Реферати
Семінар 1. НОВА УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА. ТВОРЧІСТЬ І. П. КОТЛЯРЕВСЬКОГО. ПЛАН. 1. Роль І. П. Котляревського у розвитку української літератури. Особливості світоглядної позиції І.П. Котляревського. 2. Ідейна основа поеми І. Котляревського "Енеїда". 3. „Енеїда” – як енциклопедія українського суспільства ХVІІІ ст. Реферати 1. І П. Котляревський – засновник нової української літератури. 2. Народницька концепція нової української літератури. 3. Заснування українського театру нового типу: "Наталка Полтавка" та "Москаль-чарівник" П. Котляревського. Основні поняття та терміни: нова українська література, бурлеск, травестія, пародія, традиції, новаторство, національний колорит, просвітницький реалізм. Завдання для самостійної роботи 1. І. Котляревський і Вітчизняна війна 1812 р. І. Котляревський і декабристи. 2. Проаналізуйте тематику драматичних творів І. Котляревського. 3. Розкрийте проблематика п’єси "Наталка Полтавка". 4. Що таке "котляревщина" та її переборення у творчості І. Котляревського та його епігонів – Я. Кухаренка, П. Білецького-Носенка, К. Думитрашка та ін. 5. Розкрийте джерела античної та барокової традицій у поемі П. Котляревського "Енеїда". Питання для самоконтролю 1. Чому на відміну від інших переробок "Енеїди" твір І. Котляревського завоював безсмертя? 2. Де і як автор "Енеїди" висловлює свої погляди письменника-громадянина? Рекомендована література 1. М. К. Наєнко. Романтичний епос: Ефект романтизму і українська література.– 2-е вид. – К.: Просвіта, 2000. 2. В. Є. Шубравський. Від Котляревського до Шевченка. Проблема народності української літератури. – К.: Радянський письменник, 1976. 3. Історія української літератури ХІХ ст: у 2-х кн.. КН 1: Підручник/ За ред. Акад. М.Г.Жулинського. Київ: Либідь, 2005. - 656 с. 4. Історія української літературної критики та літературознавства: Хрестоматія.– К.: Либідь, 1996.– Кн. 1–3. 5. М. Грушевський. Історія української літератури: В 5 т. –К.: Наукова думка, 1993-1995.
СЕМІНАР 2. ТВОРЧІСТЬ ГРИГОРІЯ КВІТКИ-ОСНОВ'ЯНЕНКА План 1. Г. Квітка-Основ'яненко як засновник нової україномовної прози. 2. Просвітницько-реалістичні принципи "Малоросских повестей" Г. Квітки-Основ’яненка. 3. Гумористичні оповідання й повісті: "Салдацький патрет", "Мертвецький великдень" та ін. – поєднання в них реалізму та фантастики. 4. Особливості художнього стилю письменника. Реферати 1. Організаторська діяльність Г. Квітки-Основ’яненка для розширення можливостей нової української літератури. 2. Білінгвістичність Г. Квітки-Основ'яненка: пошуки іманентних основ таланту в російськомовному варіанті літератури.
Основні поняття та терміни: просвітницький реалізм, нова українська проза, гумористична повість, драматургія, новий герой, білінгвістичність.
Завдання для самостійної роботи 1. Схарактеризуйте повість "Конотопська відьма" Г. Квітки-Основ’яненка як художнє трактування національних міфологем. 2. Розкрийте громадську діяльність Г. Квітки-Основ'яненка. 3. Проаналізуйте Образи Марусі („Маруся”), Оксани („Сердешна Оксана”) та Ївги („Козир-дівка”). Що в них спільного й що відмінного? 4. З'ясуйте засоби комічного та їхні фунції в творчості Г. Квітки-Основ'яненка. Питання для самоконтролю. 1. Чому Г. Квітка-Основ'яненко вважається засновником нової української прози? 2. В чому полягає значення творчості письменника для розвитку української драматургії? 3. Поясніть сутність естетичної позиції письменника. Рекомендована література 1. Nota Bene: літературознавчий словник-довідник. – К.: ВЦ “Академія”, 1997. 2. Історія української літератури ХІХ ст: у 2-х кн.. КН 1: Підручник/ За ред. Акад. М.Г.Жулинського. Київ: Либідь, 2005. 656 с. 3. Гр. Квітка-Основ'яненко. Твори в 2-х томах. – Київ: „Дніпро”, 1978. 4. Задорожна Л. Філософський концепт ”Салдацького патрету” Г. Квітки-Основ'яненка // Українська мова та література. – 1998. – №18. – С. 1-3. 5. Історія української літературної критики та літературознавства: Хрестоматія. – К.: Либідь, 1996.– Кн. 1–3. 6. Літературна критика на Україні першої половини XІX ст. – К.: Наукова думка, 1984. 7. М. Грушевський. Історія української літератури: В 5 т. –К.: Наукова думка, 1993-1995. 8. М. К. Наєнко. Романтичний епос: Ефект романтизму і українська література. – 2-е вид. – К.: Просвіта, 2000. 9. Н. Калиниченко. Українська література ХІХ ст.: напрямки, течії. – К.: Наукова думка, 1977. 10. П. Одарченко. Українська література: Збірник вибраних статей. – К.: Смолоскип, 1995. 11. С. Єфремов. Історія українського письменства. –К.: Femina, 1995. 12. Українська література: Посібник для старшокласників і абітурієнтів / За ред. М. К. Наєнка. – К.: Либідь, 1995. 13. Українське слово: Хрестоматія української літератури і літературної критики. – К.: Рось, 1994–96.– Кн. 1–4.
Семінар 3
|