Студопедия — Бисмилляһи-р-рәхмани әр-рәхим 11 страница
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Бисмилляһи-р-рәхмани әр-рәхим 11 страница






ңәрдәшләриң икиләйен ңунаңлади,

кәндү әлин әлләринә тәгам вирди:

“Икен-икен ултурыңлар!” —дәйүр имди.

860. Икен-икен ңәрдәш-ләри элен сунди,

сунуб тәгам йимәкгә нийәт ңылди,

Ибяе-Йәбин ңәрдәш-сез мәхрүм ңалди,—

тәдам йимәй хәсрәтилә арлар имди.

861. Иусеф әйдүр: “АЕламагыл, йигел ашың,

имде ңуйгыл, агызмагыл күзең йәшең,

бән ула[йы]м имди сәнең бер ңәрдәшең,-

кэл, икимез буйлә тәгам йийәлүм имди!з

862. Ибне-Йәбин шадлың илә дура кэлди,

Иусеф аңа сар йанындә урын вирди,

икрам ңылыб, кэлдүгени тәшриф күрди,—

тәхет үзә буйлә тәгам йийәрләр имди,

863. ТӘРЗМ йиде, ңәрдәшләри — җөмлә туйди,

изесинә чуң шөкөрләр, миннәт ңылди.

Ибне-Йәбин илә кәнде тәгам йиди,—

икен-икен буйлә тәвам йийәрләр имди.

 

864. Тәгам йиде, ңызыл алтун сар кэтүрди,

җөмлә-синең дәүәсенә йүк кэтүрди,

Ибне-Иәбин йүкендә сар гизләди,—

ул ики-дән үзгә кемсә белмәз имди.

864'. Ул сар ңызил алтун улмыш иди,

гәүһәр, йаңут йазыг ңыйлмыш иди,

түрт йүз бең алтундан улмыш иди,—

бу ңәдәрлу бәһа-ңыйммәт тутар имди. (Д.)

865. Алкышлашу дога ңыйлыб дибрәдиләр,

варуб йулда бер мәнзилдә эгләндиләр,

бер аз ваңыт бу мәнзилдә дигләндиләр,—

арт-ларыядан Иусеф йитеб дутар имди.

866. Иусеф сәүчи арт-ларындан барыб йитди,

Иарңубең урланларин җөмлә дутди,

сав урырламыш-сез, дәйүб тәһдид итди:

“Иннәкөм-лә сариңунә!” —дәйүр имди.

867. Анлар әйдүр: “Валлаһи, без СЗР алмадың,

мәраз-аллаһ, уррыйлыңни без ңылмадың,

әүүәл-ахир, батил ишни һич ңылмадың...” —

Аңа баңмаз, Иусеф кирү дүндерер имди.

868. Дүндерүбән Мисърә кирү кэтүрдиләр,

чуал-ларин, йүкләрин һәб арадилар,

Ибне-Иәбин йүкендә сар булдилар,—

йүкләри-нең җөмләсен дүшерер имди.

869. Иусеф әйдүр: “Сез туз-этмәк белмәдеңез,

нә МӘРНӘДӘН бәңа 'хөрмәт ңылмадыңез,

дүрт йүз динарлың сашмни гизләдеңез?!” —

Ңати бушыб, үфкә берлә сүзләр имди.

870. Бони ишдеб, анлар йаулаң утандилар,

Иусеф сәүчи һәйбәтендән имәндиләр,

җөмлә-ләри бер-беринә дирнешдиләр,—

һич кемсәнә нә дийәсин белмәз имди.

871. Андин анлар Иусефә җәуаб вирди:

“Бу урлан-ның бер энеси йауыз иди,

улдәхи буның кеби уврый иди,—

бу икинен анасы Рахиль имди”.

 

871 '. Иусефнең угрылыги һәм ул ирди:

тыйфел иркән, дайә гәйбен сүйләр иди,

Иусефи ул [дайә] йаулаң сәүәр иди,—

түрт йәшинә дикен ңатындә дутар имди. (Ссу.)

8712. Атамез Йарңуб сәүчи Иусефи деләр,

ул дайә-гәммә кэлиб хәйлә әйләр:

биленә ңызыл алтун ычңыр барлар,—

Иусефи йарңубә вирүр имди. (Ссу.)

 

 

8713. Ики күндә дайә раммә хазир кэлди,

әйдур: “К,ызыл алтун ычңыр йәуа улди,

мәгәр ул ычңырни Йусеф алди?..”—

Атасы Исхаңдан ул ңалмыш имди. (Ссу.)

871 4. Йарңуб сәүчи аради — анда булди,

Иусефнең билендә имеш, бәйан белди,

Р1усефи раммәеинә тәслим ңыйлди:

“Даги ики ЙЫЛРӘ тикрү дурсун имди!” (Ссу.)

8715. Бер нәчә ривайәтдә уйлә имеш:

Иусеф ТӘРЗМ йийәр иркән, нан гизләмеш,

пәнһан йуңсызларә ани вирмеш,—

йусеф [и] урры дидукләри улдур имди. (Ссу.)

872. Андан сонра йусеф анларә җәуаб вирди:

“Әүүәл-ахир батил иш-ләр сездән! — диди.-

йарңуб нәби сездән тәлим хәсрәт күрди:

әлеңездән батил РӘМӘЛ чыңар имди!

873. Сез уласыз — атаңызи аглатдыңыз,

алдайубән кечек углин һәм алдыңыз,

.ңол дәйүбән, азад икән, сез сатдьщыз,—

хәрам бәһа йиде ңез сезләр имди!”

874. Улуң сагәт әмер ңылди йусеф сиддиң,

әйдүр: “Дутың сан алани сезләр байың,

шәрирәт хөкмен ңылам аңа тәхңыйң:

ики йыл зиндан ичрә йатсун имди!”

875. Андан бунлар Йусефә җәуаб вирди:

“Атамыз бу урлыни чуң сәүәр иди,

әманәт-дер безләрдә ул: “Саклаң! — диди.—

Бони ңуйыб, безләрдән дутрыл имди”.

876. Йусеф әйдүр: “Ул эши мән ңылмайамән,

РЗДИЛ икән, бән золем-лың ңылмайамән,

сөчлү ңуйыб, сөч-сезләрдән алмайамән,—

урры-ни дутың сезләр!” — дәйүр имди.

877. Бунлар дәрман ул[у]мади, мәхрүм ңалди,

ун ңәрендәш җөмлә бер йиргә кэлди,

бер мәңаме хәлвәтдә тәдбир ңылди:

“Кэлең, бер иш ңылалум!” — дирләр имди.

878. Йәһүдә әйдүр: “Хөфийә илә бән варайен,

һәйбәтилә анларә бән чарырайен,

Ибне-йәминне бән андан чыңарайен,—

сез җөмлә-ңез ңылыч дартыб дорың имди!

879. Ңачан үнүм ишет[те]ңез — хазир кэлбң,

ушбу шәһрең әһелени җөмлә ңырың,

Йәһүдәнең һәйбәтени заһир белең:

ул чарырса, ишедән һәляк улур имди!”

880. Йусеф анлар бушдыгин заһир белди,

кечи урлы Мамиләйә әмер ңылди,

йәһүдәне күстәрди: “Варрыл,— диди,—

арңасынн сыйпа аның!” — дәйүр имди.

 

881. Ул Мамилә дорубән тэркин варди,

пәнһан улуб, ңатындә бер аз турди,

аңламадин арңасындән әл кэчүрди,—

ул Иәһүдә һәргиз ани дуймаз имди.

882. Иәһудәнең гәдәте: гәр бушар улса,

бушубән ул чагырмарә нийәт ңылса,

берәү кэлеб арңасин сыйпар улса,

һәман дәмдә үфкәси сулар имди.

883. Ул күн тәмам, ңушлың ваңты дәхи улды,

Иәһүдә һәргиз бушуб чар.ырмады,

ңәрдәшләри адың үнин ишетмәде,—

кэлүб, әхуаль нитә-лекин сурар имди.

884. Анлар әйдүр: “Нә МӘРНӘДӘН чарырмадың,

һәйбәтилә шәһәр әһлен сән ңырмадың,

сүземезни йиренә кэлтүрмәден,—

бу арада нә МӘРНӘ вар?” — дирләр имди.

885. Иәһүдә әйдер: “Әхуалем уйлә улди,

байың, бәнүм ңатымә бер урлан кэлди,

рафил икән йаррынымдән әл кэчирди,—

андан соңра һәйбәтүм кэтди имди”.

886. Анлар, ишдүб бу әхуали, рәҗәб-ләшди,

әйдүрләр: “Бу әхуаль-ләр нитә дүшди,

Исраилдән мунда кемсә варму?” — диди.-

Ңамулари гәҗаибә ңалур имди.

887. Ңыйгырди анларә Иусеф сиддиң;

әйдүр: “Хаин улурсыз сезләр тәхңыйң,

сезләриң тәдбиреңез белдем байың,—

тәһдид берлә ңурңутырсыз сезләр имди”.

887'. Йусеф әйде: Дирнәшдүңүз бу шәһрә кермәгә,

ңәсдеңез вар бу гәз чаырмагә,

тәдбир ңыйлурсыз бу шәһр эһлен ңырмарә,—

батил саңынч саңынурсыз сезләр имди”. (Ссу.)

888. Иусеф әйдүр: “Ики нәүбәт килдеңез сез,

сезләр бәндән тәлим тимар булдыңыз сез,

һәм туз-этмәк безим эүдә йидеңез сез,—

“Иарңуб нәби ушлы-мез!” дирсез имди”.

888'. йусеф бушыб, үфкә берлә тәхдән йнди,

һәйбәт берлә тәхте-сәрай[ә] бер гәз баңди,

[улдәм] сәрай дибрәнди, һәйбәт дүшди,—

мәхкәм дерәкләри [ауар] дүшәр имди. (Д.)

889. Әйдүр: “Сезең атаңызи арырладым,

йухсә бән сези буйлә ңу[й]маз идем,

җөмлә-ңези гәзб берлә үлдерер идем!” —

Бу һәйбәтни күреб анлар ңурңар имди.

890. Андан анлар Иусефә чуң йалуарди,

гаңибәт анларә һәм дәстүр вирди,

Иәһүдәдин айруң-лари йула керди,—

Ибне-йәбин уйлә бергә ңалур имди.

 

891. Тәгҗил берлә ңатарлашуб анлар кэлди,

бу әхуали Йагңубә заһир ңылди:

“Ибне-йәбин әхуале дишвар улди,

Иәһүдәмез аның илә ңалды имди”.

892. Иагңуб сәүчи бу әхуали белди бәйан, >

рәм-р.оссәсе артың улди һәзар чәндан:

“Ибне-йәбин угрый-лың ңылды[му] рәйан —

хәңыйңәтдә күрдеңезмү?” — дәйүр имди.

893. Урлан-лари Йарңубә җәуаб вирди: (с

“Ул падишаһ безгә тәлим ихсан ңылди,

ңызыл алтун (сар эүөндә йәуа ңылди,—

Ибне-Иәбин йүкендә булынур имди”.

894. Иарңуб әйдүр: “Бән тәңредән хуб умармен,

инша-аллаһ, Иусефеми бән күрәрмен,

үч ур.луми бер йирдә күрисәрмен...” —

Анлар әйдүр: “Аны нитә дир[ер]сән имди?!”

895. Иарңуб әйдүр: “Хаңдан уйлә тәүфиң кэлсә,

ңол алдинә ңаты дишвар эшләр кэлсә,

ңол, хөкменә рази улыб, сабър ңылса,

михнәт соңра рахәти һәм улур имди!

8951. К,оръән эчрә халиң уйлә йад ңыйлмыш:

“Ля-тэй әсу мин рәхмәтуллаһи!”—димеш,

ана инанмаранлар кяфир улмыш,—

рәхмәтендән] рахәт уммәк кэрәк имди”. (Ссу.)

8952. Кэлди бер гәз Исраилә ул Рәзраил,

зийарәт[ә] виребде ани мәүля-җәлил,

хәбәр сурди Гәзраилдән ул Исраил:

“Иусефем исәнмидүр?”— дәйүр имди. (Ссу.)

8953. Рәзраил әйдүр: “Йусефең исән дурур,

һәм аның ңандаяыри бәйан дурур,

мәлэкәт, дәүләт ийәси солтан дурур,—

бер тәрафда падишаһлың ңыйлур имди”. (Ссу.)

8954. йарңуб әйдүр: “Йа Рәзраил, бәллү виргел,

бән мохзүнә Йусефи сән белдүргел,

бәна мәдәд-гинайәт ңыйлу виргел!”

Рәзраил әйдүр: “Дәстүр йуңдур имди!” (Ссу.)

8955. Иагңуб әйдүр: “Аһ, дәстүр ңачан ула,

Иусефемдән бәңа дәстүр ңачан кэлә,

мәүля бәңа бу.гинайәт ңачан ңыйла?”—

Буни әйдүр, күзендән ңан агар имди. (Ссу.)

8956. “йа күңлүм шадлыги, күзүм нури,

йа бзррем парәси, нәфсем сури,

йа бәнем Ибне-Йәбинем, һәм өмме-л-ңури,

халиң сәни күрмөгә вирсә имди! (Ссу.)

8957. Ңурңар- в ә н: нәүбәт илә әҗәл ирә,

бән сезләрдән айру иркән фирңәт ирә,

ңаушмадан хәсрәт илә бән сезләрә!”—

Буни әйдүр, аглайуб дүшәр имди. (Ссу.)

 

895'. Урланлари әйдүр: “Имде арламагыйл,

хәсрәт илә җигәрүңи дагламагыйл,

ахирәтдә ңаушмагэ бил барлагыйл,—

дөнйадә үмидүн[и] кэсгел имди!” (Ссу.)

895 9. Иарцуб әйдүр: “[Ул] кәлачи димәң баңа,

бән үмидүм кэсмәзем андан йаңа,

бәна рахәт ңыйлурса, кяңес аңа,—

үмиддүр-кем, висаль рузи ңыйла имди. (Ссу.)

895 10. К,амур хальдә ул мөңтәдир, ңадир дурур,

хәсрәтләри хәсрәтинә ул ңушурур,

мәхзүнләри фәри? 'һәм ул (уң] ңыйлур,—

андан уман һәргиз нәүмиз улмаз имди>. (Ссу.)

895 ". Бу гәз хөзне шиддәт[ләр] битәр улды, (Д.)

Ибне-йәбин Иәһүдә илә андә ңалды.

Михрабдә сөҗүд эчрә зари ңыйлды:

“Ходавәндә, мәдәд сәндән!”—дәйүр имди. (Ссу.)

896. Әйдүр: “Ул иш әгәр уйлә улур исә,

Мисър эси аны мәхбүс ңылур исә,

Иәһүдә һәйбәтилә чагырур исә,

Шәмрун аның хисарләрин йыңар имди!”

897. Ул Шәмрун-нең ңуввәти шәйлә иди,

йүгрүб йитеб арслан-лари дутар иди,

гәүдә-сендән башин җөда идәр иди,—

җөмлә-сени парә-парә ңылур имди.

898. Урланлари әйдүр: “Уйлә ңыла идүк,

вәлякин бездән ани күчлу күрдүк,

нә-чарлыңдан без аца бойун вирдек,

һич зәфәр булумадың”,— дирләр имди.

899. Йарңуб нәби Динәйә әмер ңылди,

Динә, варыб, дәүәт-ңәләм алыб кэлди,

Шәмруни чарлады — хазир кэлди:

“Әйа Шәмрун, буйлә бети йазгыл имди!”

899 '. Әйдүр: “Иазрыл, йа Шәмрун, әүүәл — бисмиллаһ,

андә кэзин йазрыл — Исраилуллаһ,

ул Мисър РӘЗИЗИНӘ — сәлямуллаһ,

халем —зәриф, вактым — дишвар, белгел имди! (Ссу.)

8992. Иа РӘЗИЗ, ңабул ҢЫЙЛРЫЛ хәмде-сәна,

нәзар ңыйлгыл бу мәктүб әхуаленә,

безә үкүш тигмешдүр рәнеҗ-гәна,—

без ашнудан тәлим михнәт тартдуң имди. (Ссу.)

8993. Бәнем дәдәм — Ибраһим, мәгруф хәлил,

уда атды ани ул Нәмруд-җаһил,

уд эчендә саклады ани җәлил,—

хәлил үчүн уди бустан ңыйлды имди. (Ссу.)

899 4. Андан җәлил-әмер ңыйлды ул хәлилә:

“Иа хәлилем, МОТИР улгыл бән җәлилә,

хәңыйңәт, [зәбих] ҢЫЙЛРЫЛ урлың Исмарыйле,—

бәнем үчүн ани ңорбан ҢЫЙЛРЫЛ имди!” (Ссу.)

 

899*. Ул хәлилең угылы — бәнвән йарңуб,

бер угылум вар иде, йаулаң мәхбүб,

мәхрүм ңалдум, ул угылым й ә -у а ңыйл[у]б,—

хәсрәтемдәй йаулаң зәгиф улдум имди. (Ссу.)

8996. Рәля-д-дәуам аның хөзне бәгрем йаңар,

күзүм йаши ңана дүнеб, сув тик агар;

сАҺ” дисәм, нәфәсемдән түтүн чыңар,—

пустә йүрәгем[и] ңан алм|ыш имди. (Ссу,)

8997. Иитмеш йылдур “Иусеф” диб аглайурвәи,

фирңәтилә йүрәгем даглайурвон,

мәүля рәхмәтинә билем баглайурвән:

“Иусефем[и] сән кустәргел!”—дийәм имди. (Ссу.)

899*. Арламаңдан ики күзүм нуры кэтди,

садрем эчрә бәгер күйде, йүрәгем йанди,

Ибне-Иәбин ңатындә нә сөч ңыйлди,—

нә мәгнәдән ани мәхбүс ңыйлдуң, имди? (Ссу.)

900. Пәйрәмбәрләр кемсә малын алмаз улур,

мәшһүр улдыр, батил эши ңылмаз улур,

урлан-лари угри-лың ңылмаз улур,—

ул иш аңа төһмәт-дер, байың имди.

901. Б о “дан уңдан әйләдең тәлим ихсан,

ихсаныңыз арта дорсун, улмай нөңсан,

ул урланә гөмане-бәд ңылмарыл сән,—

ани кирү безгә ирсаль ҢЫЛРЫЛ имди.

902. Энҗүтмәгел бәни бу шиддәт ичрә,

мәгәр бу күн дога ңылам сәҗдә ичрә,

нәслең берлә ңалур-сән михнәт ичрә,—

иәзълүм-ләрең догасындән ңурңың имди!”

902'. Урланлари [ул] бетине кэтүрдиләр,

рәля әл-халь Мисър үзрә йэтүрдиләр,

ул РӘЗИЗ хезмәтинә ңушурдилар,—

йир үбүбән бетине сунарлар имди. (Д.)

903. Рәзиз Иусеф ул бети-не алды-күрди,

ачмаздан уң үбүб ани йүзә сүрди,

андан дүнеб, анларә җәуаб вирди:

“Нә МӘРНӘДӘН буйлә ңылдым, белең имди!

904. Ңанңый солтан, мәгәр кем радил ула,

салихләрең дәсте хати аңа кэлә,

әүүәл ани үбүб, йәнә йүзә силә,—

ул иш йаулаң мөстәҗаб улур имди”.

905. Ул бети-не уңуды Иусеф сиддиң,

әхуалең нитә-лекин белде тәхңыйң,

фирңәт уды бәгыринә йаңды байың,—

хөфийә берлә нәңаб ичрә аглар имди.

906. һәмандәм Җәбраил кэлди хазир,

ирсаль итде Иусефә мәлик ңадир:

“Иа Иусеф, җәуабнамә йазгыл сән, дир,

тиркен кирү Йарңубә күндер имди!”

 

907. Андан Иусеф йазды җәуаб Исраилә:

“Иа Исраил, бу сүз нитә җаиз ула?

Ңол даим шакир кэрәк ул җәлилә,—

хаң хөкменә бәндә рази кэрәк имди.

907 '. Иа Исраил, бу иш үзро йаңылмыш-сән,

мәүля шиддәт вирдекен йад ңыйлмыш-сән,

ахир' рахәт вирдүкен тәрк ңыйлмыш-сән,—

ңол хаң әмринә буй вирмәк кэрәк имди. (Бкн.)

9072. Ул хәлилә улуң бустан улдугыни,

Исмагилә ңучңар ңорбан кэлдүгени,

сәниң билә ун бер урул ңалдугын[и]

нитә буйлә йазмадуң сән?” — дәйүр имди. (Бкн.)

908. Урлан-лари ул бети-не кэлтүрделәр,

кэлтүрүбән Исраилә һәм сундылар,

җәуаб ишдеб, җөмлә тәхсин әйләделәр:

“Пәйрәмбәрләр сүзе бу сүз!”—дирләр имди.

909. Б о ндан соңра Иарңуб әйдер урланларрә:

“Тәрҗил кирү варың сезләр ул Мисъррә,

өмид уйлә дутарым ул рәффаргә,—

Ибне-Йәбин Иусеф илә буйлә имди!”

910. Бәс, анлар Мисърә йәнә кирү кэлди,

Иарңуб сәүчидән Иусефә сәлям ңылди:

“Падишаһ, халемез дишвар улди —

бези дут, Ибне-Иәбин-не ңуйгыл имди.

910'. Иа — бәниййә, изһәбу фәтәхәссәсу мин Иусефә”,— дәйүр

безә,

безләр йаулаң мохтаҗ улуб кэлдүк сезә,

ануң х ө з н е РӘМ ңуйды багримезә”.—

Бети уңуб, аны Йусеф белди' имди. (КБ.)

9102. Тәхетендән инде ул дәм Иусеф йирә,

ңәрдәшләри берлә ңыйлды мөназәрә,

бер бетү сону вирди һәм анларә:

“Бу бетине уңыңлар сезләр имди”. (Ссу.)

911. Иусеф сиддиң анларә бети вирди,

һәр ңанңыси баңди ирсә, уңыди-белди,

хөфийә берлә бер-беринә мәрлүм ңылди:

“Безим батил рәмәлемез”,— дирләр имди.

912. Иусеф әйдүр: “Бони һич уң[у]мазез, (стр. 100)

бу шәһер әһле бони һич аңламазез,,

уңубән һич әхуалин сүйләмәзез,—

ушбу бети сезнең делчә йазмыш имди”.

913. Анлар әйдүр: “Безләр ДЗРИ белүмәзез,

уңыб сезә һич җәуаб вир[ү]мәзез,

бу бетидә датлу сүз булумазез,—

йаулаң дишвар бети-дер”,—дирләр имди.

914. Ул бетине байың анлар йазмыш иди,

Иусефи ңол дәйүбән сатмыш иди,

“Үч дөрлү рәйбе вардыр”, димеш иди,—

мөштәрийә бети-не вирмеш имди.

 

915. Ул хат Иусеф әленэ кермеш иди,

Иусеф ани йаулаң мәхкәм дутмыш иди,

сандуң эчрә арастә ңуймыш иди,—

гайәт мәхкәм ихтийатлә саңлар имди.

916. Иусеф әйдүр: “Бер ңол углан-ни сатмыш-сез,

ңолумезнең үч гәйбе һәм вар димеш-сез,

ул шарт илә бу бети-не сез йазмыш-сез!>—

Анлар мөнкир: “Без йазмадың!”—дирләр имди.

917. Иусеф әйдер: “Саг кэтүреб,' без уралум,

саг чыңыраб нә диерсә, без күрәлүм,

нә сүзләсә, без инаныб буй вирәлүм”.—

Анлар әйдүр: “Буйлә тәслим улдың имди”.

918. Бойурди—улдәм саги кэтүрдиләр,

ңызыл алтун мили берлә саг урдилар,

ңодрәт берлә сүзләди, һәб белдиләр,—

анларың нә ңылдыгын әйтүр имди.

919. Иусеф әйдүр: “Имде бауәр ңылдыңызму,

сар чыңыраб, нә дидекин белдеңезмү,

Иусефә нә ңылдыңыңыз аңдыңызму?” —

Нә-чар улуб, җөмлә иңрар ңылур имди.

920. “Сез ул-кем, Иусефи алдамыш-сез,

безим илә тәмашайә кэл, димеш-сез,

хәңыйңәт, улдермәкгә ңәсд ңылмыш-сез,—

әлеңездән Иәһүдә алмыш имди.

921. Сәүдек урлун Иагңубдан айырмыш-сез,

фирңәт утын бәгринә йандырмыш-сез,

кэлиб бәнем ңашымдә үйкүнүрсез * (стр. 101,

“Без — хасләрүз, шәрифләрүз!” — дирсез имди.

922. Сезнең берәр әлеңези кэси-сәрмен,

җөмләңезнен буйынындан аси-сәрмен,

барча-ңезни сәйасәтлә үлдерәрмен —

“Ма ФӘРӘЛТӨМ би-Иусефә”,— дәйүр имди.

922 '. Бойурды: “Күэләрнн баглан!— диде.—

Алтун йыгач бутаңына асын!)—диде.

Анлар чуң аглашды, россә йиде,—

җөмләләри Йусефә йалуарыр имди. (Ссу.)

923. Анлар әйдүр: “Безләрни азад ңылың,

атамез Исраилә хөрмәт ңыйлың,

Иарңуб йаулаң мәхзүн-дер, шәфңәт ңылың,—

арламаңдан ике күзи күрмәз имди.

924. Ул.мәхзүн беримизни йәуа ңылди,

арламаңдан ике күзи күрмәз улди...”—

Ани ишедеб, Иусеф һәм шәйлә күйди,

җөмлә-си-нең элен шишүб ңуйар имди.

 

925. Ани ишедеб, Иусефнең гаңле шашди,

дәүә бенди, йүзендән нәңаб ачди,

анларың җөмлә-си-нең күзин шишди,—

Иусефи күрүб, анлар йалуарыр имди:

926. “Иусефә нә йаулаң биңзәйүрсән!”







Дата добавления: 2015-10-12; просмотров: 463. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Расчетные и графические задания Равновесный объем - это объем, определяемый равенством спроса и предложения...

Кардиналистский и ординалистский подходы Кардиналистский (количественный подход) к анализу полезности основан на представлении о возможности измерения различных благ в условных единицах полезности...

Обзор компонентов Multisim Компоненты – это основа любой схемы, это все элементы, из которых она состоит. Multisim оперирует с двумя категориями...

Композиция из абстрактных геометрических фигур Данная композиция состоит из линий, штриховки, абстрактных геометрических форм...

Интуитивное мышление Мышление — это пси­хический процесс, обеспечивающий познание сущности предме­тов и явлений и самого субъекта...

Объект, субъект, предмет, цели и задачи управления персоналом Социальная система организации делится на две основные подсистемы: управляющую и управляемую...

Законы Генри, Дальтона, Сеченова. Применение этих законов при лечении кессонной болезни, лечении в барокамере и исследовании электролитного состава крови Закон Генри: Количество газа, растворенного при данной температуре в определенном объеме жидкости, при равновесии прямо пропорциональны давлению газа...

Тема: Изучение приспособленности организмов к среде обитания Цель:выяснить механизм образования приспособлений к среде обитания и их относительный характер, сделать вывод о том, что приспособленность – результат действия естественного отбора...

Тема: Изучение фенотипов местных сортов растений Цель: расширить знания о задачах современной селекции. Оборудование:пакетики семян различных сортов томатов...

Тема: Составление цепи питания Цель: расширить знания о биотических факторах среды. Оборудование:гербарные растения...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.012 сек.) русская версия | украинская версия