Студопедия — Романтизм, як провідний стильовий напрям в європейській художній культурі першої чверті Х1Х ст
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Романтизм, як провідний стильовий напрям в європейській художній культурі першої чверті Х1Х ст






Основною задачею романтизму було зображення внутрішнього світу, душевноїжиття, а це можна було робити і на матеріалі історій, містики і т.д. Потрібно було показати парадокс цього внутрішнього життя, її ірраціональність. В своїй уяві романтики перетворює непривабливу дійсністьабо ж ішли в світ своїх переживань. Розрив між мрією ідійсністю, протиставлення прекрасного вимислу об'єктивноїреальності лежали в основі всього романтичного руху. Романтизм вперше ставить проблему мови мистецтва. "Мистецтво - мовазовсім іншого роду, ніж природа, але і в ньому міститься та сама чудовасила, яка настільки ж таємно і незрозуміло впливає на душу людини "(Вакенродер та Тік). Художник - тлумач мови природи, посередник міжсвітом духу і людьми. "Завдяки художникам людство виникає якцілісна індивідуальність. Художники через сучасність об'єднують світминулий зі світом майбутнім. Вони є найвищим духовним органом, вякому зустрічаються один з одним життєві сили свого зовнішньоголюдства а де внутрішнє людства проявляється першвсього "(Ф. Шлегель). Однак романтизм не був однорідним перебігом: його ідейний розвиток ішов урізних напрямках. Серед романтиків були реакційно налаштованіписьменники, прихильники старого режиму, які оспівували феодальну монархіюі християнство. З іншого боку, романтики з прогресивним світоглядомвисловлювали демократичний протест проти феодального і всякого гніту,втілювали революційний порив народу до кращого майбутнього.Якщо родоначальницею класицизму була Франція, то “аби відшукати коріння… романтичної школи, -- писала одна з сучасників, -- нам слід відправитися до Німеччини. Там народилася вона, де він утворили свої смаки сучасні італійські і французькі романтики”. Роздрібнена Німеччина не знала революційного підйому. Багатьом із німецьких романтиків був далеким від пафос передових соціальних ідей. Вони ідеалізували середньовіччя. Віддавалися підсвідомим щиросердечним поривам, міркували про брошенности людського життя. Мистецтво багатьох з яких було пасивним і споглядальним. Найкращі свої твори створили у сфері портретної і пейзажної живописи.Визначним портретистом був Отто Рунге (1777—1810). Портрети цього майстра при зовнішньому спокої вражають інтенсивної і напруженої внутрішньої жизнью.Образ поета-романтика побачений Рунге в " Автопортреті ". Він уважно розглядає себе і якими бачить темноволосого, темноглазого, серйозного, повного енергії, вдумливого, самозаглибленого і вольового молодої людини. Художник-романтик хоче пізнати себе. Манера виконання портрета швидка і розмашиста, нібито вже у фактурі твори мусить бути передано духовна енергія творця; у темній барвистої гамі виступають контрасти світлого і темного. Контрастність – характерний мальовничий прийом майстрів- романтиков.Вловити мінливу гру настроїв людини, зазирнути то душу завжди намагатиметься художник романтичного складу. І це відношенні благодатним матеріалом служитимуть йому дитячі портрети. У портреті дітей Хюльзенбек (1805) Рунге як передає жвавість і безпосередність дитячого характеру, а й знаходить для світлого настрої особливий прийом, який захоплює пленэрные відкриття 2-ой підлогу. в XIX ст. Тлом в картині є пейзаж, які свідчать як про колористическом дар художника, восхищенном ставлення до природі, а й появу нових проблем майстерного відтворення просторових відносин, світлових відтінків предметів на свіжому повітрі. Майстер- романтик, бажаючи злити своє “я” з обширами Всесвіту, прагнути закарбувати чувственно-осязаемый образ природи. Але цього чуттєвістю зображення вона віддає перевагу бачити символ великих світів, “ідею художника”. Рунге однією з перших художников-романтиков поставив собі завдання синтезу мистецтв: живопису, скульптури, архітектури, музики. Ансамблеве звучання мистецтв мало висловити єдність божественних сил світу, кожна частинка якого символізує космос загалом. Художник фантазує, підкріпляючи свою філософську концепцію ідеями знаменитого німецького мислителя 1-ой підлогу. XVII в. Якоба Беме. Світ – якесь містичне ціле, кожна частинка якого висловлює ціле. Ця ідея споріднена з романтикам усього європейського континенту. Цикл Рунге, чи, як його називав, “фантастико-музыкальная поема” “Часи дня” – ранок, полудень, ніч, -- вираз цю концепцію. Він залишив віршем та прози пояснення своєї концептуальної моделі світу. Зображення людини, пейзаж, світло та колір виступають символами завжди мінливого круговороту природної і людської жизни.Інший видатний живописец-романтик Німеччини Каспар Давид Фрідріх (1774—1840) віддав перевагу всім іншим жанрам пейзаж і створював протягом своєї сімдесятирічного життя лише картини природи. Основним мотивом творчості Фрідріха є думка єднання людини і природы. Позиція вслухання визначає основну форму “спілкування” людини з природою, і її зображення. Це велич, таємниця чи просвітленість природи й свідоме стан спостерігача. Щоправда, часто-густо в ландшафтне простір своїх картин Фрідріх Демшевського не дозволяє “ввійти” фігурі, але у тонкої проникливості образного ладу розташованих просторів відчувається присутність почуття, переживання людини. Суб'єктивізм у виконанні пейзажу входить у мистецтво тільки з творчістю романтиків, віщуючи ліричний розкриття природи в майстрів 2-ой підлогу. ХІХ ст. Дослідники вбачають у роботах Фрідріха “розширення репертуару” пейзажних мотивів. Автора цікавлять море, гори, лісу й до різноманітні відтінки стану природи у різний сезон і суток.

42 Естетична программа та осболивості живописної системи імпресіонізму.

Імпресіоні́зм (від фр. impression — враження) — художній напрям, що заснований на принципі безпосередньої фіксації вражень, спостережень, співпереживань. Мистецька течія, у живописі, а також в літературі та музиці — котра виникла в 1860-х роках та остаточно сформувалася у другій половині 19 століття у Франції. Засновники імпресіонізму — як і символізму та експресіонізму — діяли на противагу реалізму (особливо неокласицизму, а також і натуралізму). Імпресіоністи намагаються у своїх творах відтворити шляхетні, витончені особисті враження та спостереження мінливих миттєвих відчуттів та переживань, природу, схопити мінливі ефекти світла — проте на відміну від неокласицизму не зобов'язувалися об'єктивно відображати реальність, а натомість поділитися власними почуттями з спостерігачем твору, вплинути на нього.Головні представники в живописуВідомими піонерами імпресіонізму стали художники:Едуар Мане,Каміль ПіссарроКлод МонеП'єр-Оґюст Ренуар,Альфред Сіслей,Дега ЕдгарПоль СезаннГюстав Кайботт та інші.Відомі також художниці-імпресіоністи — жінки художниці: Марі Бракмон, Єва Ґонзалес, Мері Кассат, Берта Морізо. В 1880-1910-х рр.Імпресіонізм вплинув на багатьох живописців інших країн (М. Ліберман, Л. Корінт у Німеччині; Костянтин Коровін, Серов Валентин, Е. Грабарь, ранній М. В. Ларіонов у Росії й ін.), що виявилося в освоєнні нових сторін дійсності, в оволодінні ефектами пленеру, висвітлюванні палітри, ескізності манери, засвоєнні окремих технічних прийомів.Огюст Ренуар Жабник, Музей Метрополітен, Нью-Йорк В епоху Відродження живописці венеціанської школи намагалися передати живу реальність, використовуючи яскраві фарби і проміжні тони. Їх дослідами скористалися іспанці, найбільш виразно це виражено у таких художників як Ель Греко, Веласкес і Гойя, чия творчість згодом зробило серйозний вплив на Мане і Ренуара.В цей же час Рубенс робить тіні на своїх полотнах кольоровими, використовуючи прозорі проміжні відтінки. За спостереженням Делакруа, Рубенс відображав світло за допомогою тонких, вишуканих тонів, а тіні - більш теплими і насиченими квітами, передаючи ефект світлотіні. Рубенс не використав чорний колір, що пізніше стане одним з основних принципів живопису імпресіоністів.На Едуара Мане вплив зробив нідерландський художник Франс Халс, що писав різкими мазками і любив контраст яскравих фарб і чорного кольору.Перехід живопису до імпресіонізму також підготували англійські живописці. Під час франко-прусської війни (1870-1871) Клод Моне, Сіслей і Піссарро вирушили до Лондона, щоб там мати можливість вивчити великих пейзажистів - Констебла, Бонінгтон і Тернера. Що ж стосується останнього, то вже в його пізніх роботах помітно як зникає зв'язок з реальним зображенням світу і догляд в індивідуальну передачу вражень.Сильне вплив надав Ежен Делакруа, він вже розрізняв локальний колір і колір, що купується під впливом освітлення, його акварелі, написані в Північній Африці в 1832 році або в Етрета в 1835 році, і особливо картина «Море в Дьєппі» (1835) дозволяють говорити про нього як про попередника імпресіоністів. Вібрація на полотнах імпресіоністів, що досягається за рахунок подрагивающим переливаються мазків, - це дивовижна знахідка, підказана їм Делакруа, який, будучи одержимий ідеєю передачі руху, в безпристрасному шаленстві романтизму не задовольнявся швидкими рухам і насиченими фарбами, а клав вібруючі мазки.Жюль Лафорг в журналі «Ревю бланш» 1896 рік. [1]Останнім елементом, який вплинув на новаторів, стало японське мистецтво. З 1854 року завдяки минулим в Парижі виставкам молоді художники відкривають для себе майстрів японської гравюри таких як Утамаро, Хокусай і Хиросиге. Особливе, невідоме досі в європейському образотворчому мистецтві, розташування зображення на аркуші паперу - зміщена композиція або композиція з нахилом, схематична передача форми, схильність до художнього синтезу, завоювали прихильність імпресіоністів і їх послідовників.».







Дата добавления: 2015-12-04; просмотров: 254. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Композиция из абстрактных геометрических фигур Данная композиция состоит из линий, штриховки, абстрактных геометрических форм...

Важнейшие способы обработки и анализа рядов динамики Не во всех случаях эмпирические данные рядов динамики позволяют определить тенденцию изменения явления во времени...

ТЕОРЕТИЧЕСКАЯ МЕХАНИКА Статика является частью теоретической механики, изучающей условия, при ко­торых тело находится под действием заданной системы сил...

Теория усилителей. Схема Основная масса современных аналоговых и аналого-цифровых электронных устройств выполняется на специализированных микросхемах...

Субъективные признаки контрабанды огнестрельного оружия или его основных частей   Переходя к рассмотрению субъективной стороны контрабанды, остановимся на теоретическом понятии субъективной стороны состава преступления...

ЛЕЧЕБНО-ПРОФИЛАКТИЧЕСКОЙ ПОМОЩИ НАСЕЛЕНИЮ В УСЛОВИЯХ ОМС 001. Основными путями развития поликлинической помощи взрослому населению в новых экономических условиях являются все...

МЕТОДИКА ИЗУЧЕНИЯ МОРФЕМНОГО СОСТАВА СЛОВА В НАЧАЛЬНЫХ КЛАССАХ В практике речевого общения широко известен следующий факт: как взрослые...

ТЕОРИЯ ЗАЩИТНЫХ МЕХАНИЗМОВ ЛИЧНОСТИ В современной психологической литературе встречаются различные термины, касающиеся феноменов защиты...

Этические проблемы проведения экспериментов на человеке и животных В настоящее время четко определены новые подходы и требования к биомедицинским исследованиям...

Классификация потерь населения в очагах поражения в военное время Ядерное, химическое и бактериологическое (биологическое) оружие является оружием массового поражения...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.012 сек.) русская версия | украинская версия