Студопедия — Монолог Гамлета
Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Монолог Гамлета







Чи бути, чи не бути - ось питання.

Що благородніше? Коритись долі

І біль від гострих стріл її терпіти,

А чи, зітнувшись в герці з морем лиха,

Покласти край йому? Заснути, вмерти -

І все. І знати: вічний сон врятує,

Із серця вийме біль, позбавить плоті,

А заразом страждань. Чи не жаданий

Для нас такий кінець? Заснути, вмерти.

І спати. Може, й снити? Ось в чім клопіт;

Які нам сни присняться після смерті,

Коли позбудемось земних суєт?

Ось в чім вагань причина. Через це

Живуть напасті наші стільки літ.

Бо хто б терпів бичі й наруги часу,

Гніт можновладця, гордія зневаги,

Відштовхнуту любов, несправедливість,

Властей сваволю, тяганину суду,

З чесноти скромної безчесний глум,

Коли б він простим лезом міг собі

Здобути вічний спокій? Хто стогнав би

Під тягарем життя і піт свій лив,

Коли б не страх попасти після смерті

В той край незнаний, звідки ще ніхто

Не повертався? Страх цей нас безволить,

І в звичних бідах ми волієм жити,

Ніж линути до не відомих нам.

Так розум полохливими нас робить,

Яскраві барви нашої відваги

Від роздумів втрачають колір свій,

А наміри високі, ледь зродившись,

Вмирають, ще не втілившись у дію.


Монолог Сехісмундо


Ох, горе тут мені!

Ох, я нещасний!

Небеса, чому звалився,

Впав такий на мене гнів,

Що за злочин я вчинив

Проти вас - що народився?

Все я зважив, роздивився,

Розібрався у причині,

То й жорстокість вашу нині

Я збагнув уже сповна,

Адже злочин і вина -

Це зродитися людині.

Хочу знати все, як є,

Щоб не мучитись журбою

Хоч я знаю, що виною

Тут народження моє),

Чом недоля мене б’є,

Щоб ще більше я страждав

Через те, що світ пізнав?

Інші також народились,

Чом же їм права судились

Ті, яких я вік не мав?

Птах зродився, як із тьми,

І красується улітку,

Схожий барвами на квітку

Чи на гілочку крильми,

Коли синяву грудьми

Крає й лине у висоти,

Занедбавши без гризоти

Десь гніздечко на межі, -

Чом, як маю більш душі,

Маю менше я свободи?

Звір народиться й міцну

Носить шкуру, різномасний,

Наче знак зірок злощасний,

Кисті мудру таїну,

Коли суть явля страшну

І жорстоку від природи,

Людській силі йде супроти

В небезпеці сам на сам, -

Чом із кращим почуттям

Маю менше я свободи?

Риба зродиться й не дише,

В піні грається морській,

Ніби човен із луски

Той, що хвилечка колише,

Аби їй плилось вільніше,

І глибокі мірить води,

Забажавши прохолоди,

Аж на дно пірнає в твань, -

Чом, як більше поривань,

Маю менше я свободи?

Зродиться ручай, пливе,

Поміж квітами зміїться,

Мов срібло, несе водиця

Поміж квітами живе,

Коли дзвінко кличе, зве

Поміж квітами до згоди

І в полях без перешкоди

Плине вільно, мов дитя, -

Чом, як маю більше знаття,

Маю менше я свободи?

Що на мене ще впаде?

Наче Етна, я палаю

І готовий із відчаю

Серце вирвати з грудей:

Де закон, причина де,

Щоб людині, мов для страху,

Відібрати перевагу,

З нею й пільгу ще таку,

Що Всевишній дав струмку,

Дав і рибі, й звіру, й птаху?


Гамлет - Сехісмундо

 


Оцініть себе: ______ балів

9. Тестові завдання

1. Улюблені теми творів митців бароко:

а) ілюзорність і швидкоплинність людського життя;

б) кохання, дружба, чуттєві насолоди;

в) громадянський обов'язок людини.

2. Стилю бароко притаманна:

а) раціональна і чітка мова;

б) проста, позбавлена метафоричності мова;

в) метафорична, ускладнена мова.

3. Сюжетну основу барочного твору найчастіше становить:

а) історія нещасливого кохання;

б) історія духовного випробування людини;

в) історія протистояння людини і богів.

4. Драматургію Кальдерона характеризує:

а) звернення до прийомів комічного;

б) підвищена метафоричність;

в) звернення до мотивів античної літератури.

5. П'єса Кальдерона «Життя — це сон» належить до жанру:

а) комедії;

б) «драми честі»;

в) морально-філософської драми.

6. Творчий задум п'єси Кальдерона «Життя — це сон» запозичений з:

а) Біблії;

б) легенди про Варлаама та Йосафата;

в) творів Шекспіра.

7. У п'єсі «Життя — це сон» ставиться питання про:

а) моральні якості справжнього (ідеального) монарха;

б) здатність людини до самопожертви;

в) конфлікт людини з Богом.

8. Хто з героїв Кальдерона на власній долі переконується, що життя - це сон?

а) Сехісмундо;

б) Басиліо;

в) Росаура.

9. Сехісмундо дав волю своїм тваринним інстинктам, коли:

а) був у в'язниці;

б) спав;

в) опинився в королівському палаці.

10. Згідно з пророцтвом, Сехісмундо мав стати:

а) мудрим правителем;

б) тираном;

в) зрадником.

11. Корону Басиліо прагнуть успадкувати:

а) Астольфо;

б) Клотальдо;

в) Росаура.

12. Посівши трон, Сехісмундо:

а) вбиває батька;

б) кидає батька до в'язниці;

в) прощає його.

 

                       
                       

 

 


Класицизм як художній напрям у літературі ХVII ст.

Філософське та естетичне

підґрунтя класицизму,

основні правила класицизму

(Робоча картка уроку)

Лише думка звеличує нас, а не простір і час,в яких ми – ніщо

Б. Паскаль

1. Літературна анкета.

1. Філософським підґрунтям класицизму став___________________

2. «Мислю отже існую» - твердження _________________________

3. «Бо римі з розумом не слід ворогувати…» автор вислову ______

__________________________________________________________

4. «взірцева монархія» - це __________________________________

5. «Король-Сонце» - це _____________________________________

6. Кого и за що називали «французьким Арістотелем?»___________

__________________________________________________________

7. «Велика четвірка» - це ____________________________________

8. Яку посаду отримав Буано від короля-сонця? ________________

__________________________________________________________

9. Яка робота Шарля Перро започаткувала компаративістику? __________________________________________________________

10. Назвіть автора вислову «Тільки в знанні - джерело й запорука справжнього вірша». _______________________________________

Оцініть себе: ______ балів

2. Складіть план розповіді про теоретика Ніколя Буало-Депрео.

* «Французький Арістотель»

* _______________________________________________________

* _______________________________________________________

Оцініть себе: ______ балів


3. Відновіть таблицю «Естетична програма класицизму»

 

Оцініть себе: ______ балів

4. Які вимоги «високого» стилю дотримано в уривку?

Нудьгую день і ніч, нудьгуюі страждаю,

Бо став немилий я чудовим цим очам;

Коли так мучите того, хто вас кохає, -

Що ж можете вчинить, Урісо, ворогам?

Переклад І. Сташенко

* ________________________________________________________

* ________________________________________________________

* ________________________________________________________

Оцініть себе: ______ балів

5. Прочитайте уривок із роботи Н.Буало «Мистецтво поетичне» 3 пісня. Випишіть «ключові слова» щодо теоретичного обґрунтування класицизму,основних законів і правил.

Ніколо Буало «Мистецтво поетичне» 3 пісня

 


Сюжет з'ясовуйте раніше якомога,

І місця певного додержуйтеся строго.

За Піренеями такий собі піїт

Втискає в день один десятки довгих літ.

Спочатку хлопчиком малює він героя,

А далі з довгою виводить бородою.

Ми інші приписи від розуму візьмім:

Одну подію в час єдиний розгорнім,

Єдине місце їй за тло ясне узявши:

Така трагедія сподобається завше.

Вінчались лаврами видовища трагічні,

А з того виросли й комедії античні.

Насмішкуватий грек ув ігрищах смішних

Людей на кпини брав, отруту лив на всіх,

За здобич витівкам блазенським там узято

І честь, і ум,і все, що треба шанувати.

Там той поет хвали добився в глядачів,

Що на позорище високий дух повів:

Сократа черні дав у "Хмарах" на поталу –

І чернь із мудреця шалено реготала.

Зухвальство отаке росло без перепон,

Але нарешті край поклав йому закон.

Поетам велено обачніше писати

І знаних всім людей на глум не виставляти.

Зникає з кону геть ненависть і злоба,

І вже не злоститься, лиш тішиться юрба.

Вивчайте пильно двір і спізнавай те місто:

Тут є усі зразки для автора й артиста.

Якби Мольєр отут взірці для себе брав,

То, може б, вищої він слави доказав:

В мішку, де зважився Скапена він сховати,

Вже "Мізантропа" нам творця не упізнати.

Дарма в комедії виображали б ми

Обличчя, скроплені гарячими слізьми, -

Але не слід у ній, хоч часом так і пишуть,

Пласкими шутками простолюд марно тішить.

Хай будуть жарти всі шляхетні і тонкі.

Інтриги хитрої розплутуйте клубки,

Щоб дія, розуму піддавшися покірно,

Не припинялася і розгорталась вірно.

Де треба - стиль простий належно піднесіть,

Цікавте публіку, дотепністю смішіть,

І, тонкі пристрасті узявшись виявляти,

Одною ниткою умійте все зв'язати.



Ніколо Буало «Мистецтво поетичне» 3 пісня _____________________________________________________________________ ________________________ _______ __________________ ___________________________________________________ ________________________ ___________________________________________________ ________________________ ____________________ «ключові слова» 1) «сюжет з’ясовувайте раніше якомога…» 2) «місця певного додержуйтеся строго» ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Висновок:______________________ ________________________________________________________________

Оцініть себе: ______ балів

6. Перевірте свої знання! Складіть тезовий план відповідей на запитання про закони класицизму в такій послідовності:

1. Мовний стиль ___________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Специфіка сюжету, композиція ____________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Образи персонажів _______________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

4. Тематика твору _________________________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

5. Жанрові особливості __________________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Оцініть себе: ______ балів







Дата добавления: 2015-12-04; просмотров: 189. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!



Картограммы и картодиаграммы Картограммы и картодиаграммы применяются для изображения географической характеристики изучаемых явлений...

Практические расчеты на срез и смятие При изучении темы обратите внимание на основные расчетные предпосылки и условности расчета...

Функция спроса населения на данный товар Функция спроса населения на данный товар: Qd=7-Р. Функция предложения: Qs= -5+2Р,где...

Аальтернативная стоимость. Кривая производственных возможностей В экономике Буридании есть 100 ед. труда с производительностью 4 м ткани или 2 кг мяса...

Анализ микросреды предприятия Анализ микросреды направлен на анализ состояния тех со­ставляющих внешней среды, с которыми предприятие нахо­дится в непосредственном взаимодействии...

Типы конфликтных личностей (Дж. Скотт) Дж. Г. Скотт опирается на типологию Р. М. Брансом, но дополняет её. Они убеждены в своей абсолютной правоте и хотят, чтобы...

Гносеологический оптимизм, скептицизм, агностицизм.разновидности агностицизма Позицию Агностицизм защищает и критический реализм. Один из главных представителей этого направления...

Дизартрии у детей Выделение клинических форм дизартрии у детей является в большой степени условным, так как у них крайне редко бывают локальные поражения мозга, с которыми связаны четко определенные синдромы двигательных нарушений...

Педагогическая структура процесса социализации Характеризуя социализацию как педагогический процессе, следует рассмотреть ее основные компоненты: цель, содержание, средства, функции субъекта и объекта...

Типовые ситуационные задачи. Задача 1. Больной К., 38 лет, шахтер по профессии, во время планового медицинского осмотра предъявил жалобы на появление одышки при значительной физической   Задача 1. Больной К., 38 лет, шахтер по профессии, во время планового медицинского осмотра предъявил жалобы на появление одышки при значительной физической нагрузке. Из медицинской книжки установлено, что он страдает врожденным пороком сердца....

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.008 сек.) русская версия | украинская версия