Студопедия Главная Случайная страница Обратная связь

Разделы: Автомобили Астрономия Биология География Дом и сад Другие языки Другое Информатика История Культура Литература Логика Математика Медицина Металлургия Механика Образование Охрана труда Педагогика Политика Право Психология Религия Риторика Социология Спорт Строительство Технология Туризм Физика Философия Финансы Химия Черчение Экология Экономика Электроника

Зміст навчального матеріалу та державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів





Клас

35 год. (1 год. на тиждень), з них 4 год. – резервний час

Зміст навчального матеріалу Державні вимоги щодо рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Тема 1. Про що розповідає музика(16 год.)   Музика в житті людини. Правила співу та слухання музики. Композитор, виконавець, слухач. Особливості музичних звуків (високі й низькі, довгі та короткі, гучні й тихі). Музика вокальна та інструментальна. Забарвлення звучання голосу людини та музичних інструментів. Різновиди музичних інструментів. Українські народні інструменти: бандура, сопілка, бубон, особливості їх звучання. Розмаїття українських народних пісень (колискові, щедрівки), народний танець. Особливості українських народних танців (гопак, козачок, аркан). Основні поняття і терміни: мелодія, супровід, темп, пульс, ритм, пісня (народна, колискова), заспів. приспів, композитор. Виконавська і творча діяльність Виконання пісень різного емоційного змісту і характеру. Створення простих ритмічних супроводів до пісень і танців. Пластичне інтонування і дитяча гра, виконання ритмічно-танцювальних рухів. Музикування на дитячих музичних інструментах. Виконання пісень «у ролях» з елементами інсценування, прості елементи імпровізації: вокальної, ритмічної, пластичної. Основний матеріал для сприймання В.Подвала. „Музичні загадки”; М. Дремлюга. „Ведмежатко в лісі”; Д.Кабалевський. „Клоуни”, “Кавалерійська”; П.Чайковський. “Хвороба ляльки”, “Нова лялька”; Л.Колодуб. „Лялька співає”; І. Беркович. “Українська мелодія”; В.Косенко. “Дощик” (І ч.); М.Парцхаладзе. “Осінній дощик”; Й.-С. Бах “Волинка”; В.Косенко. “Пасторальна”, Р.Шуман. “Сміливий вершник”; Я. Степовий. “Колискова”; українські народні колискові пісні (на вибір учителя); Р. Шуман. «Дід Мороз»; українські троїсті музики (на вибір учителя). Додатковий матеріал для сприймання В.Косенко. “Не хочуть купити ведмедика”, “Купили ведмедика”; Е. Гріг. “Пташка”; “Похід гномів”; К. Дебюссі. ”Маленький пастух”; С. Майкапар. “У садочку”; Б.Фільц. “Забута лялька”; Г.Сасько. „Джерельце”, „Синички”; Й.-С..Бах. “Менует”; М. Сільванський. Полька ”Комарики”, ”Сумна пісня”; українські народні пісні (на вибір учителя); гуцульські наспіви. Варіативний матеріал для сприймання Пісні про школу на вибір; укр. нар. пісні і танці (гопак, колискові, троїсті музики тощо); П.Чайковський. „Марш дерев’яних солдатиків”, „Жовтень. Осіння пісня”; В.А.Моцарт. „Менует”; Л.Бетховен „Весело-сумно”, Л.Ревуцький „Колискова”; В.Косенко. „Дощик”; укр. нар. пісні і танці („Метелиця” та ін., троїсті музики, колядки та щедрівки за вибором); Е.Гріг. „Пташка”; В.Сокальський. „Пташка”; Д.Кабалевський. „Сурмач і луна”, „Зайчик дражнить ведмедика”; Р.Шуман „Дід Мороз”; М.Коваль „Вовк і семеро козенят” (фрагменти); музика з мульт- і кінофільмів. Основний матеріал для виконання М.Андреєва. «Музична луна»; Н.Май. «Перший дзвоник»; Д.Кабалевський. «Перший клас»; українські народні пісні «Ой до нори, мишко», “Ходить гарбуз по городу”; Б.Фільц. «Облітав журавель» (одноголосно); А.Філіпенко. “На місточку”; А.Філіпенко. «Гарний танець гопачок»; українські щедрівки “Я маленький хлопчик”, “Щедрівочка щедрувала”. Додатковий матеріал для виконання М.Дремлюга. “Ми йдемо сьогодні в клас”; Б.Фільц. “Дзвенять дзвінки”; Т.Димань. “Пісня скрипаля”; М.Шуть. «До школи»; В.Верменич. “Веселі чобітки”; Т.Жупанин. “Черевички нові маєм”; А.Філіпенко. “Берізка”; Б.Фільц. “Я маленький пастушок”;З.Левіна. “Що нам осінь принесе?”; А.Мігай. “Дощик”;В. Гребенюк. “Осінь”; українська народна пісня «Ой єсть в лісі калина»; Л.Дичко. «Ромен-цвіт»; О.Янушкевич. «Пісня про зарядку»; О.Юдахіна. «Слон і скрипочка»;А.Басова. “Дід Мороз”; А.Філіпенко. “Узяла лисичка скрипку“; “Новорічна”, “То сніжинки, мов пушинки”; П.Майборода. “Новорічна нескінченна”; колядка “Коляд, коляд, колядниця”. Варіативний матеріал для виконання Українські народні поспівки та пісні („Сів шпак”, „Ходить квочка”, „Ходить гарбуз по городу” та ін.); М.Ровенко. „Ми – першокласники”; А.Філіпенко. „Веселий музикант”; латиська народна пісня „Ой я, жу-жу”; М.Ведмедеря. „Намалюю Україну”; В.Верменич. „Калинова пісня”; А.Арутюнов. „Осінь”; І.Кишко. „Рідний край”; М.Ведмедеря. „Півникове горе”, „Танцювали зайчики”; Л. Загрудний. „Сніжок”, „Щедрівка”; В.Верменич. „Запросини Діда Мороза”; колядки та щедрівки („Щедрик” та ін. за вибором); пісні з мультфільмів (на вибір). Матеріал для музикування та виконання в русі М. Йовенко “Ми -першокласники”; українські народні танці “Гопак”, “Козачок”; А.Філіпенко. „Гра з ведмежатком”, „Паровоз”; українська народна пісня в обробці Я.Степового „Плескаємо-тупаємо”; Б.Фільц. Пісня-гра «Ми у лісі були»; В.Верховинець. Пісні-ігри “Ведмедик і лісові звірята”, “Біла квочка”, українські народні пісні „Галя по садочку ходила”, «Голубка», “Два півники”, “Веселі гуси”; М. Шуть. “Веселі нотки”; Я.Степовий. «Діти колом стоять»; В.Верховинець. Пісня-гра „Зробим коло”, М. Ведмедеря. “Танцювали зайчики”; українські народні пісні “Печу, печу хлібчик”, „Ой Василю-Василечку”,український народний танець “Метелиця”. Учень має уявлення про: музику як мистецтво, що розповідає про життя людей і навколишній світ мовою звуків; вокальну та інструментальну музику; музичні звуки (високі й низькі, довгі та короткі, гучні й тихі), окремі музичні інструменти; розпізнає: життєвий зміст музики; уміє: на елементарному рівні висловлювати враження від музичних творів, передавати увиконанні настрій і характер музики; рухами відтворювати пульс та ритмічний рисунок мелодії; розрізняє на слух: звучання окремихмузичних інструментів; вокальну та інструментальну музику; називає: інструментальні твори та пісні, що звучали у класі; зіставляє за допомогою вчителя життєвий зміст, настрій та характер музичних творів; розуміє визначення понять: композитор, виконавець, слухач, мелодія, супровід, пісня, колискова тощо; дотримується правил: поведінки в музичному класі, слухання музики та співу, елементарного музикування.      
Тема 2. Музика навколо нас(19 год.)   Життєвий зміст музики; розмаїття характерів пісенної, танцювальної, маршової музики в народних та композиторських творах. Головні ознаки найпростіших типів музики – пісні, танцю, маршу. Музика народна та композиторська. Народні пісні і танці України. Народна музика рідного краю. Особливості української народної пісні та українського народного танцю (гопак, козачок, метелиця, аркан). Втілення в музиці різних дитячих образів – іграшки та забави; музика в мультиплікації; світ казкових образів у творах композиторів. Роль музичних інструментів у створенні різноманітних характерів і настроїв музики. Музичні картини природи (природа в музиці). Значення музики в житті людини. Основні поняття і терміни: танець, марш, народна пісня (веснянка), пластичне інтонування. Виконавська і творча діяльність Виконання пісень різного емоційного змісту і характеру. Створення темброво-ритмічних супроводів до пісень і танців. Пластичне інтонування і дитяча гра, виконання ритмічно-танцювальних рухів. Музикування на дитячих музичних інструментах. Виконання пісень «у ролях» з елементами інсценування, прості елементи імпровізації: вокальної, ритмічної, пластичної. Основний матеріал для сприймання В.Сильвестров. «Марш»; М.Глінка. “Полька”, П.Чайковський. “Танець феї Драже”, “Пісня жайворонка”, Л.Ревуцький. «Колискова»; П.Чайковський. “Баба Яга”, В. Косенко. “За метеликом”, «Дощик»; Е. Гріг „Навесні”, «Метелик»; С.Прокоф‘єв. “Ходить місяць над лугами”; В.Сокальський. “Пташка”; Р.Шуман. “Веселий селянин”; В.Барвінський. “Сонечко”;. Б.Фільц. “Бабусина казка”; М. Скорик. «Народний танець» (із фортепіанного циклу «Дитячий альбом»). Додатковий матеріал для сприймання П. Чайковський. “Старовинна французька пісенька” “Полька», «Вальс»; Є.Юцевич. «Марш»; Л.Бетховен. Екосез до мажор; Г.Сасько. „Метелики над квітами”, „Перший пролісок”; українські народні пісні (на вибір учителя); М.Сільванський. Музична казка «Івасик-Телесик»; М. Леонтовича “Гра в зайчика”, “Женчичок-бренчичок”, “Мак”; К.Стеценко. “Вечірня пісня”; С. Майкапар. «Весною»; С. Прокоф'єв. «Вечір»; П. Чайковський. «Вальс»; В. Косенко. «Казка»; українські троїсті музики (на вибір учителя). Варіативний матеріал для сприймання Українські народні пісні, веснянки за вибором; танці України і народів світу (козачок, полька, вальс тощо); П.Чайковський. „Дитячий альбом” („Старовинна французька пісенька”, „Вальс” та ін. за вибором); Д.Кабалевський. „Три кити”; С.Прокоф’єв. „Марш”, „Вальс” із балету „Попелюшка”; Є.Юцевич. „Марш”; В.Сильвестров. „Марш”; М.Глінка. „Полька”; М.Лисенко. Пісня Лисички з опери „Коза-дереза”; В.Барвінський. „Сонечко”; Й.Штраус. Вальс „Весняні голоси” (фрагмент); музика у виконанні окремих музичних інструментів, ансамблю сопілкарів, троїстих музик, різних видів оркестрів (обр. укр. нар. мелодій та фрагменти творів за вибором); В.А.Моцарт. „Маленька нічна музика” (фрагмент); Д.Кабалевський. „Сурма і барабан”; П.Чайковський. „Пісня без слів”, „Баба-яга”, „Вальс квітів”; К.Сен-Санс. „Лебідь”, „Слон”; Ф.Шопен. „Полонез” або ін. фортепіанні мініатюри; А.Вівальді. „Літо” (фрагмент концерта у скрипковому й органному виконанні). Основний матеріал для виконання Б.Фільц. “Морозець”; Я.Степовий. “Сніжинки”, М.Завалішина. “Ми любимо весну”; О.Янушкевич. «Мама і я»; Т.Жупанин. “Рання бджілка”; А.Філіпенко. “Зацвіла в долині”, Я.Степовий. “Щебетала пташечка”. Додатковий матеріал для виконання В. Биченко. «Зима»; Л. Бекман. «Ялинка»; М. Ведмедеря. “На що схожа доброта? ”; Ю.Рожавська. „Весняночка”; В.Верменич. „Іде весна”; О.Білаш. “Калачі”; І.Кириліна. „Засмутилось кошеня”; А.Філіпенко. «Біля мами гарно нам»; В. Гребенюк. «Маленькі наші ноги»; Ж.Колодуб. „Пісенька каченят”; українські народні пісні «Ой минула вже зима», «Іди, іди, дощику»; Б.Фільц. „Вийшли дітоньки на луг”; В.Таловиря. “Принесла тепло весна”, “Чалапає дощик”; українські народні пісні “Сопілка”, “Край долини мак”; О.Білаш. “Фіолетові заграви”, “Непосида”; М.Рожко. “Літній піснеграй”. Варіативний матеріал для виконання Українські народні пісні „Вийди, вийди, сонечко”, „Корольок”, „Два півники” та ін.; А.Філіпенко. „Ой заграйте, дударики”, „Зяблик”; М.Ведмедеря. „Козачата”; М.Лисенко. Пісня Лисички (з опери „Коза-дереза”); А.Павлюк. „Святковий хоровод”; Т.Попатенко. „Пісенька про пісеньку”; В.Іванников. „Наша мама”; В.Верменич. „Повертайся, ластівко”; білоруська нар. пісня „Савка та Гришка”; М.Ведмедеря. „Моя сопілка”, „Віночок”; Ю.Михайленко. „Грає веснонька!”, А.Філіпенко. „Вічний вогонь”. Матеріал для музикування та виконання в русі Український народний танець “Аркан”; Е. Сіліньш. «Поїзд»; М. Назарець. “Кіт і мишка”; українська народна пісня “Танок мишей”; А.Вієру. „Кішка і собака”, „Мавпочка”; українські народні пісні “Вийди, вийди, сонечко», «Ой прийшла весна», “Подоляночка”; українські веснянки “Чижик”, «Жайвір прилетів», “Кривий танець”; Н. Май. “Кап-кап”, “Виглядаєм сонечко”; пісні-ігри “Іде, іде дід, дід”, „Іди, іди, дощику”; В.Верховинець. Пісня-гра «Гоп-гоп».     Учень має уявлення про: музику як мистецтво, що розповідає про життя людей і навколишній світ мовою звуків; головні ознаки найпростіших типів музики (пісні, танцю, маршу); народну і композиторську музику; окремі музичніінструменти; способи гри на дитячих музичних інструментах; українські народні пісні, найвідоміші танці; музичні казкові образи; спостерігає: за змінами настрою і характеру музичних творів; розпізнає: життєвий зміст музики; уміє: виразно співати; пластичними рухами передавати емоційний зміст і характер музичних творів; висловлювати власні враження про музичні твори; розрізняє на слух: вокальну та інструментальну музику; яскраво виражені пісенні, танцювальні, маршові твори; називає: окремі види українських народних пісень і танців, окремі музичніінструменти; музичні твори і пісні, що звучали у класі; порівнює (за допомогою вчителя): життєвий зміст, настрій і характер нескладних музичних творів; наводить приклади: музичних творів, що звучали у класі; пояснює: значення термінів, які використо-вуються на уроці; дотримується правил: поведінки в музичномукласі, слухання музики та співу; елементарного музикування

 

Клас

35 год. (1 год. на тиждень), з них 4 год. – резервний час

Зміст навчального матеріалу Державні вимоги щодо рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Тема 1. Типи музики (8 год.)   Пісня, танець, марш – основні типи музики. Роль композитора, виконавця і слухача у створенні, виконанні та слуханні музики. Виражально-зображальні можливості пісні, танцю і маршу. Різноманітність втілених настроїв і характерів в основних типах музики, їхній зв’язок із життям. Виражальні засоби, інтонаційні особливості, відмінності в характері музики маршу, пісні, танцю. Різновиди маршів, пісень, танців. Життєві обставини, за яких звучать марші, пісні, танці. Поєднання елементів різних типів музики в одному творі. Народна пісня у творчості професійних композиторів. Основні поняття і терміни: пісня, танець, марш, композитор, виконавець, слухач, симфонічний оркестр. Виконавська і творча діяльність Виконання пісень різного емоційного змісту і характеру. Створення темброво-ритмічних супроводів до пісень і танців. Пластичне інтонування характеру музики, виконання ритмічно-танцювальних рухів. Музикування на дитячих музичних інструментах. Залучення учнів до оцінки якості співу (власного чи ровесників). Основний матеріал для сприймання Д.Кабалевський. „Три кити”, С.Рахманінов. “Італійська полька”; Є.Адамцевич. “Запорізький марш”; М.Блантер. “Футбольний марш”; П.Чайковський. “Марш дерев‘яних солдатиків”; Д.Кабалевський. “Три варіанти маршу”; Г.Татарченко. “Гей ви, козаченьки”; П.Чайковський. Вальс із балету “Спляча красуня”; Д.Шостакович. „Вальс-жарт”; Д.Кабалевський. “Танець молодого бегемота”; Л.Бетховен. “Бабак”; українська народна пісня в обробці Я.Степового “Лугом іду”; Б.Фільц. “Коломийка”, “Лемківська пісня”; П.Чайковський. “Танець із кубками” з балету “Лебедине озеро”. Додатковий матеріал для сприймання В.Сильвестров. „Марш”; С.Чернецький. «Зустрічний марш»; М.Степаненко. „Танок”; В.Дяченко. „Лялька танцює”; К.Дебюссі. «Колискова для слона»; Г.Гладков. „Колискова”; П.Чайковський. „Пісня без слів”; українська народна пісня „Гей, не дивуйте”; Ю.Щуровський. «Українська мелодія». Варіативний матеріал для сприймання Українські народні пісні й танці, троїсті музики („Козачок” та ін. на вибір); В.Подвала „Музичні загадки”; П.Чайковський. „Дитячий альбом” (пісенні, танцювальні та маршові твори за вибором); Я.Степовий „Колискова”; М.Сільванський „Сумна пісня”, „Комарики”, „Пташка і кицька”; М.Мусоргський. „Гопак” з опери „Сорочинський ярмарок”; П.Чайковський. „Вальс квітів”, „Іспанський танець”, „Марш” із балету „Лускунчик”; Ю.Щуровський „Вечір у степу”; С.Прокоф’єв. „Дощ і веселка”, „Вечір”; М.Степаненко. „Про звірів” (твори за вибором); Р.Шуман. „Сміливий вершник”, „Веселий селянин”, „Перша втрата”; М.Лисенко. „Коза-дереза” (фрагмент). Основний матеріал для виконання Д.Кабалевський. „Пісня про школу”; українська народна пісня „Журавель”; Ф.Колесса. “Школяр”; А.Філіпенко. “Веселий музикант”; Д.Кабалевський. «Перший клас»; поспівки «Бім-бом», «В нашім класі»; А.Філіпенко.“Ой заграйте, дударики”. Додатковий матеріал для виконання Г.Китастий. “Дитяча молитва”; М.Гайворонський. „Мово рідна”; українські народні пісні „Ой на горі жито”; „Три матусі”, „Гей ви, дітки чорнобриві”; В.Верховинець. „Гей, військо йде”, «Коло хати»; К.М’ясков. «Лісові барабанщики»; М.Мельник. „Ми маленькі дударі”; О.Білаш. “Горіховий дощ”, “Нічний гість”; Б.Олексієнко. „Пісня-марш” із опери „Марійка-розгубійка”. Варіативний матеріал для виконання Українські народні пісні („Диби-диби”, Ой, ходила дівчина бережком” та ін.); М.Чембержі. „До побачення, літо”; Ф.Колеса. „Школяр”; М.Катричко. „Два єноти вчили ноти”; французька народна пісня „Пастуша пісня”; В.Гребенюк. „Осінь”; А.Островський. „До, ре, мі, фа, соль...”; пісні з мультфільмів (на вибір). Матеріал для музикування та, виконання в русі Українські народні пісні «Женчичок-бренчичок»; «Вийшли в поле косарі»; В.Верховинець. Пісні-ігри „Діти і ведмідь”, „Цить, не плач”; „Йшла лисичка по стежинці” (поспівка); С.Рахманінов. “Італійська полька”; українська народна пісня «Дощик»; А.Філіпенко. „Веселий музикант”; М.Красєв. „Зайчики”; Троїсті музики (на вибір учителя). Учень має уявлення про: основні типи музики; виражальні засоби пісні, танцю і маршу; відмінності в характері музики пісні, танцю і маршу; різновиди маршів, пісень і танців; спостерігає: за змінами настрою і характеру в творі; розрізняє на слух: різновиди маршів, пісень і танців; розуміє: зміст музичних творів, які звучали у класі; орієнтується у поняттях: композитор, виконавець, слухач, симфонічний оркестр; усвідомлює: роль композитора, виконавця, слухача у створенні, виконанні та сприйнятті музики; уміє: визначати настрій і характер музичних творів різних типів; виразно виконувати пісні; виражати характер і настрій музики в пластичних рухах; грати на елементарних музичних інструментах; створювати простий ритмічний супровід до пісень; дотримується правил: поведінки у класі; слухання музики, співу; елементарного музикування.      
Тема 2. Виражальне та зображальне в музиці(8 год.)   Життя – джерело музичного мистецтва. Виражальні та зображальні можливості музики. Вираження музикою внутрішнього світу людини (її характеру, настроїв, почуттів, думок). Мова і музика. Зображення музикою різноманітних рухів, певних життєвих подій, картин природи, звукових сигналів тощо. Музика як мистецтво вираження, в якому зображальні деталі відіграють другорядну роль. Основні поняття і терміни: динаміка, вокальна, інструментальна музика. Виконавська і творча діяльність Виконання пісень різного емоційного змісту і характеру. Пластичне інтонування характеру музики, виконання ритмічно-танцювальних рухів. Музикування на дитячих музичних інструментах. Залучення учнів до оцінки якості співу (власного чи ровесників). Основний матеріал для сприймання Л.Бетховен. “Весела. Сумна”, Марш; українська народна пісня в обробці М. Леонтовича “Дударик”; Д.Кабалевський. “Три подружки”, „Монтер”; М.Глінка. «Попутна пісня»; М.Римський-Корсаков. “Політ джмеля” з опери “Казка про царя Салтана”; Е.Гріг. “Ранок” із сюїти “Пер Гюнт”; А.Мігай. ”Зимонька-зима”. Додатковий матеріал для сприймання П.Чайковський. «Ранкові роздуми»; М. Лисенко. “Враження від радісного дня”; Р. Шуман. “Перша втрата”, «Зима»; В.Дяченко. „Сердитий гном”, „Заводна танцівниця”; В.Самійленко. „Танцювальна”; М. Сільванський. “Пташка і кицька”; М.Завалишина. „Заводне мишеня”; М. Сільванський. „Світанок”. Варіативний матеріал для сприймання М.Римський-Корсаков. „Політ джмеля”, „Море” (фрагменти); В.Барвінський. „Горобчик”, „Зайчик”; В.Косенко. „Не хочуть купити ведмедика”, „Купили ведмедика”; Й.С.Бах. „Волинка”; Г.Свиридов. „Дощик”; Д.Кабалевський. „Три подружки”, „Клоуни”; С.Майкапар. „Роздуми”; П.Чайковський. „Хвороба ляльки”, „Нова лялька”; Ф.Шуберт. „Музичний момент”; М.Шух. „Приємний настрій”; українські колядки, щедрівки за вибором. Основний матеріал для виконання Поспівка «В нашім класі»; білоруська народна пісня “Перепілонька”; А.Філіпенко. „Веселий музикант”; Поспівка «Дзвонить дзвінок»; О.Лобова. “Колискова школі”; О.Антоняк. «Як складається пісенька»; А.Житкевич. «Семеро гномів»; М.Шуть. “Сонечко зійшло”;українська щедрівка “Ой сивая тая зозуленька”. Додатковий матеріал для виконання Д.Кабалевський «Різні діти»; В.Лепешко. „Поспішай до школи”; А.Мігай. «Колискова»»;.білоруська народна пісня „Савка і Гришка”; Б.Гірський. „Зайчик”; Українські народні пісні в обробці Я.Степового “Зима і Весна”, „Зайчик”, „Господарство”; М.Завалишина. „Кіт”; О.Білаш. “Окунці-стрибунці”; І.Кириліна. „Розгнівалась на літо зима”; українська народна пісня „Ой хто, хто Миколая любить”; Є.Карпенко. “Морозище”; Т.Димань. “Наколядуйте, діти, доброти”; Б.Фільц. «Під Новий рік». Варіативний матеріал для виконання Українські народні пісні „Українка я маленька”, „Я маленький пастушок” та ін.; В.Шаїнський. „Гра”; бразильська народна пісня „Потяг”; В.Попович. „Зійшов місяць”; Б.Савельєв. „Якщо добрий ти”; А.Філіпенко. „Кришталева зимонька”; М.Ведмедеря. „Різдво”; Т.Попатенко. „Щеня і кошеня”; пісні з мультфільмів, колядки, щедрівки (за вибором). Матеріал для музикування та виконання в русі Пісня-гра «Бім-бом»;Троїсті музики (на вибір учителя); українські народні пісні-ігри „Зайчику”, „Козлик”, „Я коза”, „Не сварітеся”, „Старий горобейко”, ”Мишка та кіт”, «Соловеєчку, сватку, сватку»; Д.Кабалевський. „Карусель”; В.Верховинець. Пісня-гра „Щебетали горобці”. Учень має уявлення про: життя як джерело музичного мистецтва; виражальні та зображальні можливості музики; спільні та відмінні риси між мовою і музикою; спостерігає: настрій та характер музичного твору; розуміє: різницю між виражальними та зображальними можливостями музики; зміст музичних творів, які звучали у класі; користується: необхідною музичною термінологією; пояснює: своє враження від музики; порівнює (за допомогою вчителя): музичні твори, знаходить в них спільне і відмінне; уміє: визначати емоційний зміст музичних творів, висловлювати свої враження від них; виразно виконувати пісні; оцінювати спів власний та однокласників; виражати характер і настрій музики в пластичних рухах; дотримується правил: поведінки у класі; слухання музики, співу; елементарного музикування.
Тема 3. Основні музичні жанри (10 год.)   Пісня, танець і марш - провідники у світ музичної образності. Музична мова як виразник образного змісту твору. Знайомство з музичними жанрами опери, балету, симфонії, концерту за допомогою пісні, танцю і маршу. Зв’язок музики з іншими видами мистецтва (опера, балет). Дитяча опера. Втілення характерів казкових персонажів у творах різних жанрів. Народна пісня у творах композиторів-класиків. Основні поняття і терміни: п’єса, ансамбль, хор, симфонія, балет, опера, інструментальний концерт. Виконавська і творча діяльність Виконання пісень і тем персонажів дитячих опер різного емоційного змісту і характеру. Участь у виконанні фрагменту дитячої опери з елементами театралізації. Пластичне інтонування характеру музики, виконання ритмічно-танцювальних рухів. Залучення учнів до оцінки якості співу (власного чи ровесників). Основний матеріал для сприймання Українські щедрівки і колядки у виконанні народних хорів України; Д.Кабалевський. «Впертий братик»; П.Чайковський. “Танець маленьких лебедів” (фортепіанна п‘єса), фрагмент із балету “Лебедине озеро”; українська народна пісня “Журавель”; П.Чайковський. Друга симфонія (фрагмент); український народний танок “Козачок”; невідомий автор першої половини ХІХ ст. “Симфонія” (козачок); І.Беркович. Другий концерт для фортепіано з оркестром (ІІ ч., фрагмент); С.Прокоф‘єв. Вальс із балету “Попелюшка” (фрагмент), сцена з балету “Попелюшка”; Ж.Бізе. Марш Тореадора з опери «Кармен»; М.Завалишина. “Пісенька друзів” із опери “Коли друзі є”; М.Коваль. Сцена з другої дії опери “Вовк і семеро козенят”.   Додатковий матеріал для сприймання М.Сільванський. „Їжачок і соловейко”; П.Чайковський. Марш; «Вальс снігових плвстівців» із балету “Лускунчик”, Четверта симфонія (фінал);Л.Дичко. «Весна» з дитячої кантати «Пори року»; П.Чайковський. „Неаполітанська пісенька” (фортепіано), „Неаполітанський танець” із балету „Лебедине озеро”; М.Лисенко. Фрагменти з опери “Коза-дереза”; К. Стеценко. Опера “Лисичка, Котик і Півник”. Варіативний матеріал для сприймання Українські веснянки, заклички, троїсті музики за вибором; Р.Шуман. „Зимою”, „Мелодія”; С.Прокоф’єв. Симфонічна казка „Петя і вовк”; М.Коваль. „Вовк і семеро козенят”, К.Стеценко. „Лисичка, Котик і Півник” (фрагменти дитячих опер за вибором); П.Чайковський. „Вальс квітів”, „Іспанський танець”; М.Глінка. „Лезгінка” з опери „Руслан і Людмила”; Ж.Бізе. Увертюра, хор хлопчиків із опери „Кармен”; Е Гріг. „Танець Анітри” із сюїти „Пер Гюнт”; Й.Гайдн. Симфонії „Сюрприз”, „Годинник” (фрагменти); Ю.Щуровський. Варіації на тему української народної пісні „Ой єсть в лісі калина”; А.Вівальді. „Весна” (фрагмент концерта). Основний матеріал для виконання К.М’ясков. “Зимонька”; М.Коваль. Хор “Семеро козенят”, хор «Цілий день співаєм, граєм», теми Мами-кози і козенят із опери “Вовк і семеро козенят”; українські народні пісні „Гарний танець гопачок”, “А ми просо сіяли”; О.Янушкевич. „Добрий ранок, матусю!”;Л.Дичко. «Весна». Додатковий матеріал для виконання Б.Фільц. „Скоро сонечко пригріє”; І.Кириліна. “Про сіамського кота”; українська веснянка “Кривий танець”; Я.Степовий. „Зима і весна”; Н.Рубальська «У перші дні весни»; Ю. Михайленко. «Про матусю»; М.Чембержі. “Колискова для мами”; В. Іванников. “Найкраща”; О.Колодуб. “Вишиванка”; М. Лисенко. “Пісня Лисички”, “Пісня Кози”, хор “ Ходім, братці, воювати” з опери “Коза-дереза”; А.Кос-Анатольський. „Берізонька”. Варіативний матеріал для виконання Українські народні пісні „Танок”, Ой єсть в лісі калина” та ін., веснянки та заклички за вибором; В.Рамм. „Крижана гора”; М.Ведмедеря. „Наша мова”, „Веснянка”; П.Козицький. „А вже красне сонечко”; Р.Паулс. „Алфавіт”; Я.Дубравін. „Крапельки”; В.Верменич. „Вишиванка”. Матеріал для музикування та виконання в русі Українська народна пісня „Горобейко і сестричка”; В.Верховинець. Пісня-гра „Сонечко”; Українська народна пісня “Журавель”; українські веснянки: “Просо”; “Огірочки”, “Льон”, “Мак”; М.Коваль. Тема Малюка та сцена з ІІ дії опери “Вовк і семеро козенят”. Учень має уявлення про: оперу, балет, симфонію, концерт, симфонічний оркестр; спостерігає: настрій та характер музичного твору; називає: музичні твори, що звучали у класі, та їх авторів; порівнює: музичні твори, знаходить у них спільне і відмінне; розуміє: визначення понять: п’єса, опера, балет, симфонія, концерт, ансамбль, оркестр, хор тощо; зміст музичних творів, які звучали у класі; роль музичної мови як виразника образного змісту твору; обґрунтовує: належність твору до певного жанру; вміє: визначати емоційний зміст музичних творів, висловлювати свої враження від них; висловлювати власне ставлення до музичних творів; виразно виконувати пісні, теми персонажів дитячих опер; оцінювати спів власний та однокласників; користується: музичною термінологією (у межах програмового матеріалу); дотримується правил: поведінки у класі; слухання музики, співу; елементарного музикування
Тема 4. Мова музики (9 годин)   Музична мова я к виразник образного змісту твору. Елементи музичної мови (мелодія, ритм, метр, лад, темп, тембр, динаміка, регістр тощо). Засоби музичної виразності в їх взаємодії, їх виражальне значення. Роль мелодії і супроводу в музичних творах та їх зв’язок із характером музики. Пісенність, танцювальність і маршовість в інструментальних творах. Початкові уявлення про будову музичного твору. Симфонічна казка як поєднання елементів літературного твору і музики. Інструменти симфонічного оркестру. Основні музичні поняття і терміни: мелодія, супровід, ритм, метр, темп, тембр, динаміка, регістр. Виконавська і творча діяльність Виконання пісень різного емоційного змісту, характеру і будови. Пластичне інтонування характеру музики, виконання ритмічно-танцювальних рухів. Інсценування пісні-гри. Залучення учнів до оцінки якості співу (власного чи ровесників). Основний матеріал для сприймання Д.Кабалевський. “Зайчик дратує ведмедика”, Л.Бетховен. «Бабак», «Весела. Сумна»; П.Чайковський. “Кіт у чоботях і Біла кицька” з балету “Спляча красуня”, Танець із кубками з балету «Лебедине озеро»; Д.Кабалевський. «Монтер»; Р.Шуман. «Перша втрата»; К.Мясковський. «Ніби вальс»; Л.Бетховен. Тема з варіаціями; Ж.Бізе. Марш хлопчиків з опери «Кармен»; Б.Фільц. «Закарпатська новелета» № 3 (фрагмент); С.Прокоф‘єв. Симфонічна казка “Петя і Вовк” (основні теми). Додатковий матеріал для сприймання Українські троїсті музики (на вибором учителя); П.Чайковський. «Пісня жайворонка»; І.Дунаєвський. Марш із кінофільму „Веселі хлоп’ята”; Б.Фільц. “Закарпатська новелета” № 4 (фрагмент); Б.Алексєєнко. “Пісенька Марійки” з опери “Марійка-розгубійка”. Варіативний матеріал для сприймання С.Майкапар. „Музична шкатулочка”, „Луна в горах”; Л.Бетховен. „Бабак”; П.Чайковський. „Пісня жайворонка”; А.Хачатурян. „Дитячий альбом” (на вибір); М. Шух. „Весняні передзвони”; А.Рубінштейн. „Мелодія”; М.Степаненко. „Дитячий зошит” (за вибором); Е.Гріг. „У печері гірського короля”; М.Глінка. „Попутна”; М.Сільванський. „Світанок”, „Ніч на річці”; К.Сен-Санс. «Карнавал тварин» («Слони», «Золоті рибки», «Королівський марш лева» та інші). Основний матеріал для виконання І.Арсєєв. «Крокодил і Чебурашка»; українська народна пісня “А продай, бабусю, бичка”; українська веснянка “Розлилися води”; українська народна пісня в обробці М.Дремлюги. “Як діждемо літа”; Д.Кабалевський. «Гра в гостей»;.А.Мігай. “Зелений світ”; А.Кос-Анатольський. „Чабанець”.   Додаткові твори для виконання Українські народні пісні “Пчілка”, “Ой ходила дівчина бережком”; українські веснянки “Ой ти, красна весно”, “Катерина і Василь”, “Вербовая дощечка”; О.Пахмутова. «Добра казка»; Г.Сорокопуд. “Свято Перемоги”; В.Верменич. “Калинова пісня”; О.Лобова. “Лине музика літа”; А.Житкевич. «Сопілочка з бузини». Варіативний матеріал для виконання Українські народні пісні „Ой, минула вже зима”, веснянки та заклички за вибором; А.Філіпенко. „Зацвіла в долині”, „Соловейко”; Б.Савельєв. „Пограємо в луну”; Н.Рубальська. „Різні барви у природи”; І.Арсєєв. „Гра в слова”; М.Катричко. „Сійся, сійся, дощику”; В.Гребенюк. „Кущ калини”; І.Тучак. „Рідний край”; пісні з мультфільмів (за вибором). Матеріал для музикування та виконання у русі Я.Степовий. „Засмучений зайчик”; українські веснянки „А вже красне сонечко”, “Соловеєчку, сватку. сватку”, “Травка-муравка”; В.Верховинець. Пісні-ігри „Гляньте, діточки малі”, ”Ой чого ти, метелику”; Д.Височковська. “Потанцюймо з нами”; А.Житкевич. «Чобітки мої червоні». Учень має уявлення про: особливості музичної мови, її елементи; роль та значення мелодії і супроводу в музичних творах; зв’язок між мелодією і характером музики; порівнює: мову музичних творів, знаходить у ній спільне і відмінне; висловлює: власне ставлення до змісту музичних творів; розуміє: залежність емоційного змісту музики від музичної мови; роль і значення основних засобів музичної виразності: мелодії, супроводу, ритму, вміє: розрізняти окремі елементи музичної мови; виявляти пісенність, танцювальність, маршовість в інструментальних творах; оцінювати спів власний та однокласників; виразно виконує: пісні, дотримуючись основних правил співу; користується: музичною термінологією (у межах програмового матеріалу); дотримується правил: поведінки у класі, на концерті, в театрі.

 

Клас

35 год. (1 год. на тиждень), з них 4 год. – резервний час

Зміст навчального матеріалу Державні вимоги щодо рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Тема 1. Основні властивості музики: пісенність, танцювальність, маршовість(8 год.)   Пісенність, танцювальність і маршовість як особливі якості музики, пов’язані з піснею, танцем, маршем. Пісенність як особливість музики, проникнутої співучістю, мелодійністю, але не обов’язково призначеної для співу. Танцювальність як особливість музики, пронизаної танцювальними ритмами, але не обов’язково призначеної для танців. Маршовість як особливість музики, пройнятої маршовими ритмами, під яку не обов’язково крокувати. ”Зустрічі” пісенності, танцювальності, маршовості в музичних творах. Пісенно-маршова і пісенно-танцювальна музика. Пісенність, танцювальність і маршовість в українській народній музиці і творах композиторів-класиків. Поняття про увертюру. Основні поняття і терміни: пісенність,танцювальність, маршовість, увертюра, танцювальна пісня, пісня-марш. Виконавська і творча діяльність Виконання пісень різного емоційного змісту і характеру. Складення виконавського плану пісень. Створення темброво-ритмічних супроводів до пісень і танців. Пластичне інтонування і виконання ритмічно-танцювальних рухів. Залучення учнів до виконання канонів, оцінки якості співу (власного чи ровесників). Музикування на дитячих музичних інструментах. Основний матеріал для сприймання Ж. Бізе. Увертюра до опери “Кармен”; Р.Щедрін. «Ніч», «Золоті рибки», «Цар Горох» із балету «Горбоконик»; Ф. Шопен. Полонез ля мажор; Е.Гріг. «Ранок» із сюїти “Пер Гюнт”; Л.Дичко. «Осінь» із дитячої кантати «Пори року».невідомий автор першої половини ХІХ ст. Симфонія (козачок); М.Глінка. «Арагонська хота»; Л.Бетховен. Мелодія з ІІІ ч. симфонії № 5; Ф. Шопен. Прелюдії № 7, 20. Додатковий матеріал для сприймання М.Дремлюга. «Лірична пісня»;. Ж.Колодуб. Гуцульський танець; П.Чайковський. „Танець із кубками” з балету „Лебедине озеро”. Варіативний матеріал для сприймання Українські народні пісні (колискові, думи та ін.), їх хорові й інструментальні обробки, пісні у виконанні видатних співаків; танцювальна музика різних народів за вибором; М.Вербицький. Державний гімн України; Д.Кабалевський. „Три кити”; В.А.Моцарт. „Менует” з „Маленької нічної музики”; Ф.Шуберт. Вальс сі мінор, „Військовий марш”; П.Чайковський. „Баркарола”, „Осіння пісня”, „Дитячий альбом” (пісенні, танцювальні, маршові п’єси); Й.Штраус. „Казки Віденського лісу”, „Марш”; Ж.Бізе. „Марш тореадора”, „Циганський танець” із опери „Кармен”; А.Хачатурян. „Адажіо” з балету „Гаяне”; М.Блантер. „Футбольний марш”; Ф.Мендельсон. „Весільний марш”. Основний матеріал для виконання Поспівки «Ми - третьокласники», «Дівчатка ми», «Ми - хлопчики»; українська народна пісня в обробці В. Косенка «Ой на горі жита много»; Т.Попатенко. „Шпачок прощається”; Л.Дичко. «Пісня про гарний настрій»; А.Загрудний. «Будем козаками». Додатковий матеріал для виконання Я.Степовий. “Літо минулося”; О.Янушкевич. „Ми літо пам’ятаєм”; українська народна пісня в обробці В. Косенка “Дівка Явдошка”, В.Кравчук. „А уроки треба вчити”; С.Файнтух. „Люба, рідна Україно”; Д.Львов-Компанієць. «Дружать діти всієї кулі»; А.Островський. «Хай завжди буде сонце»; Н..Май. „Дощик”; М.Шуть. «Журавлик»; О.Білаш «Пшениченька»; М.Ведмедеря. „Родинне тепло”; О.Янушкевич. «Я малюю мрію»; К.Трильовський. “Гей, там на горі Січ іде”; А..Загрудний. „Ми роду козацького діти”. Варіативний матеріал для виконання Українські народні пісні „Раз, два, три, чотири”, „Ой ходить сон”, „Їхав козак за Дунай” та ін.; В.Лепешко. „Поспішай до школи”; Р.Паулс. „Кашалотик”; О.Антоняк. „Як складається пісенька?”; М.Старокадомський. „Любитель-рибалка”; А.Житкевич. „Семеро гномів”; О.Зозуля. „Осінь”; З.Компанієць. „Пісенька горобчика”; пісні з мультфільмів (на вибір). Матеріал для музикування та виконання в русі В.Верховинець. Пісні-ігри „Летів горобейчик”, „Ляльки танцюють”; Я.Степовий. „Вправи з хустинками”; українська народна пісня „Гарний танець гопачок”, Л.Соболевська. „Котячий регтайм”; М.Глінка. «Арагонська хота»; В.Верх





Дата добавления: 2015-08-31; просмотров: 1153. Нарушение авторских прав; Мы поможем в написании вашей работы!




Кардиналистский и ординалистский подходы Кардиналистский (количественный подход) к анализу полезности основан на представлении о возможности измерения различных благ в условных единицах полезности...


Обзор компонентов Multisim Компоненты – это основа любой схемы, это все элементы, из которых она состоит. Multisim оперирует с двумя категориями...


Композиция из абстрактных геометрических фигур Данная композиция состоит из линий, штриховки, абстрактных геометрических форм...


Важнейшие способы обработки и анализа рядов динамики Не во всех случаях эмпирические данные рядов динамики позволяют определить тенденцию изменения явления во времени...

Понятие и структура педагогической техники Педагогическая техника представляет собой важнейший инструмент педагогической технологии, поскольку обеспечивает учителю и воспитателю возможность добиться гармонии между содержанием профессиональной деятельности и ее внешним проявлением...

Репродуктивное здоровье, как составляющая часть здоровья человека и общества   Репродуктивное здоровье – это состояние полного физического, умственного и социального благополучия при отсутствии заболеваний репродуктивной системы на всех этапах жизни человека...

Случайной величины Плотностью распределения вероятностей непрерывной случайной величины Х называют функцию f(x) – первую производную от функции распределения F(x): Понятие плотность распределения вероятностей случайной величины Х для дискретной величины неприменима...

Общая и профессиональная культура педагога: сущность, специфика, взаимосвязь Педагогическая культура- часть общечеловеческих культуры, в которой запечатлил духовные и материальные ценности образования и воспитания, осуществляя образовательно-воспитательный процесс...

Устройство рабочих органов мясорубки Независимо от марки мясорубки и её технических характеристик, все они имеют принципиально одинаковые устройства...

Ведение учета результатов боевой подготовки в роте и во взводе Содержание журнала учета боевой подготовки во взводе. Учет результатов боевой подготовки - есть отражение количественных и качественных показателей выполнения планов подготовки соединений...

Studopedia.info - Студопедия - 2014-2024 год . (0.012 сек.) русская версия | украинская версия