Студопедия — Крупные звери населяют Восточную Сибирь.
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Крупные звери населяют Восточную Сибирь.






В европейской части СССР живут лоси среднего

размера, юг Дальнего Востока заселён еще

более мелкими, хотя средний вес быков этих

лосей более 200 кг, а максимальный – 400 кг.

Отличаются дальневосточные лоси и

отсутствием “ лопаты “ – плоского расширения

на рогах. Размах их рогов не более метра, а вес

всего 5 - 6 кг. “

(«Спортивная охота в СССР» т.1, Москва,1975,

с.177[c.177-181]).

Привертає увагу те, що сохатий у

Західному Сибіру та Далекому Сході суттєво

відрізняється від свого «побратима» у Східному

Сибіру – Якутії. Можливо у цьому криється

відповідь на питання знаходження давнього

центру розселення «сохатого».

З тюркської мови (шумерської) слово “соха”

потрапило до хаттів.

Хатти, проживаючи на території

сучасної Середньо-Якутської низини,

вирощували зернові культури.

При оранці вони використовували соху,

леміш якої виготовлювався з рогів тварини,

яку сусідні тюркські племена називали “соха”.

Назву “ соха ” у шумерів(антів) запозичили

хатти (венеди). Значно пізніше, в часи своєї

малоазійської історії, у хатто-шумерів цю назву

запозичили лувійці, які до цього проживали на

берегах сучасної сибірської річки Колими.

Лувійці називали це знаряддя праці –

плуг ”. Від останніх отримали знання про це

знаряддя праці німецькі племена. У сучасній

німецькій мові: “ pflug “(плуг), “ hakenpflug

(соха), де “ haken “ (соха, крюк, крюка – крива

палиця). Що дає впевненість автору

тлумачити, що саме німецькі племена

запозичили назву цього знаряддя праці, а не

навпаки? Кінцева частина німецького слова

- lug, відповідає лувійському слову “ луг

(пастбище). Отже, назва «п луг» означає

знаряддя праці для оранки того самого «луга».

Для об’єктивності, автор не може оминути і

другої версії, можливого походження назви

знаряддя оранки землі - «сохи».

Ця гіпотеза виникла при перегляді словника

відомого російського мовознавця В.І.Даля., який

зазначає: «СОХА ж. – самое простое орудие

вспашки. Баба-яга, вилами нога: весь мир

кормит, сама голодна. Пускать соха в соху –

проходить каждую борозду по дважды. Кто

ленив с сохой, тому весь год плохой. Не давай

коня в соху, не пускай жену в свахи.

Соха стар. – мера земли, неровная, по качеству,

по местности и в разные времена.

Соха стар. Принимала и значение небольшой

общины, от 3 до 60 дворов, по количеству

земли, и служила единицей подати; по расчёту

сох взимались и повинности, даже ратники, с

сохи по стольку-то, и повинности назывались:

посошное, посоха». (В.И.Даль «Толковый

словарь русского языка», Москва,

«ЭКСМО», 2006, с. 613.)

Здається, що прислів’я «Не давай

коня в соху, не пускай жену в свахи»

розкриває зміст попереднього висловлювання

«Пускать соха в соху». Перше вказує, що

коня не гоже запрягати в плуга, друге –

вказує, що місце «сохатого» в плузі (в сошці).

Невже «сохатий» були одними з перших

помічників людини при оранці землі?

Пригадаємо прислів’я «Один з сошкою, троє з

ложкою».

Здається В.І.Даль не вірно розуміє вислів

«Пускать соха в соху – проходить каждую

борозду по дважды» Це пояснення

мовознавця не витримує будь-якої критики.

Ю.В. Откупщиков пише:

«… получается, что сохатый – это зверь с сохой

или с большой сохой. Но ведь соха – это

сельскохозяйственное орудие, которым раньше

пахали землю. И сейчас лемех, или часть плуга,

подрезающая снизу пласт земли, называется

сошником…»

(Ю.В. Откупщиков «К истокам слова», Санкт-

Петербург, Авалон, 2005, с.146-148, Лоси –

«пахари»).

В газетній публікації «Лосиная пристань»,

відомого російського дослідника природи

В. Пескова, знаходимо цікаві історичні свідчення

про одомашнення «сохатих» людиною.

«Соблазн приручить лося владел человеком, как

видно, давно. Предполагают: когда-то в Сибири

лоси были домашними. Об этом говорят рисунки

на скалах. Есть свидетельства более поздние.

В Швеции в начале 17 века на лосях в санной

упряжке возили курьеров. В Прибалтике с

петровских времён сохранился указ,

запрещавший «появляться в городах на лосях».

Известно много других, уже недавних, попыток

заставить лесного зверя служить человеку:

«Охотник возил на лосях по тайге вьюки.

В имении под Смоленском на лосе возили снопы

и пытались пахать…»

(«Окно в природу» // «Комсомольская Правда в

Украине», 3-9 апреля 2009 г., №73/14

(3183/24578), с.39; також дивіться: www. kp. ua

3 - 9 апреля 2009).

Для нашого дослідження етимології слів «соха»,

«сохатий» важливим є те, що існують історичні

свідчення про одомашнення сохатих у Сибіру,

, що сохаті ходили в упряжі, що їх

використовували при оранці.

lucca – лукка (форма земельного лука – земельна ділянка. Відповідником у

володіння) 92,131-132**** лувійській мові є “ луга “ (луг).

Відповідник хаттському слову «лука» знаходимо

в сучасній литовській мові «laukas» (л [а] укас)

(поле). Литовці є нащадками малоазійських

«хеттів»

 

milissai –меліса (пчола)233**** меліса – духм”яна квітка – лимонна м”ята

 

lappa – лаппа (срібна ритуальна лапа (кінцівка тварини), лопата (лапа – то)

ложка, у вигляді кінцівки тварини, “ А лопатка буде в тебе на поясі твоїм;

якою брались кістки померло- і станеться, коли ти сидітимеш назовні, то будеш

го з вогнища, після ритуального копати нею, і знову закриєш свою нечисть...”

спалення. 203**** (Повторення Закону 23(14) – БІБЛІЯ або Книги

Святого Письма Старого й Нового Заповіту –

Українського Біблійного Товариства – 1991-

с.205.).

Зображення “ лаппи ” часто зустрічаємо на

єгипетських розписах пірамід («Энциклопедия:

“ исчезнувшие цивилизации ” – Рамсес II: величие на

берегах Нила» - М., «идательство «ТОМ» 2003, с. 65,

с. 67; Пьер Монтэ “ Египет Рамсесов “, М.,1989, іл.. на

внутрішній стороні обкладеньки).

“Лаппою” користувались у тих випадках, коли

треба було зберегти «чистоту тіла», під час

будь-якого ритуального дійства, чи забезпечити

«не доторканність» до особи правителя,

вельможі, жреця...

“ Лаппа “ згадується у шумерському міфі:

«Сто двадцять жердин по п’ять гарів кожна,

обсмоли, зроби лопаті, мені принеси їх...

...В хащі увійшов, жердин нарубав там, сто

двадцять жердин по п’ять гарів кожна, -

обсмолив, зробив лопаті, йому

(Гільгамешу /Б.В./) приніс їх...

... Уршанабі мовить до Гільгамеша: “ Зупинись,

Гільгамешу, бери жердину, вод смерті рукою не

торкнись, бережися!”

(«На ріках Вавілонських: з найдавнішої

літератури Шумеру, Вавілону, Палестини», Київ,

1991, с.140).

Лувійці, щоб не забруднити ноги, вдягали

взуття, яке називали «лапти».

В українських народних говірках можна почути:

«потрібний, як чорту лапоть», «потрібно воно,

як чорту лапоть», що означало: «нащо чорту

лаппа, якщо він і так «чорний»

(забруднений)».

Це слово від хаттів потрапило до німецьких

племен. В сучасній німецькій мові «lappеn»

означає «ганчірка» (див. «тряпка»).

Це може свідчити, що під час релігійних

ритуалів (також – поховальних) пращури

німців (жерці), з метою дотримання «чистоти»

релігійного ритуалу, використовували

«полотняні хустинки».

 

litius – літіус (ритуальний глечик з лити (воду)

водою для миття рук царя та царівни)

 

kuzzan – кузан (вогнище) 50***** казан (посуд для приготування їжі на вогні)

 

alep – алеп (язик)с. 40***** лепетати язиком, нак леп, леп ет, нак леп ник,

ще леп а, ле мент, к леп ати язиком.

 

ha muruwa – ха мурува (камурува) мурувати (будувати будинок з каменю).

(дерев”яна балка будинку) с.40***** Здається, що тут невірний переклад.

Мова може йти про кам”яну стіну – мур,

мурець. “ ha “ вказує на матеріал, яким

мурують – ка мінь..

 







Дата добавления: 2015-08-17; просмотров: 410. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Шрифт зодчего Шрифт зодчего состоит из прописных (заглавных), строчных букв и цифр...

Картограммы и картодиаграммы Картограммы и картодиаграммы применяются для изображения географической характеристики изучаемых явлений...

Практические расчеты на срез и смятие При изучении темы обратите внимание на основные расчетные предпосылки и условности расчета...

Функция спроса населения на данный товар Функция спроса населения на данный товар: Qd=7-Р. Функция предложения: Qs= -5+2Р,где...

Экспертная оценка как метод психологического исследования Экспертная оценка – диагностический метод измерения, с помощью которого качественные особенности психических явлений получают свое числовое выражение в форме количественных оценок...

В теории государства и права выделяют два пути возникновения государства: восточный и западный Восточный путь возникновения государства представляет собой плавный переход, перерастание первобытного общества в государство...

Закон Гука при растяжении и сжатии   Напряжения и деформации при растяжении и сжатии связаны между собой зависимостью, которая называется законом Гука, по имени установившего этот закон английского физика Роберта Гука в 1678 году...

Тема 5. Анализ количественного и качественного состава персонала Персонал является одним из важнейших факторов в организации. Его состояние и эффективное использование прямо влияет на конечные результаты хозяйственной деятельности организации.

Билет №7 (1 вопрос) Язык как средство общения и форма существования национальной культуры. Русский литературный язык как нормированная и обработанная форма общенародного языка Важнейшая функция языка - коммуникативная функция, т.е. функция общения Язык представлен в двух своих разновидностях...

Патристика и схоластика как этап в средневековой философии Основной задачей теологии является толкование Священного писания, доказательство существования Бога и формулировка догматов Церкви...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.014 сек.) русская версия | украинская версия