Студопедия — Розвиток світоглядних уявлень професійно-творчої самореалізації професійно-креативний світогляд успішної фахової діяльності
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Розвиток світоглядних уявлень професійно-творчої самореалізації професійно-креативний світогляд успішної фахової діяльності






 

У професіосфері фахової діяльності, що охоплює креативні процеси успішної реалізації професійної кар’єри формуються світоглядні уявлення фахової творчої самореалізації молодого фахівця в якості індивідуальної і суспільної «креативної цінності». В професіосфері суспільної життєдіяльності креативні цінності у двох основних фахових модусах успішності - як в модусі професійно-креативної функціональності, так і професійно-інтегрованій креативності. Фахові креативні світоглядні уявлення представляють собою «діяльнісне переживання культури», - вже як «професійної культури», коли професійне «культурне буття розглядається як діяльнісне покладання людиною себе в навколишньому світі» в значенні успішно-творчого «опредмечення» зовнішньої дійсності або навпаки ‒ «відчуження» «у випадках спотворених соціальних умов життєдіяльності», коли не можна здійснити успішну професійну самореалізацію [6, с.70]. За М. Хайдеггером, творчий суб’єкт тоді нібито предметно-реалізаційно переживає «повтори буття», котрі постають як «спроба слідувати думкою за повнотою перетворення буття» у безпосередній професійно-творчій діяльності, та його «виведення з потаємності» і «введення у відкритість» всієї професіосфери суспільства як «креативного контініуму». Подібне світоглядно розуміється у різновидах професійно-креативної трансформації буття, коли онтологічно-світоглядно (предметно-реалізаційно) «буття має місце як вихід присутності з потаємності… Щоб подібне вдалося, ми повинні звернути увагу на повноту перетворень того, що іменується буттям» [56, с.273-274]. Подібну «повноту перетворень», а з нею і «повноту буття» забезпечує і розвиває світоглядна культура професійно-творчої самореалізації. Вона розвивається по 4-м основним напрямам успішної фахової діяльності через ФТСР (функціонально-творчу самореалізацію) у відповідній «креативній професіосфері» успішної фахової діяльності молодих фахівців. А саме:

а) фахова спрямованість на «професійно-творчу самоактуалізацію» в «особистісно-фахових конструктах», що відбувається у «креативній професіосфері» або «фаховій креатосфері», а потім ототожнюються в креативних діях повної «реалізаційної відповідності» суб’єкта і об’єкта у релевантних креативно-професійних відносинах;

б) «предметно-фахове злиття» творчо-реалізаційних професійно-світоглядних уявлень, котре актуалізує креативно-професійні відносини релевантно-праксеологічної регуляторності [21, c.67];

в) процес фахового когнітивно-реалізаційного опредмечення продукує креативні дії на професійно-творчу самореалізацію, з переходом успішного фахівця з «когнітивної професіосфери» у «креативну професіосферу» з появою особливих трансформативних відносин суспільно-реалізаційних практик; вони орієнтовані на перетворення «соціально-професійної дійсності» шляхом опредмечення професійних комунікацій і фахових когніцій в креативно-реалізаційні успішні «фахові практики»;

г) в контексті культурно-інформаційних трансформацій сучасної суспільної системи і становлення комунікативно-когнітивної та креативно-інформаційної професіосфери принципово нового виду - ноосфери, - в котрій формуються і принципово нові професійно-креативні суспільні відносини; це креативно-синергетичні відносини творчо-інтелектуальної діяльності успішних «інформаційних спеціалістів», що носять соцієтальний характер синергетичної самоорганізації і професійної самовпорядкованості;

д) подібна креативно-синергетична якість сучасної професіосфери, інформомісткість і ноосферність фахової творчо-інтелектуальної діяльності, її високорівнева «креативно-синергетична успішність» (найвищий коефіцієнт корисної дії - ККД ФТСР) зобумовлює розвиток і відповідних професійних відносин «фахової понадуспішності» - це творчо-реалізаційні відносини професійно-суспільних перетворень, котрі створюють предметно-фахову основу професійно-креативного світогляду і креативно-синергетичного світорозуміння [20, c.99].

У своїй останній репрезентації в суспільних відносинах представлена, дійсно, нова соціальна якість суспільних відносин професійно-креативних практик, що постає як здатність до креативно-предметних перетворень у професіосфері суспільства з виявленням синергетичного ефекту. В подібних відносинах механізм «професіосферної дії» представлений процесами соцієтальної впорядкованості та фахової самоорганізації на основі професійно-креативної синергетики, що діяльнісно самоврівноважуються в резонансному автоколиванні прогресії-регресії та їх соцієтальної авторегуляції в успішній професійній самоорганізації та здійсненні успішної професійної кар’єри.

Відомий вчений зі проблем смислу життя, життєтворчості та професійно-діяльнісної творчої самореалізації людини Л.М. Коган репрезентував процес переходу від актуалізованого практичного знання до особистісної і соціальної професійної самореалізації людських сутнісних сил у відповідній процесуальній послідовності. За його концепцією вона видобудовується наступним чином [24, с.127-147]:

- перший крок − це «підсумок процесу самопізнання» на основі попереднього професійно-діяльнісного досвіду;

- другий крок є «не тільки завершенням одного циклу самопізнання, але й початком нового» когнітивно-діяльнісного процесу;

- далі з’являється осмислене розуміння того, що це «не тільки підсумок самопізнання і самооцінки, знання людини самої себе, але, насамперед і головним чином, результат її практичної діяльності» в конкретній фаховій сфері, коли «особистість усвідомила свої інтереси, потреби і здібності, які вона і втілює, опредмечує в практичній діяльності» в певній професіосфері фахової діяльності;

- на створеній подібним чином фахово-практичній основі відбувається професійно-творче самоздійснення людини, що переживається та оцінюється нею як професійно-діяльнісна самореалізація; «самореалізація – це вільна діяльність, самодіяльність індивіда», котра «передбачає опредмечення сутнісних сил людини в речах, предметах та інших результатах її діяльності» в певній фаховій сфері;

- енергетичним джерелом, «витоком самореалізації є внутрішньо-присутні особистості протиріччя між її життєвою метою (сенсом життя) та її реальним буттям, реальним ступенем наближення до цієї мети» шляхом успішної професійної діяльності;

- професійно-творча самореалізація може здійснюватися в найрізноманітніших сферах: «в сферах матеріально-практичної діяльності (перетворення природи), в соціальній (перетворення суспільних відносин) і в духовній сферах (перетворення духовного світу людей)»;

- основні показники професійно-діяльнісної самореалізації: «можна виділити самореалізацію і за її суспільною значимістю,... масштаб самореалізації, її суспільна цінність залежить від ступеня новизни кожного акту творчої діяльності» при здійсненні успішної професійної кар’єри.

Виходячи з подібного креативно-світоглядного розуміння професійно-творчої самореалізації у фаховій діяльності (в матеріальній, соціальній і духовній сферах), Л.М. Коган не погоджується з іншим відомим спеціалістом у цій сфері А. Маслоу. Останній зводив творчу самореалізацію людини до «теорії самоактуалізації», де «суспільству і колективності відводиться мало місця», а потім йшов до конкретної практики - індивідуальної практично-фахової самоактуалізації особистості. Проте А. Маслоу світоглядно розглядає індивідуально-фахову самоактуалізацію з позиції «інтегрованої креативності»: як в професійно-творчому, так і в онтологіно-ціннісному аспектах. А саме − креативно-психологічно, виходячи з особливостей професійної діяльності та рівня фахової успішності, де чітко розділяв значення фахової «психології цінностей» (психологію потреб дефіцітарних цінностей «Д-цінностей»), а також в онтологічному аспекті наявності професійно-діяльнісних «цінностей Буття» («Б-цінностей»). Якщо перші виступають як фахово «захоплюючі та забавні в Буттєвому сенсі», то другі несуть в собі саму професійно-діяльнісну «цінність Буття». «Б-цінності» і «Д-цінності» в об’єктивно-суб’єктивному плані співвідносяться як «цілісність» і «частина», загальна професіосфера і конкретний фах, або психологічно - як «пік-переживання» і «сурогат світу» (ілюзорна реальність). Загалом, діяльнісні «цінності Буття» – це ті, що актуалізуються, реалізуються і стверджуються як професійно-фахова «ціннісна ієрархія» вже за межами «базових потреб» [30, с. 76-77]. Вони мають таку структуру:

«Цілісність» або професійно-діяльнісна єдність, інтеграція, організація, структура і порядок у фаховій діяльності.

«Вдосконаленість»: вона представлена у формах професійної відповідальності, справедливості, завершеності, повноти буття та збільшення цієї буттєвісної повноти в успішній фаховій діяльності;

«Завершеність» – це професійна досконалість, фахова «призваність», граничність в досконалості, фахове ствердження, високопрофесійне виконання, а також «доля», «рок» в розумінні «доленосності» у здійсненні успішної професійної кар’єри.

«Справедливість»: професійна незаплямованість, порядність, законність, фахова обов’язковість у «конкурентному змаганні» за успіх.

«Активність» або рухливість, спонтанність, професійне саморегулювання, повноцінне фахове функціонування у боротьбі за довготривалий успіх при здійсненні успішної професійної кар’єри.

«Багатство», під котрим розуміється заплутаність, складність, диференціація (без інтеграції), а в нашому контексті - «професійна складність», «фахова диференціація», «інтелектуально-творче багатство», «багаторівневість фахового успіху» тощо.

«Простота» у формах професійної чесності, відкритості (в передачі професійного досвіду), суттєвості, монадності («фахової монадності»), відданості обраному фаху тощо.

«Краса»: професійна досконалість, фахова унікальність, творча форма, життєдайність у професійному успіху та життєтворчість при здійсненні успішної професійної кар’єри тощо.

«Унікальність» в різновидах професійної особливості, фахової незрівнянності, новизни, інновації, наприклад, при здійсненні інноваційної професійної кар’єри, що веде до «унікального успіху».

«Ненапруженість»: легкість (у здійсненні професійного задуму), відсутність боротьби з труднощами (видимої конкуренції), «прекрасне функціонування» у фаховій діяльності, що приносить успіх.

«Гра», під якою розуміється забава, розвага, радість, гумор, жартування, задоволення, а в нашому контексті - «прфоесійна гра» при здійсненні фахової «діяльності як гри», «фахова радість» при досягненні досконалості і віртуозності у професійному витворі як мистецькому, «професійне задоволення» при досягненні фахового успіху тощо.

«Істина» або професійна чесність, реальність, чистота, фахова краса, ясність, професійна завершеність (наприклад, в успішній професійній кар’єрі), сутність, що виявляється у професійній самореалізації тощо [30, с. 77-78].

«Автономність» як професійна незалежність, самостійність, фахове самовизначення, віддільність (від середовища), відсутність необхідності (у вільному творчому пошуку), життя за власними правилами «професійної етики», наприклад, при здійсненні успішної професійної кар’єри тощо.

«Буттєвісні цінності» в професійно-світоглядному відношенні "відкриваються" суб’єкту в стані «пік-переживання» успіху у фаховій діяльності, коли успішного фахівця охоплюють «емоції здивування, страху, захоплення, шанування, сумісності та глибокої поваги до переживання…». Подібне професійно-діяльнісно розглядається як «повнота Буття», що почуттєво приходить, коли знімаються всі острахи і загрози, зазнається суб’єктом як «втрата страху, тривоги, напруги, захист і контроль, зняття затримок і обмежень» в успішній фаховій діяльності. Це також професійна різноманітність, в якій «особистість переживає прагнення до інтеграції» в таких емоціях, як «спонтанність, виразність, легкість, відвага в силі», насамперед, у «фаховій силі» до здійснення успішної професійної кар’єри [30, с.87].

Можна бачити, що професійно-діяльнісна самоактуалізація фахівця до рівня «креативної інтегрованості» та фахової успішності – це не самоціль, а здобуття «професійно-реалізаційної холотропності», «фахової цілісності», коли інтелектуально-творча «логіка голови», «логіка серця» і «логіка цілого» співпадають в професійному «реалізаційному холізмі» (за А. Адлером). В такому співпадаючому аспекті професійно-творча енергія успішного фахівця стверджується в професіосфері соціальних інтересів суспільства (соціопрофесійних «суспільних почуттях») та в професійно-діяльнісних солідарних відношеннях із суспільством [52, с.128-129]. Воля успішного фахівця спрацьовує як «прагнення до переваги у втіленні життєвих цілей», коли «професійні емоції» спрямовані на «досягнення позитивних змін» і призначені «мобілізувати сили індивідуума на те, щоб зробити ще одну спробу» у здійсненні успішної кар’єри, якщо поставлені життєві цілі повністю не реалізовані. Цілі уявляються досягнутими, коли стверджується професійно-діяльнісний «життєвий стиль» успішного фахівця та реалізується його професійне «Я». Подібне «Я» (self) – це стиль життя індивідуума … всі його особисті характеристики, котрі розглядаються як єдине ціле, … це динамічний, єдиний принцип, в не якась структура, такий «принцип», в котрому особистість знаходить звуки «мелодії цільного Я», що втілюється в успішній професійній діяльності [30, с. 135-137]. Професійна самореалізація успішного фахівця в його цільності як «холотропного суб’єкта», «холістичного фахівця» у стані його «професійної самоактуалізації» може приймати трансперсональний характер, коли «зріст потреб і цінностей» призводить до такої професійно-діяльнісної «буттєвої мотивації», коли вона зростає і розширюється до рівня «метамотивації» і пробуджує у «креативного спеціаліста» могутню «синергію ідентифікації себе з іншими людьми у співпраці» [52, с.500-501]. На цій основі, за нашою концепцією, може сформуватись професійне креативно-синергетичне світорозуміння в разі здійснення успішної професійної кар’єри на основі "всеєдності суб’єкта і об’єкта" у творчо-інтелектуальній діяльності [62, c. 88].

Таким чином, виходячи з можливості «професійної з’єдності» суб’єкта і об’єкта у творчо-інтелектуальній діяльності, професійно-творчого самоздійснення суб’єкта і об’єкта в макрототожності буття і мислення у відповідній «креативній професіосфері», можна зробити цілком конкретні системно-структурні визначення в аспекті розвитку світоглядних уявлень професійно-творчої самореалізації. В суспільній професіосфері вони й репрезентують себе в якості професійно-креативного світогляду успішної фахової діяльності. А саме:

· у професіосфері фахової «простої» реалізаційної відповідності (релевантності) світоглядні уявлення приймають модус фахової креативної актуалізації, функціональної професійно-творчої самореалізації ‒ ФТСР;

· на рівні «складної» професійно-реалізаційної релевантності (вже актуалізованого професійного світогляду) світоглядні уявлення постають у модусі фахово-інтегрованого світогляду, здатного до креативної дії у всій професіосфері суспільства;

· функціональне визначення професійно-світоглядних уявлень постає у вигляді емпірично-орієнтованого світогляду, представленого в фахових емпірико-реалістичних світоглядних уявленнях;

· структурне визначення набуває вигляду креативно-холістичних світоглядних уявлень в їх цілісній структурній інтенції на професійно-творчу самореалізацію в успішній фаховій діяльності;

· структурно-функціональна репрезентація професійно-світоглядних уявлень постає в якості професійних креативно-рівневих реалізаційних фахових практик зорієнтованих на здійснення успішної професійної кар’єри;

· системно-світоглядна репрезентація набуває якості професійно-світоглядних уявлень предметно-творчого самоздійснення буттєвісних макропринципів.







Дата добавления: 2015-06-15; просмотров: 533. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Картограммы и картодиаграммы Картограммы и картодиаграммы применяются для изображения географической характеристики изучаемых явлений...

Практические расчеты на срез и смятие При изучении темы обратите внимание на основные расчетные предпосылки и условности расчета...

Функция спроса населения на данный товар Функция спроса населения на данный товар: Qd=7-Р. Функция предложения: Qs= -5+2Р,где...

Аальтернативная стоимость. Кривая производственных возможностей В экономике Буридании есть 100 ед. труда с производительностью 4 м ткани или 2 кг мяса...

Мелоксикам (Мовалис) Групповая принадлежность · Нестероидное противовоспалительное средство, преимущественно селективный обратимый ингибитор циклооксигеназы (ЦОГ-2)...

Менадиона натрия бисульфит (Викасол) Групповая принадлежность •Синтетический аналог витамина K, жирорастворимый, коагулянт...

Разновидности сальников для насосов и правильный уход за ними   Сальники, используемые в насосном оборудовании, служат для герметизации пространства образованного кожухом и рабочим валом, выходящим через корпус наружу...

В эволюции растений и животных. Цель: выявить ароморфозы и идиоадаптации у растений Цель: выявить ароморфозы и идиоадаптации у растений. Оборудование: гербарные растения, чучела хордовых (рыб, земноводных, птиц, пресмыкающихся, млекопитающих), коллекции насекомых, влажные препараты паразитических червей, мох, хвощ, папоротник...

Типовые примеры и методы их решения. Пример 2.5.1. На вклад начисляются сложные проценты: а) ежегодно; б) ежеквартально; в) ежемесячно Пример 2.5.1. На вклад начисляются сложные проценты: а) ежегодно; б) ежеквартально; в) ежемесячно. Какова должна быть годовая номинальная процентная ставка...

Выработка навыка зеркального письма (динамический стереотип) Цель работы: Проследить особенности образования любого навыка (динамического стереотипа) на примере выработки навыка зеркального письма...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.012 сек.) русская версия | украинская версия