Олівець
Олівець використовується для викреслювання крапок, ліній, контурів геометричних фігур: прямокутників, кіл, еліпсів, дуг і ін. Вид лінії, яку залишає олівець на поверхні полотна, визначають властивості об'єкту TPen, які перераховані в таблиці. Властивості об'єкту TPen (олівець)
Властивість Color задає колір лінії, яка викреслюється олівцем. В таблиці нижче перераховані іменовані константи (тип TColor), які можна використовувати як значення властивості color.
Значення властивості Color визначає колір лінії
Властивість Width задає товщину лінії (в пікселях). Наприклад, інструкція Canvas.Pen.width: =2 встановлює товщину лінії в 2 піксели.
Властивість Style визначає вид (стиль) лінії, яка може бути неперервна або переривиста, яка складається з штрихів різної довжини. В таблиці нижче перераховані іменовані константи, що дозволяють задати стиль лінії. Товщина пунктирної лінії не може бути більше 1. Якщо значення властивості Pen.width більше одиниці, то пунктирна лінія буде виведена як суцільна.
Значення властивості Реn Style визначає вид лінії
Властивість Mode визначає, як формуватиметься колір точок лінії залежно від кольору точок полотна, через які ця лінія викреслюється. За замовчуванням вся лінія викреслюється кольором, яка визначається значенням властивості Pen.Color.
Проте програміст може задати інверсний колір лінії по відношенню до кольору фону. Це гарантує, що незалежно від кольору фону всі ділянки лінії будуть видні, навіть в тому випадку, якщо колір лінії і колір фону співпадають.
Нижче перераховані деякі константи, які можна використовувати як значення властивості Pen.Mode.
Значення властивості Рeп. Mode впливає на колір лінії
Властивість Щітка(Пензель) (canvas.Brush) використовується методами, що забезпечують викреслювання замкнутих областей, наприклад геометричних фігур, для заливки (закрашення) цих областей.
Значення властивості color такі ж як і для pen Значення властивості Brush, style визначають тип зафарбовування
canvas.pen.color canvas.pen.style canvas.pen.width canvas.pen.mode
canvas.brush.color canvas.brush.style
Будь-яка картинка, креслення, схема можуть розглядатися як сукупність графічних примітивів: крапок, ліній, кіл, дуг і ін. Таким чином, для того, щоб на екрані з'явилася потрібна картинка, програма повинна забезпечити викреслювання (вивід) графічних примітивів, що становлять цю картинку.
Викреслювання графічних примітивів на поверхні компоненту (форми або області виведення ілюстрації) здійснюється за рахунок відповідних методів до властивості Canvas цього компоненту.
Лінія
Викреслювання прямої лінії здійснює метод LinеТо, інструкція виклику якого в загальному вигляді виглядає таким чином:
Компонент.Canvas.LineTo(x,у)
Метод LinеТо викреслює пряму лінію від поточної позиції олівця в крапку з координатами, вказаними при виклику методу.
Початкову точку лінії можна задати, перемістивши олівець в потрібну точку графічної поверхні. Зробити це можна за допомогою методу MoveTo, вказавши як параметри координати нового положення олівця.
Вид лінії (колір, товщина і стиль) визначається значеннями властивостей об'єкту Рen графічної поверхні, на якій викреслюється лінія.
|