Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Бисмилляһи-р-рәхмани әр-рәхим 12 страница





“Иусеф исәң, нитә йадлың әйләйүрсән?”

“Вә-аллаһи, сән хәңыйңәт Иусефмү-сән?”

“Вә иннәкә ләәнтә Иусефи?”—дирләр имди.

927. Андан РӘЗИЗ Иусеф әйдүр: “Белең байың,

бән ирермен ңәрдәшеңез Иусеф сиддиң,

уш бәни падишаһ ңылди халиң —

“Әна — Иусеф вә һәза — әхи!” — дәйүр имди.

928. Ани ишедеб, җөмлә-си йүзин дүшди,

танымаңдан җөмлә-си-нең раңле шашди,

Мисър әһле җөмлә-синә хәбәр дүшди,—

бу әхуалә рәҗаибә ңалурлар имди.

929. Иусеф әйдер: “Ңалдырыңыз башыңези,

бары.шладым ушал батил ишеңези,

ңайрумаңыз, мәраф ңылам имде сези,—

сөчүңези кэчүрдем бән”,— дәйүр имди.

930. Башларин ңалдырубән күрешдиләр,

йаулаң ңаты хәсрәтилә арлашдилар,

ңамулари улу үнин иңрәшдиләр,—

ани күреб, фәрештәләр аглар имди.

 

ФАСЛ: ЙУСЕФ КҮҢЛӘКЕНИ ЙАРҢУБӘ ЙИБӘРМӘКИ

931. Иусеф әйдүр: “Имде тәдбир уйлә ңылам,

күңләки атамызә виреб и й ә м,

ул мәхзун-не хөррәм ңылыб сәүендерәм,—

хатаңызи сезләр андан деләң имди”.

931 '. Нә әхуальдер, йүзек виреб изәмэз,

һәм андаруң дәст-ра элен тут[а]маз,

айруң нәснә вирмәгә рәуа күрмәз:

“Изһәбу бицамизи һәза”,— дәйүр имди. (Ссу.)

932. Ңойу эчрә Иусеф йалан ңалмыш иди,

Җәбраилә халиң әмер ңылмыш иди,

ул күңләки уҗмахдан алмыш иди,—

кэлтүрүбән Иусефә кийдерер имди.

932'. Аны кийде, цортылды йалан-лыцдан,

ул күңләке рәта-йде ул халиңдан,

дәрман улды түгәл сайрулыңдан,—

ул МӘРНӘДӘН Йарңубә йибәрүр имди. (Д.)

933. Анасы үлди, Иусеф тыйфел ңалди,

Иарңуб сәүчи бер ңарауаш сатун алды,

ңарауашни Иусефә дайә ңылди,—

кечек урлин айырубән сатар имди.

934. Зари ңылды, аглади ул ңарауаш,

күзендән йитмеш ңатрә д[ү]гүлди йәш,

дир: “Иляһи, халемни белүрсән хуш —

урланчыгым айырубән сатди имди!”

935. Халиң әйдер: “Мән бер хөкем бойурыр-мән,

1 аны ДЗРИ сәүдегендән а й у р у р - мән,

фирңәт уды бәрринә ңуйурыр-мән,—

•йитмеш йыл РӘ агладам тәмам имди!

936. Әүүәл сәнең урылыңни ңаушдырам,

андан соңра Иусефи һәм бән күстәрәм,

ңадирмен, ңачан ВӘРДӘ хиляф ңыйлам,—

бәнүм ВӘРДӘМ һәргиз хиля.ф улмаз имди!”

 

 

§37. Йусеф бер ңол сатун алды Бәшир адлу

(ушбу сүзи дыңламагә йаулаң датлу),

холңы йаулаң миһербан-лу һәм шәфңәтлү,—

дүгәл иши ихсан берлә ишләр имди.

938. Ул күңләки Йусеф улдәм аңа вирди,

дәхи бер бети йазды, әленә вирди,

Бәшир күңләки алыб йула керди,—

йусефдән йарңуб сари варыр имди.

939. Сәбах йиле халиңгә зари ңылди,

фазле берлә халиң аңа дәстүр вирди,

Бәширдән ун көн шуйлә борун кэлди,—

йусеф йесин Йарңубә кэлтүрер имди.

940. Искәдисә, халиңрә шөкер ңылди, (стр.

м ә х з у н-лыңдән йарңуб нәби хөррәм улди;

әйдүр: “Бәнем Йусефемнең йеси кэлди,—

сәбах йиле кэлтүрди”,— дәйүр имди,

941. “Аңрин искел, сәбах йнле, но үтәрсән,

сән, хәңыйңәт, Иусефемдән ис дутарсән,

җәрахәтем уңармагә сән йитәрсән,—

сән исәли, бән мөфәррәх улдым имди!

942 Тәхңыйң белдем мөждәчи сән, сәба йиле:

йусеф йеси экселмәз һич, сән исәле;

ани дуйдым, асудә булдым бәли,—

йусеф исе табармын”,— дәйүр имди.

943 йарңубдан бони ишдеб, таңлашдилар,

йаулаң йаман гәйебләшү сүзләшдиләр:

“Ңандадыр, ңани Йусеф?—дәйүшдиләр.—

Заляләтең ңәдимдер!”—дирләр имди.

944. Андан соңра ун күндәй Бәшир кэлди,

бер ңойуда бер рәурәт тун йуар иди,

ңуәт берлә кэлүб, Бәшир андан сурди:

“йарңуб эви ңандә?”—дәйүб сурар имди.

945. Рәурәт әйдер: “йарңуби нә сурарсән,

тиз йүрерсән, ңандан кэлдең, нә дәйүрсән,

мәгәр син Йарңубә мөждәләрсән? —

Хәңыйңәт сән мөждәчи-сән!”—дәйүр имди.

946. “Йагңуб нәби мине сатун алмыш иди,

Йусефә бәни дайә ңылмыш иди,

Бәшир адлу кечи урлум сатмыш иди,—

йитмеш йылдур хәсрәтени дартам имди.

947. Халиң бәңа шәйлә ВӘРДӘ ңылмыш иди:

“Сәни уңдан сәүендерәм”,— димеш иди,

уш йарңубең мөждәсе хазир кэлди,—

ңани бәнүм Бәширем?!”— дәйүр имди.

948. Бәшир әйдер: “Әйа ана, агламарыл,

хәсрәтеңлә йүрәгеңни дагламарыл,

хаң ВӘРДӘ-СИ йитмәде диб РӘМ йимәгил,—

хәңыйңәт, Бәшир урлың бән-вен имди!”

 

 

949. Ани ишедүб, гәүрәтең раңле -ш[а]шди,

йарлу рәурәт урынуб, йэрә дүшди,

раңле кэлди, урылинә һәм күрешди,— (стр. 10

икеси һәм зарлың идеб арлар имди.

950. Ңатарлашу ул икеси э в и г ә керди,

сәүенмәкдән ул рәурәтең усы кэтди,

Бәшир кэлди, күңләкни сону вирди,—

йүзинә силүб, күзи [улдәм] ач[ы]лур имди.

951. Күзин ачыб, Исраил ани күрди:

“Сән кем-сән?”—димәк илә аңа сүрди.

Бәшир әйдүр: “Ул-кем, бәни сатдың иди,

тыйфел икән анамдан айруб имди”.

952. Андан Иарңуб уңыды ул бети-не,

ңандалырин аңлады ул хәсрәтени,

Иусеф Мисърә падишаһ улдырыни,—

шөкер ңылыб, хаң-рә сөҗуд ңылур имди.

953. Андан Иусеф ңәрдәшләрә ХӘЛРӘТ вирди,

алтун-көмүш, ат-ңатыр буйлә вирди,

атасыни кэлмәкгә рөхсәт вирди:

“Вә'туни би-әһликөм!”—дәйүр имди.

954. Бәс, анлар атасинә ңаушдилар,

җөмлә-ләри Йарңубә күрүшдиләр,

хәталарин дәйүбән арлашдилар:

“Гөнаһемез барышларыл!”—дирләр имди.

955. “Алдайубән Иусефи сәндән алдың,

ңол дәйүбән ираңрә ани сатдуң,

бу күн халән аны улу солтан булдың,—

җөмлә Мисър әһле аның ңолы имди”.

956. Иарңуб әйдүр: “Хәтаңызи барышладым,

сөчеңези бән сезең гәфу ңылдым,

бән дари халиңымдан рахәт булдым,—

сезләрә һәм рахәт улсун!”— дәйүр имди.

 

957. Бер дәүәни кэлтүрде һәм Җәбраил

(ул дәүәни виреб йиде мәүля җәлил):

“Иа Исраил, Йусеф сари бәҗәд улрыл

тиз Иусефә ңаушамагә!”—дәйүр имди.

958. Шөкер ңылыб, ул дәүәйә Иарңуб бенди,

әңрәбасе, әһле-бәйте билә кэтди,—

тәмам йитмеш үч кешилә йула керди,—

йаңын кэлә урланлари йалуарыр имди.

958'. Иагңуб әлин ңалдурды, дога ңылды,

урлан-лари җөмләсе: “Амин!”—диде;

догасыни тәууаб мәүля ңабул ңыйлды,—

урланлари җөмлә зари ңылур имди. (Б.)

 

959. Рәзиз Иусеф бари ләшкәр дирелүбән,

атасинә ңаршу чыңыб һәм кэлүбән,

боргу-табел, ңус-нәгарә урылубән —

тази аглар күреклү үнин кешнәр имди.

960. Иагңуб сәүчи, ани күреб, шөкер ңылди,

Иусеф нәби атдан инде, йәйәи улди,

атаси һәм тәүәдэн инеб кэлди,—

ата-угыл күрүшүбән аглар имди.

960'. Әһле бәйте, ңәуме, хәсъми ңәрдәшләри

дүгәл ишә ңадир дурур изем бари,

йэринә кэлде ул душ тәгбири,—

җөмләсе Йусефә хезмәт ңыйлур имди. (Бкн.)

961. Иусеф әйдүр: “Шөкер, мәңһур улды шәйтан,

ңәрдәшләрим[е] дуст ңылды изим сөбхан,

бу күн үзем Мисър эси РӘЗИМ солтан”,—

шөкер ңылыб, шәһрә буйлә керәрләр имди.

961 '. Кэлди анда Иусефен урланлари,

Йагңуб сәүчи сәүеиде, бойурды ани;

Йусеф әйдер: “Угланлар-дур безем бари,—

җөмләси Зөләйхә-дән улмыш имди!” (Б.)

961 2 Бәс, Зөләйхә хезмәтенә хазир кэлди,

йагңуб сәүчи сурубән әхуаль белди,

Йагңуб нәби Зөләйхә-йә ДОРЗ ңылди,—

Зөләйхә йусефә сурар имди: (Б.)

9613. “Дәстүр вирсән, ң[у]наңласам исраили,

сәрайымә үндәсәм ул рэсули?”

йусеф әйдүр: “йа Зөләйхә, бил әхуали:

пәйрәмбәрләр йуксәк сәрайә кермәз имди>. (Б.)

9614. Зеләйхә бер кечек сәрай хазир ңылди,

дүрлү НИРМӘТ арастә хазир ңылди,

Йарңуби үндәде — кэлди, керди:

“Бони буйлә нитә ңыйлдуң?>—дәйур имдн. (Б.)

961!. “Бу эви бәңа лаиң хуш дүзмешнсән,

бәнем күц[е]лүм д и д у к чә әйләмеш-сән,

Кәнрандари безум үв” биңзәтмеш-сән!”—

Зөләйхә әйдүр: “Йусефә сур[а]дим имди”. (Б.)

962. Йарңуби ңәуме берлә үндәдиләр,

Зөләйхә-нең сәрайенә һәм кердиләр,

дөрлү НИРМӘТ, әлуан тәгам һәм кэтүрдиләр,—

Иагңуб ани күреб йаулаң таңлар имди.

963. Иагңуб әйдер: “Йүз иегерми йашем дорыр,

рәля-д-дәуам тагәт ңылмаң эшем дорыр,

пәйвәстә арпа этмәки ашым дорыр,—

пәйгамбәрләр мундаг тәгам йимәз имди!”

 

ФАСЛ: МӘЛИК РӘЙЙАН ЙАГҢУБ РӘ М-Н И

ҮНДӘГӘН БӘЙАН*

963!. Р ә й й а н әйдүр Йусеф үзрә: “Әйа, сиддиң,

Иарңуб нәби-ве китүргел бизә тәхңыйң,

безим һәм рар[и]м күрсүн йүзүн байың,—

ануң берлә һәм кәлачи ңыйлсун имдиэ.

9632. Йусеф әйдүр: “Рәййан бәни агырлади,

зиндандан чыңарди, м[ам]ләкәт внрде;

айа баба, биз ана варалым”,— диде.—

йарңуб әйдүр: “Хәта сүзи дидең имди”.

963 *. “һнч бер миннәт дутмагил ул Р а й й а ндан,

сәни халиң чыңарди ул зиндандан,

ңамуларә ряззәт-рифгәт ул сөбхандан,—

миннәт аңа дутмаңлың кэрәк имди”.

9634. Йусеф сүзин дыңлади, Йарңуб варди,

Рәййан баңды, бер нурани ху [а]җә күрди,

“Рөмрүң нәчә?”—дәйүбән аңа сурды,—

йарңуб әйдүр, “йуз иегерми йашим имди>.

9635. Рарәм-әл-рар әйде: “Артуң!” — диде

(Йагңуб сәүчи сүзинә инанмады),

Йарңуб сәүчи әл ңалдурды, дога ңыйлди,-

ийәки күкси үзә дүшәр имди.

963*. Мәлик Рәййан Иусефә кәнә сурди:

“Нә МӘРНӘДӘН гарәмэ бу иш кэлди?”

Йусеф әйде: “Пәйрәмбәри йалан диде,—

ля-җәрәм мундар рисвай улды имди!”

9637 Андан Рәййан йарңубә чуң йалуарды:

“Бу рарәм рузгярләр[и] тәлим күрди,

йәнә дүнүб сезнең динеңезә керди,—

муңа изгү дура ңыйлрыл”,— дәйүр имди.

Название фасла — по рук. Б., строфы — по Бкн.

 

963е. “Сәнен дәдәң Ибраһим-дур, хаң хәлиле,

атаң Исхак сәүчи-дүр, хаң рәсуле,

йәнә даги сән халиңың Исраиле,—

синең сузүң йалан улмаз имди>.

9639. йагңуб сәүчи ел ңалдурди, дога ңыйлды,

йәнә рарәмиң иңәки сәхих улды.

Рарәм йаңылмыш икәнен бу гәз билди:

“Бән сәни Исхаң сандум”,— дәйүр имди.

96310. Йарңуб сәүчи рарәм гөзрин рәфу ңыйлди,

һәмандәм[дә] Җәбраил хазир кэлди,

ул гарәмнең әҗәлендән хәбәр вирди:

“Рарәм бу күн үлән улур”,— дәйүр имди.

963". Иарңуб әхуаль гарәмә бәйан ңыйлди:

“Әҗәлен ушбу күн улур”,— диди.

Халиң фәрманн берлә рарәм үлди,—

ңамулари бу гибрәтә ңалур имди.

96312. Андан сонра Исраилә хәбәр вирди,

Иагңуб сәүчи Иусеф илә аңа[р] кэлди,

бойурди, улдәм аңа кәфен сарди,—

кәндү әлин ани мәдфүн ңыйлур имди.

 

ФАСЛ: ЙАГҢУБЕҢ МИСЪРДАН ЧЫЦМАҢИ

964. йағкуб сәүчи Мисър эчрә кыРК. иыл дорди,

Җәбраил кэлеб, бер күн аңа хәбәр вирди,

Исраилә хакдин сәлям һәм тикүрди,—

әмер улдыр: “Бу Мисърдан чыңғыл имди!”

965. Иағңуб нәби әхуальдән хәбәр белди,

йусеф сәүчи-ни ук.ы{т]ди, иглям ңылди,

Иусеф нәби ишедүбән мәғбун улди,—

Йағңуб сәүчи видағ кылыб чыңар имди.

966. Бәс, Йағңуб Иусефи үгүтләди:

“Иа Йусеф, үгүтеми дутғыл, диди,

ғакибәт сән Мисърдан чыкғыл, диди,

мөэмин-ләрең җайе Мисър дәгүл имди”.

967. Йағкуб чыклы — Кәнғанә нәңыль кылди,

ғәзиз Иусеф аглайубән кирү дүнди,

вәзир-хаҗиб ңамусинә үгет вирди:

“Йагкуб сәүчи кәумен диреб кэтәр имди!”

968. Атаси йиринә Иагкуб кэлди,

үкүш дәгүл, бер кач күнләр мсҗим улди,

мәлаик-ләр үзрә хал ик әмер кылДи>—

фәрештә-ләр кэлүб бер гүр казар имди.

968'. Иағкуб сәүчи аны күрә әхуаль белди,

урлаялария васийәт үчүк хазир цыйлди,

ңәуемени катинә һәм дәштүрди,—

җәфалыкгә хәлял-лнк деләр имди. (Ссу.)

%9. Йагкуб сәүчи сәлям кылди, хәбәр сурди,

фәрештә-ләр Йағкубә һәм җәуаб.вирди:

“Мәүля-нең бер дустинә әҗәл ирди,—

аның үчү“ гүр казармез”,— дирләр имди

 

970. Фәрештә-ләр гүрне тәмам әйләдиләр,

хәрир-зиба, ғуд-гәнбәр дүшәдиләр,

гүрнең эчин гәҗәб зиба бизәдиләр,—

Йагкуб анда кермәгә деләр имди.

971. Фәрештә-ләр әйдер: “Әгәр керәр ирсәк,

хәкыйкәт бу мәками сәүәр ирсән,

бу рахәтә каушмагә ауар ирсәң,

йа Исраил, бу Іщірбэти эчкел имди!”

972. Йағкуб сәүчи эл сонубән алды ани,

“Бисмиллаһи” дәйүб эчди ул кәдәхни,

шәриф тәндин айырулды ғәзиз җани,—

Кушә бинзәб ужмах таба учар имди.

973. Ул[у]к сагәт фәрештәләр ани йуды,

уҗмахдан бүз китүреб кәфен сарды,

андан соңра һәм кәуменә хәбәр улды,—

әһле бәйте кэлүб зари кылур имди.

974. Уғлан-лари намазинә хазир булди,

фәрештә-ләр дәхи аңа намаз кылди,

ул мәкамдә дүртенчи гүр аның улди —

Хәлил, Сара, Исхак., Йагкуб анда имди.

974'. Бәс, Иагкуб-нед Кәнғандәғи уғланлари

һәм Иусефә илтдиләр ушбу хәбәри,

Йусеф ани ишетүбән к.ылди зари,—

йаулак, кати хәсрәт-лә арлар имди. (КБ.)

974 2-s. См. дополнительные строфы.

 

 

ФАСЛ: ИУСЕФ МИСЪРДАН ЧЬВДУҒЫ

975. Йусефә ул Җәбраил хазир кэлди,

халикдан Йусефә чук. сәлям кылди:

“Хәкыйкәт, алтмыш йыл ғөмрен ңалди —

аңа лаик йарағыңи кылғыл имди.

976. Ушбу Мисър әһлени ңылғыл дәғвәт,

исламә үндәгил сән, кэтсүн бидгәт,

үзен сән пәйгәмбәр-с е н, бел хәкыйкәт,—

көфер әһлен ислама укғыл имди”.

977. Йусеф нәби Мисър әһлен дәғвәт ңылди,

ул кәлачи анларә шиддәт кэлди,

мәлик Рәййан һәм Йусефдән кәйед кылди:

“Безни исламә укыйур!”—дирләр имди.

978. Мәлик Рәййан Йусефи һәм үгүтләди:

“Мисър әһле сәни йаулак. сәүәр, диди,

әмма бунлар һич исламә кэлмәэ, диди,—

бонлари сән үндәмәгил, цуйрыл имди!”

979. Йусеф әйдүр: “Белгел, әйа мәлик Рәййан!

Байык, мәңа әмер кылди цадир дәййан,

бән халик әмрин кылдым сезгә бәййан,—

аның әмрин йүретмәк кэрәк имди.

980. Бәрд-азин бән уйла ңылмайа-бә“,

айрык буйла бу Мисърдә дурмайа-бән,

кяфирләрә һәргиз куншы улмайабән,—

кяфирләрдән айру турман, кэрәк имди”.

 

981. Йусеф нәби мөэмин-ләри җөмлә дирди,

бер хуш йирә Нәһр-ел-Ройун исем вирди,

Мисърдан нәңыль идүб, анда варди,—

бер шәһрестан анда бина кылур имди.

 

982. Ғәзиз Йусеф анда тәлим булди дәүләт,

ул шәһәрдә фәрауан улди нигмәт,

анда һәргиз улмади көфр-ү бидғәт,—

ул шәһәр-нең атин Әмин дирләр имди.

983. Рәййан, ишедүб ул шәһри, гәҗәб-ләди,

аның эчинә кермәгә арзулади:

“Дәстүр вирсәң, бу шәһерә керсәм”,— диди.

Йусеф әйдүр: “Мунда кяфир кермәз имди!”

984. Рәййан, ани ишедүб, мөэмин улди,

вәлякин кадир тәңдир уйлә ңылди,

ул шәһерә кермәдән уң Рәййан үлди,—

бәгзиләр буйлә нәкыль ңылур имди.

985. Бәгези дир: “Р ә й й а н тәлим.гөмер сүрди,

йүз дүндүрди, кяфирлекгә йәнә керди,

ул арада Муса сәүчи аны булди,—

хәкыйкәт, фиргауен аңа дирләр имди”.

986. Бәғзе әйдер: “Аның углы Мөсгәб калДи>

ики йүз йыл Мисърда мәлик улди,

ул таги-нең углы фиргауен ләгин улди,—

М ө с г. ә б углы Вәлид ана дирләр имди”.

 

ФАСЛ: ВӘФАТЕ ЙУСЕФ ҒӘЛӘЙҺИ ӘС-СӘЛЯМ

987. Йусеф ул шәһәр эчрә тәлим дорди,

бер күн аңа халик әҗәл мәғлүм кылди,

Йусеф андан уғлан-ларин үгүтләди:

“Йманыгез[ни] саңлаңыз!”—дәйүр имди.

988. Андин соңра Зөләйхә вәфат улди,

Йусеф аның хәсрәтилә мәгмум улди,

андан соңра айрук йәнә эүләнмәди,—

уғлан-ларин башарубән йөрер имди.

989. Андан соңра һәм Й у с е ф ә кэлди нәүбәт,

әулядендән, ихванендән улди фиркәт,

нәкыль кылди,.халикгә улди васләт,—

әрхәм аңа рәхмәт нисар кылди имди.

990. Әуляд-ихван дирелүб нәүхә кылДи”

тәҗһизен тәмам идүб, намаз кылди,

ул сиддикның табутини хазир кылди,—

бер хуш йирә ани мәдфүн кылур имди.

991. Ул тарафдә фәрауан улди ниғмәт,

адәми-гә, бәһаимгә улди рахәт,

вәлякин Мисър эчрә улди шиддәт,—

хәлаиңлар дарлык эчрә ңалур имди.

992. Мәлик Рәййан Мөсәлимә кеши салди,

Йусеф сәүчи табутени теләтдерди,

ул кәлачи Мөсалимә дишвар кэлди:

“Бән атами вирмәйә-вен!”—дәйүр имди.

992'. Мөсалимә бу хәбәр агыр булди,

ушал сағәт ләшкәрин хазир кылди,

Рәййан берлә урушмарә хәмлә кыйлди,—.

урушмади, буйлә тәдбир кылУР имди. (Д.)

 

993. Андан сонра бу арайә солех дүшди,

әғмам-ихван Мөсәлимә үгүт вирди:

“Мәлик Рәййан атана чук хәйер кылди,—

тукышмағыл, морадынчә улғыл имди!”

994. Йусеф сәүчи табутени Рәййан алди”

Мисърдан йака синә дәфен кылди,

ул тарафдә рахәт-лек бисйар улди,—

бу тарафдә йаулак дарлык улур имди.

995. Мәлик Рәййан Мөсәлимә дөзлек кылди,

чыкарубән су эчендә дәфен кылди,

Мисър эчрә йаулак үкүш нирмәтулди,— (ст/

ики йангә учызлык улур имди.

996. Йусеф нәби су эчендә кыР йыл дорди,

ул вакытдә Кәлим-уллаһ Мисърә кэлди,

. кәрим аллаһ кәлименә әмер кылди:

“Сиддикыми су эчендән чыкар имди!”

997. Муса-кәлим табутны таләб кылди,

белүмәди, бер ғәурәт хазир кэлди,

Йусеф нәби табутыни ул күстәрди,—

ул ғәурәтә Бәллү Мәрҗан дирләр имди.

997'. Ңачан Йусеф табутыни Муса хүрди,

Муса-кәлим сув эчендән һәм чығарди.

халикдән Мусайа дәстүр улди,—

Муса Йусеф табутыни алыб кэлүр имди. (Ссу.)

9972-*. Сы. дополнительные строфы.

998. Андан сонра Кәнғанә алуб кэлди,

атаси-нын мәдфәнени таләб кылди,

анн дәхи ушал йирә дәфен кылди,—

зийарәтә бу күн андә варырлар имди.

999. Әлхәмде лилляһи һәза-ль-китаб фәк.әд тәммәт,

уғаным ғәта кыйлды шөкөр, миннәт,—

аңласаныз, Һәзар дүрлү пәнде хикмәт

бу зәгиф нәзъм эчрә дүзди иМди. (Ссу.)

 

ФАСЛ: ӘЛ-ХӘЙР ВӘ БИЛЛЯҺИ ӘЛ-ҒИЗЗӘТ ВӘ

ӘТ-ТӘҮФИК ТӘМАМ

1000. Йусеф сәүчи кыйссәсен кыйлдук ғәйан,

ғәрәб, гәҗәм деленчә кыйлдук бәйан, '







Дата добавления: 2015-10-12; просмотров: 603. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!




Обзор компонентов Multisim Компоненты – это основа любой схемы, это все элементы, из которых она состоит. Multisim оперирует с двумя категориями...


Композиция из абстрактных геометрических фигур Данная композиция состоит из линий, штриховки, абстрактных геометрических форм...


Важнейшие способы обработки и анализа рядов динамики Не во всех случаях эмпирические данные рядов динамики позволяют определить тенденцию изменения явления во времени...


ТЕОРЕТИЧЕСКАЯ МЕХАНИКА Статика является частью теоретической механики, изучающей условия, при ко­торых тело находится под действием заданной системы сил...

Алгоритм выполнения манипуляции Приемы наружного акушерского исследования. Приемы Леопольда – Левицкого. Цель...

ИГРЫ НА ТАКТИЛЬНОЕ ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ Методические рекомендации по проведению игр на тактильное взаимодействие...

Реформы П.А.Столыпина Сегодня уже никто не сомневается в том, что экономическая политика П...

Типы конфликтных личностей (Дж. Скотт) Дж. Г. Скотт опирается на типологию Р. М. Брансом, но дополняет её. Они убеждены в своей абсолютной правоте и хотят, чтобы...

Гносеологический оптимизм, скептицизм, агностицизм.разновидности агностицизма Позицию Агностицизм защищает и критический реализм. Один из главных представителей этого направления...

Функциональные обязанности медсестры отделения реанимации · Медсестра отделения реанимации обязана осуществлять лечебно-профилактический и гигиенический уход за пациентами...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.008 сек.) русская версия | украинская версия