Студопедия — Трансцендентальні методи
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Трансцендентальні методи






Питання

1. Пізнання методами трансцендентальної медитації.

2. Пізнавальні можливості містичного споглядання.

3. Духовне пізнання і методологія духовного інсайта.

Психічне надрозширення свідомості в пізнавальних актах транс­цендентальної медитації може приводити до утворення «гносеолд-гічних реальностей» буття-діяльності різних рівнів (типів): імагіналь-на, креативна і віртуальна реальності.

Імагінальна гносеологічна реальність утворюється в межах мен- талосфери суб'єкта шляхом розгортання сутності його «індивідуума» в індивідуальний духовний світ; цей внутрішній світ суб'єкт конструює по мірі своєї сутності аж до формування усвідомлюваного мікрокосму (для-себе-сутнісний-світ) — це немовби «внутрішнє розширення) свідомості зі зміненими параметрами психічного буття.

Креативна реальність носить уже онто-гнасеологічний характер і формується через «свідомість ототожнення» суб'єкта і обєкта на основі буття-діяльності; людина може діяти як деміург, надаючи зовнішньому оточенню інші якості і перетворюючи дійсність по мірі своєї духовної сутності (теоретично — змінюючи погляд на неї людей або практично — змінюючи характер буття людей у ній); таким чином діяли великі вчені, філософи, герої, полководці, історичні діячі, які закладали початок розвитку інших історичних епох; психічно — це уже більш «зовнішнє розширення» свідомості зі зміною параметрів зовнішнього буття людей.

Віртуальна реальність набуває характеру тимчасово існуючої «екзістенціональної реальності» у вигляді тієї чи іншої предметне» ре­алізованої можливості буття; уже зазначалося, що матеріальні основи при утворенні реальностей подібного типу існують (віртуальні частин­ки, тахіони, кванти простору і часу, інші типи фундаментальних взаємодій); це особливого роду модельовані реальності (видимо, які можуть бути і імпульсно-світловими), котрі становлять у своїй сукуп­ності нерозчленоване «субстанціональне буття»; але в актітрансцен-дентальної медитації віртуальна реальність немовби «вичленяється» з -і цієї загальної сукупності як якась «індивідуальна екзистенція», тобто «екзистенціальний прототип» об'єктивно наявних реальностей (фізичних або нефізичних); таким шляхом здійснювали свої відкриття великі вчені, які «реально» побачили ці «екзистенціальні реальності»:

Демокріт — атомну будову природи, Нільс Бор — будову атомного ядра, Ейнштейн — буття з просторово-часовими характеристиками, що змінюються, та реальності інших вимірів; побачена була молеку­лярна структура речовини, як якась «молекулярно-атомна сітка» була побачена періодична таблиця Менделєєвим (який це цілком виразно усвідомив); усвідомлював духовно-матеріальні взаємодії Декарт і представив цю взаємодію «декартовою системою координат»; бачив свої «психомонади» Лейбніц, який представив їх взаємодію у вигляді диференціального та Інтегрального числення; чутливість до віртуальнрсті у людини дуже висока (але покищо не оцінена) —

наділений такою чутливістю «токарних справ майстер» може вловлю­вати мікронні відхилення на оброблюваній ним поверхні предмета, та­лановиті інженери бачать віртуальні технічні конструкції, а видатні технологи — цілі технологічні системи, аналогів яких у природі проси не існує; на наших очах формується новий психотип людей— «віртуальників»,природна цінність яких у тому, що вони можуть ви­користовувати інші можливості нчшого буття при наближенні при­родних катаклізміо і навіть космічних катастроф шляхом переходу на зовсім інші шляхи позвитку (коли природа не в змозі зробити цього природно-еволюційним шляхом, що вже спостерігалось в історії нашої планети).

Усі ці види реальностей є трансцендентальні реальності («транс-реальності»), онтологічний смисл яких у тому, що вони виконують функцію зв'язку, взаємодії (транскомунікації) між реальностями різного фізичного, надфізичного і нефізичного типів, а також функцію розвитку цих реальностей в єдиній системі світобудови шляхом використання взаємодоповнюючих можливостей. За ана­логією з діалектичними принципами всезагального зв'язку і розвитку, але на гносеологічній основі трансцендентального пізнання подібне функціонування трансреальностей (трансбуття) можна обумовити діями двох базових для них принципів:

принцип реальнісної трансгресії, тобто сутнісно-суб-сганціонального зв'язку всіх існуючих реальностей шляхом їх ре-гре-суаання до субстанціональних сутностей, а потім про-гресування у ті чи інші види буття;

принцип реальнісної трансмутації, тобто взаємозміни різних типів буття шляхом взаємодії через сутнісні основи, на рівні «сутнісних кодів» і програм їх розгортання у вітально-інформаційних процесах.

Методами трансцендентального пізнання можна долати бага-торівнеаість і «енергетичну несумісність», роз'єднаність реально­стей за вихідними принципами свого буття. Для земноприродного буття — це метод поглянути на себе «з боку», причому не тільки очима «інопланетян» нашого фізичного світу, а й «іносвітян» із інших реаль­ностей і світів. Для людини це спосіб подолати «рівневу роз'єднаність» своєї земносутності і космосутіюсті, встановити контакт і гармонійну взаємодію між своєю матеріальною і духовною природою (що до ос­таннього часу не вдається зробити без принципіального поділу філософських систем на «матеріалістів» та «ідеалістів»). Нарешті, це можливість передавання «буттєвого досвіду» життя різних реальнісних систем і утворень, що в історії філософії представлено, наприклад, як концепція «панспермії», космічної передачі принципу життя по усьому вселенському універсуму. З позицій трансцендентального пізнання тут можна побачити дію принципу вітально-сутнісної трансляції, наприк­лад, духовно-сутнісного «оживляння» світів, створення тих чи інших природних аналогів духовно-сутнісних начал буття. З цих позицій са­ме світло, світлові випромінювання, людський генотип «подвійної спіралі» може виступати цим «оживляючим кодом», несучи в частот­них характеристиках, у швидкості поширення (енергія) певну транс-інформацію («трансформацію»), яка сублімується в певні форми при­родного життя. Таким шляхом можна встановити дію принципу ген-но-сутнісної трансформації, вселенського морфоперетворсння реаль­ностей через буття у всякому бутті (за Гегелем).

Не поміч" ючи, ми часто використовуємо принципи вітально-сутнісної трансляції і генно-сутнісної трансформації навіть у своїй мові, здійснюючи подібну транс-ляцію і транс-формацію в знаково-мовіюму вигляді: «трансплантація», «трансформатор», «транспортер», «трансфокатор», «трансферт», «трансперсональність» та інші. Наоїа звичайна земнореальність цілком описується категоріями необхідності і випадковості, можливості і дійсності, несучи на собі «відбиток неод­нозначності» («транс-семіотичність») навіть при найсуворішій причтин-но-наслідковій детермінованості. Тому відкидати пізнання методами трансцендентальної медитації як альтернативні діалектико-ма-теріалістичному методу було б неправильно. Не кажучи вже про те, що вони довели свою продуктивність у філософських системах Сходу і домінували протягом тривалого історичного періоду, є ведучими і за­раз, знаходять підтвердження в науці.







Дата добавления: 2015-08-12; просмотров: 342. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Расчетные и графические задания Равновесный объем - это объем, определяемый равенством спроса и предложения...

Кардиналистский и ординалистский подходы Кардиналистский (количественный подход) к анализу полезности основан на представлении о возможности измерения различных благ в условных единицах полезности...

Обзор компонентов Multisim Компоненты – это основа любой схемы, это все элементы, из которых она состоит. Multisim оперирует с двумя категориями...

Композиция из абстрактных геометрических фигур Данная композиция состоит из линий, штриховки, абстрактных геометрических форм...

Билет №7 (1 вопрос) Язык как средство общения и форма существования национальной культуры. Русский литературный язык как нормированная и обработанная форма общенародного языка Важнейшая функция языка - коммуникативная функция, т.е. функция общения Язык представлен в двух своих разновидностях...

Патристика и схоластика как этап в средневековой философии Основной задачей теологии является толкование Священного писания, доказательство существования Бога и формулировка догматов Церкви...

Основные симптомы при заболеваниях органов кровообращения При болезнях органов кровообращения больные могут предъявлять различные жалобы: боли в области сердца и за грудиной, одышка, сердцебиение, перебои в сердце, удушье, отеки, цианоз головная боль, увеличение печени, слабость...

Внешняя политика России 1894- 1917 гг. Внешнюю политику Николая II и первый период его царствования определяли, по меньшей мере три важных фактора...

Оценка качества Анализ документации. Имеющийся рецепт, паспорт письменного контроля и номер лекарственной формы соответствуют друг другу. Ингредиенты совместимы, расчеты сделаны верно, паспорт письменного контроля выписан верно. Правильность упаковки и оформления....

БИОХИМИЯ ТКАНЕЙ ЗУБА В составе зуба выделяют минерализованные и неминерализованные ткани...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.012 сек.) русская версия | украинская версия