Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

V. Розучування української пісні-веснянки «Вийди, вийди, Іванку».





Як я вже говорила, ми сьогодні розучимо з вами нову українську пісню-веснянку «Вийди, вийди, Іванку». Прослухайте пісню і визначте її характер. Зверніть увагу на повторюваність мелодії, ритму. (На екрані нотний запис пісні).

1. Показ пісні «Вийди, вийди, Іванку».

 

 

2. Весна, весна, наша весна,

Що ж ти, весно, нам принесла?

Старим бабам – по кийочку,

А дівчата – по віночку!

 

2. Аналіз пісні.

– Яка веснянка за характером? (Співуча, прозора, легка).

–Чи помітили ви щось особливе у мелодії під час виконання цієї пісні?

– А особливість виконання цієї пісні-веснянки – розспівування на кількох звуках одного складу. (Учитель показує голосом розспів на прикладі першої фрази).

– При виконанні пісні треба пам’ятати про те, що гарний співхарактеризується наспівним, легким, взятим без напруження звуком.

3. Засвоєння літературного тексту першого куплету.

Пісня-веснянка «Вийди, вийди, Іванку» складається з двох куплетів.

Приступимо до розучування літературного тексту першого куплету. Я зачитаю вам слова, а ви уважно послухайте. (Вчитель виразно читає слова першого куплету).

Вийди, вийди, Іванку,

Заспівай нам веснянку!

Зимували, не співали –

Весни дожидали.

Зверніть увагу на нотний запис пісні. (На екрані нотний текст пісні, учитель показує розспів).

– Деякі склади об’єднані дугою, яка в музиці називається лігою. Якщо ліга з’єднує дві ноти, це означає, що один склад розспівується на двох звуках, тобто протягується.

– У словах «вийди» розспівується склад «йди», «Іванку» – перша літера «І» та склад «ку». (Учитель демонструє розспівування на прикладі першої фрази.) На екрані ви можете побачити підкресленими й інші склади, які розспівуються таким же чином.

Ви-йди, ви- йди-и, І-і -ван- ку-у,

За-спі-вай на-амве-ес -нян- ку-у!

Зи-му-ва- ли-и не спі-ва- ли-и

Ве-ес -ни до-жи-да-ли.

4. Робота над ритмічним рисунком пісні на прикладі першого куплету.

– Діти, якщо ви помітили, пісня має певний ритмичний мотив, ритмічний рисунок.

– Основний ритмічний мотив пісні:

– Нагадаю вам, що довгий звук називається складом ТА і позначається значком: I

– Два короткі звуки ми називаємо складами ТІ-ТІ й позначаються значком: П

– Зверніть увагу, що в кінці музичної фрази є знак, який називається репризою, тобто повторення. Крім того, кожний такт відділяється тактовою рискою.

– Відтворимо оплесками ритм пісні:

(На екрані ритм пісні. Вчитель показує, потім плескають діти з назвою ритмоскладів).

 

– Проговоримо слова пісні в ритмі. Прослухайте, як я це зроблю на прикладі першої фрази. Таким чином давайте проговоримо весь куплет. (На екрані текст пісні з ритмоскладами. Плескання ритмічного рисунку пісні з ритмодекламацією тексту.)

Ви-йди, ви- йди-и, І-і -ван- ку-у,

 

За-спі-вай на-амве-ес -нян- ку-у!

Зи-му-ва- ли-и, не спі-ва- ли-и

Ве-ес -ни до-жи-да-ли.

5. Розучування мелодії куплету.

– Розучувати мелодію першого куплету ми будемо по фразах. Прослухайте мелодію першої фрази і зверніть увагу на її рух. (Учитель співає першу фразу пісні й рукою відтворює рух мелодії. На екрані схема руху мелодії.)

                                   
      ви-                              
  йди,       йди-           -і-            
              -и,           -ван-        
                            -ку-    
                                  -у.
Ви-                   І-                

– Тепер заспіваємо першу фразу всі разом. Починаємо за змахом моєї руки.

– Прослухайте мелодію другої фрази. (Учитель співає і показує рух мелодії).

                                     
  -спі-                     -ес-            
      -вай                   -нян-        
        на-                   -ку-    
              -ам                   -у!
За-                   ве-                

– Співаємо другу фразу всі разом. (Учитель по схемі показує рух мелодії).

– З’єднаємо і заспіваємо першу і другу фрази першого куплета. Починаємо співати за змахом моєї руки.

Ви-йди, ви- йди-и, І-і -ван- ку-у,

За-спі-вай на-амве-ес -нян- ку-у!

– А зараз прослухайте мелодію третьої фрази першого куплету пісні. Інтонація мелодії така ж як і в першій фразі пісні. (На екрані схема руху мелодії. Учитель співає третью фразу пісні й рукою відтворює рух мелодії.)

                                   
      -ва-                              
  -му-       -ли-           спі-            
              -и,           -ва-        
                            -ли-    
                                  -и-
Зи-                   не                

– Прослухайте останню фразу першого куплета. Зверніть увагу на особливості закінчення мелодії фрази. Мелодія закінчується на двох звуках однієї висоти. (На екрані схема руху мелодії. Учитель співає четверту фразу пісні й рукою відтворює рух мелодії.)

                         
  -ес-                      
      -ни-                
        до-            
              -жи-        
Ве-                   -да-   -ли.

– З’єднаємо третю та четверту фрази та заспіваємо їх.

– Зараз з’єднаємо всі чотири фрази й заспіваємо перший куплет пісні. Співаємо виразно, чітко вимовляючи слова. (Учитель слідкує за відтворенням інтонації мелодії.)

6. Засвоєння літературного тексту другого куплета.

– Переходимо до наступного куплета. На екрані слова другого куплета. Прослухайте і зверніть увагу на дещо інше лігування складів.

Ве-сна, ве- сна-а, на-ша ве- сна-а,

Що ж ти, ве-сно-о, нам при-не- сла-а?

Ста-рим ба- ба-ам – по ки-йо- чку-у,

А ді-вча-там – по ві-но-чку!

– Діти, як ви розумієте слово «кийочок», що це таке?

– Ритмічний рисунок пісні ви вже знаєте, тому плескаємо і проговорюємо слова другого куплета всі разом відповідно ритму.

Ве-сна, ве- сна-а, на-ша ве- сна-а,

 

 

Що ж ти, ве- сно-о, нам при-не- сла-а?

 

 

Ста-рим ба- ба-ам – по ки-йо- чку-у,

 

 

А дів-ча-там – по ві-но-чку!

 

7. Робота над мелодичною лінією другого куплету.

– Мелодія пісні вам вже знайома, тому спробуємо заспівати другий куплет всі разом. Починаємо співати за змахом моєї руки. (На екрані слова другого куплету.)

8. Закріплення мелодії всієї пісні.

– З’єднаємо два куплети і заспіваємо пісню повністю.

9. Виконання пісні «Вийди, вийди, Іванку» учнями з відтворенням обряду заклику весни.

– Діти, а щоб весна скоріше прийшла, ми зараз заспіваємо веснянку з відтворенням обряду. Під час співу ви будете піднімати і розгойдувати ось цих «пташок» – провісників весни.Виконуємо пісню легко і плавно. А я використаю ударний інструмент – трикутник, щоб підкреслити акцентовані склади і зробити нашу веснянку більш чарівною. (Учитель роздає «пташок», зроблених з паперу. Співають пісню.)

– Діти, молодці, ви дуже гарно виконали пісню. Саме таким чином, за допомогою веснянок, наші предки закликали весну.

– Ой, послухайте, хтось стукає у наші двері. Та це ж прийшла красуня Весна! (Заходить дівчинка-Весна.)

Весна:

Добрий день, вам, любі діти,

Знаю, ви мене чекали,

І пісні мені співали.

Зла зима мене не пускала,

Холодними снігами позамітала.

Але ви її прогнали,

Піснею мене ви врятували.

Учитель:

Ой, Весна, Весна, днем красна,

Що ти нам, веснонько, принесла?

Весна:

Принесла я вам літечко,

Щоб родилось житечко,

Ще й чарівні квіточки,

Щоб квітчались діточки.

А ось вам, діточки, кольорові квіточки – подарунок від мене.

(«Весна» роздає дітям квіти)

Весна:

Була я вас рада вітати,

Та вже мені час відлітати.

Поля та ліси оживити,

Від зимнього сну розбудити.

Учитель:

Дякуємо, веснонько, що прийшла, стільки радості принесла.

Тобі від нас теж подарунок – ось ця «пташка».







Дата добавления: 2015-08-31; просмотров: 1870. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!




Композиция из абстрактных геометрических фигур Данная композиция состоит из линий, штриховки, абстрактных геометрических форм...


Важнейшие способы обработки и анализа рядов динамики Не во всех случаях эмпирические данные рядов динамики позволяют определить тенденцию изменения явления во времени...


ТЕОРЕТИЧЕСКАЯ МЕХАНИКА Статика является частью теоретической механики, изучающей условия, при ко­торых тело находится под действием заданной системы сил...


Теория усилителей. Схема Основная масса современных аналоговых и аналого-цифровых электронных устройств выполняется на специализированных микросхемах...

Сущность, виды и функции маркетинга персонала Перснал-маркетинг является новым понятием. В мировой практике маркетинга и управления персоналом он выделился в отдельное направление лишь в начале 90-х гг.XX века...

Разработка товарной и ценовой стратегии фирмы на российском рынке хлебопродуктов В начале 1994 г. английская фирма МОНО совместно с бельгийской ПЮРАТОС приняла решение о начале совместного проекта на российском рынке. Эти фирмы ведут деятельность в сопредельных сферах производства хлебопродуктов. МОНО – крупнейший в Великобритании...

ОПРЕДЕЛЕНИЕ ЦЕНТРА ТЯЖЕСТИ ПЛОСКОЙ ФИГУРЫ Сила, с которой тело притягивается к Земле, называется силой тяжести...

Менадиона натрия бисульфит (Викасол) Групповая принадлежность •Синтетический аналог витамина K, жирорастворимый, коагулянт...

Разновидности сальников для насосов и правильный уход за ними   Сальники, используемые в насосном оборудовании, служат для герметизации пространства образованного кожухом и рабочим валом, выходящим через корпус наружу...

Дренирование желчных протоков Показаниями к дренированию желчных протоков являются декомпрессия на фоне внутрипротоковой гипертензии, интраоперационная холангиография, контроль за динамикой восстановления пассажа желчи в 12-перстную кишку...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.008 сек.) русская версия | украинская версия