Тема №4: Григорій Сковорода – філософ та письменник
1. Найважливі етапи життя та становлення особистості Г.Сковороди. 2. Педагогічні погляди Г.Сковороди та їх реалізація у практичній діяльності. 3. Ідея самопізнання у літературній творчості Г.Сковороди. 4. Вчення Г.Сковороди про три світи та дві натури. 5. Поняття «макро-» і «мікрокосм» у філософській інтерпретації Г.Сковороди. 6. Потрактування Г.Сковородою Біблії як «світу ідей». 7. Концепція сродної праці та її реалізація у літературній творчості Г.Сковороди. 8. Проблема соціальної рівності у філософії та творчості Г.Сковороди. 9. Ідея нерівної рівності у філософській системі Г.Сковороди. 10. Особливості літературної постаті Г.Сковороди. 11. Г.Сковорода – теоретик і практик поезії. 12. Автобіографічний елемент у поетичній творчості Г.Сковороди. 13. Структура збірки «Сад божественних пісень». 14. Античність у збірці «Сад божественних пісень». 15. Жанрова система збірки «Сад божественних пісень». 16. Жанр панегірика у збірці «Сад божественних пісень». 17. Пейзажна лірика Г.Сковороди. 18. Ідейно-художній аналіз поезії Г.Сковороди «Ой ти, пташко…». 19. Ідейно-художній аналіз поезії Г.Сковороди «Ой поля, поля зелені…». 20. Ідейно-художній аналіз 10-ї пісні збірки «Сад божественних пісень». 21. Ліричний герой збірки «Сад божественних пісень». 22. Ідея «чистої совісті» у поетичних творах збірки «Сад божественних пісень». 23. Біблійні мотиви та образи збірки «Сад божественних пісень». 24. Роль епіграфів у авторській концепції збірки «Сад божественних пісень». 25. Соціально-етична проблематика 10-ї та 20-ї пісень збірки «Сад божественних пісень». 26. Ритмомелодика і строфіка віршів збірки «Сад божественних пісень». 27. Народнопоетичні образи і художні засоби збірки «Сад божественних пісень». 28. Ідейно-художній аналіз поезії Г.Сковороди «De libertate». 29. Поетична творчість Г.Сковороди: традиції і новаторство. 30. Жанр байки у творчості Г.Сковороди: традиції і новаторство. 31. Причини звернення Г.Сковороди до жанру байки. 32. Джерела сюжетів збірки «Байки Харківські». 33. Езопівські сюжети у байкарській творчості Г.Сковороди. 34. Тематичні цикли збірки «Байки Харківські». 35. Байки Г.Сковороди про сродну працю: зміст, образність. 36. Байки Г.Сковороди про справжню цінність людини: зміст, образність. 37. Байки Г.Сковороди про «славолюбіє» і «сластолюбіє»: зміст, образність. 38. Українські суспільно-політичні та побутові реалії у байках Г.Сковороди. 39. Сюжетні конструкції та композиція байок Г.Сковороди. 40. Фольклорні елементи у байках Г.Сковороди. 41. Ідейно-художній аналіз байки Г.Сковороди «Бджола і Шершень». 42. Ідейно-художній аналіз байки Г.Сковороди «Оселка і Ніж». 43. Ідейно-художній аналіз байки Г.Сковорода «Олениця і Кабан». 44. Ідейно-художній аналіз байки Г.Сковороди «Два коштовних камінця…». 45. Ідейно-художній аналіз байки Г.Сковороди «Чиж і Щиглик». 46. Жанрова своєрідність діалогів Г.Сковороди. 47. Тематично-ідейний зміст притчі «Вдячний Еродій». 48. Тематично-ідейний зміст притчі «Убогий Жайворонок». 49. Образна система діалогів-притч «Вдячний Еродій» та «Убогий Жайворонок». 50. Тематично-ідейний зміст діалога «Наркіс».
з курсу «Давня українська література» Контрольні роботи виконуються студентами на семінарських заняттях у письмовій формі за індивідуальними картками. Виконання контрольних робіт є обов’язковою умовою для допуску до складання екзамену з курсу.
|