Автор роботи „Присмерк Европи?
а) Е. Тайлор; б) А. Тойнбі; в) М. Данилевський; г) О. Шпенглер.
86. За О. Шпенглером, поява цивілізації засвідчує: а) новий, більш продуктивний етап розвитку культури; б) занепад культури, вичерпування нею своїх творчих потенцій. 87. Схема історії, за А. Тойнбі: а) рух окремих цивілізацій до єдиної світової цивілізації на основі створення єдиної світової релігії; б) рух цивілізації по замкненому циклу; в) деградацію людського роду, рух до катастрофи.
88. У концепції А. Тойнбі стверджується, що: а) зміни в культурі реалізуються як „поступові” і у вигляді „вибуху”; б) просування по шляху прогресу пов’язується з вибором адекватної відповіді на виклик зовнішніх обставин.
89. П’ять основних законів виникнення, розвитку та загибелі культурно-історичного типу були розроблені: а) М. Бердяєвим; б) П. Сорокіним; в) О. Шпенглером; г) М. Данилевським. 90. Відомий російський соціолог ХІХ століття, котрий займався проблемами культурно-історичної типології: а) М. Михайловський; б) К. Леонтьєв; в) М. Данилевський; г) М. Бердяєв.
91. Відомий американський культуролог ХХ століття, який в основу типології культур поклав ціннісний підхід: а) М. Бердяєв; б) Н. Данилевський; в) П. Сорокін; г) А. Лосєв.
92. Відповідно до теорії „хвилеподібної динаміки культур” П.Сорокіна: а) зміни в одному типі культури, як хвилі, поширюються на всі інші типи культур; б) культури рухаються від ідеаціонального типу до гармонійного, а іноді змішаного і далі – до чуттєвого типу. 93. Відомий вчений, соціолог, філософ культури, автор теорії „хвилеподібної зміни культур”: а) О. Шпенглер; б) Ф. Ніцше; в) П. Сорокін; г) А. Тойнбі.
94. Синергетика вивчає: а) динамічні процеси у відкритих, нерівноважних, нелінійних системах; б) знаки і знакові системи; в) проблеми культурних комунікацій.
95. Ідеї синергетики розробляв: а) Д. Сахаров; б) І. Пригожин; в) В. Вернадський; г) А. Кребер.
96. У синергетиці розглядаються особливі точки біфуркації, у яких: а) соціокультурна система стає нестійкою; відбувається „вибір” подальшого шляху еволюції; б) соціокультурна система стає стійкою і рівноважною. 97. Відповідно до ідей синергетики, умова самоорганізації системи: а) система повинна бути лінійною; б) система повинна бути відкритою; в) система повинна бути рівноважною.
98. Хаос у синергетиці розуміється як: а) неявна потенційна упорядкованість; б) творче і конструктивне начало, що виводить систему на атрактори (тенденції) розвитку; в) як дисипативне (руйнівне) начало. 99. Автор багатотомної праці “Осягнення історії”: а) П. Сорокін; б) А. Тойнбі; в) Е. Фромм; г) К. Ясперс.
100. Варіант типологізації культури, згідно з яким визначальним є розвиток матеріальних засад суспільства: а) локально-цивілізаційний; б) формаційний; в) релігійний; г) регіональний.
101. Подоланню європоцентризму сприяв підхід: а) формаційний; б) локально-цивілізаційний; в) релігійний; г) регіональний.
102. Схема культурно-історичного розвитку, з якою співвідноситься формаційний підхід: а) синергетична; б) кругова (циклічна); в) однолінійна; г) хвильова.
|