М о д е л л ю в і з у а л ь н о г о (предметно - просторового) с е р е д о в и щ а
– розуміється загальна для часу проектування система характеристик типізованого сприйняття форм, зовнішніх по відношенню до суб’єкта який сприймає. С т в о р е н н я м о д е л і в і з у а л ь н о г о с е р е д о в и щ а - означає створення моделі людини – користувача (сприйняття теж певний вид користування). Таким чином П р о е к т у в а н н я - (так саме як і ідеювання) є створенням, реалізацією у зовні, потенційно існуючого у момент проектування, типу людини – користувача,який означається крізь характерні для неї типові характеристики. П р о е к т – як продукт проектування виступає зовнішньо як модель певних сумарних характеристик майбутнього об’єкту, однак за суттю є моделлю функціональних зв’язків сприйняття майбутнього об’єкту його майбутнім користувачем. У зв’язку із цим проект, як продукт проектування, причино пов'язаний із генеральною ідеєю, як продуктом ідеювання, але має суттєву автономність відносно генеральної ідеї: - із однієї сторони – проект постає як подальша конкретизація генеральної ідеї – моделі функціональних зв’язків людини-користувача, моделі майбутнього об’єкту; - а із іншої сторони – він є автономним продуктом діяльності, яка розгортається у новому обрії і яка має меншу загальність ніж генеральна ідея. (Що необхідно для того, щоб здійснити проектування? – ред.) Щоб конкретизувати модель візуальних зв’язків (зв’язків сприйняття), проектувальник повинен виконати попередню роботу по створенню узагальненої моделі візуального (предметно - просторового) середовища і вже цю модель конкретизувати відповідно до часу і умов рішення проектної задачі. Як і в системі ідеювання, проектувальник повинен виконувати одночасно як функцію індуктора дійсних характеристик часу сприйняття – часу проектування, так і функцію генератора сумарних характеристик майбутнього часу сприйняття. Стиль часу виступає тим самим одночасно граничною умовою здійснення діяльності проектування і продуктом усвідомленого або не усвідомленого проектування (прикладом може бути використання кольору у промисловому інтер’єрі).
|