ЭКОЛОГИЯ ЧЕЛОВЕКА 12 страница
Публікації у пресі Рекламу публікукльу популярних, ділових та спеціалізованих рекламних виданнях - газетах і журналах. Найбільш відомі журнали звернені до широкою кола читачів, проте значна їхня частина адресована чітко визначеним і рупам читачів. 1 ому тат видання - чудовий рекламний засіб для підприємств, чиї цільові ринки точно окреслені і займають велику територію. Газети виїідні фірмам, шобажаютьмати широке коло клієнт в Газети дозволяють передати клієнтам конкретну інформацію, таку як ціна, знижки, характеристика продукту, шо продається, та інше. Місцеві щоденні й щотижневі газети дуже популярні серед малих та середніх підприємств саме завдяки великим тиражам (реклама доходить до великого числа споживачів), відносно невисокої вартості газетної плоші, атакож можливості розмісти іи оголошення відразу після його подачі і при необхідності оперативно змінити його зміст. Позитивні нкос гі реклами у пресі: І Популярний журнал чи газета, які мають значний тираж. доходять до великого числа споживачів Видання, яке займає у місті позиції монополіста, заданими фахівців, доходить до 655. дорослого населення. 2. Ефективно доносить інформацію до певних категорій населення, відібраних за демографічними, професійними чи яки- ми-небудь іі ішими ознаками. Є спеціалізовані видання для жінок дітей, підлітків, залізничників,лікарів, учителів,автолюбителів, бухгалтерів, програмістів, художників, городників, туристів і і ін 3. Малотиражні журнали, як правило, просять за рекламну площу нижчі ціни, ніж журнали звели ким ти ражем. У той же час. ш Частина / /. Реклама о координатах менеджменту икіію весь їхній тираж розхолнтьсн на цільовому ринку (паприк- II і, серед фармацевтів). то реклама в них буде дуже ефективною. 4. У читача рекламних оголошеньу пресі більше часу на осмислення змісту оголошення, ніж уразі звучання реклами порали» чи потелевїзору. 5. У газетно -жур над ьні Й рскл а м і можі іа без збитку дл я ос новіші о змісту розмістити карту або план, котрі підказують, як дісга- іися до фірми, адреси магазинів, атакож умови продажу 6. Виготовивши один разоригінал-макет, можна ним користуватися багаторазово. 7. Рівень інтелекту читачі в спеціалізованих видань дозволяє розміщати рекламні статті достати ьої складності, а отже, більш юкладно розповісти про товар. Недоліки реклами у пресі: 1. Якшо це журнал, то номер готується досить довго. З часу Подачі реклами в журнал до мохіенту опублікування може пройти навіть кілька місяців. 2. Якшо це газета, то іноді якість газетної поліграфії буває дуже низькою, через що втрачається якість фотографій, тексту, можуть цілком зникнути деякі їхні особливості 3. Ціни на рекламу у глянсових журналах занадто високі. 4. Споживачі часто ігнорують рекламу у пресі. Тому вона і: мидше є підіримуючою рекламою, доповненням до телевізійної і а раліореклами певного товару. Варгість рекламування у пресі обумовленатиражем і спрямованістю видання. У деяких солідних журналах результативність піл піни рекламної площі прямо не залежить. У деяких масових м істах шанси на успіх прямо пропорційні розміру рекламної и юші. що купується. Рекламна площа в журналах продається шпальтами й частинами шпальти. Для різних журналів, можливо, знадобиться ви- іиговити різні за розмірами оголошення. Кольорова реклама котім дорожче чорно-білої. У деяких журналах можна на чорно-білих • іюстраціях використовувати плями кольору. Найкращі рекламні місця в журналах - І -а, 2-а та 4-а сто- I > н ки обкладинки. Але вони й коштують набагато дорожче. Гарні мігі їх для оголошень—першісторінки журналу: дослідження по- і і»укл ь, що вони чіпаються значно частіше, ніж оголошення «із іоніт» витання. Гарні плоди дає повторне розміщення реклам- Владимирська А., Яіадимирськии (1. Реклама них оголошень. Іноді, шобдомолися успіху в читачів, оголошен ня потрібно розміщувати щомісяця протягом усього сезону або 11 декількох виданнях, які читають ті самі споживачі. Існуютьтри основних види рекламних оголошень у газетах оголошення в рамках, дрібні оголошення, рекламні вкладиші Рекламна площа в більшості газет продається в перерахуванні ни так звані модулі. Основні розцінки можугьбуги різними в залежності від того, скільки місця іа як часто ви купуєте в газети протягом місяця чи року. Розцінки на рекламну площу, як правило, виші в номерах за п'ятницю, суботу та святкові дні за буденні дні, бо так звані «уїк-ендові» видання мають більше читачів. Крім того, вартість рекламної площі залежить від місця розмішений оі олоіпення: площа на першій і останній смутах коштує більше, ніж на іншихемугах газети, місце біля заголовка - дорожче, ніж унизу першої смуги; традиційно дорожче місце на смузі, де дасться програма ТВ, і т.ін. Дослідження показали, шо крани місця дія розміщення в газеті рекламних оголошень вище лінії згину сторінки, недалеко від назви газети чи назви тематичної сторінки, на правій стороні розвороту, біля правого краю сторінки. Важливий для рекламування вибір пори року. Я кщо фірма продає товар, попит на який сильно коливається залежно віл сс зону, очевидний вибір стратегії подачі декількох рекламних оголошень у пік сезону. Успіх реклами залежить від дня тижня, так само як і від сезону, і від місця розміщення оголошення. Гради ційно вважається, шо продукти харчування можнарекламуваїй завжди, а розваги - у п'ятницю. Прийом «об'єднана реклама» полягає в тому, шоу виданні містяться два оголошення: одне на рекламних сторінках, запропоноване увазі всіх читачів, а друге - уякому-небудьспеціально му відділі, шобуде читати певна частина газетної аудиторії. П ри - міром, стоматологічний кабінет одночасно розмішує оголошення на рекламній сторінці і на сторінці, присвяченій питанням мс дичногообслуговування й охорони здоров'я, яку читають більш зацікавлені й обізнані люди. Особливості зовнішньої реклами Як правило, зовнішню рекламу замовляютьторгові фірми, фірми, що надають різні послуги, а також організатори масових Частина / /. Реклама о координатах менеджменту ін\<>лів, концертів і т.ін., клієнти яких зосереджуються на відносНІ > і ювеликому просторі. Позитивні якості зовнішньої реклами: І. Дуже помітна й завдяки своїм розмірам сильно впливає на і ноживачів. 1 2. Люди часто проїжджають повз ті чи інші великоформатні н іакати, завдяки чому вплив зовнішньої реклами ше більше підсилюється. 3. Устанопленаодин раз, а впливає на споживачів постійно, М години на добу, протягом довгого часу. 4. Допомагає швидкому поширенню відомостей про фірму • ерсяспоживачів. Потенційні клієнти помічають і швидко реагу- кітьна інформацію, розмішену на зовнішній рекламі. 5 Зовніші ія реклама часто доходить до більш заможних верств суспільства (наприклад, до людей, які їздять на машинах). 6. Просто й луже ефективно передає вашу інформацію, дає \ цілення про позицію фірми. Недоліки зовнішньої реклами: 1. Висока вартість. Вкладені кошти повертаються не раніше, ніж через кілька місяців, а то й років. 2. І кується під впливом атмосферних явиш (віддошу, впру і 1.1н.), іноді її псуютьлюдн. Вартість зовнішньої реклами залежить від величини ринку, іиртості виготовлення й установки, а в деяких випадках і від місця імі пашування. Розрізняють кілька основних типів зовнішньої реклами: крун- ноформатні шити (ЬіІІЬоап)), шити із зображеннями, шо імішо- инься, (ргізтауіяіоп). вивіски на зупинках, різні світлові короби (і НуІі&Іи), панно на торцях будинків, просторові конструкції й ін. Рекламні шити розміром 3 на 6 метрів - найрозповсюджені- інніїтип зовнішньої реклами. Щитом називається спорудження і панелей стандартних розміру й форми. І Цити здебільш закріп- поюгься у фунті або в бетонних підвалинах, але можуть також прикріплюватися до стін і покрівель будинків. Плакати, шо розмішуються на них, виготовляються друкарським способом. Потім!.)НИ вручну накладаються на щит. Рекламний щит поблизу магазина може стати гігантською іннііскою. У ньому разі ви гідно орендувати його надовго; можливі 1 одноготакого стенда буде досить для реклами фірми. Владимирська А.. Владимирський //. Реклама У зовнішній рекламі варто використовувати прості тексти графічні елементи,тому шо люди дивляться на рекламу зі значні відстані або можуть проїжджати поблизу з великою швидкісно Також необхідно застосовувати великі шрифти. Букви висотою 60 см можна читати з відстані 200 метрів, висотою 15 см - і відстані 40 метрів, а трисаигимсгрові букви - тільки з відстані менше як 7 метрів. Навряд чи споживачі будуть перебувати так близько від плакатів. Рекламодавець або виготовлювач реклами повинні намагатися уникати деяких «-підводних каменів»: 1. Засмічення напколи іинього середовища. 2. Застосування занадто простих рішень. 3. Безграмотності. 4. Плутанні пі жанрів. 5. Надто складних загадок. 6. Антиестетики. Засмічення навколишньої о середовища. Керівники міських служб завжди обговорюють пере важно два аспекти зовнішньої реклами: комерційний та естетичний (реклама - частина серело- виша людини). Головна проблема міського середовиша - надмір реклами в центрі міста, щити, що псують пейзаж і розмножуються з неймовірною швидкістю. При вдалих рішеннях реклама не випинається, а намагається скромно вписатися у міський пейзаж. Гігантоманія зовнішньої реклами — хвороба, шо дісталася «у спадщину» від СРСР, і нею зараз хворіє не тільки українська реклама. Поставити в центрі міста поруч, ледве не щільно один до одного, кілька щитів великого формату чомусь не вважається ознакою відсутності здорового глузду. Звертання зовнішньої реклами має бути короткіїм та прости м, атс ж тоді немає змоги розповісти цікаву історію, на якій, по суті, повністю і будується реклама. У неї, зовнішньої реклами, немаї на це часу. Застосовувана без міри, коли кількість щитів на одній ділянці мікрорайону досягає дскіїькох десятків і перевищує межу сприйняття, вона створює ефект-візуального забруднення. Поєднання меркантильних ініересів агентств і байдужості чи новників породжує часом історії, воістину із серії «навмисно не вигадаєш». Приклад. Коли компанія «Оріфлейм» просувала свою колекцію н Україні, колекція позииіонувалася на молодіжний сегмент Частина / /. Реклама о координатах менеджменту ринку І ому образи реклами носили трохи епатажний характер. Візуалізаиія цієї нової колекції від «ОріфлеЙМ» була навмисно виконана у «кислотному- молодіжному ключі. Були розмішені шити із зображенням гігантських яскраво-зелених губ та слоганом «Знайдіть жінку». Але агентство не простежило за тим, де знаходяться деякі конструкції щитової реклами. Як з'ясувалося, один такий щит встановили перед входом на цвинтар! Природно, подібна ал ти реклама працювала проти нового товару. Занадто прості рішення. Природне прагнення рекламодавців до простих рішень, але не слід спрощувати їх до ріння парканної чи стовпової інформації. Демонстрація логотипа — мабуть, найс- прощеніше рішення. Воно може сприяти досягненню тільки однієї мети - підвищенню популярності марки. Один американський рекламний корифей обіпявдомогтися стовідсоткової популярності марки, демонструючи телеролик з індіанцем, який бив би у барабан і з кожним ударом викрикував би рекламовану нашу. Зрозуміло, що така тактика може сприяти не тільки великій популярності марки, але й не меншій ненависті до імені цієї марки. Але якщо ІМке можна пробачити, коли компанія веде свою розмову з клієнтом через щит, за допомогою логотипа, поступово приручаючи споживач а до нього (та й саме «крильце» легко лягає на підкірку, стаючи упізнаним), го що говорити, коли торгові марки нікому не відомих фірм чомусь вирішують, що вони ні трохи не гірші. Особливо сильно цим неправильним уявленням про власну велич грішать банки. Безграмотність. Прикладами зовнішньої реклами, де процвітають мовні помилки, на жаль, нікого не здивуєш. Розмішені на величезних щитах ці помилки не лише кидаються в очі. вони шокують. Гак. наприклад, «Курити? На це немає часу»: величезний барвистий щит закликає молодь не курити,а займатися біт ми цікавими справами. Начебто шляхетно. Чому ж тоді цій молоді замість літературної рідної мови пропонується суржик? Якби ко- пірайтер реклам ного агентства, шо створило цю соціальну рекламу. читав книгу М.Т. Рильського «Мистецтво перекладу», нін би інав, шо з мовними омонімами потрібно бути особливо обережними. І слово «курити» переклалаєті»ся як «палити». Навіть на всіх сигаретних пачках пишеться: «паління шкідливе для вашого здоров'я». Уже не говорячи проте, шослова «куріння», «курява» Владимирська А., Владимирський II Реклама мають в українській мові більш багатозначні асоціації. Ще один приклад: «Магті! Додай ізюминку!» - закликає нас із шита великомасштабна рекламна кампанія. Але ж відомо, шо російське слово «ізюминка-» на українську перекпааається як «-родзинка». Коментарі зайві Відсутність грамотності, шо демонструється величезними площами рекламоносіїв, не додасть іміджу фірмі. Плутанина жанрін. Ьуває так, шо замовник реклами не розуміє різниці між носієм великого формату й оголошенням у газеті, а рекламне агентство, котре працює з ним. не може (не вміє, не хоче, не знає як) пояснити своєму клієнтові, що реклама на великій площині й рекламне повідомлення в газеті мають свої, властиві тільки цим жанрам, особливості. І створюється щит на кшталт «Гаражі й автостоянки Кнївміськбуду», що нагадує гігантське креслення з великою кількістю текстової інформації, із відсут - ністю лаконічного рекламного рішення. Водії проїжджають поблизу, не встигаючи навіть зрозуміти, що зображено на шиті. Але жчималі гроші витрачені для того, шоб залучити цих самих водіїв. При такому штучному перенесенні прийому рекламного блоку на площину шита реклама не може працювати. Загадки (перевірка споживача на здогадливість). Часто рек лама на шитах загадує дивні загадки для того, щоб через якийсь час їх пояснити. Це можна назватидвоходонкою, або двоходовою рекламою. З подібним видом зовнішньої реклами необхідно бути обережнішим, шоб не занадто дратувати споживача: загадка повинна мати рішення хоча б теоретично і не бути занадтосклад ною. Приклад. Спершу місто густо «накрили» білборди із зображенням затягнутих уджинси синиць, незрозуміло — ЖІНОЧИХ ЧИ чоловічих. Замість задньої кишені була дірка дивної форми. Напис тремтячими буквами говорив: «Людям ізджннсом — усе й відразу*» Споживачі, вони ж перехожі, водії й пішоходи - загалом городяни, що вже досить звикли за останній десяток роківдо всяких дивовижностей реклами, лише злегка дивувалися. Тільки через кілька тижнів на шитах з'явилася інформація, із якої з'ясувалося, шо «Джине» — це такий оператор мобільного зв'язку Виявляється, та дірка на джинсах, крізь яку просвічувалось рожеве тіло, мала форму мобільного телефону. Спасибі, пояснили! Частіша II. Реклама в координатах менеджменту Інший приклад. Розміщені по місту шити й невеликі лисинки н мсгро розповідають про те, шо троє молодих людей Підправляються до Африки. У задпчні дано: імена - Костя, Іч ІІИС і Сашко, портрети та загадкове запитання: «Чому Африка?" Чи зможе хто-неоудь із споживачів відповісти на їв запитання? ІЦс один приклад. Недалеко від станції метро -Либідсь-». розміщався такий загадковий щит: лисий чоловік на тлі •іг ієною сукна й карт запитував: «Немає чим крити?» Дехто ио іумав, шо десь неподалік відкрилося нове казино. Інші •розуміли рекламу так, що потрібно купувати капелюха. Іре і шо рекламується засіб проіи облисіння. Та ні! Через •ікпИсьчас усім на тому самому шиті показали, що малося на \ на її покриття для підлоги. Виникає питання: для кого при- ш.ічена ця реклама? Якщо тільки для мешканців мікрорайону, шо спершу бачать одну картинку на шиті, потім на ні >му ж - іншу, то навряд чи вони будуть пов'язувати обидва І» зламні кроки в один, який пропонує їм таким хитрим способом покриття для підлоги. Усім же іншим, перехожим та проїжджим, вона просто ні про шо не скаже. II р и кл ад двоходової рекл а м и н а вод иться у к н и ж ц і «старі й - іііипи рекламної справи Огілві. У Парижі на стіні будинку величі 411111 плакат зображував чарівну дівчину, безліфчика.але втру- н» і\ І екет повідомляв, що такого-то числа вона трусики зніме. V» і* міс го чекало, говорить Огілві. зніме чи не зніме? Зняла. Але іни«'ііулася спиною до глядача. Отут принадність утому, що, |м» ін ріне, усі сповіщаються, коли одна картинка буде замінена їм Іншу отже, ніяких гадань. І по-друге, дівчина —рекламний опри к чільніший від лисого чоловіка. III і-Міч ні межі. На одному щиті споживачеві повідомляють, що пш р у кожному рулоні туалетного паперу більше паперу. Н»інонавггьвідкинуги убіксумнів, а чи кількість він цінує більш • і в- V ньому предметі інтимного користування,то пи тання все " і їм і члишааься: чи потрібно було рекламувати туалетний папір і іімі і ї і площі 1В квадратних метрів? І Іа пішому білборді розмішена реклама препарату «імодіум». Мін VI нього протидіарейного засобу. На величезному щиті, на всип чіому рулоні туалетного паперу написано: «Зупинить про- р|і«и- н і вид ко. С коріше просто неможливо». Те ж саме було розміни ІІ"\ вигляді наклейок у вагонах метро. Чи добре споживачеві. Владимирська А., Владимирський II. Реклама котрий іде у вагоні, милуваггне я рулоном туалетного паперу та слота ном <про пронос», чи добре йому ж на одній з центральних площ столиці у вели кому форматі бач итн ге саме? Чому 6 не розмінні і н таку рекламу в аптеках га громадських туалетах? Крім того, не завжди рекламодавнюспадас на думку, коли він вибирає місце для шита, шо поруч може випадково виявитися реклама якого- небудь харчового продукту, а імодіум створює йому анти рекламу. Я кби трапилося це в іншій країні, позивалися б і з власниками торгової марки «імодіум» власники інших торгових.марок і, швидше за все, виграли би позов та одержали б солідні суми за дискредитацію свого продукту. Закінчуючи цей короткий огляд зовнішньої реклами, хочеться зазначити, шо зовнішня реклама повинна піти шляхом розвитку якнайдалі від своєї праматері - наочної агітації, і не бути убогою, а стані цікавою, живою, радувати око, прикрашати міста, і толі вона буде справді комерційною. Реклама на транспорті Реклама на транспортних засобах представлена барвистими зображеннями на бортах транспорту, наклейками усередині салону, шитами, розташованими на зупинках, платформах і т.ін. Внутрішні рекламні наклейки й оголошення вивішуються в потягах. автобусах, тролейбусах, трамваях, метро, маршрутних таксі Реклама на бортах буває навісною, мальованою. Транспортна реклама вигідна для магазинів і фірм, шо пропонують різні товари (послуги) населенню, атакождля організаторів масових заходів, чий цільовий ринок зосереджений уданому населеї іому пун кті. Позитивні якості реклами на засобах транспорту: 1. Триваїісіь впливу- супроводжує пасажирів протягом усієї поїздки. 2. Доступна протягом всього дня. 3. Постійно переміщується вулицями міста та передмістя, отже, оголошення побачать широкі групи споживачів. Недоліки реклами на засобах транспорту: 1. Через постійний рух споживач не завжди встигає прочитати інформацію, яка його зацікавила. 2. Зазнає впливу атмосферних факторів, іноді актів вандалізму. Частина //. Реклама в координатах менеджменту М ірі іст ьреклами на засобах транспорту залежить віл розмірів Ше 111. і. і мбі ці й тра нспорп і и х ком паній, особл и во я к і по ко м па- ііін монополісту цьому місті. Пн і оговленням реклами на засобах транспорту займаються Цін пильні фірми. І Іри розробці реклами натранспорті керують- §н і пми самими правилами, шо й при розробці зовнішньої реклами иикорнстовуються короткі тексти й виразні дизайнерські Кіііи-нни Не «важаючи нагс. тоспоживачі бачать рекламу наборній ближчих відстаней, ніж щити та стенди зовнішньої реклам и. иі «і іа теж повинна бути простою н виразною, тому що швидко»»•! сунаї ться в полі зору людини. !'• • іфарбування постачальних машин — ще один тип реклами і» і особах транспорту. Якшо на підприємстві існуютьтакі машини пм сенс використовувати їх як шанс для чудової реклами. Ним. просто написані на борту назва фірми й номертелефону і\ можут ь у просуванні товарів та послуг. <)кремо варто зунинігтися на рекламі в такому масовому виді • Р ні. і юрту, як метро. При всій мінливості ринку реклами та ринку в пн <і іі рейтині реклами в метро залишається незмінним: ба- і и м > Фахівців вважають, шо за ефективніст ю іюна займає друге кік не після телебачення. Це пояснюється особливостями нсихо- |ін и пасажирів. N і н онах метро, де люди змушені довгий час стояти впритул «мни юодного, вони намагаються розташуватися так, щоб не зу- «11 тм іися поглядами, тому що у всіх культурах вважається не- нічі пішим розглядати людину, яка знаходиться поруч із вами у н.міму або переповненому людьми просторі. То ж люди упи- ГЙН І ІЛ я очима у стіну, аби не зустріти погляд сусіда по вагону. І< н писіі. пасажирі в проводять під землею ви півгодини до двох ПІІіііп щодня, тому не дивно, шо з декількох мільйонів чоловік, 'Чіін користуються метро, якась кількість пасажирів звер- іи її. я іа телефонами й адресами, зазначеними в метрорекламі. • н і тії відносний недолікмеїрореклами— тверда орієнтація ми їм імі а того покупця. Рекламна кампанія ювелірних виробів. Повелена в метро, найімовірніше. не дасть великого ефекту. Зате і уо'«киї малої ота середнього бізнесу можуть чекати швидкого НриОу ікусаме від метрорсклами. N ме трос сенс розмішувати рекламу освіти, навчальних заклини і К V | К ні. тому шо для студентів і школярів метро - основний Владимирська А.. Віадимирськии П. Решама вид транспорту'. З тієї самої і іричини добре «працює» у метро реклама послуг Інтернет-компаній і неелітних видівдозвілля - тур походів, поїздок у ближнє зарубіжжя тощо. Особливо багато вагонах метро реклами лікарських препаратів: здоров'я було н залишається товаром підвищеного попиту. Реклама органічно вписується в інтер'єр метрополітену, томг шо при її розміщенні враховується безліч технічних умов, нон' заних з особливостями споруджень нього виду транспорту. Крім вагонів, реклама розмішується на рекламних шитах ілайтбоксач у вестибюлях станцій, у віконцях кас. на стінах тунелю ескап аі о- ра і на лампах, щоосвітлюютьйого. Передбачена «розвага» і для пасажирів, що чекають па потяг: на шляховій стіні розташовані щити, які демонструють різноманітні косметичніта лікарські засоби, продукти харчування, а також пропонують скористатися послугами різних організацій. Перебуваючи в метро, неможливо уникнути контакту з рекламою. Поліграфічна реклама Поліграфічна продукція - один із найбільш масових різноманітних рекламоносіїв в індустрії реклами. Основні види рекламної поліграфії: 1. Буклет. 2. Листівка. 3. Плакат. 4. І Іроспект. 5. Етикетка. 6. Упакування. 7. Календар. 8. Вкладиш. 9. Каталог. 10. Г1акет(поліетиленовнй кульок). Лтакож листівки, марки, обкладинки блокнотів і різноманітного офісного приладдя, паперові склянки дія напоївтошо Позитивні якості поліграфічної реклами: 1. Можливість виготовлення багатьох тисяч копій. 2. Відносна швидкість виробництва. 3. Розмаїтість. 4 Можливість тривалого контакту зі споживачем. І9Х Частина 1(. Реклама в координатах менеджменту II. ю.ііки поліграфічної реклами: І Залежність від властивостей паперу, дизайну та способу іір\ і унаїїня. ) Листівки, а також іншу паперову продукцію найчастіше ми н іають, не читаючи. Офсетне друкування - складне виробництво, шо вимагає і Пгиіа 1ІНОІ підготовки, не завжди чисте і, головне, допускає (к ІЛІЧ різноманітного браку. У виготовленні поліфафічної реклами оеругь участь багато працівників, і всі вони повинні бути їм. ні ічснимифахівцнми. Помилки можутьдопускатися насталі і|и. іп нюмки, сканування зображень, верстки й підготовки до дру- и л1 • іьороподілутавиготовлення форм. Замовники звинувачу- і..і і ірукаріву низькій кваліфікації, у порушенні технологічного пі и >і юсу, у роботі на застарілому обладнанні. Друкарі, у свою чер- і \ юрікають замовникам, шо тільки одиниці надсилають ори гін 11 макет, який не потрібно переробляти; шо дизайнери не ура- іпнуюгь величезну різницю між тим, шо вони намалювали на м їм її клері, і тим, шо ви йде в резул ьтаті на папері. Такі детал і, я к Морі і лча кольору, муар, друкування світлих букв натемному глі і«пні збільшують види браку. Ри юмізтим альтернативою офсетного друку псе частіше стає мі к цифровий. Це, попросту кажучи, друк на кольоровому прин- І'ррі. іде не офісному, а на сучасному цифровому комплексі, зі Спеціальними картриджами та папером. Значна перевага цифрової и:|руку втому, що можна замовити невелику кількість копій піч І до 50 і т.д. Вартість копії, залежно вштиражу, змінюється мінімально, не потрібні проби кольору, немає складної технології «їм • іучсння плівок «за хрестами». Якість залежить лише від мис- н її і на дизайнера, що створив оригінал-макет, і дизайнера, що цін її I. и його до друку командою «ргіпі». Мобільністьжецифро- інч. - іруку взагалі с мрією співробітників відділів маркетингу та ррк'іамісгів: можна прийти до принт-цекгру і протягом години отри ч, л и готові тиражі проспектів, буклетів, плакатів і календарів. НІ І інки інформація на них застаріває, можна замовити інші. Чудовим поліграфічним рекламоносієм є календар, тому шо ти ні.іходитьсн перед очима споживача увесь рік. Він висить на і офісу чи оселі, стоїть на робочому столі, стаючи частиною диня (поживач звично відзначає в ньому потрібні дати, ми- іу«і' я ним і непомітно звикає ло нього. Реклама з календаря Владимирська А., Владимирський П. Реклама фіксується у підсвідомості, і цю обставину використовують рек ла місти. Ще восени співробітники рекламних агентств нагаду* ють своїм клієнтам, що. мовляв, непогано було б подумати про календар на майбутній рік. Багато торгових марок хочуть1через календар зайвий ра з нагадати про себе, тому що, по-перше, реклама в календарі носить іміджевий характер, а, по-друге, календар - чудовий подарунок. Жоден рекламний продукт не має такої розмаїтості форм і видів, як календар. Є маленькі кишенькові календарі розміром 7 хЮ см. перекидні настільні — будиночком, настінні величезні календарі- плакати формату ДО та ЛІ, перекидні настінні від А1 (А2, АЗ) до А4 і, взагалі, календарі нестандартних розмірів. Усе це різношерсте сімейство калсндарівєодночаснотвором мистецтва й комерційним об'єктом. Саме в календарі фантазія художника-дизайнс- ра може проявитися на повну силу. Існує величезний вибір календарів за типами, видами й навіть за орієнтацією на стать потенційного споживача. Наприклад, жіночі календарі: зображення квітів у букетах і натюрмортах, портрети зірок екрана й улюблених співаків та співачок, всілякі зображення тварин — кішечок і собачок, кої іей та птахів. До жіночих за тематикою календарів належать ще й такі, котрі несуть яку небудь корисну інформацію: календар городника, наприклад, чи календар із гороскопом. Які календарі розраховані переважно на чоловіків? Із зображенням автомобілів, жінок, катерів і яхт, вітрильників, а також об'ємні календарі, тобто зроблені за принципом паперового кон структора- наприклад, багатогранник, де на кожній грані красується черговий місяць, або календар-іграшка з оптичними кар тинками, де під одним кутом зору видно календарну сітку, а під іншим - оголену красуню. Є чудові календарі й за сюжетом, і за якістю паперу. Вони виконані так професійно, шо коли рік закінчується, з ними не хочеться розлучатися. Ліс бувають випадки, коли календар ви к ликає. м'яко кажучи, здивування. Приклад. В одній з київських друкарень друкувався проект рекламного агентства, і менеджер із поліграфії відслідковував у друкарні якість друку. Розговорившись із начальником цеху, Частина 1 (. Реклама в координатах менеджменту м менеджер запитав: «Напевно, найкрасивіша пролукнія дру- км гься перед Ноним роком?» І несподівано отримав таку ІИІ повідь: «Іноді бувають замовлення, від яких плакати хо- і і ься». Для підтвердження цих слів йому показали катендар І,І назвою -Кам'яні могили». Ось шо було зображено на сторінках календаря: безрадісне похмуре небо нависло над таким само холодним тужливим степом, до самого обрію суха ковила, шо заледеніла; лише один акцент порушує сумовитії грудневий пейзаж: кам'яна могильна плита, посічена ча- ' сом і вітром. Як розповіли у друкарні, календар був замовлений банком. Мабуть, хтось із співробітників банку у вільний ї ї фінансової діяльності час захоплювався археологією Інакше як шляхетною пристрастю до Істрії рідного краю н іжко пояснити дивну тему для полнрафічного виробу, то весь рік мас тішити погляд у кабінеті фінансистів. Якже виглядає процес створення календаря як рекламного ііри уму? Насамперед вивчається замовник та його товар, вирийте гься концепція. Потім створюється банк ідей. Після іат- Игр і > синя генеральної ідеї до роботи залучається фотшраф. Слай- /іи і ія календарів мають бути найвишої якості, бо на великих ірчатах навіть малюсінькі огріхи стають помітні. Коли слайди ти ми, їх знову має затвердити замовник, шоб остаточно переко- н і їмся втому, шо обрана ним ідея втілюється в потрібному напрямку. Далі слайди попадають до дизайнера чи арт-директора— Ключової фігури календарного проекту. Крсатиннаідся повинна іик ушитися в календарі, починаючи від обкладинки й закінчуючи накресленням шрифтів, компонуванням календарної сітки, II ' б усі елементи склалися у єдиний стиль.
|