Операції з об’єктами.
Перетворення об’єктів. Перетворенням або трансформацією об’єктів називають такі операції, як переміщення, поворот, дзеркальне відображення, масштабування, стискання і розтягування. Інструмент Указатель застосовують не лише для вибору й переміщення об’єктів, але й для їх перетворення. Виділіть ним будь-який об’єкт, перетягніть один із кутових маркерів виділення – і розміри об’єкта буде змінено пропорційно. (Якщо ви хочете змінити ширину чи висоту об’єкта симетрично відносно центра, утримуйте під час перетягування маркера клавішу SHIFT, а за потреби збільшити об’єкт у ціле число разів – утримуйте клавішу CTRL). Якщо об’єкт двічі повільно клацнути інструментом Указатель, то за периметром замість маркерів виділення з’являться маркери повороту і нахилу. Інструмент Преобразование розташовано на панелі інструментів в одній групі з інструментами Форма, Размывающая кисть і Грубая кисть. Перетворення об’єктів можна здійснювати як за допомогою миші так і вводячи значення в поля панелі властивостей. Вибрати режим цього інструмента можна, клацнувши одну з чотирьох кнопок: Свободное вращение, Отражение под свободным углом, Свободное маштабирование, Свободный скос. Третій метод грунтується на використанні вікна Окно - Докеры - Трансформация или Монтаж - Трансформация (Преобразование). Зверху у цьому вікні містяться п’ять кнопок: Позиция, Вращение, Маштаб и отражение, Размер, Наклонить. Практичні прави Вправа 1 Намалюйте повітряну кульку, таку як на рис. в.
Вправа 2 У цій вправі ви намалюєте квітку, показану на рис. б.
Блокування об’єктів. Блокування об’кта дає змогу уникнути випадкового перетворення. Виділивши об’єкт і вибравши команду Монтаж – Блокировать объект, ви не уможливлюєте зміну об’кта. Щоб скасувати блокування, виділіть об’єкт і виберіть команду Монтаж – Разблокировать объект. Формування об’єктів складної форми. В CorelDraw передбачено також набір команд для побудови об’єктів складної форми шляхом об’єднання простих фігур, їх перетину й виключення. Для створення складних зображень використовують команди формування об’єктів: Объеденить – у разі об’єднання створюється нова фігура. Исключить –видаляється частина об’єкта, яку перекриває інший об’єкт. Пересечение – із області перекривання двох чи більше об’єктів створюється новий об’єкт. Упрощение – видаляються всі невидимі частини об’єктів, перекриті іншими об’єктами. Переднее минус задние – залишається лише та яастина верхньої фігури, яка нічого не перекриває. Задние минус передние – залишається лише та яастина нижньої фігури, яку нічого не перекриває. Создать новый объект, который окружает выбранные – виділені об’єкти об’єднуються в один. Щоб відкрити вікно Формирование слід скористатися командою Окно – Докеры – Формирование или Монтаж - Формирование. Групування і розгрупування об’єктів. Для того щоб створити групу, виділіть відповідні об’єкти та застосуйте команду Монтаж –Группировать. Тепер об’єкти можна обробляти як один. Кожний об’єкт у будь-який момент можна видозмінювати. Для цього його спочатку потрібно виділити інструментом Указатель за натиснутої клавіші CTRL. Щоб скасувати групування, Виділіть групу і виконайте команду Монтаж – Разгрупировать. Практична вправа Вправа 3 У цій вправі ви намалюєте сніговика, такого як на рис. 12.14, в.
Створення кількох екземплярів об’єкта. У результаті дублювання (копіювання) створюється ще один екземпляр вихідного об’єкта: Дублювання з вимірюванням відстані: виділіть об’єкт і натисніть Ctrl+D або виберіть команду Правка – Дублировать. Буде створено дублікат об’єкта, розташований з невеликим зсувом відносно оригіналу. Якщо дублікат змістити, то при наступному дублюванню копія буде розташована на такій же відстані, як і попередній дублікат. Просте дублювання: виділіть об’єкт і починайте його переміщати, не відпускаючи лівої кнопки миші, клацніть її праву кнопку. Поруч з курсором відобразиться знак «+». Тепер відпустіть ліву кнопу миші, перемістіть створену копію у потрібне місце. Клонування об’єктів(доступне для нових версій CorelDRAW). Клоном називають сукупність спеціальних копій об’єкта, які зберігають зв’язок зі своїм оригіналом. Оригінал, за яким створюється клон, називають керуючим об'єктом або еталоном клону, а окремі зв'язані з ним екземпляри — елементами клону. Клонами дуже зручно користуватися, коли в проекті, робота над яким триває, передбачено багаторазове повторення елементу (наприклад, логотипу фірми, який потрібно розмістити посередині та в чотирьох кутах веб-сторінки). У цьому випадку достатньо змінити форму і колір лише керуючого об'єкта, елементи ж клону змінюватимуться автоматично. Щоб клонувати об’єкт, виділіть його і виконайте команду Правка – Клонирование. Змінення форми об'єктів Удосконалюючи малюнок на папері, ви щоразу користуєтеся гумкою і олівцем, щоб видалити непотрібні контури та створити нові. Щоб отримати у CorelDRAW об'єкт зі зміненою формою, його не потрібно будувати знову. Звісно, ви можете виконати перетворення об'єкта, але у такий спосіб досягти потрібного результату не завжди видається за можливе. Доцільно застосувати інструменти, які дають змогу переміщувати та редагувати вузли об'єкта, розділяти об'єкт на частини й видаляти його фрагменти. Перш ніж змінити форму об'єкта, його потрібно перетворити на криві. Для цього клацніть об'єкт правою кнопкою миші та виберіть у контекстному меню команду Преобразовать в кривую (Перетворити на криву). Змінення форми кривої Безьє Властивості вузлів, що визначають форму сегментів кривих Безьє, можна змінити за допомогою інструмента Форма (Форма) У разі його вибору на панелі властивостей з'являються елементи керування, призначені для настроювання властивостей виділених замкнених чи незамкнених кривих. Доступність тих чи інших елементів керування визначається тим, яку ділянку кривої виділено. Розбиття кривих Для розбиття кривих ліній застосовують інструмент Нож(Ніж) На рис. 12.18 показано, якого вигляду набуває панель властивостей у разі вибору цього інструмента. Після клацання ним кривої буде утворено два вузли, не з'єднані між собою сегментом. Таким чином замкнену криву можна перетворити на незамкнену, а з незамкненої утворити два об'єкти. Ліворуч на панелі властивостей розташовано кнопки, за допомогою яких задається режим роботи інструмента Нож (Ніж). Якщо клацнути кнопку Оставлять как один обьект (Залишати як один об'єкт) то відтята частина незамкненої кривої буде не новою кривою, а частиною вихідної. Проте якщо клацнути кнопку Автоматическое закрьітие при разделении (Автоматичне закриття під час розділення) то в процесі роботи з інструментом точки кривої доведеться клацати не один раз, а двічі. Крім того, лінія, що з'єднує дві вказані точки, стане сегментом кривої. Видалення фрагментів кривих Для видалення фрагментів кривих застосовують інструмент Ластик (Ластик) Після їх видалення на незамкненій кривій утворюються розриви (рис. а), форму ж замкненої кривої буде змінено так, начебто крива «обтікає» траєкторію руху ластику (рис. б). Результати застосування інструмента ви побачите, коли відпустите кнопку миші. Взагалі його застосовують до тих самих об'єктів, що й інструмент Нож (Ніж). Форма ластику (кругла чи квадратна) задається за допомогою кнопки Окружность/квадрат (Коло/квадрат) О на панелі властивостей. Розмір сторони квадратного ластику чи діаметр круглого встановлюється в поліТолщина ластика (Товщина ластику). Клацанням кнопки Упрощение при стираний (Спрощення під час стирання) встановлюється режим згладжування кривої. За потреби відновити форму кривої натисніть клавішу Esc, перш ніж відпустити кнопку миші. Якщо ж ви встигли її відпустити, скасуйте операцію повністю. Використання інструмента Размазьівающая кисть Цікаві ефекти можна отримати за допомогою інструмента Размазьівающая кисть (Пензель для розмазування). Його вплив на замкнену криву полягає у «витягуванні» чи «вдавлюванні» меж об'єкта пензлем еліптичної форми. Параметри інструмента можна задати на панелі властивостей. Значення, вказане в полі Коэффициент затухання (Коефіцієнт затухання), визначає, як змінюватиметься розмір інструмента під час його переміщення. Якщо це значення дорівнює 0, то розмір залишиться незмінним. У разі додатних значень розмір збільшуватиметься, а у разі від'ємних — зменшуватиметься. Форму кривої на рис. було змінено за різних значень коефіцієнта затухання. Для того щоб ви краще зрозуміли, як у своїх розробках використовувати ефект, створюваний інструментом Размазьівающая кисть(Пензель для розмазування), пропонуємо попрацювати з ним, задаючи різні параметри. Використання інструмента Удаление виртуального сегмента Інструмент Удаление виртуального сегмента (Видалення віртуального сегмента) призначений для видалення фрагментів кривої, що визначаються точками її перетину з іншими об'єктами. Видалити такий фрагмент дуже легко: достатньо клацнути його згаданим інструментом. Вправа 4 У цій вправі ви намалюєте восьминога, такого як на рис.в.
|