ЭКОЛОГИЯ ЧЕЛОВЕКА 14 страница
Частина 1 (. Реклама в координатах менеджменту тримати тільки сам власник купона. Таким чином, клієнт гіочу- імі себе особливим покупцем. 5. Соціальне середовище. Купони іноді продаються прямо в м і. Такий акт привертає увагу, а це може бути неприємно покупцеві. Існує небезпека, що людина відчує себе ніяково, припускаючи, що оточуючі вважатимуть її скупою або такою, що заз- іііи матеріальних труднощів. Ефективні рекламні акції Організація ефективної рекламної акції - непроста річ. Щоб і»' іробити ефективну рекламну акцію, необхідно чітко усвідомити имету та завдання. Наприклад.такі: 1. Залучити найбільше число відвідувачів виставки до стенда фірми. 2. Звернутиувагупотенційногосножнвачанатоварнийасор- 111МСІГТ. 3. «> Відкрити-» продукцію фірми для тих, хто з нею незнайомий. 4. Створити у потенційного споживача могнваніюдля прид- п інпя товарів фірми, тим самим розширюючи цільову нішу. 5 В остаточному підсумку сприяти збуту. Ііїлі розпочинається розробка ідеї, гірикнлка можливих ними і спроба передбачити мінуси, планування витраті кількості чи у, необхідного для ПІДГОТОВКИ. Приклад. Розробка варіантів рекламних промо-акній для участі фірми «Сантехніка* у виставні. ВАРІАНТ 1. «За скляними дверима-. Опис промо-акції. На стенді монтується ванна кімната з >ч:іча подробицями й аксесуарами фірми. Вона загороджена іпастнконою прозорою стіною. Усередину ванної кімнати час від часу (інтервал не більше 5 хв.) заходять люди різного ч ку - ніби члени однієї родини. Вони можуть чистити зуби, мити руки н толову, прати, голитися чи накладати макіяж перед дзеркалом - тобто виконувати, не виходячи за межі пристойності, звичайні дії. Зрозуміло, при цьому акценіуегь- іи увага на аксесуарах фірми і на тому, як чудово вони насунуть до щоденного життя. По суті ця акція є рекламним імріантом телевізійного комерційного проекту «За склом»». Владимирська А., Владимирський /І Рекіїама л Виголи видимі. Запропонована лро.мо-акція може розгля датися як неординарна, смілива, можливо, навіть шокуюча тому И запам'ятовується, тому Н мас сильний вплив. Гарантується привернення уваги до стенда, поширення на виставні «чуток» про незвичайну рекламну акнію. Подібна акпія буде достатнім інформаційним приводом появи статей у всіх ЗМІ, акредитованих на виставці. У такий спосіб фірма здобуває безкоштовну серію піар-матеріалів. тобто створює прецедент, у результаті якого популярність фірми стає у багато разів більшою й ширшою, ніж до виставки. Відбувається розши рення цільового сегмента, безумовне відмежування від конкурентів, залучення уваги нових споживачів. Можливі мінуси. Негативним моментом подібної акції може стати її занадто сміливе неординарне рішення, можливість критики з боку різних структур, погодинна оплата Промоутерів за роботу на стенді. ВАРІАНТ 2. Акиін-конкуре -Кращому покупцеві - безкоштовнії реклама!» Акція націлена на потенційних споживачів аксесуарів, сантехніки іі дзеркальних стель фірми «Сантехніка»: - архітектурні студії, днзайн-бюро та будівельні фірми, шо створюють інтер'єри ванних кімнат, - заможних власників квартир і особняків, де, як прави ло, передбачено кілька санвузлів; - власників готелів, дохідних будинків та іншої нерухомості Опис промо-акції. Оголошується конкурс на укладання під час дії виставки договору про постачання товарів фірми «Сантехніка» на найбільшу суму. Трьом кращим учасникам конкурсу надається можливість безкоштовного розміщення піар-матеріалів про свою діяльність у професійних ЗМІ або на телевізійних каналах плюс знижка на саму сантехніку та продовження терміну гарантії. Бажано виготовити листівки з докладним поясненням суті акції, де акцент буде зроблено на словах «безкоштовна реклама». Видимі вигоди. Гарантовано залучення уваги за&іякисло- ву «безкоштовна». Привертається увага людей з цільової групи, тобто тих. хто падалі стануть дійсними покупцями. Нестандартними рішеннями реклам них акцій можна вваж; и и присутність усередині чи зовні магазину історичних персонажів, блазнів, гігантських ляльок або ансамблю музикантів. Вони иіер тають увагу на товари, вітають відвідувачів зі святом, підніманії і. настрій, викликають радість від покупки або просто від відві і\ вання магазину. Такі рекламні акціїможна назвати «промо-теа ф« Частина 1 (. Реклама в координатах менеджменту І еатральну форму залучення уваги застосовують баї ато ин- ітОників товарів і послуг, особливо під час проведення сиеціалі- ь іі іннх виставок: експоненти, шо створюють навколо себе чи на піки му виставочному майданчику таку собі міні-ииставу, посип ю знаходяться у полі підвищеної глядацької уваги. Приклад. Дві великі регіональні газети на виставці використовувати ідеї промо-театру ДЛЯ просування своїх видань. 11а стенді першої досит ь професійно грав саксофоніст На виході з виставки на питання анкети у графі «Що сподобалося Вам на виставці?» багато хто відповідав: «Соло на саксофоні». \ справа не в загальній музикальності відвідувача, а в точності побудови асоціативного ряду: саксофон, кохання, свобода, легкий коктейль, улюблена газета, вільна преса, історія Клінтон - Моніка. президент і газети, шо можуть писати про шо хочуть Цей своєрідний прийом, шо зупиняє, використовували також розторопні менеджери, які пропонували відвідувачам стенда підписку на газету прямо на виставці, старі номери і азет роздаючи, а нові продаючи. За тією самою схемою представляла свою газету команда іншої газети. Айстоппсром тут був рсгро-інтер'єр, дизайн виставочного місця під майстерню корсспондента-с|юіогра- <|кі початку минулого сторіччя. «Старовинність- обстановки була дотримана в усьому - у предметах меблів і у фотоапараті столітнього віку. Але найбільше привертав увагу живші експонат ретро-куточка людина. Чоловік сидів у цьому минулому. що пішло назавжди, і був такий само нерухомий, як уся обстановка. Куточок старої редакції серед сучасних «на- іюрочсних» стендів виставки створював сильне враження. На одній з виставок -Паперовий бум» незвичайний стенд фірми, що торгує папером, привертав загальну у вагу. Він був виконаний у стилі грецькою храму. Стрункі колони з іонічними капігелнмн служили входом. У височині, па фризі красувалися зображення двох муз, що сурмлять. Уся будівля була іліконапа з паперу; великі іі дрібні елементи, колони й пор- іикн, капітелі й портали. Цей паперовий храм викликав замилування у відвідувачів і заздрість у конкурси іів. На думку фахівців, менеджерів дру карень (адже саме для нихбуласт во- рена така декорація), фірма не просто привернула до себе іаг.пьну увагу, але змусила уважніше придивитися до цін на папір А оскільки піни були цілком конкурентоспроможні, фірма здобула велику кількість клієнтів. І все завдяки пій акції. Владимирсько А, Владимирський П. Рекламо Театралізація здатна відмежувати фірму та її продукцію пі конкурентів, зробити її помітною, такою, що запам'ятовуєте. Мало того, шо це один і з важливих важелів сприяння збуту, н це мріють багато виробниківтоварів і послуг. Приклад. Фірма «Будинок», яка прикрашає інтер'єри убудованими шафами, офісними столами та всім тим, ідо можна назвати офісними й побутовими меблями, доручила агентству розробити систему просування й відмежування від конкурентів піл час чергової виставки. Відмежуватися від конкурентів-ме- бельників - завдання не з простих, особливо якщо звичні прийоми реклами не працюють: інформація у ЗМІ, шити, пропозиції, то розсилаються (як завжди, по факсу), не були ефективними І тоді керівництво фірми погодилося на ідею провести нестандартну нромо-акцію. Про меблі фірми розповідав персонаж, відомий українському глядачеві, шо називається, досконально: ним був Свирнд Петрович Голохва- стов. У виконанні Голохвастова монолог про останні тенденції у меблевій моді звучав несподівано, але дуже переконливо. Гумор самої чоно-вистави, «суржик», на яко му говорив персонаж, майстерність театрального актора, крім того, знайома усім комедія «За двома зайцями» - усе разом створювало неповторну атмосферу театрального капусника на виставці «Меблі». Саме тут. поруч з імпровізованою театральною декорацією з декількох убудованих шаф. звідкіля з'являвся й куди знову ховався Свирид Петрович, звели «театральний буфег». де бажаючі підкріплюватися леї кими закусками й пивом. Тут ла валися інтерв'ю про незвичайну акцію представникам ЗМ І. саме тут записувалися бажаючі на придбання меблів. Щостосується ефективності акції: після закінчення виста ки до агентства зателефонував директор фірми і повідомив, ш замовлень на придбання меблів набралося на півроку вперед. Слід зазначити сильні й слабкі моменти «промо-театру® Д сильною, безперечно, належить негайний ефект і приємн «післясмакування», тобто пам'ять проте, як цікаво, уміло, весел і з гумором вас розважили. До слабкого моменту варто зарахував и те, шо якщоу промо-театру немає податьшоїрекламної підтрпм ки, подія, не закріплена в пам'яті подальшою роботою зі споьи вачем, легко вивітрюється зі свідомості. На зміну їй приходи і щось яскравіше або інформаційно насиченіше. Частина 1(. Реклама в координатах менеджменту Наступним між подіями промо-ашій стоїть проведення всіляких «парті». Сама по собі вечірка, чи, як її називають на західний Манер, «рагіу» може бути присвячена чому завгодно: боротьбі зі і ТІ ІДом, екології, знайомству з новим журналом. Для спімулю- нання збуту парті — привід, шоб познайомити народ із продуктом, товаром або виданням. Сигарети, соки, кава, пиво або жувальна гумка - ось далеко не повний перелік товарів головних дійових осіб них акцій. Основою їхніюї промо-етратегії є безкоштовна роздача чого-небудь. Самплінг. тобто можливість для споживача зняти пробу, при цьому не заплативши гроші; відчути і мак, одержати щось даром - один із наймогугніших засобів і кращатехніка сприяння збуту. У нас самплінг користується особливою популярністю. Тому і'о здача будь-яких товарі в безкоштовно означає автоматичне запам'ятовування їх сьогодні, а завтра (у деяких випадках - завжди) - виділення із групи схожих. Деякі промоутерн пропонують споживачеві товари на вибір, коли мова йде про одну товарну і ругіу. Але процес вибору - дискомфортна си туація. Недарма ки- іайці позначають поняття «вибір» ієрогліфом, що буквально означає дискомфортну сит уацію - «дві господарки під одним дахом», тому шо вибір завжди супроводжує загроза помилкового рішення й пов'язаного з цим програшу. Тому країною системою с і имулювання збуту є та, котра пропонує один визначений товар і іаохочує споживача до купівлі саме цього товару. У розвинених країнах використовується такий засіб: на най- мллолюдніші, часто на ранкові години або на вихідні дні призначається «щаслива година», коли певні види товару відпускаються н іначною знижкою, а іноді й зовсім безкоштовно. Цей хід дуже Популярний, він називається «Аазії-продаж і». Важливим привабнішім та ігровим моментом єте, шо покупці не знають, на який шварбуде знижка наступ ного разу. Метод дозволяє залучити до- іаткових покупців. Прикладів подібнихакиій досить багато. Наприклад, займа- мчись комплексною рекламою одного ресторану. віллизайну інтер'єра до піар-супроводу, агентство запропонувати організувати і і коштовні порції морозива для дітей як десерт сімейних обідів, в шебезкоштовні подарунки до кожного відвідування ресторану. І Іс були фірмові тістечка, що вручалися особисто шеф-кухарем, і івляки цим промо-акціям ресторан прославився якнаймодні- ший заклад мікрорайону. Владимирська А., Владимирський П. Реклама Ллє рекламістам, шо збираються використовувати сампліні як певний рекламний спецефект. потрібнодобре подумати, чи розв'яжеакція рекламні завдання, що стоять перед фірмою, чи не розбестить вона покупців, чи не відверне від товару, коли за нього доведеться платити. Приклад. Хазяїн однієї видавничої фірми доручив агентству розробити нове розважальне щотижневе видання. Фахівці створили його з нульового циклу, зробили перший номер, починаючи від змісту й назви до дизайну обкладинки и макета сторінок. Розрахували, яким тиражем варто випускати на ринок і на якого рекламодавця може розраховувати видання. Але отут замовник раптом вирішив, шо перший тираж журналу потрібно роздати безкоштовно. Скільки його не переконували, шо не небезпечно (покупець, отримавши журнаї безкоштовно, потім не станс платити за наступний тираж), усе було марно. Замовник вирішив, шо кін краще фахівців розуміє психологію споживача. У результаті тираж журналу роздали на декількох станціях метро. Наступний номер журналу, шо вже продавався за гроші, ніхто не купував. На жаль, прогноз підтвердився. Проект лопнув, не встигнувши набрати оборотів. З огляду на те, що одна з основних цілей будь-яких промо акцій - це підвищення обсягу продажів, дуже велику рольу них відіграють продавці та їхнє «влучення у стереотип». Припустимо, споживач заходить до магазину ідо нього звертається продавець із такими словами: - У нас саме сьогодні акція зі знижками! Ви можете купит и будь-який товар, а два інших отримати безкоштовно! Чи готові споживачі завжди сприйняти з оптимізмом на стільки активний натиск? Часто можна почути від організаторів подібних аі ресивних акиііі, що під час їхнього проведення про дажі помітно зростають. Так що агресивність, мовляв, уданому разі виправдана. Але ж продажі зростають завжди, коли фірма виявляє рекламну, маркетингову чи іншу активність, проводячи промо-акції. Якби промоутери були дешо спокійніші й намага лися «потрапити у стереотипії'» покупця, а не проголошувати гу фразу, ефект був би ще вищим. Що значить «потрапити у стереотип»? Приміром, у продук говій чи господарській крамниці покупцеві варто без зайвих слів Частина 1(. Реклама в координатах менеджменту і вступів почати розповідати про гой чи інший товар При цьому ефективніше праиює ні до чого не зобов'язуюче безособистіснс ж.'ртання. Коли покупець уже шось нагледів і розглядає конкретний товар (або декілька тих, що стоять поруч), то в розмову парто вступати відразу з демонстрації будь-якої недужетривіаль- ноі. але в гой самий час зрозумілої покупцеві властивості товару. «Ось. подивіться, саме в і іього телевізора є функція окремого настроювання каналів...». Якшо покупець не йде далі у повж рядів, можна розповідати про інші властивості товару. Говори ти бажано < покійно й функціонально, не вживаючи зайвих епітетів, які не несуть інформації, на кшталт: «Висококласна модель, найкраща». У США в післявоєнні роки матсрівдовго переконувати втому, що їхнім дітям дуже корисно пити апельсиновий сік. З цією мс- тоюїм читалилекції, алебез відчутних результатів. Лекції переконували лише окремих слухачок. Тоді, за рекомендацією професіонала. форму переконання змінили. Зі слухачок були утворені дискусійні групи, де обговорювалася та сама проблема за участю лікаря, який надавав погрібну інформацію. Нова форма переконання, де жінки брали активну участь, виявилася значно <<|>ективнішою. Слухачки почали давати своїм дітям апельсиновий сік. Чому? Тому що лектори «потрапили у стереотип», і суха інформація стала їх власними переконаннями: адже вони самі, а не хтось інший, приймав рішення. Дискусія, як рекламна акція, допомогла у вилажу стимулювання збуту. Що такс грамотно проведена презентація Колись у продавців не було проблем із клієнтами. Покупні і юяли вчерзі й брали все. шоїм пропонували. Черсзякийсьчас сформувався ринок— конкуренція стала підсилюватися Най- мудріші працівники збуту стали шукати можтивосгі, які дозволили б їм утримати старих клієнтів і придбати нових. Однією з таких можливостей стало використання спеціальних прийомів пролажу у процесі спілкування з клієнтом. Фірми, шо прагнуть терени лідерство у своєму секторі ринку, почали навчати про- давцівтехніці продажу. Сьогодні майже кожен менеджер прагне ішкористовуватн у своїй роботі певні прийоми й метоли, які допомагають підсилити вплив на клієнта. Один із прийомів сприяння збуту —презентація. Владимирська А., Владимирський /І Рекіїама л Метою будь-якої презентації топару є підвищення зацікавленості потенційного покупця. Етап презентації*: необхідним елі- ментом будь-якого процесу укладання угоди. Тільки краще пізнавши характеристики товару й побачивши ті можливості, ню він відкриває, клієнт може прийняти рішення про покупку. Презентація - це публічний рекламний показ книги, фільму, товарів і послуг, колекції одягу, фірми. Від рівня презентації залежить результат угоди, а від того, як підготовлена, прорекламо* вана, проведена і чим завершена презентація, залежить імідж фірми та її подальше процвітання. Багато бізнесменів, вважаючи, шо мають достатню кількість налагоджених контактів. иелик\ кількість покупців і солідний капітал, недооцінюють ефек- тнвністьпрезентації. Проте ніяка фірма, навіть найпопулярніша, неу змозі охопити своєю діяльністю весь простір ділового світу. І ниїими словами, завжди є місця, де профірму не знають. Про фесійно проведена презентація дає шебільшу кількість покупні в, рекламу у пресі і на телебаченні, більше контактів і дружніх зв'язків, можливість нових ринків збуту, вихід на нові, перспективні ідеї у бізнесі. Підготовка до презентації починається зі складання списку потрібних лля фірми людей. Наприклад: 1. Представники адміністрації району чи міста, де знаходить ся фірма. 2. ПредставникиЗМІ. 3. Керівники фірм подібного напрямку діяльності. 4. Люди, кориснівтій чи іншій мірі, приміром, професіонали підготовки подібних заходів. 5. Можливі партнери для майбутнього співробітництва. Необхідно чітко спланувати всю презентацію. Місце прове дення повинно бути зручним для запрошених, знаходитися в центрі або недалеко від центру міста. Час проведення обирається так, щоб не відривати людей ні від дому, ні від роботи. Це обо в'язково друга половина дня. Понеділок і вихідні не годяться, інші дні тижня обираються з орієнтацією на створення найбільших зручностей для гостей. Окремо варто розглянути сценарій проведення презентації. У ньому враховуються три основні частини. 1. Відкриття — вступне слово глави фірми. 2. Основна частина - знайомство з товарами чи послугами, Частіша II. Реклама в координатах менеджменту або вчимось, шо, власне, презентується. Найкраще робити це не в пілакгичній, а у вільній формі. Показтоварів, демонстрація їхньої і исокої якості й конкурентоспроможності проводиться найбільш природним для фірми чином. А якщо фірма торгує товаром, не- іручним для показу, тобто не комп'ютерами, не побутовою технікою і нетоварами народної о споживання, а припустимо, лісом, цільним, вантажівками, квартирами, то в таких випадках вико- ічістовуютьвідсозапис,слайди,рекламні каталоги. 3. Висновок — фуршетний або шведський стіл, спілкування з ін іьми, обмін візитними картками, бесіди про можливе співробітництво. Виставка — техніка керування продажами Існує міжнародне визначення виставки, звучить воно так- «Торгово-промислова виставка - це тимчасовий захід, що періодично проводиться в одному й тому самому місці, в його межах Пі ач на кількість підприємств (експоненти) за допомогою зразків (експонатів) дають показову картину пропозицій товарів/послуг 0 тієї чи кількох галузей та прагнуть проінформувати кінцевих 1 ноживачів(або й проміжних) про свою фірму та її продукцію з кінцевою метою сприяння продажам». Як видно з останніх п'яти слів визначення, виставкова пильність - це частина рекламного бізнесу, причому саме та. шо н ПІдинамічніше розвивається. І в якості такої вона реально впли - і- < на становлення цивілізованого національного ринку, прино- і ііть значну части ну доходів не тільки учасникам процесу, а й бь >л же ту міста та держави. Власне, так було з моменту виникнен - п і торгово-промислових виставок. Виставки мають давню И багату історію, ідучи коренями в Торги та ярмарки, шо збирали купців з усіє! Київської Русі ше в XV XVII ст. Це були торговища сільськогосподарської та ремісничої продукції, шо стихійно виникали в певних місцях. У середньовічній Європі, у добу розбійників і поганих доріг, нони часто були єдиним зручним місцем зустрічі продавців і по- купнів. У XIX ст. в Україні було кілька найбільших ярмарків. 11 її Приклад, Контрактовий у Києві, Покровський у Харкові. Не можна не згадати знаменитий Сорочинський ярмарок (Полтавські область). Це про ньогосказано М В Гоголем: «Шум,лайка, Владимирська А., Владимирський П. Реклама мукання, бекання, ревіння-усе зливається в один нестрункий говір. Воли, мішки, сіно, цигани, горщики, баби, пряники, ішиі ки — усе яскраво, строкато, неструнко: метушиться купами и снується перед очима. Різноголосі мови потопляють один одщ» го, і жодне слово не вихватиться, не врятується віл цього потону, жоден лемент не виговориться ясно. Тільки ляскіт по руках тор гашів чується з усіх боків ярмарку». Автору цих рядків довелос ід побувати в Сорочннцях. тому и підтверджую, шо все сказане за - і лишаспля таким дотепер, незважаючи на засилля турецької шкіри й корейської техніки. Ярмарки для нинішніх виставок родичі далекі й майже забуті. тим більше, що існує чимало й іншого: сировинні й товари біржі, колгоспні, дрібнооптовіта інші ринки. У міру свою ро ї витку ярмарки ставали не тільки центрами торгівлі, а й виставками зразків продукції та промислових досягнень. З ньогочасуіюни й називаються виставками, як, наприклад, Галицька (Львів) виставка загальнокрайових досягнень наприкінці ХІХст. Історія сучасної виставкової справи починається з 1829 р., коли в Петербурзі пройшла перша загальнодержавна Всеросійська Виставка Виставкова справа розвивається, виставкові заходи — це не лише показ товарів, а й осередок кул ьту рного житі я цілих областей. У путівнику по Всеросійській Виставці 1896 р. у Нижньому Новгороді було написано: «Завданням виставки є не тільки грандіозний огляд промисловості, нона ширша: посприяти подальшому розвитку промислової праці, відкрити нові ринки для збуту вітчизняних здобутків, розширити торгові зносини». На сьогодні, як говорять підручники й фахівці, назви «ярмарок» і «виставка» настільки близькі за змістом, що стали майже синонімами. Аучастьфірм у виставковій діяльності — це єдиний складний комплекс рекламних засобівтаприйомів, і поступові) він стає самостійним напрямком комунікативної діяльності 11а відміну від дня вчорашнього, коли виставки були справою дер жавною й у більшості випадків організовувалися самою держа вою(Всеросійські Виставки були підпорядковані Міністерству фінансів, відомству, що відповідало за всі фінанси, торгівлю ті промисловість країни), сьогодні виставка—дорогий захід, і кожній фірмі необхідно знати, на розв'язання яких конкретних завдань витрачаються гроші. У залежності від маркетинговоїситуації ї ї допомогою виставки можна вирішувати такі завдання: Частина 1(. Реклама в координатах менеджменту формування позитивної думки про фірму, товарну лінію; - стимулювання нових замовлень, розширення співпраці, пошук нових ринків; - підтримка завойованої репутації; показ нових можливостей підприємства йтовару; -укладання нових контрактів. Сьогодні в Україні виставковою діяльністю займається багато великих фірм. Говорити про конкуренцію у більшості випадків неправомірно, тому що різні компанії проводять виставки в різних реї іонах або за різною тематикою. У виставковому бізнесі є три різних сфери діяльності: організація виставок, монтаж виставочних стендів та експлуатація виставкових споруд. Ці три види діяльності рідко сполучаються водній фірмі. Є і четвертий вид бізнесу у виставковій сфері - дизайн ексклюзивних стендів із ивстулним монтажем (силами підрядчиків, що мають устаткування) й оформленням «під ключ». Як правило, учасники виставок хочуть бачити в них більш цільовий інструмент сприяння продажам. Це означає й більш вузь- коспеиіалізовану тематику виставок, і більш ретельну роботу організаторів по залученню конкретної ціїьовоїаудиторії, й спрямованість на зростання продажів замість підвищення іміджу. Популярність виставок зростає, але одночасно ставляться все більш жорсткі вимоги до роботи організаторів і до рівня сервісу для учас- ннківтавідвідувачів. Усе це призводи гьдотого, шоу виставковому бізнесі спостерігаю гься тенденції певної концентрації бізнесу (непрофесійні або слабкі фірми йдуть Ь ринку) й усе нужчоїспеціл- п яшії'тематики виставок. З іншого боку, організатори створюють гемат ичні ряди із вузькоспеціалізованих виставок, проводячи їх одночасно. І нша важлива тенденція зводиться дотого, що виставка сама по собі, без супутніх їй тематичних конференцій, семінарів. Професійних і ділових форумівстае все менш ефективною. Організовуючи виставки, необхідно зосередитися на: 1. Правильній концепції виставки, яка відповідала б вимогам ринку. 2. Умінні залучити цільову аудиторію, тобто потенційних клієнтів—учасників виставки. Успішна виставка - це досягнення мети і учасниками, і відвідувачами. Фірми-учасники мусять показати повну картину ринку, шо відповідає тематиці, а відвідувачі мають бути ними Владимирська А., Владимирський /І Рекіїама л задоволені. Відвідувачі повинні представляти в достатній кількості цільову аудиторію» щоб учасники були ними задоволені також. Іншими словами, для учасника виставка успішна, якщо він правильно та з користю витратив гроші, а для відвідува ча — якшо він із користю га із задоволенням витратив час. Із поєднання них двох критеріїв і виникає успіх виставки в цілому. Такий рекламний захід, як виставка, у більшості випадків, звичайно, буває успішним, але буває, що дуже багато експонентів повертаються з ярмарків та виставок буквально ні з чим. І Іричин тому кілька. І одна з них - слабка реклама. Виставочні фірми, не шкодуючи часу та сил, старанно умовляють майбутніх експо неіггів-продавців. А ось на покупців сил і, вже тим більше, засобів витрачається значно менше. До потенційних оптових покупців, на кого найбільше розра- ховуютьфірми - учасники виставок, інформація про майбутню подію доходить іноді з великим запізненням і сенсу вже не має. Поштові розсилки, за оцінками деяких фахівців, у кращому випадку лають ефект на 10%, а частіше - 5%. Тому варто працювати з пресою, нсшкодувати засобівна інформаційно-рекламне забезпечення, боротися за поку пця, а не за продавця. І тоді виставка по-справжньому стане інструментом рготоііоп. Короткі підсумки 1. Просування — це будь-яка форма повідомлень для інформації, переконання, нагадування про товари, посіуги, суспільну діяльність. Ідеї тощо. Керування просуванням - це координування різноманітних елементів комплексу просування, визначення мети, яка повинна бути досягнута шляхом застосування цих елементів, складання кошторисів витрат, достатніх для реміза ції цієї мети, розробка спеціальних програм, оцінка роботи та вживання коригуваїьних заходів у разі, якщо результати не узгоджуються з метою. 2. До заходів стимулювання збуту ($аІс$ рготоііоп) входять купони зі знижкою у ЗМ І, премії, конкурси, лотереї, ігри, нагороди, сюрпризи зі зворотної сторони кришечки пива, захисні смужки, які потрібно стерти (щоб щось виграти) на шоколаді, заліки за покупку, безкоштовні сувеніри за покупку — сумки, кепки, футболки, сувеніри та багато чого іншого. 3. Щоб розробити егіісктивну рекламну акцію, необхідно чітко усвідомити її мету та завдання, придумати ідею, прики- Частина 1(. Реклама в координатах менеджменту ну ти можливі вигоди й передбачити мінуси, спланувати витій, ти й кількість часу, необхідного на підготовку. 4. До терміна «промо-театр» можна зарахувати рекламні «/А ції и присутністю усередині чи зовні магазину історичних персонажів, блазнів, гігантських ляльок або ансамблю музикантів. Театралізація здатна відмежувати фірму та її продукцію від конкурентів, зробити її помітною, такою, що запасі 'чтовустьса. 5. У нас самплінг користується особливою популярністю. /1 >муроздача будь -якого товару безкош товно сьогодні а втома - тично означає запам 'ятовування його, а завтра (у деяких випадках — завжди) виділення його з групи схожих товарів. 11{ч чиє рекламістам, що збираються використовувати самплінг певний рекламний спецефект, потрібно добре подумати, чи виконає акція рекламні завдання, що стоять перед фірмою, чи не /ю ібестить вона покупців, чи не відверне від товару, коли за нього доведеться шатити. 6. Презентація - один із прийомів сприяння збуту. Метою і іуді, якої презентації товару є підвищення зацікавленості потенційного покупця. Краще пізнавши характеристики товару ч побачивши ті можливості, які він відкриває, клієнт може "рийняти рішення про покупку. Необхідно чітко спланувати всю презентацію: місце та час проведення, список запрошених, • щчарій. 7. Торгово-промислова виставка — це короткочасний, /і іу»іодичний і, як прави. ю. у тому самому місці проведений захід, \ ч('жах якого значне число підприємств (експоненти) за допо- чі. ою зразків (експонатів) дають показову картину пропо- і то їтоварів/послуг однієї чи дек і іькох галузей і прагнуть інформувати кінцевих споживачів (або й проміжних) п/ю свою фірму та П продукцію з кінцевою мепюю сприяння продажам. Л При організації виставки необхідно зосередитися на пра- '"< іьній концепції виставки, що відповідає вимогам ринку, ти і іінні ииучити цільову аудиторію — потенційних клієнтів - учасників виставки. Владимирська А., Владимирський /І Рекіїама А 'Щ. ЧАСТИНА III Ж>
|