Студопедия — З курсу “Історія української літератури
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

З курсу “Історія української літератури






(перші десятиріччя ХІХ ст.)”

 

Виберіть із запропонованих одну чи декілька правильних відповідей:

 

1. Провідними ознаками нової української літератури є:

a) світський характер;

b) анонімність;

c) рукописний характер побутування;

d) демократизм змісту і форми;

e) елітарний характер.

 

2. Визначальними літературними напрямами, які функціонували в українській літературі наприкінці ХVІІІ – на початку ХІХ ст., були:

a) просвітницький реалізм;

b) романтизм;

c) класицизм;

d) сентименталізм;

e) реалізм.

 

3. Визначити світоглядні засади українського сентименталізму:

a) ідея самоцінності людської особистості;

b) раціоналізм;

c) кордоцентризм мислення;

d) чуттєвість (сенсуалізм);

e) усвідомлення соціальної природи особистості.

 

4. Назвати перші університети, що з’явилися в Україні у перші десятиріччя ХІХ ст.:

a) Одеський;

b) Київський;

c) Полтавський;

d) Ніжинський;

e) Харківський.

 

5. Які зовнішньолітературні впливи найбільш виразно виявлені в українській літературі початку ХІХ ст.:

a) польський;

b) французький;

c) німецький;

d) словацький;

e) російський?

 

6. Яка історіографічна праця кінця ХVІІІ - початку ХІХ ст. стала першою спробою систематизованого викладу історії України:

a) „Історія Малоросії” М.Маркевича;

b) „Історія Малої Росії” Д.Бантиша-Каменського;

c) „Історія Русів”;

d) „Короткий опис Києва” М.Берлинського;

e) „Літописна оповідь про Малу Росію і її народ і козаків загалом” О.Рігельмана?

 

7. Яку назву мав перший опублікований збірник української усної поезії:

a) „Малороссийские песни” М.Максимовича;

b) „Запорожская старина” І.Срезневського;

c) „Малороссийские и червонорусские народные думы и песни” П.Лукашевича;

d) „Опыт собрания старинных малороссийских песней” М.Цертелєва;

e) „Украинские народные песни” М.Максимовича?

 

8. Постановкою якої вистави розпочинається діяльність українського професійного театру:

a) „Москаль-чарівник” І.Котляревського;

b) „Наталка Полтавка” І.Котляревського;

c) „Шельменко-волостной писарь” Г.Квітки-Основ’яненка;

d) „Сватання на Гончарівці” Г.Квітки-Основ’яненка;

e) „Шельменко-денщик” Г.Квітки-Основ’яненка?

 

9. З яким вищим навчальним закладом пов’язане становлення національної журналістики:

a) Київський університет;

b) Ніжинська гімназія вищих наук князя Безбородька;

c) Харківський університет;

d) Одеський Рішельєвський ліцей;

e) Київська духовна академія?

 

10. Якому літературному напряму були властиві орієнтація на античну літературу, нормативність та раціоналізм:

a) просвітницький реалізм;

b) романтизм;

c) бароко;

d) класицизм;

e) реалізм?

 

11. Якому літературному напрямові відповідає такий естетичний ідеал: „Справедливий суспільний лад із збереженням існуючих класів, суцільна освіченість усіх громадян, гуманні стосунки між ними”:

a) романтизм;

b) просвітницький реалізм;

c) класицизм;

d) сентименталізм;

e) реалізм?

 

12. Представники якого літературного напряму інтенсивно використовували у власній літературній творчості фольклорні сюжети, образи, жанри, художні прийоми, а також виявляли інтерес до фантастики і екзотики:

a) класицизм;

b) сентименталізм;

c) реалізм;

d) романтизм;

e) бароко?

 

13. Як називається вид комічної літературної творчості, свідомо орієнтований на невідповідність між змістом і формою:

a) травестія;

b) комедія;

c) бурлеск;

d) іронія;

e) сатира?

 

14. Основні бурлескні жанри нової української літератури:

a) трагедія;

b) героїко-комічна поема;

c) повість;

d) байка;

e) елегія.

 

15. Якому літературному напряму властиві такі художні риси, як змалювання реального життя, дидактизм, творення „національних типів” та увага до сфери морально-етичних стосунків між людьми:

a) бурлеск;

b) просвітницький реалізм;

c) класицизм;

d) сентименталізм;

e) романтизм?

 

16. Про який з літературних напрямів перших десятиріч ХІХ ст. Д.Чижевський писав: „Художня течія... для кожного зі слов’янських народів мала виняткове значення... Для одних вона ознаменувала „воскресіння з мертвих”, для інших – перворідне, досі їм іще не знане національне усвідомлення, ще для інших – подолання національного безпам’ятства...”:

a) класицизм;

b) просвітницький реалізм;

c) сентименталізм;

d) романтизм;

e) реалізм?

 

17. Хто з українських письменників вперше зробив спробу задекларувати свою літературну творчість як просвітницьку:

a) І.Котляревський;

b) П.Гулак-Артемовський;

c) П.Білецький-Носенко;

d) Г.Квітка-Основ’яненко;

e) Л.Боровиковський?

 

18. Представники якого літературного напряму вперше відкинули класицистичний поділ жанрів на високі і низькі, визнавши всі жанри рівноправними:

a) просвітницький реалізм;

b) реалізм;

c) бурлеск;

d) романтизм;

e) сентименталізм?

 

19. Які риси відрізняють український сентименталізм від західноєвропейського:

a) переважає селянська тематика;

b) представлені великі жанрові форми (сентиментальний роман);

c) використання народної мови, зокрема пестливо-зменшувальних форм слів, емоційно забарвленої лексики;

d) близькість до фольклору;

e) відсутні великі жанрові форми (сентиментальний роман)?

 

20. Про кого з українських письменників ХІХ ст. І.Франко писав: “Його писання – синтез усього того духовного стану, тих течій, що були в Лівобережній Україні при кінці ХVІІІ віку”:

a) Г.Квітка-Основ’яненко;

b) І.Котляревський;

c) П.Білецький-Носенко;

d) П.Гулак-Артемовський;

e) І.Срезневський?

 

21. Про який твір української літератури початку ХІХ ст. С.Єфремов писав: „Ота книжечка завершила собою попередню еволюцію національного життя на Україні і стала вихідним пунктом для дальшої... З неї в українському письменстві починається... потужний дух свідомого демократизму й людяності, боротьби за право людини й нації...”:

a) „Маруся” Г.Квітки-Основ’яненка;

b) „Наталка Полтавка” І.Котляревського;

c) „Пан та Собака” П.Гулака-Артемовського;

d) „Енеїда” І.Котляревського;

e) „Конотопська відьма” Г.Квітки-Основ’яненка?

 

22. Які літературні поетичні жанри починають розроблятися в українській літературі перших десятиріч ХІХ ст.:

a) балада;

b) акровірш;

c) медитація;

d) панегірик;

e) романс?

 

23. У якому навчальному закладі отримали освіту М.Гоголь, Є.Гребінка, Н.Кукольник, О.Афанасьєв-Чужбинський:

a) Харківський університет;

b) Ніжинська гімназія вищих наук князя Безбородька;

c) Київський університет;

d) Одеський Рішельєвський ліцей;

e) Київська духовна академія?

 

24. Видавцем якого із зазначених альманахів був М.Максимович:

a) „Сніп”;

b) „Ластівка”;

c) „Киевлянин”;

d) „Русалка Дністровая”;

e) „Утренняя звезда”?

 

25. Які із названих журналів видавалися у Харкові в перші десятиріччя ХІХ ст.:

a) „Маяк”;

b) „Украинский вестник”;

c) „Телескоп”;

d) „Украинский журнал”;

e) „Отечественные записки”?

26. Хто із російських письменників, опрацювавши факти української історії, став автором поем „Войнаровский” і „Наливайко”:

a) О.Пушкін;

b) М.Ломоносов;

c) К.Рилєєв;

d) І.Крилов;

e) Н.Кукольник.

 

27. У якому навчальному закладі навчався І.Котляревський:

a) Київський університет святого Володимира;

b) Харківський університет;

c) Полтавська духовна семінарія;

d) Київська духовна академія;

e) Ніжинська гімназія вищих наук князя Безбородька?

28. Який твір української літератури першої половини ХІХ ст. М.Яценко назвав явищем, що постало „на рубежі літературних епох”:

a) „Маруся” Г.Квітки-Основ’яненка;

b) „Пан та Собака” П.Гулака-Артемовського;

c) „Наталка Полтавка” І.Котляревського;

d) „Твардовський” П.Гулака-Артемовського;

e) „Енеїда” І.Котляревського?

 

29. Поема “Енеїда” І.Котляревського – це визначне явище доби:

a) романтизму;

b) просвітницького реалізму;

c) сентименталізму;

d) класицизму;

e) бароко.

 

30. Автором “Енеїди” – першотвору, який переробив І.Котляревський, був:

a) Гомер;

b) Катулл;

c) Вергілій;

d) А.Блюмауер;

e) П.Скаррон.

 

31. Жанр пародії зародився у світовій літературі з появою:

a) “Енеїди” І.Котляревського;

b) “Батрахоміомахії” Пігрета;

c) “Перелицьованого Вергілія” П.Скаррона;

d) “Дон Кіхота” М.Сервантеса;

e) “Горпиниди, або Вхопленої Прозерпіни” П.Білецького-Носенка.

 

32. Повне видання “Енеїди” І.Котляревського було здійснене у Харкові в:

a) 1798 р.;

b) 1808 р.;

c) 1842 р.;

d) 1809 р.;

e) 1812 р.

 

33. Хто з українських літературознавців вважав, що „сміх – головний герой поеми” „Енеїда” І.Котляревського:

a) П.Хропко;

b) І.Франко;

c) С.Єфремов;

d) Д.Чижевський;

e) М.Зеров.

 

34. Який твір давньої літератури використаний І.Котляревським у „Енеїді” при творенні картин пекла:

a) „Слово про Закон і Благодать” Іларіона;

b) „Ходіння Богородиці по муках”;

c) „Ходіння Даниїла, Руської землі ігумена...”;

d) „Слово про збурення пекла”;

e) „Шестоднев”?

 

35. Який персонаж поеми І.Котляревського „Енеїда” зображений у еволюції:

a) Турн;

b) Латин;

c) Еней;

d) Анхіз;

e) Зевес?

 

36. Який стилістичний прийом І.Котляревський часто використовує у поемі „Енеїда”, зокрема у такому уривкові: „Поганий, мерзький, скверний, бридкий, нікчемний, ланець, кателик!”:

a) паралелізм;

b) антитеза;

c) ампліфікація;

d) апострофа;

e) апосіопеза?

 

37. Кого з українських історичних діячів згадує І.Котляревський у поемі „Енеїда”:

a) Сагайдачний;

b) Кармелюк;

c) Хмельницький;

d) Гонта;

e) Дорошенко?

 

38. Хто супроводжує Енея (“Енеїда” І.Котляревського) пеклом:

a) Дідона;

b) Юнона;

c) Харон;

d) Сивілла;

e) покійний батько Енея Анхіз?

 

39. Назвати ім’я богині Олімпу – матері Енея („Енеїда” І.Котляревського):

a) Юнона;

b) Венера;

c) Дідона;

d) Геба;

e) Егіна.

 

40. Про героїв якого твору О.Білецький писав: “Цей людський світ – апофеоз тілесності, надзвичайної витривалості, здоров’я, що вихлюпується через край, повнокров’я. Це пройдисвіти, розбишаки, волоцюги – і в той же час лицарі, герої, титани...”:

a) “Гайдамаки” Т.Шевченка;

b) “Енеїда” І.Котляревського;

c) “Чорна рада” П.Куліша;

d) “Чайковский” Є.Гребінки;

e) “Конотопська відьма” Г.Квітки-Основ’яненка?

 

41. Хто з відомих літературних героїв волею автора був наділений відповідальністю за близьких йому людей: “один за всіх не спав, він думав, мислив, умудрявся (бо сам за всіх і одвічав)”:

a) Олексій Попович-Чайковський (“Чайковский” Є.Гребінки);

b) Богдан Хмельницький („Богдан” Є.Гребінки);

c) Сава Чалий („Сава Чалий” М.Костомарова);

d) Еней (“Енеїда” І.Котляревського);

e) Евріал (“Енеїда” І.Котляревського)?

 

42. Яким віршовим розміром написана поема І.Котляревського “Енеїда”:

a) 4-стоповий амфібрахій;

b) 4-стоповий хорей;

c) 5-стоповий ямб;

d) 4-стоповий анапест;

e) 4-стоповий ямб?

 

43. Визначити версифікаційні особливості поеми І.Котляревського “Енеїда”:

a) гекзаметр;

b) 4-стоповий ямб;

c) неточна рима;

d) онєгінська строфа;

e) децима.

 

44. Яку із форм типізації застосовує І.Котляревський при творенні образів богів у поемі “Енеїда”:

a) соціально-побутову;

b) сатиричну;

c) побутову;

d) соціально-психологічну;

e) психологічну?

 

45. Яку роль в “Енеїді” І.Котляревського виконують етнографічні описи:

a) засіб змалювання певних сторін народного життя;

b) засіб індивідуалізації персонажів;

c) засіб психологічної характеристики;

d) засіб пародіювання;

e) засіб творення комічного?

 

46. Які риси поеми „Енеїда” І.Котляревського мають романтичний характер:

a) „макаронічний стиль”;

b) поєднання високого і низького;

c) ідея відродження сили нації;

d) зображення рис національно-героїчного характеру народу;

e) зображення життя різних прошарків населення?

 

47. За жанром „Енеїда” І.Котляревського – це:

a) поема-епопея;

b) бурлескно-травестійна епічна поема;

c) ліро-епічна поема;

d) драматична поема;

e) бурлескно-травестійна ліро-епічна поема.

 

48. Хто з українських дослідників літератури вперше вжив термін „котляревщина”:

a) С.Єфремов;

b) П.Куліш;

c) М.Зеров;

d) І.Франко;

e) Д.Чижевський?

 

49. Хто з українських композиторів є автором музики до опери „Енеїда”:

a) М.Леонтович;

b) Б.Лятошинський;

c) К.Стеценко;

d) М.Лисенко;

e) С.Гулак-Артемовський?

 

50. Поезія І.Котляревського „Ода Сафо” є..

a) оригінальною поезією;

b) травестією;

c) переспівом одного з віршів давньогрецької поетки Сапфо;

d) стилізацією;

e) перекладом одного з віршів давньогрецької поетки Сапфо?

 

51. Драматичний твір на побутову чи етнографічно-побутову тему з демократичними типажами та любовним сюжетом, у якому чергуються драматичні та комедійні сцени з вокальними номерами - це:

a) водевіль;

b) трагедія;

c) комічна опера;

d) інтермедія;

e) опера.

 

52. Визначити характер конфлікту у п’єсі І.Котляревського “Наталка Полтавка”:

a) соціальний;

b) психологічний;

c) соціально-психологічний;

d) соціально-побутовий;

e) пригодницький.

 

53. Назвати рік першої постановки на сцені п’єси І.Котляревського „Наталка Полтавка”:

a) 1798;

b) 1800;

c) 1819;

d) 1812;

e) 1848.

 

54. Про який драматичний твір згадують Возний Тетерваковський, виборний Макогоненко та Петро у п’єсі І.Котляревського „Наталка Полтавка”:

a) „Сватання на Гончарівці” Г.Квітки-Основ’яненка;

b) „Нещастя від карети” Я.Княжніна;

c) „Мірошник-чаклун, дурисвіт і сват” О.Аблесімова;

d) „Козак-віршувальник” О.Шаховського;

e) “Муж старий, жінка молода” С.Петрушевича?

 

55. Яка пісня у „Наталці Полтавці” І.Котляревського використовується як елемент сюжетотворення:

a) „Віють вітри, віють буйні...”;

b) „Ой під вишнею...”;

c) „У сусіда хата біла”;

d) „Чи я ж тобі, дочко...”;

e) „Ой мати, мати”?

 

56. У творенні образу Петра (“Наталка Полтавка” І.Котляревського) використано традиції:

a) бароко;

b) ренесансу;

c) класицизму;

d) реалізму;

e) сентименталізму.

 

57. За жанровими ознаками п’єса І.Котляревського “Наталка Полтавка” є:

a) комічною оперою;

b) ліричною драмою;

c) комедією;

d) водевілем;

e) драмою-мораліте.

 

58. Назвати стильові домінанти п”єси І.Котляревського “Наталка Полтавка”:

a) сентименталізм;

b) реалізм;

c) преромантизм;

d) класицизм;

e) бароко.

 

59. Героїня якого твору характеризується такими словами: “Золото, не дівка, красива, розумна, моторна, до всякого діла дотепна...”:

a) Маруся (однойменна повість Г.Квітки-Основ’яненка);

b) Олена (однойменна новела М.Шашкевича);

c) Наталка (“Наталка Полтавка” І.Котляревського);

d) Марина (“Чайковский” Є.Гребінки);

e) Ганна (“Черниговка” М.Костомарова)?

 

60. У якому драматичному творі герой виконує пісні “Гомін, гомін по діброві” та “Ворскло річка невеличка”:

a) “Москаль-чарівник” І.Котляревського;

b) “Наталка Полтавка” І.Котляревського;

c) “Сава Чалий” М.Костомарова;

d) “Сватання на Гончарівці” Г.Квітки-Основ’яненка;

e) “Шельменко-денщик” Г.Квітки-Основ’яненка?

 

61. Назвати особливості композиції п’єси І.Котляревського “Наталка Полтавка”:

a) включення пісенних номерів;

b) заплутана інтрига;

c) напружений сюжет;

d) введення відгуку на драматичний твір;

e) авторські відступи.

 

62. Визначити жанр твору І.Котляревського “Пісня на новий 1805 год пану нашому і батьку князю Олексію Борисовичу Куракіну”:

a) пісня;

b) послання;

c) ода;

d) гімн;

e) дифірамб.

 

63. Для водевіля як жанру властиві такі ознаки:

a) великий обсяг;

b) введення у дію пісенних і танцювальних номерів;

c) несподівана розв’язка;

d) ускладненй сюжет;

e) спрощеність у демонстрації людських почуттів.

 

64. Назвати автора українського переспіву давньогрецької пародійної поеми “Батрахоміомахія” – “Жабомишодраківки”:

a) К.Думитрашко;

b) І.Котляревський;

c) П.Білецький-Носенко;

d) С.Александров;

e) Я.Кухаренко?

 

65. У якому літературному творі вперше в українській версифікаційній практиці було використано гекзаметр:

a) „Енеїда” І.Котляревського;

b) „Богдан” Є.Гребінки;

c) „Вечорниці” П.Кореницького;

d) „Жабомишодраківка” К.Думитрашка;

e) „О Наливайку” М.Шашкевича?

 

66. Який твір української літератури перших десятиріч ХІХ ст. П.Хропко називає „незвичайним фейєрверком сміху”:

a) „Енеїда” І.Котляревського;

b) „Москаль-чарівник” І.Котляревського;

c) „Конотопська відьма” Г.Квітки-Основ’яненка;

d) „Салдацький патрет” Г.Квітки-Основ’яненка;

e) „Горпинида, або Вхопленая Прозерпіна” П.Білецького-Носенка?

 

67. Назвати твір, що за жанровими ознаками є водевілем:

a) “Москаль-чарівник” І.Котляревського;

b) “Бой-жінка” Г.Квітки-Основ’яненка;

c) “Сватання на Гончарівці” Г.Квітки-Основ’яненка;

d) “Муж старий, жінка молода” С.Петрушевича;

e) “Наталка Полтавка” І.Котляревського.

 

68. Хто з українських письменників першої половини ХІХ ст. під іменем Фалалея Повинухіна публікував у харківському журналі „Украинский вестник” „Письма к издателю”:

a) І.Котляревський;

b) П.Гулак-Артемовський;

c) Є.Гребінка;

d) Л.Боровиковський;

e) Г.Квітка-Основ’яненко?

69. Хто з українських письменників першої половини ХІХ ст. запроваджує у літературну практику принцип „списування з натури”:

a) І.Котляревський;

b) П.Гулак-Артемовський;

c) Г.Квітка-Основ’яненко;

d) Є.Гребінка;

e) М.Костомаров.

70. Про кого з українських письменників перших десятиріч ХІХ ст. П.Куліш писав, що той “увів нас у мужицьку хату”:

a) Є.Гребінка;

b) Г.Квітка-Основ’яненко;

c) М.Костомаров;

d) І.Котляревський;

e) Л.Боровиковський?

 

71. Умовний образ людини, від імені якої ведеться оповідь у літературному творі:

a) автор;

b) оповідач;

c) протагоніст;

d) прототип;

e) антагоніст.

 

72. Назвати ім’я героїні повісті Г.Квітки-Основ’яненка, доля якої була подібна до долі Катерини з однойменної поеми Т.Шевченка:

a) Галочка („Щира любов”);

b) Ївга („Козир-дівка”);

c) Маруся („Маруся”);

d) Оксана („Сердешна Оксана”);

e) Мелася („Божі діти”).

 

73. Яку назву мало перше видання україномовних творів Г.Квітки-Основ’яненка:

a) „Малороссийские повести”;

b) „Малороссийские рассказы”;

c) „Малороссийские повести, рассказываемые Грыцьком Основьяненком”;

d) „Малороссийские рассказы, рассказываемые Грицьком Основьяненком”;

e) „Малороссийские повести, рассказываемые Григорием Основьяненком”?

 

74. Якому творові Г.Квітка-Основ’яненко дає таке жанрове визначення: „латинська побрехенька, по-нашому розказана”:

a) „Купований розум”;

b) „Салдацький патрет”;

c) „Пархімове снідання”;

d) „Підбрехач”;

e) „Мертвецький великдень”?

75. У якому зі своїх творів Г.Квітка-Основ’яненко писав, що письменник має зображати “і звичайне, і ніжненьке, і розумне, і полєзне”:

a) “Маруся”;

b) “Салдацький патрет”;

c) “Супліка до пана іздателя”;

d) “Сватання на Гончарівці”;

e) “Конотопська відьма”?

 

76. Який характер портретування персонажів використано у творах Г.Квітки-Основ’яненка:

a) художньо-етнографічний;

b) соціально-побутовий;

c) соціально-психологічний;

d) етнографічно-психологічний;

e) психологічний?

 

77. У якому творі Г.Квітки-Основ’яненка відчутний вплив агіографічної літератури:

a) “Божі діти”;

b) “Сердешна Оксана”;

c) “Перекотиполе”;

d) “Маруся”;

e) “Козир-дівка”?

 

78. Який із творів Г.Квітки-Основ’яненка має романтичний характер:

a) „Маруся”;

b) „Перекотиполе”;

c) „Божі діти”;

d) „Щира любов”;

e) „Пан Халявский”?

 

79. Хто з персонажів п’єси Г.Квітки-Основ’яненка “Сватання на Гончарівці” виявляє особливу кмітливість і допомагає одружитись закоханій парі:

a) Шельменко;

b) Макогоненко;

c) Пістряк;

d) Стецько;

e) Скорик.

 

80. У яких творах Г.Квітки-Основ’яненка наявний фольклорно-міфологічний елемент:

a) „Маруся”;

b) „Салдацький патрет”;

c) „Конотопська відьма”;

d) „От тобі й скарб”;

e) „Мертвецький великдень”?

 

81. Назвати жанрові ознаки драми Г.Квітки-Основ’яненка “Шельменко-денщик”:

a) комедія інтриги;

b) комедія звичаїв;

c) комедія характерів;

d) комедія ситуацій;

e) соціальна комедія.

 

82. Назвати твори Г.Квітки-Основ’яненка, які за стильовою манерою належать до бурлескно-реалістичних:

a) “Салдацький патрет”;

b) “Маруся”;

c) “Мертвецький великдень”;

d) “Щира любов”;

e) “Пархімове снідання”.

 

83. Який твір Г.Квітки-Основ’яненка вперше опублікований під псевдонімом Грицько Основ’яненко:

a) „Маруся”;

b) „Супліка до пана іздателя”;

c) „Сватання на Гончарівці”;

d) „Салдацький патрет”;

e) „Пан Халявский”?

 

84. Який твір Г.Квітки-Основ’яненка досліджує “фізіологію” поміщицького побуту і розвінчує панування культу їжі: “...Одна забота, одно попеченье, одна мысль, одни рассказы и суждения были все о еде: когда есть, что есть, как есть, сколько есть...”:

a) “Жизнь и похождения Столбикова”;

b) “Пан Халявский”;

c) “Дворянские выборы”;

d) “Приезжий из столицы, или Суматоха в уездном городе”;

e) “Мемуары Евстратия Мякушкина”?

 

85. Бурлескно-реалістичним творам Г.Квітки-Основ’яненка властиві:

a) подієвість;

b) фантастика;

c) психологізм;

d) етнографізм;

e) ускладненість сюжету.

 

86. У якому з названих творів Г.Квітка-Основ’яненко використав засіб сюжетно-розгорнутих трансформацій:

a) “Маруся”;

b) “Щира любов”;

c) “Конотопська відьма”;

d) “Божі діти”;

e) “Салдацький патрет”?

 

87. Назвати прізвище європейського письменника, роман якого “Сентиментальна подорож до Франції та Італії” дав назву літературному напряму:

a) Ф.Шіллер;

b) Д.Дідро;

c) М.Карамзін;

d) Л.Стерн;

e) Ж.-Ж.Руссо.

 

88. Який драматичний твір став першим у кар’єрі Г.Квітки-Основ’яненка-драматурга:

a) „Турецкая шаль”;

b) „Шельменко-волостной писарь”;

c) „Приезжий из столицы, или Суматоха в уездном городе”;

d) „Дворянские выборы, часть вторая, или Выборы исправника”;

e) „Мертвец-шалун”?

 

89. Яка п’єса Г.Квітки-Основ’яненка, на думку І.Франка, стала „основою драматичного архітвору Гоголя” – комедії „Ревізор”:

a) „Дворянские выборы, часть вторая, или Выборы исправника”;

b) „Приезжий из столицы, или Суматоха в уездном городе”;

c) „Дворянские выборы”;

d) „Шельменко-денщик”;

e) „Турецкая шаль”?

 

90. Які художні ознаки є спільними для п’єси І.Котляревського „Наталка Полтавка” та п’єси Г.Квітки-Основ’яненка „Сватання на Гончарівці”:

a) соціально-побутовий конфлікт;

b) групування персонажів;

c) дидактизм;

d) розробка фольклорних мотивів;

e) використання прізвищ-характеристик.

 

91. Про який твір української літератури першої половини ХІХ ст. І.Франко писав: це - „незрівнянний майстерно малюнок козацьких порядків може з половини ХVІІІ віку у новочаснім сатиричнім освітленні”:

a) „Черниговка” М.Костомарова;

b) „Конотопська відьма” Г.Квітки-Основ’яненка;

c) „Чайковский” Є.Гребінки;

d) „Нежинский полковник Иван Золотаренко” Є.Гребінки;

e) „Предание о Гаркуше” Г.Квітки-Основ’яненка?

 

92. Як називається властивий байці вислів з переносним значенням, у якому абстрактне поняття передається через конкретний художній образ:

a) персоніфікація;

b) метафора;

c) алегорія;

d) бурлеск;

e) гіпербола?

 

93. Хто з українських байкарів І половини ХІХ ст. започаткував новий за змістом тип байки – позитивну байку:

a) П.Гулак-Артемовський;

b) П.Білецький-Носенко;

c) Є.Гребінка;

d) Л.Боровиковський;

e) П.Кореницький.

 

94. Про кого з українських байкарів І половини ХІХ ст. І.Франко писав, що той „як байкопис, займає перше місце в нашім письменстві”:

a) П.Гулак-Артемовський;

b) Є.Гребінка;

c) Л.Боровиковський;

d) П.Білецький-Носенко;

e) М.Шашкевич?

 

95. Хто з українських письменників початку ХІХ ст., на думку Б.Деркача, „хронологічно першим в новому українському письменстві звернувся до літературної байки”:

a) Є.Гребінка;

b) П.Білецький-Носенко;

c) П.Гулак-Артемовський;

d) М.Шашкевич;

e) Л.Боровиковський?

96. Кому з діячів українського культурного руху першої половини ХІХ ст. присвячено поезію П.Гулака-Артемовського „Справжня Добрість”:

a) Л.Боровиковському;

b) П.Білецькому-Носенку;

c) М.Костомарову;

d) І.Срезневському;

e) Г.Квітці-Основ’яненку?

 

97. Хто був літературним попередником українських байкарів ХІХ ст.:

a) Іоаникій Галятовський;

b) Лазар Баранович;

c) Феофан Прокопович;

d) Григорій Сковорода;

e) Самійло Величко?

 

98. Публікація якої з байок П.Гулака-Артемовського супроводжувалася „Суплікою до Грицька Квітки”:

a) „Солопій та Хівря, або Горох при дорозі”;

b) „Пан та Собака”;

c) „Тюхтій та Чванько”;

d) „Дурень і Розумний”;

e) „Лікар і Здоров’я”?

 

99. Яке авторське жанрове визначення має байка П.Гулака-Артемовського “Пан та Собака”:

a) байка;

b) казка;

c) оповідання;

d) діалог;

e) новела?

 

100. Назвати байку П.Гулака-Артемовського, у якій розвінчується графоманство:

a) “Пан та Собака”;

b) “Солопій та Хівря, або Горох при дорозі”;

c) “Дурень і Розумний”;

d) “Дві пташки в клітці”;

e) “Тюхтій та Чванько”.

 

101. У кого з відомих байкарів-попередників П.Гулак-Артемовський запозичив фабульну канву байок “Пан та Собака” і „Солопій та Хівря, або Горох при дорозі”:

a) І.Красіцький;

b) І.Крилов;

c) Г.Сковорода;

d) Езоп;

e) Лафонтен?

 

102. Яка з байок П.Гулака-Артемовського, на думку М.Костомарова, „виявляє болісне, але стримане почуття народу, який безвихідно терпів свавілля кріпосників”:

a) „Дурень і Розумний”;

b) „Тюхтій та Чванько”;

c) „Солопій та Хівря, або Горох при дорозі”;

d) „Пан та Собака”;

e) „Рибка”?

 

103. Твори яких європейських поетів-романтиків переспівує у своїх баладах П.Гулак-Артемовський:

a) Ф.Шіллер;

b) Й.-В.Гете;

c) Ю.Словацький;

d) Новаліс;

e) А.Міцкевич?

 

104. Хто з українських письменників першої половини ХІХ ст. є автором „Рассказов пирятинца”:

a) Г.Квітка-Основ’яненко;

b) П.Білецький-Носенко;

c) П.Гулак-Артемовський;

d) Є.Гребінка;

e) М.Костомаров?

 

105. Народні перекази якого змісту покладені в основу балади П.Гулака-Артемовського „Твардовський”:

a) про запродання душі чортові;

b) про відьом;

c) про чарування;

d) про підземну церкву;

e) про русалок?

 

106. Назвати українського письменника-байкаря, який у кінці 50-х рр. ХІХ ст. здійснив переспіви окремих біблійних псалмів (125-го, 132-го, 138-го та 139-го):

a) П.Білецький-Носенко;

b) Є.Гребінка;

c) П.Гулак-Артемовський;

d) Л.Боровиковський;

e) М.Шашкевич.

 

107. Хто з українських письменників брав участь у викупі Т.Шевченка з кріпацтва, допомагав поету матеріально, подорожував з ним Україною у 1843 році:

a) Г.Квітка-Основ’яненко;

b) Є.Гребінка;

c) В.Забіла;

d) Л.Боровиковський;

e) П.Куліш?

 

108. Які з названих пісень належать перу Є.Гребінки:

a) “Українська мелодія” (“Ні, мамо, не можна нелюба любить”);

b) “Дивлюсь я на небо”;

c) “Черные очи”;

d) “Журба” (“Стоїть гора високая”);

e) “Повій, вітре, на Вкраїну”?

 

109. Ознаки якого жанру властиві творові Є.Гребінки „Богдан”:

a) ліро-епічна поема;

b) епічна поема;

c) драматична поема;

d) філософська поема;

e) поема-епопея?

 

110. Який із творів Є.Гребінки написаний у формі щоденника:

a) “Кулик”;

b) “Приключения синей ассигнации”;

c) “Записки студента”;

d) “Лука Прохорович”;

e) “Верное лекарство”?

 

111. У якому із зазначених творів Є.Гребінка зображує життя “маленької людини”, яка розчаровується і, не маючи здатності адаптуватися в суспільстві, гине:

a) “Записки студента”;

b) “Доктор”;

c) “Чайковский”;

d) “Нежинский полковник Иван Золотаренко”;

e) “Мачеха и панночка”?

 

112. Назвати художні прийоми, використані Є.Гребінкою у повісті „Нежинский полковник Иван Золотаренко”:

a) штучна інтрига;

b) гіперболізація;

c) фаталізм;

d) метафоризація мови;

e) мелодраматизм.

 

113. Як називається російськомовний твір українського письменника, уривок з якого наведено нижче: “Казалось, лодки пошли на веслах еще быстрее; они будто понимали песню, неслись, как птицы, смело прядали по волнам. А ветер все крепчал; сильнее и сильнее колыхались волны, крупнее и крупнее накатывались валы, сшибались, разбивались друг о друга, обдавая мореходцев брызгами и пеною. Черное море, всегда готовое пошуметь, разыгралось не на шутку”:

a) “Чайковский” Є.Гребінки;

b) “Нежинский полковник Иван Золотаренко” Є.Гребінки;

c) “Кулик” Є.Гребінки;

d) “Черниговка” М.Костомарова;

e) “Зиновий Богдан Хмельницкий” П.Білецького-Носенка?

 

114. Назвати українського письменника, близького у своїй прозі до естетики натуральної школи М.Гоголя:

a) А.Метлинський;

b) Л.Боровиковський;

c) Г.Квітка-Основ’яненко;

d) В.Забіла;

e) Є.Гребінка.

 

115. Твори якого жанру увійшли до збірки Є.Гребінки “Малороссийские приказки”:

a) приказки;

b) анекдоти;

c) гуморески;

d) байки;

e) співомовки?

 

116. Які джерела використав Є.Гребінка, працюючи над романом „Чайковский”:

a) „Історія Русів”;

b) родинні перекази;

c) народна дума про Олексія Поповича;

d) „Історія Малоросії” М.Маркевича;

e) „Історія Малої Росії” Д.Бантиша-Каменського?

117. Як Є.Гребінка визначає жанрову природу „Нежинского полковника Ивана Золотаренка”:

a) „историческая быль”;

b) „исторический рассказ”;

c) „предание из народных уст”;

d) „малороссийская легенда”;

e) „народный рассказ”?

118. Про який твір Є.Гребінки „Отечественные записки” писали, що ця повість „була однією з кращих повістей...”:

a) „Приключения синей ассигнации”;

b) „Записки студента”;

c) „Чайковский”;

d) „Верное лекарство”;

e) „Лука Прохорович”?

119. У якому творі Є.Гребінка використовує як епіграфи до розділів рядки поезій Т.Шевченка:

a) „Приключения синей ассигнации”;

b) „Чайковский”;

c) „Нежинский полковник Іван Золотаренко”;

d) „Мачеха и панночка”;

e) „Доктор”?

120. Ким виявилася незнайомка, появу якої “літературний приятель” Є.Гребінки описав так: “Вдруг входит ко мне дама в синем салопе, в синей шляпке; лицо этой дамы было, с позволения сказать, немного изношено, плащ и шляпа немного испятнаны, но по всей фигуре было что-то неизъяснимо привлекательное...”:

a) примара;

b) далека родичка;

c) переодягнена злодійка;

d) асигнація;

e) “синя панчоха”?

 

121. Назвати автора повісті, головним персонажем якої є річ:

a) Г.Квітка-Основ’яненко;

b) М.Костомаров;

c) Є.Гребінка;

d) П.Гулак-Артемовський;

e) Л.Боровиковський.

 

122. Назвати популярний у романтичній поезії жанр, у якому поєдналися епічні, ліричні та драматичні елементи:

a) романс;

b) медитація;

c) елегія;

d) балада;

e) притча.

 

123. Поява яких літературних творів, на думку П.Волинського, стала першим виявом українського романтизму:

a) П.Гулак-Артемовський „Твардовський”;

b) Л.Боровиковський „Маруся”;

c) П.Гулак-Артемовський „Рибалка”;

d) М.Костомаров „Ластівка”;

e) А.Метлинський „Смерть бандуриста”?

 

124. Який з літературних напрямів початку ХІХ ст. в українській літературі став найтривалішим і естетично найповнішим явищем:

a) класицизм;

b) сентименталізм;

c) просвітницький реалізм;

d) романтизм;

e) реалізм?

 

125. Хто з поетів першої половини ХІХ ст., за визначенням С.Єфремова, був справжнім батьком українського романтизму:

a) Є.Гребінка;

b) П.Гулак-Артемовський;

c) А.Метлинський;

d) В.Забіла;

e) Л.Боровиковський?

 

126. У якій із зазначених балад Л.Боровиковського використано фольклорний мотив отруєння сестрою брата:

a) “Маруся”;

b) “Молодиця”;

c) “Вивідка”;

d) “Чарівниця”;

e) “Ледащо”?

 

127. Яку поетичну форму має твір А.Метлинського „Бандура”:

a) октави;

b) рондель;

c) сонет;

d) тріолет;

e) терцини?

 

128. Який з літературних напрямів перших десятиріч ХІХ ст. витворив культ поета-пророка:

a) реалізм;

b) просвітницький реалізм;

c) бароко;

d) романтизм;

e) класицизм?

 

129. Хто з українських поетів-романтиків першої половини ХІХ ст. звертається до розробки інонаціональних сюжетів:

a) Л.Боровиковський;

b) А.Метлинський;

c) Є.Гребінка;

d) М.Петренко;

e) М.Костомаров?

 

130. Назвати справжнє прізвище письменника, який виступив у літературі під псевдонімом Ієремія Галка:

a) М.Костомаров;

b) А.Метлинський;

c) П.Куліш;

d) Л.Боровиковський;

e) В.Забіла.

 

131. У якому з драматичних творів М.Костомарова дія розгортається у ніч на Великдень:

a) “Сава Чалий”;

b) “Переяславська ніч”;

c) “Кремуций Корд”;

d) “Эллинны Тавриды”;

e) “Загадка”?

 

132. Яка з драм М.Костомарова заснована на стилістичному прийомі алюзії і має автобіографічну основу:

a) „Сава Чалий”;

b) „Переяславська ніч”;

c) „Кремуций Корд”;

d) „Украинские сцены из 1649 года”;

e) „Загадка”?

 

133. Хто з персонажів драматичних творів М.Костомарова переконаний, що „На свете нет силы, способной поколебать честного человека”:

a) Сава Чалий („Сава Чалий”);

b) Кремуцій Корд („Кремуций Корд”);

c) Тиберій („Кремуций Корд”);

d) Лисенко („Переяславська ніч”);

e) Анастасій („Переяславська ніч”)?

 

134. Яка балада М.Костомарова присвячена темі боротьби київських князів з половцями:

a) “Співець Митуса”;

b) “Ластівка”;

c) “Щира правда”;

d) “Пан Шульпіка”;

e) “Явір, тополя й береза”?

 

135. Джерелами сюжетів прозових творів М.Костомарова були:

a) архівні судові справи;

b) народні легенди;

c) козацькі літописи;

d) літературні твори попередників;

e) розповіді очевидців.

 

136. Які із зазначених поетичних збірок належать М.Костомарову:

a) „Українськії балади”;

b) „Думки і пісні та ще дещо”;

c) „Вітка”;

d) „Украинские мелодии”;

e) „Досвітки”?

 

137. У якій із названих нижче поезій М.Костомарова відчутний вплив слов’янофільських ідей Кирило-Мефодіївського братства:

a) „Пісня моя”;

b) „Діти слави, діти слави...”;

c) „На добраніч”;

d) „Спить Вкраїна та руїни...”;

e) „Полтавська могила”?

 

138. Хто з українських поетів-романтиків, ще до появи поеми Т.Шевченка „Кавказ”, розробляє у своїй поезії мотив прометеїзму:

a) А.Метлинський;

b) О.Бодянський;

c) О.Шпигоцький;

d) М.Костомаров;

e) М.Шашкевич?

 

139. Історіографічна проза М.Костомарова відзначається:

a) вірогідністю;

b) відсутністю докладних описів;

c) документальністю;

d) пригодництвом;

e) зображенням масових сцен.

 

140. Події у драмі М.Костомарова “Переяславська ніч” відбуваються у часи:

a) повстання Павлюка;

b) Руїни;

c) війни 1648-1654 рр.;

d) Гайдамаччини;

e) російсько-турецької війни.

 

141. Як автор визначає жанрову природу “Сави Чалого”:

a) драматичні сцени;

b) трагедія;

c) історична драма;

d) водевіль;

e) п’єса?

 

142. Микола Костомаров-поет вперше в українській версифікаційній практиці застосував:

a) гекзаметр;

b) білий вірш;

c) елегійний дистих;

d) поліметрію;

e) логаеди.

 

143. Який з названих творів М.Костомарова став першим маніфестом прогресивної української інтелігенції:

a) “Сава Чалий”;

b) “Славянская мифология”;

c) “Две русские народности”;

d) “Книга буття українського народу”;

e) “Кремуций Корд”?

 

144. Назвати перший в українській драматургії ХІХ ст. історичний твір, в основу сюжету якого покладено народну пісню:

a) “Переяславська ніч” М.Костомарова;

b) “Сава Чалий” М.Костомарова;

c) “Шельменко-денщик” Г.Квітки-Основ’яненка;

d) “Москаль-чарівник” І.Котляревського;

e) “Назар Стодоля” Т.Шевченка.

 

145. Який прозовий твір М.Костомарова розробляє казково-легендарний мотив спілкування з нечистою силою:

a) „Кудеяр”;

b) „Сорок лет”;

c) „Сын”;

d) „Холуй”;

e) „Черниговка”?

 

146. Які історичні персонажі зображені у повісті М.Костомарова „Кудеяр”:

a) Іван Грозний;

b) Борис Годунов;

c) Єремія Вишневецький;

d) Дмитро Вишневецький (Байда);

e) князь Курбський?

 

147. У часи правління якого українського гетьмана починається дія у повісті М.Костомарова „Черниговка”:

a) І.Виговський;

b) П.Дорошенко;

c) Б.Хмельницький;

d) І.Мазепа;

e) І.Брюховецький?

 

148. Версифікаційна майстерність М.Костомарова-поета виявляється у таких ознаках:

a) відсутність регулярної строфіки;

b) застосування канонічної строфіки;

c) застосування білого вірша;

d) регулярне застосування цезури;

e) застосування гекзаметра.

 

149. Який драматичний твір першої половини ХІХ ст. є першою драмою ідей в українській літературі:

a) „Наталка Полтавка” І.Котляревського;

b) „Дворянские выборы” Г.Квітки-Основ’яненка;

c) „Сава Чалий” М.Костомарова;

d) „Переяславська ніч” М.Костомарова;

e) „Кремуций Корд” М.Костомарова?

 

150. Які художні ознаки п’єси М.Костомарова „Переяславська ніч” дають підстави вбачати у ній „вид подражания греческой трагедии” (М.Костомаров):

a) використання хору;

b) антитетична система образів;

c) персонажі-абстрактні носії певних ідей;

d) дотримання єдності місця, часу і дії;

e) відсутність поділу п”єси на окремі дії?

 

151. Хто є прототипом образу Кремуція Корда із однойменної драми М.Костомарова:

a) П.Куліш;

b) Т.Шевченко;

c) М.Костомаров;

d) М.Гулак;

e) М.Максимович?

 

152. Як називається художньо-стилістичний прийом, суть якого – у відсиланні читача до певного літературного твору, сюжету, образу або історичної події:

a) ретардація;

b) алюзія;

c) ремінісценція;

d) стилізація;

e) ретроспекція.

 

153. Яка з тематично-стильових течій українського романтизму представлена творами „Спить Вкраїна...” М.Костомарова, „Старі пісні” О.Корсуна, „Кладовище” А.Метлинського:

a) фольклорно-міфологічна;

b) фольклорно-історична;

c) громадянська;

d) особистісно-психологічна?

 

154. Головна тема творів фольклорно-історичної тематично-стильової течії українського романтизму – це:

a) доба Київської Русі;

b) доба козаччини;

c) події сучасності;

d) інонаціональні мотиви;

e) зображення внутрішнього світу людини.

 

155. Мотив самотності є наскрізним у творах, що представляють:

a) фольклорно-міфологічну течію;

b) фольклорно-історичну течію;

c) громадянську течію;

d) особистісно-психологічну течію.

 

156. Автором відомої етнографічної праці “Звичаї, повір’я, кухня та напої сучасних малоросіян” є:

a) О.Бодянський;

b) М.Максимович;

c) М.Петренко;

d) М.Маркевич;

e) І.Срезневський.

 

157. Назвати прізвище українського поета-романтика, автора популярної пісні “Дивлюсь я на небо”:

a) В.Забіла;

b) Є.Гребінка;

c) А.Метлинський;

d) М.Петренко;

e) О.Афанасьєв-Чужбинський.

 

158. Альманах, який своєю появою поклав початок західноукраїнському національному відродженню:

a) “Ластівка”;

b) “Зоря”;

c) “Син Русі”;

d) “Русалка Дністровая”;

e) “Молодик”.

 

159. Легка одноактна комедійна п’єса, в якій дія основана на інтризі та анекдотичному сюжеті:

a) вертепна драма;

b) фарс;

c) водевіль;

d) опера;

e) драматична поема.

 

160. Для представників якого літературного напряму естетичним ідеалом є життя, що підноситься над усім буденним, звичайним:

a) класицизм;

b) романтизм;

c) сентименталізм;

d) просвітницький реалізм;

e) бароко?

 

161. Представники якого літературного напряму особливо інтенсивно використовували пестливі форми, слова на позначення чуттєвого, ірраціонального:

a) романтизм;

b) реалізм;

c) класицизм;

d) сентименталізм;

e) бароко?

 

162. Назвати жанр ліро-епічної поезії фантастичного, історико-героїчного чи соціально-побутового змісту з драматичним сюжетом:

a) байка;

b) дума;

c) поема;

d) драматична поема;

e) балада.

 

163. Назвати прізвище упорядника та видавця фольклорних та історико-літературних збірок, що вийшли у Харкові протягом 1833 – 1838 рр. у шести випусках під назвою “Запорожская старина”:

a) М.Максимович;

b) Л.Боровиковський;

c) Г.Квітка-Основ’яненко;

d) А.Метлинський;

e) І.Срезневський.

 

164. Письменник та культурний діяч, який у 1836 р. склав першу “Читанку” для народних шкіл:

a) М.Шашкевич;

b) М.Костомаров;

c) П.Куліш;

d) Я.Головацький;

e) І.Вагилевич.

 

165. Назвати альманах, упорядкований І.Срезневським у співпраці з І.Розковшенком, що засвідчив появу української преромантичної літератури:

a) “Утренняя звезда”;

b) “Украинский альманах”;

c) “Украинский сборник”;

d) “Русалка Дністровая”;

e) “Зоря”.

 

166. Хто став автором книжки „Наські українські казки запорожця Іська Материнки” – явища українського преромантизму:

a) І.Срезневський;

b) О.Бодянський;

c) О.Шпигоцький;

d) М.Маркевич;

e) В.Забіла?

 

167. Якому жанру властиві такі ознаки: розповідний спосіб викладу матеріалу, малий обсяг, алегоричність, повчальність, віршова астрофічна форма:

a) балада;

b) водевіль;

c) анекдот;

d) байка;

e) ідилія?

 

168. Як називається персонаж драматичного твору, завданням якого є висловлення через свій коментар “об’єктивного” чи “авторського” погляду на ситуацію:

a) літературний порадник;

b) резонер;

c) протагоніст;

d) референт;

e) двійник?

 

169. Назвати письменника, який започаткував жанр української віршової літературної казки:

a) П.Білецький-Носенко;

b) А.Метлинський;

c) Л.Боровиковський;

d) Є.Гребінка;

e) Я.Головацький.

 

170. Хто з українських письменників перших десятиріч ХІХ ст., відстоюючи думку про те, що кожна людина, незалежно від соціального стану, рівна перед Богом, попереджав: “ До часу над слабим, хто дужчий вередує, / До часу мужиків ледачий пан мордує, – / Колись до їх усіх смерть в гості примандрує”:

a) А.Метлинський;

b) М.Костомаров;

c) М.Петренко;

d) О.Афанасьєв-Чужбинський;

e) П.Гулак-Артемовський?

 

171. Яка із зазначених поетичних збірок належить А.Метлинському:

a) „Вітка”;

b) „Думки і пісні та ще дещо”;

c) „Українськії балади”;

d) „Дзвін”;

e) „Украинские мелодии”?

 

172. Назвати українських письменників, які були членами Харківського літературно-фольклорного гуртка:

a) І.Срезневський;

b) Л.Боровиковський;

c) В.Забіла;

d) А.Метлинський;

e) М.Костомаров?

 

173. До збірки А.Метлинського „Думки і пісні та ще дещо” увійшли:

a) фольклорні твори;

b) оригінальні твори поета;

c) переклади;

d) історіографічні праці;

e) мовознавчі розвідки.

 

174. Хто є позитивним героєм поетичних творів А.Метлинського:

a) хлібороб;

b) чумак;

c) народний повстанець;

d) вільний козак;

e) гетьман?

 

175. У яких поезіях А.Метлинського, що увійшли до збірки „Думки і пісні та ще дещо”, звучать соціальні мотиви:

a) „Степ”;

b) „Дитина-сиротина”;

c) „Козача смерть”;

d) „Зрадник”;

e) „Старець”?

 

176. Які художні ознаки поезії А.Метлинського „Смерть бандуриста” вказують на її баладну природу:

a) екзотичний, сповнений тривоги пейзаж;

b) самотній герой;

c) любовний трикутник;

d) прийом метаморфози;

e) авторський суб’єктивізм?

 

177. Український вчений, письменник і видавець, який поряд з українськими народними піснями публікував у своїх фольклорних збірниках і власні стилізовані твори:

a) О.Бодянський;

b) М.Маркевич;

c) А.Метлинський;

d) І.Срезневський;

e) М.Максимович.

 

178. Хто з українських поетів є автором слів відомого романсу „Черные очи”:

a) М.Костомаров;

b) Є.Гребінка;

c) О.Корсун;

d) М.Петренко;

e) В.Забіла?

 

179. Кому з українських письменників, приятелеві шкільних років, О.Афанасьєв-Чужбинський присвятив поезію “Скажи мені правду, мій добрий козаче”:

a) Л.Боровиковський;

b) А.Метлинський;

c) Г.Квітка-Основ’яненко;

d) М.Костомаров;

e) Є.Гребінка?

 

180. Хто з українських поетів-романтиків епіграфом до своєї поетичної збірки бере рядки з народної пісні про козацьку могилу: „Ой в степу могила з вітром говорила: Повій, вітре, ти на мене, щоб я не чорніла; Щоб я не чорніла, щоб я не марніла, Щоб на мені трава росла та ще й зеленіла”:

a) М.Костомаров;

b) Л.Боровиковський;

c) О.Корсун;

d) А.Метлинський;

e) І.Срезневський?

 

181. Як називається журливо-романтична пісня, яка написана від імені авторського “я” і виконується в мелодійному темпоритмі:

a) елегія;

b) романс;

c) ода;

d) балада;

e) медитація?

 

182. Назвати художній прийом, який використав В.Забіла у наведеній строфі:

Гуде вітер вельми в полі! / Реве, ліс ламає;

Плаче козак молоденький, / Долю проклинає:

a) персоніфікація;

b) синекдоха;

c) паралелізм;

d) інверсія;

e) літота.

 

183. Хто з поетів властиву романтизму антитезу “національна воля в минулому – неволя в сучасному” сформулював так: “Заспіваю, що минуло, / Передвіцький згану час, – / Як весело колись було, / Як то сумно нині в нас!”:

a) М.Костомаров;

b) Я.Головацький;

c) М.Шашкевич;

d) Є.Гребінка;

e) М.Петренко?

 

184. Український поет-романтик, який започаткував поетичну шевченкіану віршем „Шевченкові” (1941) і опублікував у 1861 р. перші спогади про Т.Шевченка:

a) М.Костомаров;

b) П.Куліш;

c) Л.Боровиковський;

d) О.Афанасьєв-Чужбинський;

e) Є.Гребінка.

 

185. Назвати автора відомих пісень “За Немань іду” та “Де ти бродиш, моя доле?”:

a) Є.Гребінка;

b) С.Писаревський;

c) Л.Боровиковський;

d) М.Петренко;

e) О.Афанасьєв-Чужбинський.

 

186. Хто з українських письменників за участь у Кирило-Мефодіївському братстві відбував адміністративне заслання в Саратові (1849 – 1956) із забороною “служить по ученой части”:

a) Т.Шевченко;

b) В.Білозерський;

c) М.Гулак;

d) М.Костомаров;

e) П.Куліш?

 

187. Назвати композитора, який поклав на музику пісні В.Забіли “Не щебечи, соловейку” та “Гуде вітер вельми в полі”:

a) М.Гулак-Артемовський;

b) М.Глінка;

c) П.Чайковський;

d) М.Лисенко;

e) К.Стеценко.

 

188. Український поет, який у своїх творах розкриває особисту нещасливу пригоду в коханні (любов до Любові Білозерської, яку віддали заміж за іншого), називаючи свої вірші “співами крізь сльози”:

a) В.Забіла;

b) А.Метлинський;

c) М.Костомаров;

d) О.Корсун;

e) М.Петренко.

 

189. Хто з українських поетів-романтиків першої половини ХІХ ст. вдався до циклізації ліричних творів:

a) В.Забіла;

b) А.Метлинський;

c) О.Афанасьєв-Чужбинський;

d) М.Петренко;

e) О.Корсун?

 

190. Назвати українських поетів-романтиків, творчість яких представляє особистісно-психологічну течію українського романтизму:

a) М.Костомаров;

b) А.Метлинський;

c) В.Забіла;

d) М.Петренко;

e) М.Шашкевич.

 

191. Про кого з українських поетів-романтиків П.Куліш писав, що той склав „українські пісні взором звичайних жіночих та й козачих, і в інші з них улив стільки душі, що співалися вони або читалися у рукописі геть широко по Вкраїні між панами, а деякі чував я й між простацтвом”:

a) М.Петренко;

b) В.Забіла;

c) О.Афанасьєв-Чужбинський;

d) П.Морачевський;

e) О.Корсун?

 

192. Хто з поетів-романтиків започаткував точний переклад в українській літературі:

a) А.Метлинський;

b) М.Костомаров;

c) Л.Боровиковський;

d) Є.Гребінка;

e) В.Забіла?

 

193. Назвати рік заснування першого професійного театру в Україні:

a) 1789;

b) 1803;

c) 1804;

d) 1810;

e) 1819.

 

194. Хто з українських поетів-романтиків, на думку П.Хропка, започаткував в українській літературі пейзажну лірику:

a) М.Костомаров;

b) О.Корсун;

c) В.Забіла;

d) А.Метлинський;

e) М.Петренко?

 

195. Назвати осередки розвитку українського романтизму:

a) Львів;

b) Київ;

c) Харків;

d) Варшава;

e) Петербург.

 

196. „Руська трійця” утворилася як:

a) підпільна політична організація;

b) літературний гурток демократично настроєної молоді;

c) офіційна урядова інституція культурологічного характеру;

d) видавництво;

e) приватний навчальний заклад.

 

197. Яку назву мав перший упорядкований „Руською трійцею” літературний збірник:

a) „Зоря”;

b) „Русалка Дністровая”;

c) „Син Русі”;

d) „Старина”;

e) „Азбука і абецадло”?

 

198. Яку із літературних збірок першої половини ХІХ ст. І.Франко назвав „явищем наскрізь революційним”:

a) „Вітка” М.Костомарова;

b) „Русалка Дністровая”;

c) „Українськії балади” М.Костомарова;

d) „Думки і пісні та ще дещо” А.Метлинського;

e) „Малороссийские приказки” Є.Гребінки?

 

199. Новела М.Шашкевича – перший твір нової західноукраїнської прози:

a) “Вірна”;

b) “Олена”;

c) “Туга за милою”;

d) “Загадка”;

e) “О. Наливайку”.

 

200. Новаторський характер твору М.Шашкевича „Олена” виявляється у наступному:

a) це перша в українській літературі новела;

b) це перший зразок романтичної прози;

c) це перше в українській літературі оповідання-ідилія;

d) це перша в новій українській літературі літературна казка;

e) це перший твір західноукраїнської літератури, у якому уславлюються опришки як захисники пригнобленого народу.

 


[1] Публікувався під псевдонімами: Основяненко; Грицько Основ’яненко; Любопытный Аверьян, состоящий не у дел коллежский протоколист, имеющий хождение по тяжбенным делам и по денежным взысканиям; Мякушкин Евстратий; Мякушкін Єфстафій Основяненко; Повинухин Фалалей; Повинухин Фалурден; Шестериков; Пампушкин, штаб-лекарь; Юноша из Белого Города; Земляк ваш Основъяненко.







Дата добавления: 2015-10-15; просмотров: 1917. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Функция спроса населения на данный товар Функция спроса населения на данный товар: Qd=7-Р. Функция предложения: Qs= -5+2Р,где...

Аальтернативная стоимость. Кривая производственных возможностей В экономике Буридании есть 100 ед. труда с производительностью 4 м ткани или 2 кг мяса...

Вычисление основной дактилоскопической формулы Вычислением основной дактоформулы обычно занимается следователь. Для этого все десять пальцев разбиваются на пять пар...

Расчетные и графические задания Равновесный объем - это объем, определяемый равенством спроса и предложения...

Психолого-педагогическая характеристика студенческой группы   Характеристика группы составляется по 407 группе очного отделения зооинженерного факультета, бакалавриата по направлению «Биология» РГАУ-МСХА имени К...

Общая и профессиональная культура педагога: сущность, специфика, взаимосвязь Педагогическая культура- часть общечеловеческих культуры, в которой запечатлил духовные и материальные ценности образования и воспитания, осуществляя образовательно-воспитательный процесс...

Устройство рабочих органов мясорубки Независимо от марки мясорубки и её технических характеристик, все они имеют принципиально одинаковые устройства...

Ситуация 26. ПРОВЕРЕНО МИНЗДРАВОМ   Станислав Свердлов закончил российско-американский факультет менеджмента Томского государственного университета...

Различия в философии античности, средневековья и Возрождения ♦Венцом античной философии было: Единое Благо, Мировой Ум, Мировая Душа, Космос...

Характерные черты немецкой классической философии 1. Особое понимание роли философии в истории человечества, в развитии мировой культуры. Классические немецкие философы полагали, что философия призвана быть критической совестью культуры, «душой» культуры. 2. Исследовались не только человеческая...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.012 сек.) русская версия | украинская версия