Студопедия — Література. 1. Байка і притча в українській літературі ХІХ-ХХ в
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Література. 1. Байка і притча в українській літературі ХІХ-ХХ в






1. Байка і притча в українській літературі ХІХ-ХХ в. – Харків, 1931.

2. Білецький-Носенко П. Поезії. – К., 1973.

3. Боровиковський Л. Повне зібрання творів. – К., 1967.

4. Гулак-Артемовський П. Твори. – К., 1978.

5. Гулак-Артемовський П. Поетичні твори. Гребінка Є. Поетичні твори. Повісті та оповідання. – К., 1984.

6. Красіцький І. Байки та приповідки / Вступ. стаття та переклад з польської М.Годованця. – К., 1970.

7. Українська байка. – К., 1983.

8. Українська дожовтнева байка. – К., 1966.

9. Айзеншток І. Петро Гулак-Артемовський // Гулак-Артемовський П. Твори. – К., 1970. – С.5-15.

10. Бовсунівська Т. Українська бурлескно-травестійна література першої половини ХІХ ст. (в аспекті функціонування комічного). – К., 2006. – С.95-103, 136-150.

11. Деркач Б., Косяченко В. Жанр байки в українській літературі // Українська байка. – К., 1983. – С.3-27.

12. Деркач Б. П.П.Білецький-Носенко: Життя та творчість. – К., 1988.

13. Деркач Б. П.П.Гулак-Артемовський // Гулак-Артемовський П. Поезії. – К., 1989. – С.5-28.

14. Деркач Б. Крилов і розвиток жанру байки в українській дожовтневій літературі. – К., 1977. – С.80-180.

15. Гончар О. Просвітительський реалізм в українській літературі. Жанри і стилі. – К., 1990. - С.71-80, 129-137.

16. Гончар О. Українська література передшевченківського періоду і фольклор. – К., 1982. - С.54-112.

17. Зеров М. Аполог в українській літературі ХІХ-ХХ вв. // Зеров М. Українське письменство. – К., 2003. – С.918-946.

18. Зеров М. Українське письменство ХІХ ст. // Зеров М. Твори: В 2 т. – К., 1990. – Т.2. – С.26-35.

19. Зеров М. Нове українське письменство // Зеров М. Українське письменство. –К., 2003. – С.54-67, 80-91.

20. Зеров М. П.Гулак-Артемовський. Твори // Там само. – С.770-772.

21. Історія української літератури ХІХ століття: У 2-х кн. / За ред. акад. М.Г.Жулинського. – Кн.1. – К., 2005. – С.127-141.

22. Костомаров Н. Обзор сочинений, писанных на малороссийском языка // Костомаров М. Слов’янська міфологія. – К., 1994. - С.280-296.

23. Крижанівський С., Ротач П. Визначний представник українського романтизму // Боровиковський Л. Повне зібрання творів. – К., 1967. – С.5-17, 33-40.

24. Куценко Л. Байка П.Гулака-Артемовського „Пан та Собака”. Національне в соціальному змісті твору // Дивослово. – 2003. - №8. – С.2-3.

25. Нахлік Є. «З’єдналась правда із брехнею… під іменем приказки…» // Слово і час. – 1994. - № 8. – С.15-19.

26. Німчук В. Перший великий словник української мови Павла Білецького-Носенка // Білецький-Носенко П. Словник української мови. – К., 1966. – С.5-37.

27. Нудьга Г. На шляхах до реалізму // Бурлеск і травестія в українській поезії першої половини ХІХ ст. – К., 1959. - С.22-27.

28. Павлюк М. П.Гулак-Артемовський з погляду текстології // Слово і час. – 1990. - №1. – С.45-51.

29. Степаненко І. Українські байкарі ХІХ в. – К., 1927.

30. Хропко П. Біля джерел української реалістичної поезії. – К., 1972. - С.133-185.

31. Хропко П. Становлення нової української літератури. – К., 1989. - С.81-112.

32. Федченко П. Петро Гулак-Артемовський. Євген Гребінка // Гулак-Артемовський П. Поетичні твори. Гребінка Є. Поетичні твори. Повісті та оповідання. – К., 1984. – С.5-12.

33. Франко І. Нарис історії українсько-руської літератури до 1890 р. // Франко І. Зібр. творів: У 50 т. – К., 1984. – Т.41.

 

Поміркуйте над висловлюваннями:

Яка ж бо справді, смішна наша доля! Бажаючи плакать, я смішу інших!

П.Гулак-Артемовський

Байка є одним із засобів пізнання житейських відносин, характеру людини, одним словом, всього, що стосується морального боку її життя.

О.Потебня

Байки Боровиковського всі більш-менш відповідають духу народу, сповнені гумору, жартівливості, дотепності і нерідко можуть служити правдивим зеркалом народних звичаїв.

А.Метлинський

Природжений гумор і уміння висловлюватися алегорично, що проймають усю натуру українця, а також в зв’язку з тим безліч приказок, прислів’їв і примовок, які ми знаходимо в народі, виразно свідчить про те, що українській вдачі зовсім не чужий, а навіть і дуже рідний той літературний жанр, котрий звичайно зветься байкою. Саме мова, багата синонімами, фігуральними образними виразами, здається, давала ще більшу змогу розвиватися цьому родові літератури.

Б.Грінченко

З 20-30-х рр. ХІХ ст.... дійшла до нас і популярна в добу псевдокласицизму байка. Йшла вона двома шляхами: через літературу російську, що мала на той час цілу низку талановитих байкарів, і через літературу польську, де в ролі байкаря виступав... Ігнатій Красіцький. Під впливом росіян писав І.Котляревський (переклав кілька Лафонтенових байок), а під впливом поляків – П.Гулак-Артемовський та Л.Боровиковський.

М.Зеров

Тема 4. Григорій Квітка-Основ’яненко[1] (1778 – 1843) – основоположник нової української прози

План

1. Життя і громадська діяльність Г.Квітки-Основ’яненка.

2. Боротьба Г.Квітки-Основ’яненка за становлення і розвиток нової української літератури та літературної мови.

3. Еклектизм світогляду та естетики Г.Квітки-Основ’яненка. Особливості творчого методу Г.Квітки-Основ’яненка.

4. Російськомовна проза Г.Квітки-Основ’яненка:

a) роман «Пан Халявский» (1839) як сімейна хроніка життя українського панства ХVІІІ ст.;

b) історичні повісті та нариси «Головатый», «История театра в Харькове», «Предание о Гаркуше»,»Основание Харькова».

5. Бурлескно-реалістична проза письменника:

a) «Салдацький патрет» (1833) як своєрідна літературна декларація і художній твір;

b) оповідання «Мертвецький великдень» (1834): авторський задум і виховний характер твору;

c) повість «Конотопська відьма»(1833).

5. Сентиментально-реалістичні повісті Г.Квітки-Основ’яненка:

a) новаторство письменника у жанрі сентиментально-реалістичної повісті;

b) проблематика сентиментально-реалістичних повістей;

c) характер типізації в українських повістях Г.Квітки-Основ’яненки.

6. Розширення горизонтів української драматургії у творчості Г.Квітки-Основ’яненка:

a) дилогія «Шельменко-волостной писарь» (1829) і «Шельменко-денщик» (1835): проблема позитивного персонажа;

b) малоросійська опера «Сватання на Гончарівці» (1836), національні і жанрові особливості твору.

 

Тексти

Приезжий из столицы. Дворянские выборы. Шельменко-волостной писарь. Шельменко-денщик. Сватання на Гончарівці.

Супліка до пана іздателя. Маруся. Щира любов. Сердешна Оксана. Козир-дівка. Божі діти. Перекотиполе. Салдацький патрет. Мертвецький великдень. Конотопська відьма. От тобі й скарб. Купований розум. Пархімове снідання. Підбрехач.

Пан Халявский. Предание о Гаркуше.

 







Дата добавления: 2015-10-15; просмотров: 1135. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Композиция из абстрактных геометрических фигур Данная композиция состоит из линий, штриховки, абстрактных геометрических форм...

Важнейшие способы обработки и анализа рядов динамики Не во всех случаях эмпирические данные рядов динамики позволяют определить тенденцию изменения явления во времени...

ТЕОРЕТИЧЕСКАЯ МЕХАНИКА Статика является частью теоретической механики, изучающей условия, при ко­торых тело находится под действием заданной системы сил...

Теория усилителей. Схема Основная масса современных аналоговых и аналого-цифровых электронных устройств выполняется на специализированных микросхемах...

Виды и жанры театрализованных представлений   Проживание бронируется и оплачивается слушателями самостоятельно...

Что происходит при встрече с близнецовым пламенем   Если встреча с родственной душой может произойти достаточно спокойно – то встреча с близнецовым пламенем всегда подобна вспышке...

Реостаты и резисторы силовой цепи. Реостаты и резисторы силовой цепи. Резисторы и реостаты предназначены для ограничения тока в электрических цепях. В зависимости от назначения различают пусковые...

Конституционно-правовые нормы, их особенности и виды Характеристика отрасли права немыслима без уяснения особенностей составляющих ее норм...

Толкование Конституции Российской Федерации: виды, способы, юридическое значение Толкование права – это специальный вид юридической деятельности по раскрытию смыслового содержания правовых норм, необходимый в процессе как законотворчества, так и реализации права...

Значення творчості Г.Сковороди для розвитку української культури Важливий внесок в історію всієї духовної культури українського народу та її барокової літературно-філософської традиції зробив, зокрема, Григорій Савич Сковорода (1722—1794 pp...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.012 сек.) русская версия | украинская версия