Студопедия — Опитувальник для виявлення рівня сформованості креативних якостей
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Опитувальник для виявлення рівня сформованості креативних якостей






  № пп     Прояви якостей Проявля­ється зав­жди (1.0) Часто про­являється (0,6) Проявляється ситуативно, від випадку (0,4) Слабо прояв­ляється (0,2) Виступає в протилежному значенні (0,0)
І Дискурсивність          
  Здібність          
  Аналітичність          
  Синтетичність          
  Ірраціональність          
  Асоціативність          
ІІ Іррелевантність          
  Гнучкість          
  Оригінальність          
  Допитливість          
  Побіжність          
  Фантастичність          

Продовження таблиці

ІІІ Нерегламентованість          
  Інтуїтивність          
  Спонтанність          
  Незапланованість          
  Раптовість          
  Мимовільність          
ІV Продуктивність          
  Компетентність          
  Багатогранність          
  Наполегливість          
  Ретельність          
  Організованість          
V Рефлексивність          
  Сенситивність          
  Спостережливість          
  Емпатійність          
  Незалежність          
  Адаптивність          

сфери (норми, цінності, ідеали), рівня домагань і самооцінки, мотиваційної сфери (установки, стимули, мотиви), які розглядаються основними компонентами першої підсистеми цілісної системи креативної культури особистості – підсистеми внутрішньої цінннісно-нормативної регуляції поведінки особистості. Структура опитувальника містить: 1-5 питання – оцінка потребової сфери, 6-10 – ціннісно-нормативної сфери, 11-15 – рівня домагань і самооцінки, 16-20 – мотиваційної сфери. Вага кожної п’ятірки питань становить 0,05 бала (0,2/4).

Коефіцієнт гармонійності в блоці „Модель поведінки” дорівнює середній оцінці (самооцінці), виставленій респонденту (-ом) за дотримання однієї, особисто обраної ним моделі поведінки. Наприклад, якщо середня оцінка за виконання обраної моделі „МП” склала 0,86, то коефіцієнт гармонійності по цьому блоку також складатиме 0,86. Це означає, що з обраною роллю респондент справляється на 86%.

Опитувальник МП „Модель поведінки”

1. Завжди відчуваю потребу нового, розв’язання нестандартним способом завдання, ситуації.

2. Надаю перевагу задоволенню власних інтересів і бажань, ніж інструкціям.

3. Охоче виконую завдання, пов’язані зі самостійним пошуком рішень.

4. Свідомо й цілеспрямовано формую свої потреби на основі різних прагнень.

5. Прагну досягти високої майстерності в тому, чим займаюся, що люблю робити.

6. Не сприймаю норми поведінки, якщо вони суперечать власним переконанням, або сприймаю частково.

7. Вмію ставити певні цілі й досягати їх виконання, не зупиняюся на досягнутому, мої переконання збігаються з моїми вчинками.

8. Керуюсь у житті взірцями досконалості, образами бажаного та уявлюваного майбутнього.

9. Часто розв’язую суперечливі ситуації на основі внутрішньої спонуки, зіставлення норм, зразків, ціннісних переконань.

10. Не визнаю вузьких „рамок”, які існують в оточенні.

11. Усвідомлюю значення свого „Я”, адекватно сприймаю себе в різних ситуаціях діяльності та поведінки, проявляю самоповагу.

12. На зауваження і критику реагую без надмірних образ.

13. Реально розраховую свої можливості при виконанні певної роботи чи мети.

14. Здатний контролювати свої вчинки, готовий вносити корективи чи змінювати вид діяльності.

15. У розв’язанні ситуативних проблем мені часто підказує здогад, інтуїція, раптове „осяяння”.

16. У більшості зі своїх вчинків розумію значення певної потреби, мотиву.

17. Здатний порівнювати зовнішні стимули (оточення) і внутрішні спонуки, приймати усвідомлені рішення.

18. Часто дію спонтанно, без запланованості.

19. Не переношу рутини, постійно шукаю нові підходи.

20. Більше керуюся принципом „хочу і можу”, ніж „треба і буду”.

У табл. 3 подані критерії та вага факторів гармонійності за чотирма видами креативної спрямованості: програмування – дивергенція, синхронізація – конвергенція, корекція – конвергенція, ефектор – дивергенція. Креативна спрямованість особистості передбачає узгоджене конвергентне (у коловій моделі всередину – синтез, з’єднання ознак, властивостей) і дивергентне (спрямованість назовні – аналіз, роз’єднання ознак і властивостей) виконання чотирьох системних функцій: програматор – відстеження змін у зовнішньому світі, синхронізатор – виконання внутрішніх оперативних завдань, коректор – виконання внутрішніх стратегічних завдань, ефектор – надання послуг, реалізація проектів.

Результатом обробки оцінок є коефіцієнт гармонійності по кожному блоку і загальний коефіцієнт гармонійності, що показує, наскільки повно респондент реалізує свій креативний потенціал, наскільки органічно проявляється співгармонійність усіх креативних якостей особистості. Спочатку по кожному респонденту визначаються середні арифметичні значення кожного фактору. Далі для кожного респондента вираховуються коефіцієнти гармонійності по кожному блоку, а також загальний коефіцієнт гармонійності:

Кгарм = Σ Кгарм блоку х вага блоку

Після виконання розрахунків для кожного респондента роздруковуються результати оцінки виконання респондентом кваліметричного профілю. У цих результатах відображаються: середні оцінки по кожному фактору; Кгарм по кожному блоку; загальний Кгарм; список респондентів у порядку зменшення загального Кгарм (рейтинг самореалізації). Фіксування динаміки цих показників, наприклад, за декілька місяців дає змогу зробити відповідні висновки для коректування своєї креативної поведінки.

Програма „KkTester”, складена на цій основі, призначена для зручного і швидкого комп’ютерного тестування креативних якостей у процесі оцінювання і самооцінювання. За її допомогою можна зручно обирати відповідний тест, а також розширювати спектр їх застосування в процесі діагностики співгармонійного розвитку інтегративних якостей креативної культури особистості. Результати обстежень оперативно заносяться в базу даних, мають можливості довготривалого зберігання та анонімного використання. Експрес-методика призначена для обстеження старшокласників і студентів у процесі їх професійного самовизначення й самовдосконалення.

Основні переваги цієї програми: можливість роботи з файлами будь-якого об’єму; невибагливість до апаратної конфігурації комп’ютера; оптимальний об’єм; стабільність у роботі; практичний психолог може вільно використовувати програму без необхідності придбання ліцензії чи реєстрації.

Покажемо результати обстежень однієї з абітурієнток Прикарпатського національного університету, а також проведені розрахунки за отриманими даними рейтингу самореалізації в сфері креативної культури особистості.

Таблиця 3

СИСТЕМНА ФУНКЦІЯ (вага = 0,2)
Фак­тор   Критерії фактору гармонійності Значущість
1. Програмування, дивергенція 1. Володіє всіма переліченими нижче якостями: · з дитинства й дотепер подобається розглядати предмети, речі, розбирати їх, вивчати детальніше; · любить розпізнавати, розгадувати внутрішній зміст, складові частини предмета, речі, явища; · легко вдається процес розкладання, розчленування цілого, розщеплення ознак і властивостей предмета, явища на частини; · любить подумки виділяти певні ознаки, властивості предмета, явища; · подобається знаходити різні якості і властивості в предметі, явищі. 2. Має 4 з перелічених вище якостей. 3. Має 3 з перелічених вище якостей. 4. Має 2 і менше з перелічених вище якостей. 1.0     0,8 0,4 0,0
2. Синхронізація, конвергенція 1. Володіє всіма переліченими нижче якостями: · любить реально чи подумки возз’єднувати ціле з частинок, з’єднувати різні елементи, сторони об’єкта в єдине ціле; · любить вишукувати схожість, подібність, паралелі, відповідності до чогось, ототожнювати предмети, речі; · вміє виділяти загальне з багатьох часткових явищ, легко вдається пояснювати нові поняття шляхом частково подібних знайомих понять; · може легко зробити логічний вивід певного положення на основі деяких достовірних тверджень-посилань; · любить переносити вже сформовані свої знання, уміння, навички на нові завдання й ситуації. 2. Має 4 з перелічених вище якостей. 3. Має 3 з перелічених вище якостей. 4. Має 2 і менше з перелічених вище якостей. 1,0     0,8 0,4 0,0
  Корекція, конвергенція 1. Володіє всіма переліченими нижче якостями: · може легко виділити певну ознаку, властивість на фоні інших; · любить поєднувати окремі процеси в єдине ціле, відмінне від суми їх елементів; · легко встановлює подібності між предметами, явищами; · легко виокремлює збіг ознак, властивостей у явищах, не пов’язаних між собою, незалежних. · легко розпізнає в неоднорідних предметах, явищах подібні ознаки, властивості. 2. Має 4 з перелічених вище якостей. 3. Має 3 з перелічених вище якостей. 4. Має 2 і менше з перелічених вище якостей. 1,0     0,8 0,4 0,0
  Досягнення кінцевого ефекту, дивергенція 1. Володіє всіма переліченими нижче якостями: · часто використовує не один, а систему методів і засобів для пізнання процесу, явища; · любить подумки виділяти і створювати уявні, нереальні образи; · часто відшукує передумови нового в старому, утворюючи нове на основі цього; · у судженнях більше вживає не конкретні, а абстрактні речі; · вміє відокремити істотні властивості предметів і явищ від несуттєвих, другорядних. 2. Має 4 з перелічених вище якостей. 3. Має 3 з перелічених вище якостей. 4. Має 2 і менше з перелічених вище якостей. 1,0   0,8 0,4 0,0

І етап – визначення коефіцієнту гармонійності за блоком креативних якостей: всі 25 креативних якостей діляться на 5 симптомокомплексів (по 5 якостей), таким чином, вага одного симптомокомплексу становить 0.3: 5 = 0.06; всередині кожного симптомокомплексу 5 якостей, тому коефіцієнт гармонійності п’яти якостей має вагу: 0.06: 5 = 0,012.

За формулою Ксимпт. = Vяк. х Ояк. / 0.06 визначаємо коефіцієнти гармонійності за кожним симптомокомплексом.

Ксимпт.1 = (0.012*0.6+0.012*0.4+0.012*0.4+0.012*0.6+0.012*1.0) / 0.06 = 0.6

Ксимпт.2 = (0.012*0.4+0.012*0.6+0.012*0.2+0.012*0.2+0.012*0.6) / 0.06 = 0.4

Ксимпт.3 = (0.012*1.0+0.012*1.0+0.012*0.6+0.012*0.4+0.012*0.4) / 0.06 = 0.68

Ксимпт.4= (0.012*0.6+0.012*0.6+0.012*0.4+0.012*0.4+0.012*0.4) / 0.06 = 0.48

Ксимпт.5 = (0.012*1.0+0.012*1.0+0.012*1.0+0.012*0.6+0.012*1.0) / 0.06 = 0.92

Як засвідчують результати цих підрахунків, найвищий коефіцієнт креативних якостей респондентки К.М. отримано в сфері якостей блоку рефлексивності (0,92), трохи нижчий – блоку нерегламентованості (0,68) і значно нижчий – блоку іррелевантності (0,4) та продуктивності (0,48).

Далі визначаємо загальний коефіцієнт гармонійності блоку креативних якостей за формулою: Кблоку = ∑ (Кnсимпт.*Vсимпт.) / Vбл. Він становить:

Кбл = (0.6*0.06+0.4*0.06+0.68*0.06+0.48*0.06+0.92*0.06) / 0.3 = 0.62

Це означає, що, за самооцінкою абітурієнтки К.М., загальний коефіцієнт блоку креативних якостей виявився достатньо високим (0,62), проте його величина зумовлена в основному за рахунок блоку рефлексивності. Отримані недостатні результати за блоками іррелевантності та продуктивності показують, що такі якості як побіжність, гнучкість, допитливість, організованість потребують додаткового стимулювання чи активізації для успішної і ефективної діяльності. При недостатньому вираженні цих якостей абітурієнтка зустрічатиме певні труднощі у сферах життя, де потрібні саме вищенаведені якості.

ІІ етап. Коефіцієнт гармонійності блоку „Креативні відносини” визнача­ється за такими параметрами: пізнавальний, афективний та регулятивний компоненти креативного ставлення за окремою якістю. Ці компоненти від загальної ваги (0,3) отримують вагу 0,09, що становитиме разом 0,27. Решта частки (0,03) ділиться між тими компонентами, які респондент обирає як індивідуальний фактор: його ставлення у проявах цієї конкретної якості протягом останніх двох-чотирьох тижнів. Причому, якщо багато таких ставлень, то вибираються найяскравіші, що характеризуватиме більш позитивну сторону прояву цієї якості в респондента. Але, якщо прояву таких ставлень респондент не може згадати за останній період, то кількість індивідуальних чинників зменшується до одного чи не фіксується взагалі. Тоді вага згаданих трьох компонентів зводиться до 0,1 і вже не становитиме 0,09.

У таблиці 4 містяться дані оцінок респонденти К.М. Прояви відносин (П – пізнавальний компонент, А – афективний компонент, Р – регулятивний ком­понент, І – індивідуальний чинник) у сфері відповідних якостей (Зд – здібності, Ан – аналітичність, Син – синтетичність, Ір – ірраціональність, Ас – асоціатив­ність, Гн – гнучкість, Ор – оригінальність, Доп – допитливість, Фан – фантас­тичність, Інт – інтуїтивність, Сп – спонтанність, Не – Незапланованість, Рап – раптовість, Ми – мимовільність, Ком – компетентність, Баг – багатогранність, Нап – наполегливість, Рет – ретельний, Ор – організованість, Сен – сенситив­ність, Сп – спостережливість, Ем – емпатійність, Нез – незалежність, Ад – адаптивність) отримують відповідну оцінку з боку респондента. Як бачимо, К.М. назвала тільки два індивідуальні чинники й оцінила ці дві ситуації майже за кожною з виділених 25 якостей (перший чинник – організація та підготовка класу до Новорічного вечора в школі; другий чинник – участь в обласному турнірі шкільних команд КВН).

Таблиця 4

Самооцінка рівня прояву креативних відносин (респондентка К.М.)

  Зд Ан Син Ір Ас Гн Ор Доп Фан Ін Сп Не
П 0.8 0.8 0.8 0.4   0.8   0.8 0.8   0.8 0.4
А   0.4 0.8 0.8   0.8 0.8 0.4 0.8   0.8 0.4
Р 0.8 0.4 0.8 0.8 0.8 0.4 0.8 0.4 0.8     0.8
І 0.8 0.4 0.4 0.4 0.8   0.4 0.8 0.8 0.8 0.4 0.4
І   - 0.8 0.4 0.4 0.8   0.8 0.4     0.8
К 0,87 0,51 0,78 0,64 0,9 0,64 0,85 0,56 0,78 0,97 0,87 0,59
  Рап Ми Ко Баг Нп Ре Ор Сен Сп Ем Нез Ад
П 0.8 0.4       0.8 0.8          
А 0.4 0.8 0.4 0.8 0.4 0.4 0.4          
Р     0.8 0.8 0.4 0.8 0.8         0.8
І 0.8 0.4 0.8 0.8 0.8 0.4 0.4 0.8 0.8 0.8 0.8 0.8
І 0.8   0.4 0.4 0.8 0.8 0.8 0.4 0.8 0.8 0.4 0.4
К 0,74 0,73 0,72 0,84 0,62 0,66 0,66 0,96 0,98 0,98 0,96 0,9

 

Кгарм= Кяк х Vяк / Обл. = 0,746

За результатами підрахунків, коефіцієнти гармонійності креативних відносин у сфері відповідних якостей визначились такими (див. графу К в табл. 3.3): найвищі результати отримані за ставленнями у сфері спостережливості та емпатійності (0,98), інтуїтивності (0,97), сенситивності і незалежності (0,96), асоціативності та адаптивності (0,9), здібності і спонтанності (0,87), оригінальності (0,85), багатогранності (0,84). Найнижчими, хоча й достатньо високими коефіцієнтами гармонійності виявилися у сфері аналітичності (0,51), допитливості (0,56), незапланованості (0,59), наполегливості (0,62), ірраціональності й гнучкості (0,64), організованості та ретельності (0,66). Зіставляючи отримані результати в цьому блоці, можна помітити що респондентка К.М. досить високо самооцінює свої здібності у блоку рефлексивності (спостережливості, емпатійності, сенситивності, незалежності й адаптивності), адже всі якості цього блоку отримали коефіцієнт вище 0,9.

Другий висновок стосується ставлень респондентки К.М. у сфері креатив­них якостей блоку продуктивності: отримані найнижчі результати (в зіставленні з іншими блоками) за трьома з п’яти параметрів (наполегливості, ретельності, організованості) засвідчують про те, що К.М. трохи важче буде проявити себе в результативності своїх креативних якостей, оскільки сама здатність респонденти до рефлексивності, ще не може гарантувати необхідних високих результатів у продуктах її творчої життєдіяльності, тим більше, що деякі інші параметри, наприклад аналітичність (0,51), допитливість (0,56) та компетентність (0,72) так само виявились найнижчими у ставленнях респонденти К.М.

ІІІ і IV етапи. Аналогічно визначаємо коефіцієнт гармонійності блоків „Модель поведінки” та „Системна функція” за формулами:

КМП = ∑ (Vмп*О) / Vбл.:

КМП = (0.8 х 0.05+0.8 х 0.05+0.4 х 0.05+0.4 х 0.05) / 0.2 = 0.6

КСФ= ∑ (VСФ*О) / Vбл.:

К = 1,0 х 0,05+0.8 х 0.05+0.8 х 0.05+1,0 х 0.05 / 0,2 = 0.9

V етап. Загальний коефіцієнт співгармонійності за всіма чотирма блоками становить:

КЗАГ = 0,62х0,3 + 0,6х0,2 + 0,75х0,3 + 0,9х0,2= 0,711

Загальні результати обстеження засвідчують про достатньо високий загальний коефіцієнт сформованості креативних якостей К.М. В основному він виявився таким завдяки безпосередньому включенню старшокласниці в систему креативних відносин. Для цього її спонукають достатньо високий рівень домагань (проявляється навіть деякий ступінь завищення самооцінки нею своїх креативних здатностей), значна зацікавленість і потреба прояву своїх творчих здібностей в естетичній сфері, природні задатки, генетично успадковані батьками, усвідомлення й зіставлення нею ціннісно-нормативних вимог і можливостей у реалізації своїх креативних здібностей (нагадуємо: коефіцієнт блоку „моделі поведінки” (0,6) близький до загального коефіцієнту сформованості креативної культури абітурієнтки (0,674). Простежується кореляційний взаємозв’язок між проявом креативних ставлень старшокласниці та рівнем сформованості відповідних креативних якостей. Так, коефіцієнт гармонійності окремих відносин і якостей корелюють між собою: коефіцієнти ставлень у сфері таких якостей як спостережливість та емпатійність (0,98), інтуїтивність (0,97), сенситивність і незалежність (0,96), асоціативність і адаптивність (0,9), здібність і спонтанність (0,87), оригінальність (0,85), багатогранність (0,84) відповідають коефіцієнтам блоку якостей рефлексивності (0,92) та нерегламентованості (0,68), завдяки чому й зафіксована така взаємозалежність.

Необхідно також підкреслити творчі можливості абітурієнтки завдяки прояву високого коефіцієнту її креативної спрямованості: коефіцієнти конвергенції-синхронізації, конвергенції-корекції становлять відповідно по 0,2. Але ще вищими є коефіцієнти дивергенції-програмування та дивергенції-ефектора – відповідно по 0,25. Це засвідчує в основному про дивергентну спрямованість у прояві її креативних якостей, що пронизує також і механізм ціннісно-нормативної регуляції креативної поведінки. У старшокласниці багаті креативні можливості завдяки процесам екстеріоризації (переходу внутрішньої креативної здатності у зовнішні різнобічні креативні дії-відношення). І навпаки, її достатньо висока конвергентна спрямованість завдає потенційні можливості засвоєння й творчого використання зовнішніх культурних процесів завдяки механізму інтеріоризації, що проявляються в сфері креативної культури К.М.

Підсумовуючи отримані результати, змалюємо загальний креативний профіль К.М. Її характеризує: 1) висока дивергентна й аналітична здатність породження багатства рішень на основі однозначних даних, пристосування до різноманітних умов життєдіяльності, використання системи методів і засобів для інтеграції передумов старого у становленні нового знання, предмету, процесу, явища; сформована вище середнього рівня конвергентна й синтетична здатність виокремлення в неоднорідних процесах, явищах (навіть певною мірою між собою не пов’язаних, незалежних) подібних ознак, з’єднання окремих процесів, явищ в єдине ціле, сукупно відмінне від суми своїх елементів; 2) свідоме й цілеспрямоване формування своїх потреб на основі різнобічних прагнень, охоче виконання завдань, пов’язаних зі самостійним пошуком рішен­ня; тільки часткове сприйняття норм поведінки, коли вони суперечать її власним переконанням, вміння ставити цілі й досягати їх виконання, не зупинятися на досягнутому, збіг переконань з її вчинками, розв’язання суперечливих ситуацій переважно на основі внутрішньої спонуки, ціннісних переконань, невизнання вузьких рамок оточення; адекватне усвідомлення свого „Я”, сприйняття себе в різних ситуаціях, високий ступінь самоповаги, здатність контролювати свої вчинки, вносити корективи, здатність розв’язувати ситуативні проблеми на основі інтуїції, інсайту; усвідомлене значення своїх мотиваційних спонук, прояв спонтанних, незапланованих дій, скерування своїх вчинків принципами „хочу й можу”, аніж „треба і буду”; 3) високий ступінь включення в ситуативні дії-ставлення, які сприяли високому рівню сформованості її креативних якостей – спостережливості та емпатійності, інтуїтивності й асоціа­тивності, сенситивності і незалежності, адаптивності і спонтанності, оригінальності й багатогранності.

Аналізуючи загальні результати, необхідно зазначити про широту отриманих даних. Зіставляючи їх разом, можна звертати увагу респондентки К.М. на ті об’єктивні сторони її креативних якостей, які допоможуть їй проявити себе в творчій діяльності, а також аналізувати ті аспекти нижчих результатів, над якими необхідно попрацювати, займаючись самовдосконаленням, включаючись у відповідні види креативних відносин із метою досягнення співгармонійності її креативних якостей, прямуючи до свого повного професійного самовизначення. Зокрема, для К.М. такими перспективами є корегування своєї вольової сфери, включення у відносини, які поглиблюють аналітичність, допитливість і побіжність мисленнєвих дій.

 







Дата добавления: 2015-09-04; просмотров: 619. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Расчетные и графические задания Равновесный объем - это объем, определяемый равенством спроса и предложения...

Кардиналистский и ординалистский подходы Кардиналистский (количественный подход) к анализу полезности основан на представлении о возможности измерения различных благ в условных единицах полезности...

Обзор компонентов Multisim Компоненты – это основа любой схемы, это все элементы, из которых она состоит. Multisim оперирует с двумя категориями...

Композиция из абстрактных геометрических фигур Данная композиция состоит из линий, штриховки, абстрактных геометрических форм...

Особенности массовой коммуникации Развитие средств связи и информации привело к возникновению явления массовой коммуникации...

Тема: Изучение приспособленности организмов к среде обитания Цель:выяснить механизм образования приспособлений к среде обитания и их относительный характер, сделать вывод о том, что приспособленность – результат действия естественного отбора...

Тема: Изучение фенотипов местных сортов растений Цель: расширить знания о задачах современной селекции. Оборудование:пакетики семян различных сортов томатов...

Правила наложения мягкой бинтовой повязки 1. Во время наложения повязки больному (раненому) следует придать удобное положение: он должен удобно сидеть или лежать...

ТЕХНИКА ПОСЕВА, МЕТОДЫ ВЫДЕЛЕНИЯ ЧИСТЫХ КУЛЬТУР И КУЛЬТУРАЛЬНЫЕ СВОЙСТВА МИКРООРГАНИЗМОВ. ОПРЕДЕЛЕНИЕ КОЛИЧЕСТВА БАКТЕРИЙ Цель занятия. Освоить технику посева микроорганизмов на плотные и жидкие питательные среды и методы выделения чис­тых бактериальных культур. Ознакомить студентов с основными культуральными характеристиками микроорганизмов и методами определения...

САНИТАРНО-МИКРОБИОЛОГИЧЕСКОЕ ИССЛЕДОВАНИЕ ВОДЫ, ВОЗДУХА И ПОЧВЫ Цель занятия.Ознакомить студентов с основными методами и показателями...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.008 сек.) русская версия | украинская версия