Модульний контроль: 41 бал
Здійснюється на підставі результатів навчальних занять та індивідуальної роботи за рейтинговою системою.
2.2. Модуль ІІ. Генерика та генезис художньої літератури.
2.2.1. Зміст теми.
Студенти усвідомлюють:
· поняття генерика, генологія як такі, що відображають історичний розвиток літератури, її жанрових форм і стилістичних ознак;
· поняття рід, вид, жанровий різновид, учаться практично визначати їх у творах;
· поняття літературний процес, його змістові компоненти, набувають знань про літературні епохи, напрями, стилі;
· стильові ознаки творів, учаться давати стильову характеристику.
2.2.2. Види навчальної діяльності студентів.
Лекції
Таблиця 7 А.
№
| Тематика і зміст лекцій
| К-ть годин
| Література
(основна, додаткова)
| Обладнання, ресурси
| К-ть балів
| 7.
| Лекція № 7
Генерика художньої літератури.
1. Проблема генеричного струк-турування літератури, основні поняття, їх співвіднесеність.
2. Лірика як літературний рід: види, жанрові різновиди.
3. Епос як літературний рід: види, жанрові різновиди.
4. Драма як літературний рід: види, жанрові різновиди.
5. Суміжні змістоформи і про-міжні жанроутворення.
|
| А:
1. Галич О., Назарець В., Васильєв Є. Теорія літератури. – К., 2001. – С. 251–341.
2. Ткаченко А. Мистецтво слова. Вступ до літературознавства. – К., 2003. – С. 55–137.
3. Іванишин В. П. Нариси з теорії літератури. – К., 2010. – С. 226–231.
4. Моклиця М. Основи літературо-знавства. – Тернопіль, 2002. – С. 109–128.
Б:
6. Тимофеев Л. Теория литературы. – М., 1972. – С. 343–392.
7. Хализев В. Теория литературы. – М., 1999. – С. 294–344.
| Короткий тематичний літературознавчий словник. Ч. ІІ: Генезис та генерика літератури / Уклала Г. Білик. – Полтава, 2010 (схеми).
|
| 8.
| Лекція № 8
Літературний процес.
1. Поняття і категорії літератур-ного процесу.
2. Закономірності та етапи істо-ричного розвитку літератури.
3. Літературна взаємодія.
|
| А:
1. Галич О., Назарець В., Васильєв Є. Теорія літератури. – К., 2001. – С. 341–460.
2. Ткаченко А. Мистецтво слова. Вступ до літературознавства. – К., 2003. – С. 411–435.
3. Іванишин В. П. Нариси з теорії літератури. – К., 2010. – С. 196–225.
4. Моклиця М. Основи літературо-знавства. – Терн., 2002. – С. 129–154.
Б:
5. Черноиваненко Е. Литературный процесс в историко-культурном контексте. Развитие и смена типов литературы и типов литературно-художественного сознания в русской словесности ХІ–ХХ вв. – Одесса, 1997 або:
http://www.gumer.info/bibliotek_Buks/Culture/chernoiv/index.php
| Короткий тематичний літературознавчий словник. Ч. ІІ: Генезис та генерика літератури / Уклала Г. Білик. – Полтава, 2010 (схеми).
|
| 9.
| Лекція № 9
С тиль у літературі.
1.Багатозначність тлумачення терміну стиль. Літературознав-чий зміст поняття.
2. Ідіостиль письменника.
4. Стиль-напрям. Стильова пері-одизація історії української літе-ратури Д. Чижевського.
|
| А:
1. Галич О., Назарець В., Васильєв Є.. Теорія літератури. – К., 2001. – С. 341–460.
2. Ткаченко А. Мистецтво слова. Вступ до літературознавства. – К., 2003. – С. 23–55.
3. Ткаченко А. Стиль. Напрям. Метод. Тип творчості // Слово і час. – 1997. – № 4. – С. 41–49.
Б:
4. Кухар-Онишко О. Індивідуальний стиль письменника: ґенезис, струк-тура, типологія. – К., 1985.
5. Наливайко Д. Искусство: направ-ления, течения, стили. – К., 1980.
6. Соколов А. Теория стиля. – М., 1969.
7. Ситченко А. Визначення індивіду-ального стилю письменника (на ос-нові структурування поняття) // Дивослово. – 2002. – № 5. – С. 48–50.
8. Чижевський Д. Історія української літератури (від початків до доби реа-лізму). – Тернопіль, 1994.
| Короткий тематичний літературознавчий словник. Ч. ІІ: Генезис та генерика літератури / Уклала Г. Білик. – Полтава, 2010 (схеми).
|
| 10.
| Лекція № 10
Генезис художньої літератури.
1. Уявлення про літературно-ху-дожній напрям, його структуру.
2. Основні напрями світової лі-тератури та мистецтва.
3. Течії і школи в літературі.
|
| А:
1. Галич О., Назарець В., Васильєв Є. Теорія літератури. – К., 2001. – С. 341–441.
2. Галич О., Назарець В., Васильєв Є. Загальне літературознавство. – Рівне, 1997. – С. 278–361.
3. Введение в литературоведение. – М., 2006. – С. 594–625.
Б:
4.Ткаченко А. Стиль. Напрям. Метод. Тип творчості // Слово і час. – 1997. – № 4. – С. 41–49.
5. Наливайко Д. Искусство: направ-ления, течения, стили. – К., 1980.
| Короткий тематичний літературознавчий словник. Ч. ІІ: Генезис та генерика літератури / Уклала Г. Білик. – Полтава, 2010 (схеми).
|
|
Практичні заняття
Таблиця 7 Б.
№
| Тематика і зміст практичних занять
| К-ть годин
| Література
(основна, додаткова)
| Обладнання, ресурси
| К-ть балів
| 7.
| Практичне заняття № 7 Епічний рід літератури.
1. Загальні зображально-виража-льні ознаки епічних творів. Об-разно-наративні особливості.
2. Епос і проза. Уявлення про малу, середню, велику прозові форми.
3. Види епосу.
4. Жанрові різновиди епічних творів.
Завдання
Зробіть жанрово-видовий аналіз творів «Федько-халамидник» В. Винниченка, «Три зозулі з поклоном» Г. Тютюнника, «Зем-ля» О. Кобилянської, «Жовтий князь» В. Барки (письмово в робочих зошитах).
|
| 1. Галич О., Назарець В., Васильєв Є. Теорія літератури. – К., 2001. – С. 258–283.
2. Ткаченко А. Мистецтво слова. Вступ до літературознавства. – К., 2003. – С. 79–98.
| Короткий тематичний літературознавчий словник. Ч. ІІ: Генезис та генерика літератури / Уклала Г. Білик. – Полтава, 2010 (схеми).
|
| 8.
| Практичне заняття № 8 Ліричний рід літератури.
1. Загальні зображально-виража-льні ознаки ліричних творів.
2. Образно-наративна своєрід-ність поезії. Поняття ліричний образ, ліричний герой.
3. Види лірики.
4. Жанрові різновиди лірики.
5. Уявлення про ліро-епос.
Завдання
Зробіть жанрово-видовий аналіз творів: «Любіть Україну» В. Со-сюри, «Життя іде, і все без коректур...» Л. Костенко, «Де зараз ви, кати мого народу?..» В. Симоненка, «Садок вишневий коло хати...» Т. Шевченка, «Журба» Л. Глібова, «Балада про Соняшник» І. Драча.
|
| 1. Галич О., Назарець В., Васильєв Є. Теорія літератури. – К., 2001. – С. 284–300.
2. Ткаченко А. Мистецтво слова. Вступ до літературознавства. – К., 2003. – С. 69–78.
| Короткий тематичний літературознавчий словник. Ч. ІІ: Генезис та генерика літератури / Уклала Г. Білик. – Полтава, 2010 (схеми).
|
| 9.
| Практичне заняття № 9 Драматичний рід літератури.
1. Загальні зображально-виража-льні ознаки драматичних творів.
2.Образно-композиційна своє-рідність драми.
3. Види драматичного роду. Уявлення про аристотелівську драму, драму для читання, анти-драму.
4. Жанрові різновиди драми.
Завдання
Зробіть жанрово-видову харак-теристику творів: «Наталка Пол-тавка» І. Котляревського, «Сва-тання на Гончарівці» Г. Квітки-Основ’яненка, «Сава Чалий» І. Карпенка-Карого, «Чорна Пан-тера і Білий Медвідь» В. Винни-ченка, «97» М. Куліша.
|
| 1. Галич О., Назарець В., Васильєв Є. Теорія літератури. – К., 2001. – С. 301–323.
2. Ткаченко А. Мистецтво слова. Вступ до літературознавства. – К., 2003. – С. 99–123.
| Короткий тематичний літературознавчий словник. Ч. ІІ: Генезис та генерика літератури / Уклала Г. Білик. – Полтава, 2010 (схеми).
|
| 10.
| Практичне заняття № 10
Літературно-художній
напрям.
1. Уявлення про літературно-ху-дожній напрям, його структуру.
2. Літературна течія, літературна школа.
3. Основні напрями світової літератури та мистецтва: бароко, класицизм, романтизм, реалізм, модернізм і його течії, екзистен-ціалізм, соцреалізм, постмодер-нізм. Уявлення про авангардизм.
Завдання
Визначте, до якого напряму на-лежать твори: «Маруся Чурай» Л. Костенко; «Листя землі» В. Дрозда, «Лісова пісня» Лесі Українки, «Я (Романтика)» М. Хвильового, «Мойсей» І. Франка.
|
| 1. Галич О., Назарець В., Васильєв Є. Теорія літератури. – К., 2001. – С. 341–441.
2. Галич О., Назарець В., Васильєв Є. Загальне літературознавство. – Рівне, 1997. – С. 278–361.
3. Введение в литературоведение. – М., 2006. – С. 594–625.
| Короткий тематичний літературознавчий словник. Ч. ІІ: Генезис та генерика літератури / Уклала Г. Білик. – Полтава, 2010 (схеми).
|
| 11.
| Практичне заняття № 11
Індивідуальний стиль письменника.
1. Уявлення про індивідуальний стиль (ідіостиль, ідеостиль) у літературознавстві.
2. Компоненти індивідуального стилю письменника.
3. Проблема динаміки індивіду-ального стилю письменника (на-ведіть конкретні приклади).
4. Поняття стильової домінанти.
Завдання
Схарактеризуйте індивідуальний стиль І. Котляревського, Г. Квіт-ки-Основяненка, Т. Шевченка (подайте у вигляді схеми).
|
| 1. Кухар-Онишко О. Індивідуаль-ний стиль письменника: генезис, струк-тура, типологія. – К., 1985.
2. Галич О., Назарець В., Васильєв Є. Теорія літератури. – К., 2001. – С. 344–346.
3. Ткаченко А. Мистецтво слова. Вступ до літературознавства. – К., 2003. – С. 416–435.
4. Індивідуальні стилі українських письменників ХІХ – початку ХХ ст.: Зб. наук. праць. – К., 1987.
| Короткий тематичний літературознавчий словник. Ч. ІІ: Генезис та генерика літератури / Уклала Г. Білик. – Полтава, 2010 (схеми).
|
|
Вычисление основной дактилоскопической формулы Вычислением основной дактоформулы обычно занимается следователь. Для этого все десять пальцев разбиваются на пять пар...
|
Расчетные и графические задания Равновесный объем - это объем, определяемый равенством спроса и предложения...
|
Кардиналистский и ординалистский подходы Кардиналистский (количественный подход) к анализу полезности основан на представлении о возможности измерения различных благ в условных единицах полезности...
|
Обзор компонентов Multisim Компоненты – это основа любой схемы, это все элементы, из которых она состоит. Multisim оперирует с двумя категориями...
|
Тактические действия нарядов полиции по предупреждению и пресечению групповых нарушений общественного порядка и массовых беспорядков В целях предупреждения разрастания групповых нарушений общественного порядка (далееГНОП) в массовые беспорядки подразделения (наряды) полиции осуществляют следующие мероприятия...
Механизм действия гормонов а) Цитозольный механизм действия гормонов. По цитозольному механизму действуют гормоны 1 группы...
Алгоритм выполнения манипуляции Приемы наружного акушерского исследования. Приемы Леопольда – Левицкого. Цель...
|
Почему важны муниципальные выборы? Туристическая фирма оставляет за собой право, в случае причин непреодолимого характера, вносить некоторые изменения в программу тура без уменьшения общего объема и качества услуг, в том числе предоставлять замену отеля на равнозначный...
Тема 2: Анатомо-топографическое строение полостей зубов верхней и нижней челюстей. Полость зуба — это сложная система разветвлений, имеющая разнообразную конфигурацию...
Виды и жанры театрализованных представлений
Проживание бронируется и оплачивается слушателями самостоятельно...
|
|