Х-ныя рысы бел.скульптуры 70-90г.- імкненне стварыць значныя па змесце творы.У станкавай скульптуры:твор Запісцкага”Будаўніцтва”,Гумілеўскага”Партызаны”.Глыбокія і вострыя вобразы сучаснікаў і дзеячоў бел.культ. мінулага ў жанрыпартрэта:Анікейчык ”Купала”,Вакара”Багдановіч”,Хмызнікаў”Арлоўскі”.Манументальная сукльптура:помнікі Купалу(Анікейчык,Запісцкі,Гумілеўскі),Коласу(Азгур);манумент у Жодзіне ў гонар бел. Маці-патрыёткі Купрыянавай і яе сыноў(Запісцкі,Міско.Рыжанкоў),мемарыяльны комплекс”Парыў”(Анікейчык),”Дальва”(Церабун). Новыя тэмы ў станкавым тэматычным жывапісе Ў пасляваенныя гады. адлюстр-не важн.падзей ж-ця,раскрыццё душэўных якасцей,х-ру і настрою чалавека-пераможцы,паказ энтузіазму людзей у мірныя дні. З’яўл-ца карціны Савіцкага.Вашчакі,Малішэўскага,Шчамялёва.Фармір-не ў ж-се суровага стылю,адыход ад акадэмічнага рэалістычнага мастацтва. Пранікненне ў станкавы ж-с умоўнасці,стылізацыі,уласцівых манументальн.ж-су.Карціны прысвечаны вайне і партызанскага руху:Сухаверкаў”За родную Беларусь”Мазалёў”У партызанскім штабе”,Ахрэмчыка”Абарона Брэсцкай крэпасці”. Змена стылявых напрамкаў у арх-ры 70-80г. выяўленчая пластыка.Набыццё больш.духоўнасці накіравана ў змесце.Працы Савіцкага.Вашчакі і інш..Афармленне дамоў у мікрараёне Усход1,г-ца “Турыст” у Мінску. Змены ў партрэтным жывапісе у к. 60—п.70гг. смеласць мазка,праяўленне рыс суровага стылю.Шчамялёў(“МастакМ.Чэпік”).новы погляд на свет,новыя пан-ці аб кампазіцыі ў работах Вашчакі ”Косцік”,Марачкіна”Партрэт бабулькі Марылькі”.”Пачатак.Ф.Скарына”.Р-цё пейзажу. Рэальная прырода,спісаная з натуры,набліжанасць да тыпізацыі бел.прыроды. Збедненасць тэхнічнага выканання,некаторая скаванасць выбраных сюжэтаў.Адначасовае з’яўленне эл-таў больш панарамнага вырвшэння пейзажу.парасткі нов. Мыслення у работах:”На ўскраіне Мінска”Масленікава,”Залатая восень”Карасёва. Адкрыццё ў бел.нацюрморце нов.магчымасцей для раскрыцця тэм і мастацкіх вырашэнняў.Свежасць фарбаў у нацюрморце “Бэз”Вашчанкі.На цёмна-фіялетавым фоне ў сваб-ай манеры букет бэзу багатай колеравай насычанасці. Поспехі ў ж-ры нацюрморта ў 80 г. Падкрэсліванне ўзаемасувязі прыродных з’яў. Напаўненне прадметнага свету рэальным зместам. Шматколерныя маляўнічыя нацюрморты:Вашчанка,Малішэўскі,Марачкін