У Б. у манумент. роспiсах i мiнiацюрах з пач. 15 ст. Альхiмовiч пiсаў на тэмы лiт., бел. i польскю гiсторыi: Пахаванне Гедымiна, Пасля бiтвы, Смерць Маргера, серыю iлюстрацый да паэмы Мiцкевiча «Пан Тадэвуш» i твораý Крашэýскага, размалёýваý касцёл св. Кацярыны ý Пецярбургу. Сапраўдны поспех і сусветная вядомасць прыйшлі да А. з карцінай “Пахаванне Гедыміна” (бітва 1341г. пры гарадзішчы Велюёне, забіты Гедымін). Работа з 1887 па 1888 г. экспанавалася на выставах у Варшаве, Пецярбургу, Львове, Сан-Францыска, усюды прыносіла аўтару высокія ўзнагароды, удалая кампазіцыйная прадуманасць твору.Журботнасцьмал. узмацняец. прысутнасцю магутных дубоў і елак, цяжкія хмары нагадваюць, ш. адбылася трагедыя. На карціне “Вітаўт на магіле Кейстута” бачым застыўшую ў роздуме постаць Вітаўта, якога чакае справа прадаўжэння яднання беларускіх зямель. Шэраг гіст. Кампазіц., дзе перад гледачом паўстаюць тыя часы, калі на Беларусі панавала паганская вера: Паганскія вешчуны,Малітвы жар-сцецерпных, Багіня кахання Міль-да, Смерць Маргера, Ліздзейка з дачкой на крушнях храма Перуна, Апошні вяшчун Літвы з дачкой Плёнтай” з гэтага шэрагу. Некалькі прац Альхімовіча прысвеч. польскай гіст. У Варшаве ў музеі Войска Польск. захоўваецца палатно мастака “Абарона Ольштына”, у аснову якога пакладзены выпадак з 1587 пры абароне Ольштына, калі ворагі ўзялі ў закладнікі дзіця Каспара Карпін-скага, ставячы ўмову: ці Ольштын здасца без бою, ці ахвяру заб’юць. У канцы 1880 мастаком ствар. палотны: “Смерць Міхаіла Глінскага ў цямніцы” і “Падрыхтоўка да смерці Самуіла Збароўскага”. З імем М. Г. звяз. перамога нашых продкаў над татарамі пад Клецкам. Аб апошніх днях яго жыцця нагадвае палатно, што ўпершыню экспанавалася на акадэмічнай выставе ў Пецярбургу. У карціне “Падрыхтоўка да смерці Самуіла Заброўскага” паказ. бунтар супраць каралеўскай улады. Закаваны ў ланцугі, знясілены пасля катаванняў, Заброўскі сядзіць на каменнай падлоге каземату. Ніякіх шанцаў уратавацца не засталося. Каталіцкі святар чытае над ім апошнія словы малітвы. Партрэты Паўла Яна Сапегі, Крыштафа Радзівіла, палотны “Вясельныя ўрачыстасці Жыгімонта Аўгуста” прадаўжаюць галерэю гістарычных работ, выкананых нашым славутым земляком. Альхімовіч працаваў як графік. Батальны жанр прысвечаны тэмам вайны i ваеннага жыцця мiнул. i суч.; звязаны з гiст. i быт. жанрамi. У бел. жывапiсе як самаст. жанр з к. 18 ст (вайна 1812, паўстаннi Касц., Калiн.) Напалеон Орда – кампазiтар i мастак, нарадз. у Б., вучыýся ý Вiленскiм унiверсiтэце, прымаý удзел у паýстаннi 1830 г., жыý i тварыý у Парыжы. Як м-к вяд. сваімі замалёўкамі арх. помнікаў і мясцін, звяз. з жыццём і дзейнасцю славутых людзей Б., Украіны, Польшчы, Літвы. Для іх стварэння ён шмат падарожнічаў па краіне. Замалёўкі раб. алоўкам, акварэллю. Яго пейзажы адметныя паэтычнасцю і рамант. узнёсласцю. Арх. замалёўкі вызнач. строгай дакументальнасцю, таму маюць вялікую каштоўнасць для гісторыі арх. На кожным малюнку ў левым ніжнім вугле аўтарам абавязкова пазнач.: "Зрысавана з натуры". Орда суправадзіў кароткімі, але змястоўнымі подпісамі кожны ліст літаграфіі, што сведчыць аб яго не дылетанцкім веданні гіст. Толькі на Беларусі ім зроблена больш як 200 такіх малюнкаў. У гэтай серыі малюнкі беларускіх гарадоў Гродна,Віцебска, Полацка, Мінска, Магілёва, Навагрудка, Пінска, Нясвіжа,Камянца,Сянна, Чашнікаў, Гомеля, Свіслачы, Друі, Асвеі, Пружан і інш. Гістарычную каштоўнасць маюць замалёўкі помнікаў, якія не захаваліся да нашага часу або часткова разбураны ці перабудаваны. Вялік. колькасць малюнкаў О. збераг. ў Нац. музеі ў Кракаве.