Редагування форми блоку
Редагуванню підлягає форма тільки тих блоків, що створені за допомогою інструментів Freehand Picture Box (Графічний блок довільної форми), Венег Picture Box (Графічний блок у вигляді кривих Без`є), Freehand Text Box (Текстовий блок довільної форми) і Bezier Text Box (Текстовий блок у вигляді кривих Без'є) або які перетворені в такі блоки за допомогою команди Item/Shape (Об'єкт/Форма). Для редагування форми блоку призначена команда Item/Edit/Shape (Об'єкт/Редагувати/Форма). Активізуйте її чи натисніть клавішу [F10] і дотримуйтесь наших інструкцій: · виділіть одну з точок блоку. Кожна точка блоку обмежує сегмент кривої. Якщо сегмент криволінійний, то з точки виходять дві направляючі з двома контрольними точками; · перемістіть точку за допомогою миші (якщо точка захоплена, покажчик набуває вигляд руки), Ви побачите, що форма блоку змінилася; · переміщайте контрольну точку й у такий спосіб змінюйте кут повороту і довжину направляючої до зміни форми блоку. Розглянемо елементи керування, розташовані в правій частині палітри Measurements. По-перше, це кнопки для вибору типу точки: Symmetrical Point (Симетрична точка), Smooth Point (Гладка точка) і Corner Point (Кутова точка). Якщо точка гладка, перехід між двома сегментами стає плавним. Якщо сегменти блоку по обидві сторони від виділеної точки були прямолінійними, то вони перетворяться в криві. Симетрична точка відрізняється від гладкої наявністю симетрії в точці переходу між двома сегментами, тобто направляючі, що виходять з виділеної точки, мають однакову довжину. Сегменти, що сходяться в кутовій точці, утворять кут. У полях ХР і YP відображаються координати виділеної точки. У полях, позначених символами кута і маркера, указуються відповідно кут повороту і довжина направляючої. При виділенні декількох точок на блоці (за допомогою клавіші [Shift]) стає можливим зміна виду сегментів між ними. Ви бачите, що поля, у яких відображаються координати точки, довжина напрямниць і кут їх нахилу, порожні, але зате доступні кнопки Straight Segment (Прямий сегмент) і Curved Segment (Криволінійний сегмент) Кнопка Straight Segment (Прямий сегмент) дозволяє перетворити сегменти між виділеними точками у прямі. Кнопка Curved Segment (Криволінійний сегмент) служить для перетворення прямолінійних сегментів у криві Ті ж операції можна робити, використовуючи елементи підменю Point/Segment Турy (Тип Точки/Сегмента) меню Item. Підменю Point/Segment Type доступно, якщо виділена хоча б одна точка блоку. Резюме Програма QuarkXPress має досить простий і зручний інтерфейс, одна з основних переваг якого полягає в тому, що багато параметрів об'єктів можна переглядати і задавати безпосередньо в процесі верстки, не відкриваючи діалогове вікно. Текстова і графічна інформація, що завантажується в QuarkXPress, вміщується в блоки — текстові і графічні. Блок і його вміст розглядаються програмою як окремі об'єкти і можуть оброблятися незалежно. 16.2. Лініїї в QuarkXPress Лінії — це ефективний нешрифтовий спосіб виділення великих фрагментів тексту (наприклад, абзаців чи колонок), на які читач має звернути особливу увагу. Виділений текст може бути відкреслений зверху і знизу, або ліворуч чи праворуч, або розташований у рамці. Можливості такого виділення такі, що лінії можуть мати різноманітні стилі. Для створення ліній у QuarkXPress призначені чотири інструменти: line (Лінія), Bezier Line (Крива Без`є), Freehand Line (Довільна лінія) і Orthogonal Line (Ортогональна лінія). За замовчуванням на палітрі відображаються тільки два інструменти — line і Orthogonal Line. Інші знаходяться на спливаючих палітрах. Створення і редагування прямих ліній Для рисування прямих ліній, розташованих під довільним кутом, призначений інструмент Line (Лінія). Створення лінії за допомогою цього інструмента виконується в такий спосіб. Необхідно установити покажчик у початковій точці лінії, натиснути ліву кнопку миші і, не відпускаючи її, «протягнути» покажчик до кінцевої точки. Якщо в процесі рисування утримувати натиснутою клавішу [Shift], кут нахилу лінії буде кратним 45°. Довжину і кут нахилу такої лінії легко змінити за допомогою «миші». Досить виділити її інструментом Item (Об'єкт), «захопити» курсором одну з точок і перетягнути її на нове місце. Якщо в процесі перетягування точки утримувати натиснутою клавішу [Shift], кут нахилу лінії залишиться незмінним. Зовнішній вигляд лінії визначається за допомогою трьох полів, розташованих у правій частині палітри. У полі Width (Ширина) вказується товщина лінії. У полі Line style (Стиль лінії) представлені варіанти оформлення ліній на вибір. Нарешті, поле Arrowheads (Кінцеві стрілки) містить набір наконечників, які можна прилаштувати до намальованих ліній. У лівій частині палітри Measurements традиційно визначаються координати об'єкта, у даному випадку точок лінії і також (не в усіх випадках) довжина лінії і кут її нахилу. У QuarkXPress існує чотири методи визначення місця лінії на аркуші. Усі вони представлені в полі Line Point (Точка лінії). Слід зазначити, що в залежності від обраного методу набір полів у лівій частині палітри Measurements, може бути різним. Розглянемо методи позиціонування ліній, пропоновані програмою QuarkXPress: First point — позиціонування лінії шляхом указівки координат її початкової точки в полях XI і Y1; Midpoint — позиціонування лінії шляхом указівки координат її центральної точки в полях ХС і YC (на лінії ця точка відсутня); Last point — позиціонування лінії шляхом вказівки координат її кінцевої точки у полях Х2 і Y2; Endpoint s — позиціонування лінії шляхом вказівки координат її обох точок без визначення довжини і кута повороту. Параметри лінії встановлюються також у діалоговому вікні Modify на вкладці Line (Лінії) Нагадуємо, що це вікно відкривається за допомогою команди Item/Modify (Об'єкт/Модифікувати). Поля Style (Стиль), Line Width (Товщина), Arrowheads (Кінцеві стрілки) і Mode (Метод) є дублікатами вже вивчених нами полів палітри Measurements. Вибір методу позиціонування лінії в полі Mode — First point (Перша точка), Mid point (Центральна точка), Lastpoint (Остання точка), Endpoints (Крайні точки) — призводить до незначних змін на вкладці Line. При виборі методу First point відображаються поля First Across і First Down, у яких установлюються координати X і Y початкової точки лінії. У поле Angle (Кут) можна задати кут нахилу лінії, а в поле Length (Довжина) — довжину лінії. Рис. 16.14. Вкладка Line діалогового вікна Modify У результаті вибору методу Mid point чи Last point відповідним чином змінюються назви полів Across і Down. Нарешті, якщо задати метод Endpoints, з'являться поля First Across, First Down, Last Across і Last Down, що служать для вказівки координат X і Y початкової і кінцевої точок лінії. Поля Angle (Кут) і Length (Довжина) при цьому зникають. На відміну від палітри Measurements у діалоговому вікні Modify даються засоби для установки колірних параметрів ліній. Так, у зоні Line (Лінії) можна задати колір лінії (поле Color) і його насиченість (поле Shade), а в зоні Gap (Зазор) — вибрати колір для пробільних елементів пунктирної чи складеної лінії (поле Color), а також задати його насиченість (поле Shade). Зверніть увагу на позначку Suppress Printout. При друці програма ігнорує лінію, для якої він установлений. Ортогональні лінії Інструмент Orthogonal Line — зручний засіб створення вертикальних і горизонтальних ліній. Він дуже простий у застосуванні: необхідно установити покажчик миші в початковій точці майбутньої лінії, натиснути ліву кнопку маніпулятора і, утримуючи її, перемістити покажчик до кінцевої точки. У результаті ви одержите пряму лінію (строго вертикальну чи горизонтальну, що залежить від напрямку переміщення), які б зиґзаґи не виконували мишею. I за допомогою миші можна виконувати нескладні операції по редагуванню ортогональної лінії (якщо, зазвичай, активізований інструмент Item). Щоб змінити довжину ортогональної лінії, слід установити покажчик миші на одному з вузлів (у цьому випадку покажчик приймає вигляд руки) і перемістити його у напрямку іншого вузла (зменшення) чи (збільшення). Шляхом переміщення вузла угору/униз чи вправо/вліво можна перетворювати горизонтальні лінії у вертикальні і навпаки. Для зміни місця ортогональної лінії по горизонталі або по вертикалі варто встановлювати покажчик не на вузлу, а на самій лінії. Задавати параметри ортогональної лінії можна також у палітрі Measurements. Рисування ліній від руки Режим рисування ліній від руки встановлюється за допомогою інструмента Freehand Line. Щоб активізувати цей інструмент, необхідно перенести його зі спливаючої палітри на основну. Далі усе відбувається досить просто: ви натискаєте ліву кнопку миші і, утримуючи її, малюєте, як олівцем на аркуші паперу. Розглянемо індивідуальні параметри довільної лінії: · X, Y — координати початкової точки; · W — довжина умовного прямокутника, що описує лінію; · H — висота умовного прямокутника, що описує лінію. Для лінії даного типу ви можете задати і традиційні параметри: товщину, стиль і наконечники. Ці установки виконуються в правій частині палітри Measurements, а також на вкладці Line (Лінія) діалогового вікна Modify, де надається додаткова можливість по визначенню кольору лінії. Криві Без`є Інструмент Bezier Line є самим складним з інструментів, призначених для створення ліній. Підтримка кривих Без`є була реалізована тільки в четвертій версії QuarkXPress. Принципи її побудови запозичені з графічних програм CorelDraw, Adobe Illustrator т.п.. Існує два методи побудови кривої Без`є: · послідовні «клацання» мишею лівою кнопкою миші (формується ламана); · «клацання» мишею з протяганням покажчика «миші» (формується гладка крива). Зазначені методи можна комбінувати при побудові однієї кривої.
Параметри кривої Без`є визначаються на вкладці Line (Лінії) діалогового вікна Modify. Переміщення ліній Щоб мати можливість переміщати лінії, створені за допомогою інструментів Freehand Line і Bezier Line, необхідно відключити позначку Shape (Форма) чи натиснути клавішу [F10]. Доступ до цієї позначки здійснюється за допомогою команди Item/Edit (Об'єкт/Редагувати). Установка даної позначки забезпечує редагування форми кривої, але унеможливлює її переміщення.
|