Семінар 14. Й.-С. Бах. Життя та творчість. Значення у світовій музичній культурі (2 год.).
1. Життя та творчість Й.-С. Баха. 2. Бахівський музичний стиль. 3.Символіка музики Й.-С. Баха. 4. Наукова література про творчість Й.-С. Баха. Рекомендована література: Швейцер А. Иоганн Себастья Бах / А. Швейцер. – М.: Музыка, 1965. – 728 с.; Друскин М. Иоганн Себастьян Бах / М. Друскин. – М.: Музыка, 1982. – 383 с.; Горюхина Н. Стиль музыки И. С. Баха / Н. Горюхина // И. С. Бах и соврменность. – К.: Музична Україна, 1988. – С. 19-32; Галацкая В. Музыкальная литература зарубежных стран / В. Галацкая. – В.1. – М.: Музыка, 1963. – С. 85-134, 135–149; Носина В. Символика музыки Баха / В. Носина. – М.: Классика-ХХІ, 2011. – 56 с.; Печень А. Музичний символ хреста у творах Й. С. Баха: семантика та звукоформи: магістерське дослідження / А. Печень. – Рукопис. – Донецьк: ДДМА імені С. Прокоф’єва, 2007. – С. 45-51 (розділ 2.2 «Деякі питання музичної символіки Баха»); Дубій А. Символіка та діалектика чисел в інтерпретації «Маленької прелюдії» Й. С. Баха для органа e-moll / А. Дубій // Проблеми музичної освіти. – Київ: АМУ, 2003. – С. 140–150; Берченко Р. В поисках утраченного смысла / Р. Берченко. – М.: Классика-ХХІ, 2008. – 372 с. (про символіку в ДТК); Семеренко С. Об инвенциях Баха / С. Семеренко. – Белгород: Отчий край, 2000. – 61 с. Слухання музики: папка вікторин № 4 – Арія з оркестрової сюїти № 3 BWV 1068 «Жарт» з оркестрової сюїти b-moll № 2 BWV 1067. Сольна скрипкова Партіта № 2 d-moll BWV 1004, Чакона. Тема 15. Органна та клавірна творчість Й.-С. Баха. Інструментальні концерти (2 год.). Лекція 15. Органна та клавірна творчість Й.-С. Баха. Інструментальні концерти (2 год.). Інструментальна музика И. С. Баха, її основні жанри. Жанри органної музики Й.-С. Баха, її монументальність, імпровізаційна воля. Роль хоралу у творчості Й.-С. Баха. Обробки хоралів, їхні типи, виразні засоби. Клавірна спадщина. Музичний стиль Й.-С. Баха. Особливості мелодики, її інтонаційна виразність, зв'язки з німецькою пісенністю, із протестантським хоралом. Органічний синтез поліфонічного та гармонійного начал. «Добре темперований клавір» - коло образів, особливості композиції, співвідношення прелюдій та фуг. «Хроматична фантазія і фуга», її образний зміст, особливості музичної мови. Клавірні сюїти (французькі, англійські), партіти - зв'язок з побутовими музичними прообразами; риси нового в трактуванні циклу сюїти. Пізні твори Й.-С. Баха («Музичне приношення», «Мистецтво фуги» ін.), їх особливості. Інструментальні концерти: загальний огляд. Концерти для клавіру з оркестром; сольний «Італійський концерт». Оркестрові концерти та сюїти. Бранденбурзькі концерти — їх образи, будова циклу, принципи тематичного розвитку. Роль бахівських оркестрових концертів в підготовці класичного симфонізму.
Семінар 15. Органна та клавірна творчість Й.-С. Баха. Інструментальні концерти (2 год.). 1. Клавірна творчість Й.-С. Баха: загальний огляд. 2. Клавірна творчість Й.-С. Баха: два томиДТК. 3. Клавірна творчість Й.-С. Баха: інвенції та синфонії 4. Клавірна творчість Й.-С. Баха: «Музичне приношення» та «Мистецтво фуги» 5. Органна творчість Й.-С. Баха. Обробки хоралів. Токати та фуги. 6. Інструментальні концерти: клавірні твори. 7. Жанри камерної музики. Рекомендована література: Розеншильд К. История зарубежной музыки / К. Розеншильд. – М.: Музыка. 1973. – С. 406–443, 444-452, 455-463, 463-474, 474-508, 508–519; Швейцер А. Иоганн Себастья Бах / А. Швейцер. – М.: Музыка, 1965. – 728 с.; Друскин М. Иоганн Себастьян Бах / М. Друскин. – М.: Музыка, 1982. – 383 с.; Галацкая В. Музыкальная литература зарубежных стран / В. Галацкая. – В.1. – М.: Музыка, 1963. – С. 85-134, 135–149; Берченко Р. В поисках утраченного смысла / Р. Берченко. – М.: Классика-ХХІ, 2008. – 372 с. (про символіку в ДТК); Семеренко С. Об инвенциях Баха / С. Семеренко. – Белгород: Отчий край, 2000. – 61 с. Орищук А. Об исполнении органных транскрипций И. С. Баха на фортепиано / А. Орищук //Музичне мистецтво: Й. С. Бах та його епоха у історії світової музичної культури: збірка наукових статей. – Донецьк-Лейпциг: Юго-Восток, 2003. – С. 218–225; Моргунова Т. Проблемы ансамблевого взаимодействия в трио-сонатах И. С. Баха / Т. Моргунова // Музичне мистецтво: Й. С. Бах та його епоха у історії світової музичної культури: збірка наукових статей. – Донецьк-Лейпциг: Юго-Восток, 2003. – С. 192–196. Слухання музики: папка вікторин № 4 – Хроматична фантазія та фуга d-moll BWV 903, ДТК том 1 BWV 846–869 – прелюдії та фуги C-dur, c-moll, cis-moll,d-moll,b-moll, ДТК том 2 BWV 870–893 – прелюдії та фуги c-moll, fis-moll, Органна токата та фуга d-moll BWV 538 Завдання для самостійної роботи (2 год.) Підготувати доповідь про твори Й.-С. Баха, що студент залучав до власного репертуару (з музичними іллюстраціями).
|