Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Екскурсія будинком «постройки изумительной»





Булгаков – це той письменник, що захоплює читача повність, і неможливо мабуть, прочитавши найбільш київський роман «Белая гвардия», не пройтись київськими шляхами, вбачаючи у них пейзажі з життя не тільки містичного митця, а й київської родини Турбіних. Іноді складно розділити ці дві реальності: Булгаківську і Турбінівську.

Проте, у найбільш неймовірний вирій, ми потрапляємо звернувши ліворуч, підіймаючись Андріївським, чи Олексіївським узвозом, як названо у романі, цей укладений бруківкою і осяяний першими в Місті ліхтарями шлях від Граду Княжого на гомінкий ремісний та ринковий Поділ.

Ось перед нами, на зламі Узвозу, будинок під номером 13. І складно навіть осмислити, що колись, як зараз ми, перед цими дверима стояв юний Михайло Булгаков.

Саме у цей момент реальність роздвоюється. Чарівний будинок має подвійну адресу. Доволі містичне число «13» уточнює її для відвідувачів Булгакова як Андріївський узвіз 13 а для гостей Турбіних – Олексіївський узвіз 13.

Пройшовши вхід, мимо сходів, потрапляємо на перший поверх і одразу бачимо багато цікавих, незвичайних предметів, що маючи здебільшого власне призначення, насичені змістом сюжетів творів Михайла Афанасійовича. Тут ми бачимо рукописи, які як відомо «не горять», картини на стінах, старовині шафи з книжками та порцеляновим посудом, стільці, у сидіння яких вставлено справжні годинники… Та як би не хотілося затриматись тут, усе детально розглянути, нам час поспішати на другий поверх, в квартиру, у якій одночасно мешкає дві родини – Булгакови та Турбіни, кожна у своєму вимірі, але невід’ємно пов’язані між собою і для гостей будинку однаково реальні. Піднявшись тісними сходами, перша та тринадцята сходинка яких навіть під час реставрації будинку не замінювались, пам’ятають і гомінкий топіт юного Михайла Булгакова і впевнений крок Олексія Турбіна, поринаємо у вітальню, крізь вікна якої проривається «тихое, холодное, морозное утро». Тут ми бачимо фортепіано з нотами улюбленого Фауста, справжні, «булгаківські» меблі… А поряд білі, мов сніжні, елементи затишку Турбіних – як тіні, віддзеркалення від меблів сімї Михайла Афанасійовича. І навіть складно розділити ці дві життєві лінії. Не віриться, що Микола, Олена та Олексій просто літературні герої, адже вони мають свій власний життєвий простір, і тут, у цьому будинку, вони такі ж реальні як і ми з Вами – їх гості.

Зазираючи в кімнатку, що розташована ліворуч від нас, бачимо маленький науковий кабінет. Колись тут працював брат М. Булгакова, проводив свої дослідження Миколка Турбін.

Що ж, залишаємо науковий куточок з його історіями і секретами й продовжуємо нашу подорож. Нас чекає перехід в наступну кімнату, а дверима буде не що інше, як шафа. Виходячи з шафи потрапляємо до кімнати з чаруючим видом з вікна, формулою на стіні, рамкою з метеликами (справжній скарб ентомолога), що символизують усе різноманіття захоплень сім’ї Булгакових.

Наступна ж кімната заворожує настільки, що складно й зрушити з місця. Саме у це місце, осяяне м’яким рожевим світлом, поселив письменник тендітну Олену Турбіну.

М’яке білосніжне ліжко, шафа, стіл, а ось і лампа зі «священним абажуром».

Минаючи їдальню з затишним самоваром, прощаємось з 2-им поверхом. Обов’язково завітаємо в маленький внутрішній дворик.

Музей Михайла Булгакова – це не просто місце збору фактів та цінних елементів життя митця. Це – жива квартира, і здається, що хазяєва просто вийшли з домівки прогулятися київськими вуличками чи парками, прокататись на човнах, або у театр на «Фауста».

Життя великого і містичного Михайла Афанасійовича Булгакова і його героїв – вічне у наших думках, спогадах, фантазіях.

 

Cписок використаних джерел:

 

1. Антологія сатири та гумору Росії ХХ сторіччя. Том 10. Михайло Булгаков, М.: Эксмо, 2004. – с. 8-26; 691-716.

2. Білозерська-Булгакова Л.Є. Спогади. – М., 1990.

3. Булгаков М. О. Біг: у 5 т. – М.: Художня література, 1992. – Т. 3.: П’єси.

4. Булгаков М. О. Біла гвардія. – Мінськ.: Мистецька література, 1988.

5. Булгаков М. О. Збірка творів М. Булгакова у 8-ми томах. – М.: Центрполіграф, 1989. – Т.1. – с.573.

6. Булгаков М. О. Збірка творів М. Булгакова у 8-ми томах. – М.: Центрполіграф, 1989. – Т.2. – с.721-722.

7. Булгаков М. О. Збірка творів М. Булгакова у 8-ми томах. – М.: Центрполіграф, 1989. – Т.5. – с.447.

8. Булгаков М. О. Збірка творів М. Булгакова у 8-ми томах. – М.: Центрполіграф, 1989. – Т.8. – с.512-516.

9. Булгаков М. О. Київ-місто. – Х.: Фоліо, 2008.

10. Булгаков М. О. Листи до рідних (1921-1922 р.)// Відомості АН СРСР, серія літератури та мови, 1976. – Т. 35. – вип. 5. – с. 453.

11. Булгаков М. О. Повна збірка п’єс, фейлетонів, нарисів в одному томі. – М.: Перша-книга, 2010. – с. 218; 320-341.

12. Дневник Елены Булгаковой/ Гос. б-ка СССР им. В. И. Ленина; Сост., текстол. подгот. и коммент. В. Лосева и Л. Яновской; Вступ. ст. Л. Яновской. — М.: Книжная палата, 1990.

13. Земська О. А. Михайло Булгаков та його рідні: Родинний портрет. – М.: ЯСК, 2004.

14. Лакшин В. Я. Булгакіада. – М.: Правда, 1987.

15. Воспоминания о Михаиле Булгакове / сост. Е. С. Булгакова, В. А. Ляндрес; вступ. ст. В. Я. Лакшина; послесл. М. О.Чудаковой. – М.: Советский писатель, 1988.







Дата добавления: 2015-03-11; просмотров: 438. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!




Расчетные и графические задания Равновесный объем - это объем, определяемый равенством спроса и предложения...


Кардиналистский и ординалистский подходы Кардиналистский (количественный подход) к анализу полезности основан на представлении о возможности измерения различных благ в условных единицах полезности...


Обзор компонентов Multisim Компоненты – это основа любой схемы, это все элементы, из которых она состоит. Multisim оперирует с двумя категориями...


Композиция из абстрактных геометрических фигур Данная композиция состоит из линий, штриховки, абстрактных геометрических форм...

Ситуация 26. ПРОВЕРЕНО МИНЗДРАВОМ   Станислав Свердлов закончил российско-американский факультет менеджмента Томского государственного университета...

Различия в философии античности, средневековья и Возрождения ♦Венцом античной философии было: Единое Благо, Мировой Ум, Мировая Душа, Космос...

Характерные черты немецкой классической философии 1. Особое понимание роли философии в истории человечества, в развитии мировой культуры. Классические немецкие философы полагали, что философия призвана быть критической совестью культуры, «душой» культуры. 2. Исследовались не только человеческая...

ЛЕЧЕБНО-ПРОФИЛАКТИЧЕСКОЙ ПОМОЩИ НАСЕЛЕНИЮ В УСЛОВИЯХ ОМС 001. Основными путями развития поликлинической помощи взрослому населению в новых экономических условиях являются все...

МЕТОДИКА ИЗУЧЕНИЯ МОРФЕМНОГО СОСТАВА СЛОВА В НАЧАЛЬНЫХ КЛАССАХ В практике речевого общения широко известен следующий факт: как взрослые...

СИНТАКСИЧЕСКАЯ РАБОТА В СИСТЕМЕ РАЗВИТИЯ РЕЧИ УЧАЩИХСЯ В языке различаются уровни — уровень слова (лексический), уровень словосочетания и предложения (синтаксический) и уровень Словосочетание в этом смысле может рассматриваться как переходное звено от лексического уровня к синтаксическому...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2025 год . (0.011 сек.) русская версия | украинская версия