Платон зробив на перший погляд, неймовірне, але по суті справи цілком логічне припущення: якщо доброчесність не вкорінена в цьому світі, то, напевно, існує інший світ, відображенням і вираженням якого вона є. Платон конструює новий світ - для того, щоб підвести фундамент під моральні поняття, забезпечити їм буття. Він змушений був це зробити. Раз була поставлена задача розумно осмислити мораль і раптом виявилося, що моральні поняття висять у повітрі, бездомні, то треба було або відмовлятися від цих понять, що зробили софісти, або придумати для них інший світ, побудувати відповідний їм будинок. Це Платон і зробив, сконструювавши світ ідей, в якому верховодить ідея блага. Світ ідей не просто краще реального світу, він досконалий. Він відрізняється від реального світу як оригінал від копії, є по відношенню до останнього і початком, і причиною, і способом, і взірцем.
Платон вводить ряд гносеологічних конкретизацій, необхідних йому для того, щоб обгрунтувати можливість пізнання моралі. Він розрізняє два види розуміння (знання) і два види задоволення. Один вид розуму і знання спрямований на те, що не виникає і не гине, а залишається вічно незмінним, завжди тотожним собі. Предметом іншого виду розуму і знання є виникає і гине. Перший вид руйнування і знання вище другого. Що стосується задоволення, то до першого виду відносяться співмірні задоволення. Вони не пов'язані зі стражданнями, безжурні. Недолік в них непомітний, їх заповнення відчутно і приємно. Вони несильні. Їх джерелом є прекрасне і доброчесне. Задоволення другого виду характеризуються безміром, вносять в душу хвилювання, завжди пов'язані зі стражданнями. Це - гнів, гординя, страх і тому подібні почуття. Словом, як говорить Платон, є задоволення від ніжних звуків, а є задоволення від лоскотання. Між ними немає нічого спільного. Тільки задоволення першого виду входять в структуру чесноти, але й вони займають там останнє місце. Шлях чесноти є висхідний шлях пізнання прекрасного, який може завершитися тільки тоді, коли душа побачить вічне, і любов до істини не буде нічим захмарюватися.