1. Даниленко В. Майбутнє європейського дизайну: Чехія, Польща, Україна.- Харків, 2007.
2. Дизайн та образотворче мистецтво: Словник.-Луцьк, 2000.
3. Кантор К.М. Правда о дизайне.- М., 1996.
4. Легенький Ю. Філософія моди.- К., 2003.
5. Лолла Г.Н. Дизайн.- М., 1998.
6. Михайлов С.М.. Михайлова А.С. История дизайна. Краткий курс.- М., 2004.
7. Мигаль С. Проектування меблів.- Львів, 1999.
8. Назаров Ю.В. Постсоветский дизайн (1987-2000).- М., 2002.
9. Ньюман А., Шариф З. Мода от А до Я. Иллюстрированный словар.- М.: АСТ: Астрель, 2010.
10. Паке Д. История красоты.- М.: 2003, Астрель.АСТ, 2003
11. Сарабьянов Д.В. Модерн. История стиля.- М., 2001.
12. 100 дизайнеров Запада.- М., 1994.
13. Ханко В. Лекції з історії мистецтва. 4. Історія українського мистецтва.- К., 2006.
14. Хиллер Б. Стиль ХХ века.- М., 2004.
15. Шмагало Р. Мистецька освіта в Україні середини ХІХ – серед. ХХ ст.. Структурування, методології, художні позиції.- Львів. 2005.
Частина тем курсу висвітлені в посібниках:
Удріс Ірина, Школяр Андрій Нариси з історії зарубіжного дизайну. Новий та Новітній час. Навч. Посібник.- Кривий Ріг, 2008.- 251с.
Удріс Ірина, Удріс Наталя Нариси з історії костюма. Навч. Посібник.- Кривий Ріг, 2010.- 346с.
Удріс І., Удріс Н., Ілюстрація моди: від Ренесансу до Постмодернізму.- Кривий Ріг, Видавничий дім, 2013.- 208с.
15.Інформаційні ресурси:
1. www.4block.org
2. ru.designtast.ru
3. www.design-union.ru
4. www.designcollector.ru
5. www.designsdm.ru
6. http://irkfashion.ru/login/
7. http://www.wikipaintings.org/ru/paintings-by-style
8.http://whyarmadillo.com.ua/ru/articless/?id=2154
Дискові накопичувачі папки «Дизайн».
Доступ в Інтернет комп’ютерний клас художнього відділення факультетц мистецтв
Бібліотека ДВНЗ «КНУ», бібліотеки міста,міська бібліотека мистецтв, інформативна база факультету мистецтв.
Питання до заліку (11.1.4).
Дисципліна – Новітній дизайн
1. Стилі і напрямки дизайну кінця ХХ – початку ХХІ століття
2. Характеристика основних ознак культури постмодернізму
3. Український графічний дизайн 1990-х – 2000-х років
4. Зарубіжний графічний дизайн початку ХХІ століття
5. Газетно-журнальна ілюстрація 1980-х – 1990-х років
6. Продукція сучасного графічного дизайну.
7. Складові фірмового стилю
8. Вищі навчальні заклади як центри формування сучасного дизайну
9. Кіноплакат другої половини 20 століття
10. Види плакатної продукції кінця ХХ століття
11. Вплив новітніх інформаційних технологій на стилістику графічного дизайну кінця ХХ – початку ХХІ ст..
12. Еклектика та інтерпретація в предметному дизайні постмодернізму
13. Стиль «мемфіс» як втілення анти функціонального дизайну
14. Італійський авангардний дизайн останньої чверті ХХ століття
15. Артдизайн останніх десятиліть як реалізація ідей постмодерну
16. Кутюр’є – представники екодизайну та «зеленої моди»
17. Визначення та основні ознаки стилів контемпорарі та хай-тек в дизайні.
18. Архітектори-дизайнери - представники деконструктивізму та інших напрямків сучасного дизайну
19. Дизайнери студій «Алхімія» та «Мемфіс».
20. Філіп Старк, Норман Фостер та Рон Арад як лідери сучасного дизайну
21. Провідні українські вищі навчальні заклади як осередки сучасного дизайну
22. Взаємовідносини от-кутюр та прет-а-портре в сучасній індустрії моди
23. Типографіка як основа сучасного графічного дизайну в рекламі
24. Стилістичні напрямки сучасного ландшафтного дизайну
25. Провідні доми мод як сучасні осередки дизайну костюма в світі
Питання підготовки до підсумкового контролю складені
Удріс Іриною Миколаївною
Затверджені на засіданні кафедри ДПМ та дизайну
Протокол № ______ від ____ _________ 20____ г.
Завідувач кафедри _________________ Щербина В.Г.
Екзаменаційні тести
З дисципліни «Історія графічного дизайну»
2 курс, ІІІ семестр
ПІБ__________________________________________________
№
| Зміст тесту
| Відпо-
відь
|
-
| Становлення плакатного мистецтва Новітного часу в Європі припадає на:
| б
|
а) першу половину ХІХ ст.
|
б) другу половину ХІХ ст.
|
в) першу половину ХХ ст.
|
г) другу половину ХХ ст.
|
-
| Розквіт плакатного мистецтва в Європі розпочинається зі зміни співвідношення між:
| в
|
а) комерційною та технологічною компонентами виробництва
|
б) авторською та рукописною концепціями
|
в) між вербальною та образотворчою компонентами композиції
|
г) комерційною та мануфактурною технологією
|
-
| Розквіту плакатного мистецтва в Європі ХІХ ст. сприяла
| а
|
а) літографська техніка
|
б) філігранна техніка
|
в) фрескова техніка
|
г) техніка глибокого друку
|
-
| Славу французькій рекламі другої половини ХІХ ст. принесли майстри
| в
|
а) кінематографії
|
б) оперного мистецтва
|
в) багатокольорового художнього плакату
|
г) інженерно-будівельної індустрії
|
-
| Лаконізм зображення та кольору у плакатах Ж..Шере дослідники пояснюють
| б
|
а) нестачею електроенергії
|
б) економією фарб
|
в) відсутністю вентиляції
|
г) наявністю значної інформації
|
-
| Головне для успіху будь-якого плакатного зображення
| г
|
а) деталізоване вербальне повідомлення про будь-яку подію
|
б) штучне покриття
|
в) безпосереднє освітлення
|
г) сприйняття «на льоту» людиною, що спішить у справах
|
7.
| Постер – це:
| а
|
а) Художній твір з цікавою для широкого споживача інформацією, виразним візуальним образом та стислим вербальним супроводом
|
б) деталізоване вербальне повідомлення про будь-яку подію, що розповсюджувалося «від рук до рук»
|
в) настінний фресковий образотворчий твір зі стислим вербальним супроводом
|
г) деталізоване вербальне повідомлення про будь-яку подію, що наклеювалося на стіну
|
| Римська протогазета уявляла собою:
| б
|
а). тексти, друковані фарбою на білому папері
|
б) тексти, написані фарбою на білій стіні будинку
|
в) тексти, написані тушшю на цегляній табличці
|
г)) тексти, написані фарбою на вовняній тканині
|
| В комбінованих товарних знаках обов’язковими елементами мають бути:
| В
|
а) стилізовані зображення предметного оточення у комбінації з кольором
|
б) результати соціологічних досліджень
|
в) наявність елементів образотворчості і певних слів та літер
|
г) техніко-економічні показники допроектного дослідження
|
10.
| Умовна типологія дизайну, що утвердилась у фаховій теорії та практиці:
| Б
|
а) промисловий дизайн, дизайн нігтів та зачісок, уфологічний дизайн, графічний дизайн
|
б) промисловий дизайн, дизайн середовища, графічний дизайн, арт-дизайн.
|
в) науковий дизайн, промисловий дизайн, міфологічний дизайн, арт-дизайн
|
в) науковий дизайн, промисловий дизайн, міфологічний дизайн, арт-дизайн
|
| Перші імпульси корпоративного дизайну та фірмового стилю пішли від:
| В
|
а)Д.Херста
|
б) Ч.Р.Макінтоша
|
в) П.Беренса
|
д) К.Дрессера
|
| Перше осучаснення традиційних українських сільських візуальних форм (орнаменти, мальовки) було здійснено:
| в
|
а) на початку ХІХ ст..
|
б) в середині ХІХ ст..
|
в) на початку ХХ століття
|
г) в середині ХХ століття
|
| Засновником рекламної афіші Ар-нуво був:
| а
|
а) Жуль Шере
|
б) Гаррісон Фішер
|
в) М.Врубель
|
г) Е.Годвін
|
| Яка фірма виготовляла рекламні постери універмагу Mele на початку ХХ ст.:
| В
|
а) Ліберті
|
б) Тіффані
|
в) Рікорді
|
г) Оліветті
|
| Автор афіш театру С.Бернар «Ренесанс»:
| Б
|
а) А.Тулуз-Лотрек
|
б) Альфонс Муха
|
в) Пьєр Боннар
|
г) Теофіль Стейнлен
|
| Використання трафаретів для плакатів «Окон РОСТА» пояснювалось
| а
|
а) відсутністю друкарської техніки
|
б) примхами автора
|
в) художньо-стильовою доцільністю
|
г) вимогами замовника
|
| А.Страхов на початку 1920-х створив серію плакатів
| А
|
а) «Азбука революции»
|
б) «Азбука кулинарии»
|
в) «Азбука сексуальности»
|
г) «Азбука финансов»
|
| Видатними плакатистами радянського конструктивізму були:
| А
|
а) О.Родченко, брати Стенберги
|
б) К.Малевич, Д.Бурлюк
|
в) О.Дейнека, В.Кончаловський
|
г) В.Татлін, О.Богомазов
|
| Основні функції сучасного товарного знаку
| Б
|
а) стресостійкість, статичність
|
б) ідентифікація товару, юридичний захист
|
в) монументальність, стрункість
|
г) непохитність, ритмічність
|
| Хто вважається засновником українського графічного дизайну ХХ ст.:
| а
|
а) Георгій Нарбут
|
б) Олександр Мурашко
|
в) Федір Кричевський
|
г) Олександра Екстер
|
| Часопис, що презентував фахове кредо графічного дизайну модернізму 1920-х років, близький до «Баухаузу»:
| Б
|
а) Jugend
|
б) De Stijl
|
в) Studв)ia
|
г) Vogueг
|
| Французький ілюстратор вітчизняних та американських журналів мод 1920-х:
| Г
|
а) Касандр
|
б) Леопольдо Метликович
|
в) Р.Грюо
|
г) Ж.Лепап
|
| Шрифт Гельветика був розроблений:
| В
|
а) в 1920-х
|
б) в 1940-х
|
в) в 1950-х
|
г) в 1970-х
|
| Автор логотипу компанії Shell:
| Г
|
а) Герріт Рітвелд
|
б) Енді Уорхол
|
в) Дітер Рамс
|
г) Раймонд Лоуі
|
| В піктографічних зображеннях виключаються:
| Б
|
а) техніко-економічні показники
|
б) будь-які літери і слова
|
в) габаритні розміри
|
г) смугасті риски
|
| Хто створював рекламні постери для парфумів фірми Кристіана Діора в 1940-х – 1970-х роках:
| Г
|
А) Карл Еріксон
|
Б) Кобі Уітмор
|
В) Ліла де Нобілі
|
Г) Рене Грюо
|
| Роки розповсюдження стилю Ар-деко:
| В
|
а) в 1880-1900
|
б) в 1900 - 1920
|
в) в 1920- 1940
|
Г) в 1940-1960
|
| Провідним майстром плакату Ар-деко вважається:
| А
|
а) А. Касандр
|
б) Р.Грюо
|
в) Ж.Барб’є
|
г) А.Муха
|
| Автором рекламного образу «Arrow Collar Man» був:
| Б
|
а) Е.Пенфілд
|
б) Дж.К.Леєндекер
|
в) Е.Беніто
|
г) Л.Метлікович
|
| Флореальний варіант Ар-нуво мав наступні ознаки:
| Г
|
а)Зображення екзотичних рослин і тварин за допомогою геометричного орнаменту;
|
б) Стилізація зображень під античність;
|
в) Натуралістичні зображення навколишнього середовища;
|
г) Вигнуті стилізовані силуети біонічних форм (екзотичних рослин і тварин), стихій вогню, води і т.ін.
|