О томъ, хто бы вряду которому увязанья не поступилъ по суде которого вряду, а не по трыбунальскомъ.
А естли бы сторона тая, на комъ врядъ земъский або кгродский отправу вчинити всхочеть в речахъ тыхъ, в которыхъ сторона, правомъ переконаная, сказанье врядовое прынела и от него не опелевала, тому вряду нашому отправы вчинити на именью своемъ не допустилъ и чымъ кольвекъ самъ або черезъ кого иного спротивилъся, тогды таковый за тую свою противность в совитую заруку впадаеть. А врядъ тотъ, которому бы се спротивлено, до нас, г[о]с[по]д[а]ра, на листе своемъ отворономъ под печатью своею и подъ печатми тыхъ шляхътичовъ и возныхъ, пры немъ будучихъ, к тому и с подписаным [так!] рукъ ихъ, хто з нихъ писати умети будеть, отослати и о томъ упоре ознаймити намъ маеть. А мы, г[о]с[по]д[а]ръ, где на тотъ часъ дворомъ нашимъ будемъ, такового упорного и вряду нашому не послушного казать выволать с паньствъ нашых, а на именью противного черезъ дворанина нашого укрывжоному моцную отправу вделати росказати заразомъ, кромъ вшелякое проволоки, такъ в речы осужоной, яко в зарукахъ, закладехъ и винах, и в шкодахъ всихъ, маемъ и повиньни будемъ. Который дворянинъ при таковой отправе пети тежъ шляхтичовъ и двухъ возныхъ при собе мети маеть. А за тую вину, ижъ вряду нашому не поступилъ увязанья, яко за спротивенье праву посполитому и зверъхности нашой, г[о]с[по]д[а]ръской, остатокъ маетности противного, што бы колвекъ ее по вчиненью стороне жалобной отправы въ великомъ князстве литовъскомъ остало, всю от мала до велика лежачую до столу нашого, г[о]с[по]д[а]ръского, взяти и приверънути маемъ, которую вжо тотъ истый таковый противъникъ вечне тратит[ь] повиненъ будеть. И вжо мы, г[о]с[по]д[а]ръ, тую маетность роздати моцни и волни будемъ людемъ народу шляхетского, намъ и речы посполитой заслужонымъ, яко властные спадки наши, а тому выволанцу не ворочаючы ее, вынявши то, естли бы таковый стороне укривжоной за вси презыски досыть учинилъ, а до насъ, г[о]с[по]д[а]ра, о милосеръдье бы се утекъ; тогды приверненье ему оное маетности и знесенье з него выволанья будеть при воли и ласце нашой, господаръской. А естли бы тот же такъ упорный былъ и тому посланъцу нашому спротивилъся и отправы вделати не допустилъ або тое именье, уникаючи права, кому иному в руки пустилъ, чого водлугъ артыкулу, вышей описаного в сем же розделе, семъдесят третего учинити не могъ, такового яко противника справедливости божое и зверъхности маестату нашого, г[о]с[по]д[а]ръского, за припозванъемъ от стороны укривжоное передъ насъ, г[о]с[по]д[а]ра, на рокъ завитый и по оказанью на писме того упору и непослушенъства его сознан[ь]емъ посланца нашого, шляхты и возныхъ, при немъ будучихъ, тамъ, где на тотъ часъ дворомъ нашимъ будемъ, в жадную лимитацыю того не впущаючы, кгды позваный станеть, горъломъ его карати кажемъ.
А естли не станеть, тогды заразомъ на том же року маемъ его росказати зо всихъ земль паньствъ нашихъ выволати вечнымъ выволаньемъ такъ, ижъбы ся николи в границы паньствъ нашыхъ не ворочалъ [в оригинале: «не вороаалъ»]. А поступокъ увесь отправы стороне жалобной и приверненье маетности упорного до столу нашого, г[о]с[по]д[а]ръского, такежъ заразомъ на року, за манъдатомъ припаломъ, такъ, яко вышей описано, черезъ посланьца нашого выконати мы, г[о]с[по]д[а]ръ, безъ жадное проволоки повинни будемъ. А увяжчого посланцу нашому так же маеть быти, яко и вряду. Ведь же где бы сказнь врядовая противъ кого заочне за нестаньемъ або за недопущеньемъ апеляцыи вышла, а то[т] бы, на комъ што сказано, тотъ судъ и сказанье за неправное почитаючи, увязанья не поступилъ и врядъ о такое сказанье неправное до суду належного трыбунальского запозвалъ, тогды таковая справа маеть быти задеръжана, и вряд того такового спротивного яко на выволанье до насъ, г[о]с[по]д[а]ра, отсылати, такъ и отправы чынити не мает ажъ до росправы о томъ у суду головного. И зостанет ли тотъ спротивный в томъ виненъ, што урядъ на немъ всказалъ, тогды и зарукамъ тымъ за непоступленьемъ увязанья возному и вряду, вышей в семъ статуте описанымъ, подълечы маеть. А судъ трыбунальский ку отправе тое речы и зарукъ отослати маеть водлугъ науки, в «Трыбунале» описаное.
|