Середовище редактора VB
Для виклику редактора Visual Basic в програмі (MicroSoft Excel) слід виконати в меню «Сервис», команду «Макрос» і підкоманду «Редактор Visual Basic». Редактор відкриється в окремому вікні. Вікно редактора Visual Basic
Рис. 122
Це вікно має стандартну структуру: під рядком заголовка відображається головне меню вказівок середовища, більшість із яких мають кнопки на панелях інструментів. Вікно форми (UserForm) представляє собою робочу область, на якій користувач може розміщувати різні об’єкти або елементи управління: вікна, кнопки, перемикачі, малюнки тощо. Вікно провідника проекту (Project – < імя проекту>) містить список всіх файлів, що входять до даного проекту і призначене для швидкого доступу користувача до екранних форм. Вікно редактора коду (Code) відображає програмний код для опрацювання подій. Щоб активізувати це вікно необхідно двічі клацнути на об’єкті управління. Вікно властивостей об'єкту (Properties) містить список властивостей активної екранної форми або активного об'єкта управління, розташованого на активній формі. Властивості визначають зовнішній вигляд екранної форми або відповідного об'єкту управління та їх характеристики. Вікно властивостей поділено на дві колонки. В лівій знаходяться назви властивостей об'єкта, ім'я якого вказано у верхньому списку, а у правій – їх значення, які вибираються зі списку або вводяться з клавіатури. Список властивостей подано на двох закладинках – Alphabetic (Алфавітний) і Categorized (За категоріями). Об’єкти форми вибираються з панелі елементів управління (Toolbox). Об¢ єкт характеризується властивостями, методами та подіями. Метод – це дія, яка може здійснюватися над об¢ єктом. Метод – це також процедура. Подія – це характеристика об¢ єкта, що описує зовнішній вплив, на який реагує об¢ єкт при виконанні створеної програми-додатку. Події – це, наприклад, завантаження форми, натиснення клавіші на клавіатурі, рух Мишки тощо. Найбільш поширені події при використанні Мишки- це: - Сlick – подія, яка виникає, коли користувач клацає клавішею Мишки на об’єкті; - Dbclick – подвійне клацання на об’єкті управління. Для того, щоб елементи однакового типу можна було відрізнити один від одного, їм присвоюють імена, наприклад Label1, Label2 і т.д. Хоч кожен об'єкт має власний набір властивостей, існують деякі властивості, які є загальними практично для всіх об'єктів. Нижче подано основні властивості об’єктів. Найбільш важливі загальні властивості всіх об’єктів:
Основні властивості об’єкта типу форма:
Основні властивості об’єктів типу текстове поле і мітка:
Основні властивості об’єкту типу зображення:
Елементи панелі управління Рис. 123 1. Pointer (Покажчик) - для позиціювання покажчика Мишки;
2. Label (Напис) - розміщує у формі текстові об’єкти типу написи, редагувати які під час виконання додатку неможливо; 3. TextBox (Текстове поле) - розміщує у формі поле для введення текстової інформації, чисел, дат;
4. ComboBox (Поле зі списком) - створює у формі об’єкт, що містить одночасно поле введення тексту і список значень, введений текст додається до елементів списку; 5. ListBox (Список) - створює у формі список для вибору одного чи декількох значень із запропонованого списку;
6. CheckBox (Прапорець) - розміщує у формі індикаторний перемикач, призначений для формування умов виконання чи певних налаштувань, значення якого (Value) при встановленій «галочці»- 1, за відсутньої - 0, позначений, але неактивний стан - 2; 7. OptionButton (Перемикач) - створює у формі альтернативний перемикач для вибору налаштування чи режиму виконання програми; 8. Togglebutton(Вимикач) – кнопка має два значення - увімкнено та вимкнено. 9. Frame (Рамка) - створює у формі рамку із заголовком для логічного групування об’єктів; 10. CommandButton (Командна кнопка) - розміщує у формі кнопки управління для ініціювання дій, виконання команд і т.д.; 11. ScrollBar(Вертикальна смуга прокручування) - розміщує у формі вертикальну смугу прокручування; 12. Spinbutton(Лічильник) – кнопка додається до клітинки або текстового поля і використовується для збільшення або зменшення значення 13. Image (Зображення) - створює у формі поля для відображення графічних зображень;
|