Студопедия — Лекція №3
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Лекція №3






Тема. Творчість Г.Квітки-Основ’яненка (1778 – 1843)

План

1. Г.Квітка-Основ’яненко – перший прозаїк нової української літератури.

2. Сентиментальна і реалістична проза.

3. Бурлескно-реалістичні і сентиментально-реалістичні твори. «Маруся» як зразок сентиментальної повісті. Ідеалізація селянства. Фольклорні мотиви.

4. «Конотопська відьма» – найбільша повість Квітки. Сатира і гумор. Містицизм, комічні ситуації. Гіпербола і гротеск. Головні образи, конфлікт і тема твору.

5. Квітка як російський письменник («Приезжий из столицы», «Пан Халявский»). Сатира і гуманістичні мотиви творчості.

6. Особливості драматургії («Шельменко-денщик», «Сватання на Гончарівці»).

Практичне заняття №3

Тема. Бурлескно-реалістична проза Г.Квітки-Основ’яненка

План

1. Г.Квітка-Основ’яненко – перший класик нової української прози.

2. Оповідання «Салдацький патрет» – як своєрідна декларація права на українську прозу, як засторога реакційним критикам.

3. Народні прислів’я, жартівлива пісня – основа сюжету Квітчиних гумористичних оповідань і ідейно-художня характеристика цих творів:

ü «Мертвецький Великдень»;

ü «От тобі і скарб»;

ü «На пущання – як зав’язано»;

ü «Пархімове снідання»;

ü «Малоросійська биль» («Купований розум»);

ü «Підбрехач».

4. «Конотопська відьма» – одне з найвищих досягнень української гумористичної прози:

ü гротеск у зображенні козацької верхівки, від примх якої часто залежить доля простого козацтва;

ü елементи фантастики;

ü оригінальність композиції.

Індивідуальна робота

1. Повторити засоби гумору і сатири.

2. Повторити особливості прозових творів.

3. Повторити особливості комедійних творів.

4. Законспектувати статтю Горболіс Л «Народно-національні характери у творах Г.Квітки-Основ’яненка» (Див.: Горболіс Л Народно-національні характери у творах Г.Квітки-Основ’яненка // Березіль. – 1994. – №9 –№10. – С. 176 – 180).

Практичне заняття №4

Тема. Новаторство Г.Квітки-Основ’яненка в жанрі сентиментально-реалістичної повісті. Драматургія Г.Квітки-Основ’яненка

План

1. Перша класична повість нової української літератури «Маруся».

ü психологізм повісті, розкриття душевного світу героїв. Особливості творення портретів;

ü певна ідеалізація селянського побуту, відхилення від життєвої правди;

ü гармонія у змалюванні людських настроїв і картин природи. Музичність мови.

2. Проблематика соціально-побутової повісті «Козир-дівка»:

ü викриття свавільності, бюрократизму нижчих чиновників, судових канцеляристів – з одного боку, та віра письменника у «доброго пана, у високе начальство» – з другого;

ü правдивий показ переваг людини з народу над панством щодо морально-естетичних якостей;

ü рішучість, наполегливість у боротьбі за щастя – нові риси жіночого образу у письменника.

3. Повісті «Сердешна Оксана», «Щира любов»:

ü сентиментальне й реалістичне в творах;

ü засудження панської аморальності – типового явища тогочасної дійсності («Сердешна Оксана»);

ü ліричний образ головної героїні, окремі життєво не вмотивовані штрихи цього образу;

ü значення авторських відступів у творах.

4. «Сватання на Гончарівці» Г.Квітки-Основ’яненка – найвидатніше явище української драматургії цього творчого періоду в плані розвитку традицій І.Котляревського:

ü соціально-побутові чинники розвитку конфлікту;

ü спосіб розгортання сюжету: багатство, правдивість побутових сцен;

ü ліризм у зображенні головних персонажів – Уляни та Олексія, близькість до образів Наталки та Петра;

ü гумористичний талант драматурга.

5. «Бой-жінка» Г.Квітки-Основ’яненка. Сюжет, образи, спільні і відмінні риси з творами І. Котляревського.

6. «Шельменко-денщик» Г.Квітки-Основ’яненка – визначний здобуток автора та всієї української і російської комедіографії:

ü сюжет комедії, засвоєні традиції попередників по фольклору;

ü образи комедії, розвиток образу Шельменка («Дворянские выборы, часть вторая», «Шельменко – волостний писарь»). Інші персонажі комедії (капітан Скворцов, поміщик Шпак, його донька Прісенька та ін.);

ü засоби гумору, сатири в зображенні персонажів комедії;

ü мова комедії;

ü сценічна історія комедії.

7. Вплив п’єс І.Котляревського та Г.Квітки-Основ’яненка на подальший розвиток української драматургії.







Дата добавления: 2015-08-17; просмотров: 1866. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Обзор компонентов Multisim Компоненты – это основа любой схемы, это все элементы, из которых она состоит. Multisim оперирует с двумя категориями...

Композиция из абстрактных геометрических фигур Данная композиция состоит из линий, штриховки, абстрактных геометрических форм...

Важнейшие способы обработки и анализа рядов динамики Не во всех случаях эмпирические данные рядов динамики позволяют определить тенденцию изменения явления во времени...

ТЕОРЕТИЧЕСКАЯ МЕХАНИКА Статика является частью теоретической механики, изучающей условия, при ко­торых тело находится под действием заданной системы сил...

Характерные черты официально-делового стиля Наиболее характерными чертами официально-делового стиля являются: • лаконичность...

Этапы и алгоритм решения педагогической задачи Технология решения педагогической задачи, так же как и любая другая педагогическая технология должна соответствовать критериям концептуальности, системности, эффективности и воспроизводимости...

Понятие и структура педагогической техники Педагогическая техника представляет собой важнейший инструмент педагогической технологии, поскольку обеспечивает учителю и воспитателю возможность добиться гармонии между содержанием профессиональной деятельности и ее внешним проявлением...

Характерные черты немецкой классической философии 1. Особое понимание роли философии в истории человечества, в развитии мировой культуры. Классические немецкие философы полагали, что философия призвана быть критической совестью культуры, «душой» культуры. 2. Исследовались не только человеческая...

Обзор компонентов Multisim Компоненты – это основа любой схемы, это все элементы, из которых она состоит...

Кран машиниста усл. № 394 – назначение и устройство Кран машиниста условный номер 394 предназначен для управления тормозами поезда...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.01 сек.) русская версия | украинская версия