Проблеми для обговорення. Поміркуйте над актуальними сучасними проблемами:
Поміркуйте над актуальними сучасними проблемами: 7.4.3.1. Як змінилося наше розуміння мистецтва при вивченні естетичної теорії. 7.4.3.2. Мистецтво та правовий нігілізм. Складні дихотомії художньої творчості сучасності: 1. мистецтво як виправдання занепаду законослухняності в суспільстві – мистецтво, як викриття пороків правового нігілізму; 2. мистецтво, як відображення ідеалу правоохоронця – мистецтво, як критика моральної деградації в ОВС. При дискусії скористайтеся прикладами з мистецтва. 7.4.3.3. Мистецтво як моделювання життя: моральні та аморальні аспекти художнього твору. Завдання для самостійної роботи Підготуйте аналіз одного з художніх творів за наведеною структурою: 1. Яка головна ідея твору мистецтва. 2. Які художні засоби застосовуються митцем для реалізації художньої ідеї в творі. 3. Які естетичні емоції виникають при сприйманні даного твору. Розгляньте приклади з нетрадиційного мистецтва та проаналізуйте, які труднощі виникають при його розумінні: 1. «У передчутті громадянської війни» С. Далі; 2. «Чорний квадрат» К.Малевича; 3. «Супрематизм» К.Малевича; 4. «Композиція №6» В.Кандинського; 5. «Безпредметна композиція.Супрематизм» О.Розанової; 6. «Тривога» Г.Собачко-Шостак. Проаналізуйте приклади з художньої творчості, які ілюструють передбачувальну суть мистецтва: 1) «80 тис. льє під водою» Ж.Верн; 2) «Аеліта» 3) «Гіперболоїд інженера Гаріна» 4) «Із пушки на луну» Які відкриття передбачило мистецтво? Проведіть в своєму взводі (групі) соціологічне дослідження. Задайте анкетувальним запитання: «Якому виду мистецтва ви надаєте перевагу – літературі, класичній музиці, поп-музиці, архітектурі, класичній хореографії, народній хореографії, сучасній хореографії, драматичному театру, кіномистецтву?». Обробіть отримані результати. За результатами анкетування розташуйте у порядку зростання види мистецтва, яким надається перевага серед опитуваних та на основі цього розташування накресліть схему «Популярність видів мистецтва серед студентів нашої групи». Проаналізуйте видову специфіку театру і кіно. Спираючись на теоретичний матеріал, проаналізуйте особливості знакових систем цих видів мистецтва. Художні засоби якого з даних видів мають більші можливості у процесі втілення художнього образу і чому? Проведіть естетико-мистецтвознавчий аналіз ряду творів одного художника (наприклад, П.Пікассо, М.Врубеля, У.Хогарта, І.Рєпіна, та ін.). Назвіть риси художнього стилю кожного з них та порівняйте їх художні стилі між собою. Проаналізуйте картину Е.Мунка «Крик». Якими засобами користується художник, щоб передати почуття жахливого? Проведіть аналіз кінотворів, в яких відбивається правоохоронна діяльність: «Глухарь», «Вулиці розбитих лихтарів», «Літейний», «Довга, довга справа» (1976 р., в головних ролях: Леонов, Янковський). Порівняйте створювані мистецтвом кіно образи слідчих різних історико-часових відрізків сучасності: їх моральні принципи, відношення до виконання службового та професійного обов’язку. Прочитайте уривок з газетної статті і проаналізуйте правову ситуацію, яка виникла навколо художньо-історичних цінностей: «История "Фрау Марии" началась еще в 1771 году, когда голландское торговое судно потерпело крушение недалеко от Аландских островов в Балтийском море. Груз "Фрау Марии" был уникален. По специальному указу Екатерины II в Голландии для Эрмитажа и Царского Села закупили коллекцию саксонского фарфора, золотых и серебряных статуэток, около 300 картин фламандских художников, среди которых, по мнению экспертов, могут находиться и полотна Рембрандта. В 1999 году финский кладоискатель - ныряльщик Рауно Койвусаари нашел "Фрау Марию" на морском дне и обозначил свои юридические права на дальнейшую разработку этого ценного исторического объекта. Однако, ни финскому ныряльщику, ни меценатам и спонсорам из России, ни заинтересованным лицам из Швеции и Голландии не удавалось окончательно решить судьбу судна. В 2007 году к проблеме подключился МИД РФ и Росохранкультура. Вплоть до сегодняшнего дня международная экспертная группа проводила работы на дне Балтийского моря, которые подтвердили - бесценный груз все еще находится на глубине. Существует несколько вариантов дальнейшего развития событий. Специалисты считают, что можно поднять судно вместе с ценным грузом, либо извлечь его, а судно оставить на дне. Еще один вариант - сначала озаботиться транспортировкой груза, а затем поднять и саму "Фрау Марию". По расчетам финской стороны, на осуществление работ потребуется около 80 млн евро и семь лет. Разработки нужно будет вести вплоть до 2017 года, поскольку необходимо предоставить археологам возможность ознакомится с судном. Кроме того, место затопления корабля сейчас экологический заповедник, все перемещения на территории которого требуют дополнительных согласований. Однако нельзя забывать о том, что по Закону о памятниках древности, принятому в Финляндии, если судно и груз пробудут в ее водах 100 лет, то они по праву будут принадлежать только финской стороне. Столетие Финляндской Республики будет отмечаться в 2018 году. Поэтому у российской стороны есть другой вариант действий. К примеру, эксперт по глубинным работам Андрей Шпигель, у которого уже имеется опыт решения задач схожей сложности, утверждает, что работы могут проводиться быстрее, за два месяца. И намного дешевле. Шпигель готов соорудить для "Фрау Марии" специальный кокон, который позволит поднять судно со дна вместе с грузом и без разрушений. Затем нужно будет поместить корабль в бассейн, в котором спокойно смогут работать археологи, не сталкиваясь с глубоководными перегрузками, ведь глубина, на которой сейчас покоится "Фрау Мария", составляет 41 метр. Позиция Росохранкультуры, с которой ведомство собирается выступать на ближайших переговорах с финской стороной, такова: необходимо иметь гарантии, что груз, пролежавший на морском дне около 250 лет, все еще представляет собой историческую и культурную ценность. Для этого предлагается аккуратно поднять один контейнер, и посмотреть, в каком состоянии находятся картины. Оптимизма добавляет тот факт, что после крушения судна Екатерина II течение двух лет не прекращала попытки договориться со шведским королем Густавом III о том, чтобы груз был поднят и доставлен в Россию. А значит - императрица была уверенна в герметичности упаковки. Позиция России по вопросу работы с судном "Фрау Мария" и его грузом четко определена МИДом РФ, - считает Артем Тарасов. - Мы не пытаемся ничего забирать у финнов или делить с ними. Мы добрые соседи и готовы вместе с финской стороной, а также со шведами и голландцами, с другими заинтересованными государствами, осуществить технически сложный проект. А уже потом решить, куда отправится груз. Может быть, это будут международные выставки в столицах мира, быть может, лучшие предметы будут переданы на хранение в Эрмитаж. Возможно, финская сторона оставит себе судно и сделает музей "Фрау Марии"». (Что скрывает "Фрау Мария". С Балтийского дна поднимут судно времен Екатерины II. Оксана Нараленкова / «Российская газета» - Федеральный выпуск № 5281 (202) от 9 сентября 2010 г.) Поміркуйте над такими запитаннями: як ви вважаєте, фінська сторона навмисно затягує вирішення виниклого конфлікту з метою бути одноосібним власником вантажу? Чи можна назвати дану ситуацію конфліктом між правовою та естетичною сферою? Як ви вважаєте, чи важливо, якій саме стороні належатимуть художні цінності? Або, якщо враховувати загальнолюдське значення художніх цінностей, юридична приналежність їх тій або іншій стороні для людства не грає важливої ролі? Який, на ваш погляд, варіант подальшого розвитку подій?
|