Студопедия — МОДУЛЬНА РОБОТА
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

МОДУЛЬНА РОБОТА






 

Тема. КОНТРОЛЬНА РОБОТА (повний лінгвістичний аналіз тексту)

 


ТЕМИ, ВИНЕСЕНІ НА САМОСТІЙНЕ ОПРАЦЮВАННЯ

Тема для самостійного вивчення №

Ритміко-інтонаційна організація тексту

Питання для теоретичного вивчення й обговорення:

1. Інтонація як основний виражальний засіб мовлення.

2. Ритм як основа художнього твору.

3. Засоби ритму поезії.

4. Ритм художньої прози.

Завдання:

1. Дайте визначення термінів ритм та інтонація.

2. Охарактеризуйте ритміко-інтонаційні особливості таких фрагментів:

•Фанерні журавлі не полетять у вирій,

Хіба що оживуть...але коли, коли?

Над ними ключ летить, і щось у небі квилить,

А ми ж вас, ми ж вас, ми –

А ми вас кли-ка-ли! (Л.Костенко);

• Ідуть дощі. Холодні осінні тумани клубочаться вгорі і спускають на землю довгі коси. Пливе у сірі безвісті нудьга, пливе безнадія, і стиха хлипає сум. Плачуть голі дерева, плачуть солом’яні стріхи, вмивається сльозами убога земля... Сірі дні зміняють темні ночі... (М.Коцюбинський).

3. Виконайте ритміко-інтонаційний аналіз текстів П.Тичини “Ви знаєте, як липа шелестить...” та “Арфами, арфами...”, Л.Костенко “Осінній день...”.

Література для вивчення:

1. Ковалик І.І., Мацько Л.І., Плющ М.Я. Методика лінгвістичного аналізу тексту. К.: Вища школа, 1984. – 120с.

2. Кочан І. Лінгвістичний аналіз тексту: Курс лекцій. – Львів.: Видавничий центр Львівського Національного університету ім.. І.Франка., 1999. – С.27 – 45.

3. Купина Н.А. Лингвистический анализ художественного текста. – М.: Просвещение, 1980. – 78с.

4. Мельничайко В.Я. Лінгвістика тексту в шкільному курсі української мови. – К.: Рад.шк., 1986. – С. 9 – 11.

5. Мурзин Л.Н., Штерн А.С. Текст и его восприятие. – Свердловск: Изд-во Урал. Ун-та, 1991. – 172с. (ил. 3-68с.)

6. Пасік Н.М. Лінгвістичний аналіз художнього тексту: Навчальний посібник для студентів філологічного факультету. – Ніжин: Видавництво НДПУ ім. М.Гоголя., 2003. – С.88– 96.

7. Шанский Н.М. Лингвистический анализ художественного текста. – Ленинград: Просвещение, 1990. – 415с.

8. Кочан І.М. Лінгвістичний аналіз тексту: навч.посіб. – 2-ге вид., перероб.і доп. – К.: Знання, 2008. – 423с.

Тема для самостійного вивчення №

Морфемно-словотвірний рівень аналізу художнього тексту

Питання для теоретичного вивчення й обговорення:

1. Морфема у текстовій інформації.

2. Стилістичні функції суфіксів.

3. Стилістичні функції префіксів.

4. Повтор морфеми.

5. Нульова афіксація.

6. Складні та складені слова.

Завдання:

1. Який діапазон стильових домінант можуть створювати морфемно-словотвірні засоби тексту?

2. Поясніть структуру і механізм утворення словесно-художніх образів: білозір’я, злодієславлення, злощастя, небостан, чаромутство, тисячосвіччя, чужосередництво, цвітолісся, цвітостан, троносидець, костоломивець, людогубіссімус, зловреда, злопоклонець, пітьмодержець (В.Барка); сюди-тудинство (П.Загребельний); авіа козакування (О.Гончар); аерозграя (В.Сосюра).

3. З’ясуйте роль словотвірних засобів у текстах “Лошиця нюхає туман” і “Сива стомлена сутінь снігів” М.Вінграновського.

 

Література для вивчення:

1 Ковалик І.І., Мацько Л.І., Плющ М.Я. Методика лінгвістичного аналізу тексту. К.: Вища школа, 1984. – 120с.

2. Ковальов В.П. Словотвір художніх неологізмів // Українська мова і література в школі. – 1983. - №3.

3. Кочан І. Лінгвістичний аналіз тексту: Курс лекцій. – Львів.: Видавничий центр Львівського Національного університету ім.. І.Франка., 1999. – С.64 – 77.

4. Купина Н.А. Лингвистический анализ художественного текста. – М.: Просвещение, 1980. – 78с.

5. Ленець К.В. Суфікси увиразнюють // Культура слова. – 1978. – Вип. 15.

6. Мельничайко В.Я. Лінгвістика тексту в шкільному курсі української мови. – К.: Рад.шк., 1986. – С. 88 – 94.

7. Пасік Н.М. Лінгвістичний аналіз художнього тексту: Навчальний посібник для студентів філологічного факультету. – Ніжин: Видавництво НДПУ ім. М.Гоголя., 2003. – С.121 – 128.

8. Серажим К.С. Стилістичне використання засобів словотвору. – К., 1996.

9. Чабаненко В.А. Стилістичні можливості словотвірних варіантів // Українська мова і література в школі. – 1983. - №11.

10. Шанский Н.М. Лингвистический анализ художественного текста. – Ленинград: Просвещение, 1990. – 415с.

11. Шевчук О.С. Стилістичні функції словотворчих засобів // Українська мова і література в школі. – 1987. – № 5.

12. Кочан І.М. Лінгвістичний аналіз тексту: навч.посіб. – 2-ге вид., перероб.і доп. – К.: Знання, 2008. – 423с.

 

Тема для самостійного вивчення №

Лексичний рівень аналізу художнього тексту

Питання для теоретичного вивчення й обговорення:

1. Слово у художньому мовленні.

2. Пряме і переносне значення слова.

3. Омоніми в художньому тексті.

4. Синоніми в художньому тексті.

5. Антоніми в художньому тексті.

6. Пароніми в художньому тексті.

7. Активна і пасивна лексика в художньому тексті.

Завдання:

1. Випишіть з художніх творів (на вибір) метафори, метонімії, синекдохи. Зробіть висновок про особливості слововживання того чи іншого письменника.

2. Які формальні фактори підсилюють роль синонімів у поданому вірші?

Греби поглибше,

далі й далі вгвинчуй,

десяток тихих людських існувань

туди,

за фронт,

за бій,

за грань... (М.Бажан.)

3. Доведіть доцільність авторської синонімічної заміни.

Подай же руку козакові,

І серце чистеє подай!

І знову іменем Христовим

Ми оновим наш тихий рай. возобновим

 

Неначе човен в синім морі

То виниряв, то пониряв. виринав потопав

 

4. Визначте роль антонімів у мікро текстах.

• Глянула Олеся коло себе: се той самий покій з дзиґарями, де вона була молодою убрана, уквітчана, – сама, як квіточка свіжа, а теперечки?.. Стоїть якась постара, замучена молодиця, печаловита, боязлива... (Марко Вовчок.)

• Я вважаю, що зараз виникає надзвичайно цікаве, небувале ніде і ні в якому світі явище – це нове ставлення до Івана, нове ставлення до цього негероїчного героя. (О.Довженко.)

5. Випишіть архаїзми з творів Т.Шевченка („Сон”, „Кавказ”).

6.Визначте доцільність використання неологізмів у поезії І.Драча („Протуберанці серця”), Л.Костенко („Старий годинникар”).

7. Доберіть самостійно поетичний текст, цікавий з лексичного погляду.

Література для вивчення:

1. Бойко Н.І. Структурно-семантичні особливості професійно-термінологічної лексики в мові художньої прози // Мовознавство. – 1984. – № 1.

2. Позасловникова лексика у творах О.Гончара // Мовознавство. – 1998. – №6.

3. Ковалик І.І., Мацько Л.І., Плющ М.Я. Методика лінгвістичного аналізу тексту. К.: Вища школа, 1984. – 120с.

4. Ковальов В.П. Експресивне використання полісемії, омонімії, паронімії в українській художній прозі // Українська мова і література в школі. – 1982. - №1.

5. Кочан І. Лінгвістичний аналіз тексту: Курс лекцій. – Львів.: Видавничий центр Львівського Національного університету ім.. І.Франка., 1999. – С.77 – 99.

6. Мінасян В.І. Розмовна лексика і експресія // Культура слова. – 1985. – Вип. 28.

7. Шамота А.М. Переносне значення слова в мові художньої літератури. – К., 1967.

8. Купина Н.А. Лингвистический анализ художественного текста. – М.: Просвещение, 1980. – 78с.

9. Мельничайко В.Я. Лінгвістика тексту в шкільному курсі української мови. – К.: Рад.шк., 1986. – С. 88 – 94.

10. Пасік Н.М. Лінгвістичний аналіз художнього тексту: Навчальний посібник для студентів філологічного факультету. – Ніжин: Видавництво НДПУ ім. М.Гоголя., 2003. – С.100 – 121.

11. Шанский Н.М. Лингвистический анализ художественного текста. – Ленинград: Просвещение, 1990. – 415с.

12. Кочан І.М. Лінгвістичний аналіз тексту: навч.посіб. – 2-ге вид., перероб.і доп. – К.: Знання, 2008. – 423с.

 

Тема для самостійного вивчення №

Фразеологізми у художньому тексті

Питання для теоретичного вивчення й обговорення:

1. Функція фразеологізмів в авторському тексті.

2. Особливості вживання фразеологізмів у художньому тексті.

3. Прийоми введення фразеологічних одиниць у художній текст.

Завдання:

1. Доберіть самостійно художній текст, у якому роль мовної домінанти відігравали б фразеологічні засоби. Яка тенденція простежується в їх організації? Спробуйте замінити фразеологізми лексичними відповідниками і зробіть висновок про текстове призначення стійких зворотів.

2. Згрупуйте синонімічні фразеологізми, визначте домінанту.

Література для вивчення:

1. Ковалик І.І., Мацько Л.І., Плющ М.Я. Методика лінгвістичного аналізу тексту. К.: Вища школа, 1984. – 120с.

2. Ковальов В.П., Бойко О.М. Фразеологізми у художньому мовленні // Українська мова і література в школі. – 1985. – № 10.

3. Кочан І. Лінгвістичний аналіз тексту: Курс лекцій. – Львів.: Видавничий центр Львівського Національного університету ім.. І.Франка., 1999. – С. 99 – 104.

4. Купина Н.А. Лингвистический анализ художественного текста. – М.: Просвещение, 1980. – 78с.

5. Мельничайко В.Я. Лінгвістика тексту в шкільному курсі української мови. – К.: Рад.шк., 1986. – С. 88 – 94.

6. Пасік Н.М. Лінгвістичний аналіз художнього тексту: Навчальний посібник для студентів філологічного факультету. – Ніжин: Видавництво НДПУ ім. М.Гоголя., 2003. – С.118 – 121.

7. Шанский Н.М. Лингвистический анализ художественного текста. – Ленинград: Просвещение, 1990. – 415с.

8. Кочан І.М. Лінгвістичний аналіз тексту: навч.посіб. – 2-ге вид., перероб.і доп. – К.: Знання, 2008. – 423с.

 

 

Тема для самостійного вивчення №

Синтаксичні особливості художнього тексту

Питання для теоретичного вивчення й обговорення:

1. Просте речення. Порядок слів у реченні.

2. Неповні речення.

3. Односкладні речення.

4. Відокремлення.

5. Вставні та вставлені конструкції.

6. Складні речення.

7. Складносурядні речення.

8. Складнопідрядні речення.

9. Безсполучникові речення.

10. Багаточленні складні речення.

11. Синтаксичні засоби створення експресії.

12. Період.

 

Завдання:

1. Зробіть конспект про експресивно-стилістичний потенціал синтаксичних засобів.

2. Які принципи організації синтаксичної системи сприяють образності й експресивності?

3. Проаналізуйте синтаксичні особливості самостійно дібраних прозового і поетичного тексів. Зверніть увагу на їхню ритміко-інтонаційну своєрідність.

4. Визначте типи односкладних речень і їх роль у новелі М.Коцюбинського “Цвіт яблуні”.

5. Визначте, які структурно однакові типи речень вжиті в поезії І.Франка “Я хотів життю кінець зробити”.

6. Визначте, якими типами речень досягається карбованість поетичних рядків.

• Тривожних коней храп. Людей тяжкі колони.

Снарядні ящики. Бляшанки бомб. Харчі. (М.Бажан.)

• Підкинуло. Здригнулось. Зашкребло.

Затнувся подих. Оберт. Шарудіння. (М.Бажан.)

7. Визначте специфіку синтаксичної будови вірша.

Так, мабуть, і в часи Бояна

Квітчалася пора весняна.

І хмари насували з-за Дніпра,

І пінилася потоками гора,

І яструби за обрій упливали.

І дзвінко озивалися цимбали.

І в пралісах озера голубі

Вдивлялися в небесну дивну ясність.

Все, як тоді. А де ж вона, сучасність?

Вона – в найголовнішому: в тобі.

(В.Мисик.)

9. Яку роль у мегатексті відіграють повтори? Які ще елементи (лексичні, частиномовні, синтаксичні, інтонаційні) створюють настрій вірша?

Сестри білять яблуні в саду.

Мати білять хату та у хаті.

Біля хати білий батько на канапі

Вигріває війни та журбу.

 

Мати білять яблуні в саду.

Мати білять хату та у хаті.

Біля хати білий батько на канапі...

 

Мати білять яблуні в саду.

Мати білять хату. Білять хату...

(М.Вінграновський.)

Література для вивчення:

1. Ващенко В.С. Стилістика речення в українській мові. – Д, 1958.

2. Єрмоленко С.Я. Синтаксис віршової мови. – К., 1969.

3. Калашник В.С. Фразотворення в українській поетичній мові. – Харків, 1985.

4. Каранська М.У. Модально-граматичні типи речень як засіб мовної пластичності тексту // Журналістика: Преса. Телебачення. Радіо. – 1981. – Вип. 10.

5. Ковалик І.І., Мацько Л.І., Плющ М.Я. Методика лінгвістичного аналізу тексту. К.: Вища школа, 1984. – 120с.

6. Кочан І. Лінгвістичний аналіз тексту: Курс лекцій. – Львів.: Видавничий центр Львівського Національного університету ім.. І.Франка., 1999. – С.115 – 129.

7. Купина Н.А. Лингвистический анализ художественного текста. – М.: Просвещение, 1980. – 78с.

8. Мельничайко В.Я. Лінгвістика тексту в шкільному курсі української мови. – К.: Рад.шк., 1986. – С. 102 – 115.

9. Пасік Н.М. Лінгвістичний аналіз художнього тексту: Навчальний посібник для студентів філологічного факультету. – Ніжин: Видавництво НДПУ ім. М.Гоголя., 2003. – С.139 – 151.

10. Плющ Н.П. Перцептивно-акустичні характеристики парцеляції в українській мові // Українське мовознавство. – 1985. – Вип. 13.

11. Шанский Н.М. Лингвистический анализ художественного текста. – Ленинград: Просвещение, 1990. – 415с.

12. Кочан І.М. Лінгвістичний аналіз тексту: навч.посіб. – 2-ге вид., перероб.і доп. – К.: Знання, 2008. – 423с.

 


Індивідуальна робота студентів

Підготувати реферат на одну з тем:

1. Драматичні твори Лесі Українки;

2. Драматичні твори Марка Кропивницького;

3. Драматичні твори Г.Квітки-Основ′яненка;

4. Сучасна драматургія;

5. Байки Л.Глібова;

6. Байки С.Крилова;

7. Байки Езопа;

8. Особливості передачі опису в прозових текстах;

9. Повтор як семантико-стилістична домінанта в українській поезії;

10. Ритм як організуючий елемент поезії і прози;

11. Стилістичні функції словотворчих засобів;

12. Фразеологізми у художньому мовленні;

13. Жаргонізми та їх стилістичне навантаження;

14. Оксиморон у мові художньої літератури;

15. Семантика великої літери;

16. Роль словотвірних засобів у творах українських письменників;

17. Антонімія як лексико-семантичне явище;

18. Паронімія і парономазія;

19. Жаргонізми у творчості українських письменників;

20. Експресивне використання категорії числа в українській літературі;

21. Стилістика речення в українській мові.

 

Реферат оформити за всіма правилами (титульний лист, зміст, вступ, основна частина, список використаної літератури), звернути увагу на оформлення літератури.

 

МОДУЛЬНА РОБОТА

ТЕМА: "АЛГОРИТМИ СОРТУВАННЯ МАСИВІВ";

 

ВСТУПНА ЧАСТИНА

Ознайомитися з постановкою задачі РОЗДІЛІВ 1, 2 і 3.

Скласти календарний план виконання роботи.

 

РОЗДІЛ 1







Дата добавления: 2015-08-17; просмотров: 1413. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Аальтернативная стоимость. Кривая производственных возможностей В экономике Буридании есть 100 ед. труда с производительностью 4 м ткани или 2 кг мяса...

Вычисление основной дактилоскопической формулы Вычислением основной дактоформулы обычно занимается следователь. Для этого все десять пальцев разбиваются на пять пар...

Расчетные и графические задания Равновесный объем - это объем, определяемый равенством спроса и предложения...

Кардиналистский и ординалистский подходы Кардиналистский (количественный подход) к анализу полезности основан на представлении о возможности измерения различных благ в условных единицах полезности...

Приложение Г: Особенности заполнение справки формы ву-45   После выполнения полного опробования тормозов, а так же после сокращенного, если предварительно на станции было произведено полное опробование тормозов состава от стационарной установки с автоматической регистрацией параметров или без...

Измерение следующих дефектов: ползун, выщербина, неравномерный прокат, равномерный прокат, кольцевая выработка, откол обода колеса, тонкий гребень, протёртость средней части оси Величину проката определяют с помощью вертикального движка 2 сухаря 3 шаблона 1 по кругу катания...

Неисправности автосцепки, с которыми запрещается постановка вагонов в поезд. Причины саморасцепов ЗАПРЕЩАЕТСЯ: постановка в поезда и следование в них вагонов, у которых автосцепное устройство имеет хотя бы одну из следующих неисправностей: - трещину в корпусе автосцепки, излом деталей механизма...

Понятие о синдроме нарушения бронхиальной проходимости и его клинические проявления Синдром нарушения бронхиальной проходимости (бронхообструктивный синдром) – это патологическое состояние...

Опухоли яичников в детском и подростковом возрасте Опухоли яичников занимают первое место в структуре опухолей половой системы у девочек и встречаются в возрасте 10 – 16 лет и в период полового созревания...

Способы тактических действий при проведении специальных операций Специальные операции проводятся с применением следующих основных тактических способов действий: охрана...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.01 сек.) русская версия | украинская версия