінології елементів та видів друкованих видань;

- літературу з режисури та оформлення друкованих видань;

- етапи режисури і вимоги до первісного матеріалу, що складає зміст друкованого матеріалу;

- елементи архітектоніки видань, їх призначення, місце у структурі та способи застосування;

- елементи, що визначають стиль друкованого видання;

- композиційні закони і способи їх застосування у друкованому виданні.

 

Студент повинен вміти:

- інтерпретувати інформацію відповідно до поставленого завдання;

- аналізувати текстовий та графічний матеріал і визначати параметри його зовнішньої форми, що відповідають необхідному типу видання;

- виділяти елементи архітектоніки друкованих видань;

- розташовувати елементи на титулі і внутрішніх сторінках;

- встановлювати взаємозв’язок елементів на сторінці та розвороті;

- створювати композиційно-графічну модель книги, газети, журналу.

Система контролю знань. Навчальна дисципліна "Режисура та архітектоніка видання" оцінюється за модульно-рейтинговою системою. Вона складається з 2 модулів.

Результати навчальної діяльності студентів оцінюються за 100-бальною шкалою.

Форми поточного контролю: оцінювання домашніх самостійних завдань; тестів та контрольних робіт, виконаних студентами під час практичних занять. Студент може отримати максимально 21 бал за усні відповіді, 16 за доповнення на практичних заняттях, 20 – за виконання обов’язкових письмових завдань.

Модульний контроль: 2 модульні контрольні роботи.

За результатами семестру студент отримує підсумкову оцінку за 100-бальною системою, яка розраховується як середньозважене оцінок за кожен з двох модулів та оцінки за залік (іспит) за наступною формулою.

  Змістовий модуль 1 (ЗМ1 ) Змістовий модуль 2 (ЗМ2 ) Іспит Разом (підсумкова оцінка)
Вагові коефіцієнти (%) 40% k1=0,15 40% k2=0,45 20% kісп1=0,4 100%
Максимальна оцінка в балах        
Оцінка (бали) 15*      

* Вагове співвідношення модуля викладач визначає особисто з урахуванням специфіки предмета.

Модульно-рейтингова схема

Контроль знань студента Кількість балів Сума балів

1. Відвідування занять (8 лекцій) 1 8

2. Відповідь 1-3 3*7=21 (max)

3. Доповнення 1-2 16 (max)

4. Модульна контрольна робота 1-5 2*5=10

5. Виконання обов’язкових письмових завдань (портфоліо) 20

Самостійна робота

5. Виконання практичного завдання,

реферат (відпрацювання пропущених занять) 1-2

6. Самостійне опрацювання тем (виступ з доповіддю) 1-3

7. Участь у професійних акціях 1-3

Індивідуальна робота

8. Участь у конференціях 1-4

9. Участь у конкурсах 1-4

10. Розробка власної теми, виступ з доповіддю 1-5

 

11. Іспит (залік) 20

Розрахунок підсумкової оцінки за перший семестр (зваженої):

ПО= ЗМ1 × k1+ ЗМ2 × k2 + КПМ × kісп1.

При цьому, кількість балів відповідає оцінці :

За 100-бальною шкалою   Оцінка за національною шкалою
90 – 100 відмінно   відмінно
85 – 89 дуже добре   добре
75 – 84 добре
65 – 74 задовільно   задовільно
60 – 64 достатньо
35 – 59 з можливістю повторного складання   незадовільно
1 – 34 з обов’язковим повторним вивченням дисципліни

На залік студент має принести портфоліо всіх робіт з підписом викладача і датою здачі.

Якщо за результатами модульно-рейтингового контролю студент отримав менше ніж 60 балів, то студент не допускається до заліку (іспиту) і вважається таким, що не виконав усі види робіт, які передбачаються навчальним планом з дисципліни «Режисура та архітектоніка видання».

Навчально-тематичний план

навчально-тематичний план лекцій і практичних занять

№ теми Назва теми Кількість годин
Лекції Практичні Самостійна робота
ЗМІСТОВИЙ Модуль 1. «Поняття режисури та архітектоніки. Терміни та засоби інтерпретації інформації»
  Основні поняття, що визначають зовнішню форму друкованого видання      
  Особливості режисури періодичних та неперіодичних друкованих видань      
  Архітектоніка друкованого видання      
  Виразність інтерпретованої інформації      
Модульна контрольна робота 1   2*  
ЗМІСТОВИЙ Модуль 2. «Архітектоніка видань різних видів»
  Архітектоніка газетного видання      
  Архітектонічні особливості журнального видання      
  Архітектоніка книги      
  Композиційно-графічне моделювання      
Модульна контрольна робота 2      
Всього      

 

Загальний обсяг 54 год.

в тому числі:

Лекції – 15 год.

Практичні – 15 год.

Самостійна робота- 24 год.

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 1. Історія та класифікація шрифтів

ТЕМА 1

Основні поняття, що визначають зовнішню форму друкованого видання

(2 год. лекція + 6 самостійна робота)

Теоретичні відомості.

1. Режисура та зовнішня форма видання

Походження і взаємозв’язок термінів: режисура, архітектура, концепція, архітектоніка, композиція, структура, дизайн.

Тлумачення основних понять курсу у різних галузях науки, спорідненість функцій.

Поняття режисури у загальному розумінні та друкованих виданнях.

Концепція друкованого видання. Графічна концепція.

У загальному розумінні режисура – керівництво постановкою або режисерська діяльність, погляди, переконання, ідейний задум та схеми побудови твору. Стосовно друкованого видання предмет режисури – здійснення загального керівництва над процесом організації внутрішньої будови та художнього оформлення видання, визначення складових елементів і поєднання їх у монолітну цілісність з гармонійно сполученими та узгоджено діючими частинами відповідно до концепції за допомогою графічних засобів.

Зовнішня форма видання є візуальним відображення змісту твору друку.

2. Архітектоніка, архітектура, конструкція видання

Визначення термінів, на яких базується архітектоніка видання;

Інтерпретація інформації. Засоби впливу на читача.

Утилітарно-функціональна, структурна, конструктивно-технологічна функції архітектоніки.

Тектоніка як складова частина архітектоніки.

Подібність між архітектурою і книжковим мистецтвом.

Термін «архітектоніка» виник в епоху античного мистецтва, а у друковані видання прийшов з архітектури, де означає образну інтерпретацію конструкції. Людина з давніх часів інтерпретувала події, своє бачення світу.

Під архітектонікою розуміють домірність розташування частин, їхню логічну співпідпорядкованість. У видавничій справі цей термін і досі застосовується рідко і більшою мірою у значенні візуального відображення структури, для оцінювання або аналізу оформлення, композиції видання в цілому.

Архітектоніка є системою знань про будову художнього твору як єдиного цілого, наукою про інтегральний взаємозв’язок основних його елементів. Композиція видання виникає на основі архітектоніки текстового матеріалу, і архітектонічність визначає ступінь вірності і точності, з якою композиційна будова видання його відображає.

3. Композиція, структура, архітектоніка видання

Взаємозв’язок між структурою, композицією, архітектонікою, дизайном друкованого видання.

Основні завдання композиції.

Структура як внутрішня будова видання.

Конструювання, компонування, модулювання, проектування – процеси створення зовнішньої форми видання.

Композиція видання – організація різнорідних елементів художньої форми, що розташовує і співпідпорядковує їх, надає виданню єдність і цілісність. Щоб створити композицію друкованого видання, потрібно його організувати таким чином, щоб воно сприймалося цілісно у змістовому та художньому планах відповідно до теорії тристороннього аналізу

В процесі формування зовнішньої форми друкованого видання нерідко користуються термінами «конструювати», «моделювати», «компонувати», «проектувати» що цілком відповідає значенню цих термінів:

Ø конструювати – створювати що-небудь у певному складі, установлювати склад чогось, розкрити властивості даного матеріалу через форму, що відповідає змісту;

Ø компонувати – скласти композицію, розташувати готові елементи, скласти з окремих частин що-небудь ціле;

Ø моделювати – створювати зразок, взірцевий примірник, модель; складати на основі того, що беруть за зразок;

Ø проектувати – розробляти проект, тобто робити попередні розрахунки, необхідні для виготовлення чогось, втілювати задум, конструювати, планувати.

Структура, як внутрішня будова елементів видання, за визначеними законами зв’язує складові частини у єдине ціле, визначає місце кожного з них на сторінці, у виданні.

4. Дизайн, оформлення, архітектоніка видання

Художнє конструювання та композиційно-графічне моделювання друкованих видань як процес поєднання змісту і зовнішньої форми.

Теорія дизайну. Завдання дизайнера. Відмінності дизайну і оформлення.

Англійське слово «дизайн» (design) означає малюнок, візерунок, але також креслення, проект, конструкцію, задум, план. Якщо дизайном називати проектну творчість художнього редактора, тоді продуктом його діяльності буде сконструйована модель видання – макет, що відповідає змісту, призначенню видання, його матеріальному забезпеченню.

Завдання на самостійну роботу:

1. Визначити зв’язок між поняттями режисура, структура, архітектоніка, композиція, дизайн. Показати запозичення термінів «архітектоніка», «режисура» і розкрити їх призначення в друкованих виданнях.

2. Прояв режисури у друкованих виданнях. Навести приклади.

3. В чому полягає подібність між архітектонікою друкованого видання і архітектурою архітектурних споруд?

4. Композиція і архітектоніка друкованого видання: зв’язок і взаємозалежність.

5. Відображення структури у композиції видання.

6. Складові зовнішньої форми друкованого видання.

Література

Основна

1. Огар Е. І. Українсько-російський та російсько-український словник-довідник з видавничої справи. – Л.: Палітра друку, 2002. – С. 20

2. Георгиев Д. Режиссура газеты / Пер. с болг. Э.М. Дурыгиной. – М.: Мысль, 1979. – 260 с.

3. Шевченко В. Е. Композиція та архітектоніка друкованого видання // Вісник Київського національного університету. Серія: журналістика: Вип.8. – К.: РВЦ “Київський університет”, 2000. – С. 70-75.

Додаткова

1. Великий тлумачний словник сучасної української мови / Уклад. і голов. ред. В.Т.Бусел. – К.; Ірпінь: ВТФ «Перун», 2002. – 1440 с. – с. 449

2. Глазычев В. Л. О дизайне. Очерки по теории и практике дизайна на Западе. – М., 1970. – С. 183.

3. Гончарова Н. А. Композиция печат­ных изданий / Художественно-техническое оформление периодических изданий. – М., 1980. – С. 13-17.

4. Літературознавчий словник-довідник. – К: Академія, 1997.

5. Ляхов В. Н. Очерки теории искусства книги. – М., 1971. – С.186.

6. Новий тлумачний словник української мови. – В 4-х томах, К.: Видавництво «Аконіт», 1999.

7. Словник іншомов­них слів / За ред. О.С.Мельничука. К., 1977. Словник іншомов­них слів. За ред. О.С.Мельничука. К., 1977.

8. Шевелев И. Ш. Логика архитектурной гармонии.– [М.: Стройиздат], 1973. – 179 с.

Тема 2. Особливості режисури періодичних та неперіодичних друкованих видань

2 год лекція, 2 год. практ., 6 год. самостійна робота

Теоретичні відомості







Дата добавления: 2015-10-19; просмотров: 1289. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Обзор компонентов Multisim Компоненты – это основа любой схемы, это все элементы, из которых она состоит. Multisim оперирует с двумя категориями...

Композиция из абстрактных геометрических фигур Данная композиция состоит из линий, штриховки, абстрактных геометрических форм...

Важнейшие способы обработки и анализа рядов динамики Не во всех случаях эмпирические данные рядов динамики позволяют определить тенденцию изменения явления во времени...

ТЕОРЕТИЧЕСКАЯ МЕХАНИКА Статика является частью теоретической механики, изучающей условия, при ко­торых тело находится под действием заданной системы сил...

Растягивание костей и хрящей. Данные способы применимы в случае закрытых зон роста. Врачи-хирурги выяснили...

ФАКТОРЫ, ВЛИЯЮЩИЕ НА ИЗНОС ДЕТАЛЕЙ, И МЕТОДЫ СНИЖЕНИИ СКОРОСТИ ИЗНАШИВАНИЯ Кроме названных причин разрушений и износов, знание которых можно использовать в системе технического обслуживания и ремонта машин для повышения их долговечности, немаловажное значение имеют знания о причинах разрушения деталей в результате старения...

Различие эмпиризма и рационализма Родоначальником эмпиризма стал английский философ Ф. Бэкон. Основной тезис эмпиризма гласит: в разуме нет ничего такого...

РЕВМАТИЧЕСКИЕ БОЛЕЗНИ Ревматические болезни(или диффузные болезни соединительно ткани(ДБСТ))— это группа заболеваний, характеризующихся первичным системным поражением соединительной ткани в связи с нарушением иммунного гомеостаза...

Решение Постоянные издержки (FC) не зависят от изменения объёма производства, существуют постоянно...

ТРАНСПОРТНАЯ ИММОБИЛИЗАЦИЯ   Под транспортной иммобилизацией понимают мероприятия, направленные на обеспечение покоя в поврежденном участке тела и близлежащих к нему суставах на период перевозки пострадавшего в лечебное учреждение...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.01 сек.) русская версия | украинская версия