Так, для заснов-ника психоаналізу австрійського лікаря-психіатра Зігму-нда Фройда найістотнішим у культурі є те, що вона слугує захистом людини від природи. Однак, на думку вченого, найважливіше призначення культури полягає устворенні репресивних механізмів регуляції стосунківміж людьми: "Люди мають дві серйозні схильності, че-рез які інститути культури можуть підтримуватися лишеза допомогою насилля: у людей, по-перше, відсутняспонтанна любов до праці, та, по-друге, докази розумубезсилі супроти їхніх пристрастей "; "Схоже на те, щокультура змушена вдаватися до примусу та заборон напотяги" [1]. Фройд доводив, що починаючи ще з первіс-них часів людству належать кілька фатальних пристра-стей, із якими культура веде запеклу боротьбу – цеспокуса інцесту та жага до вбивства. Амбівалентна сутькультури, на думку вченого полягає у тому, що черезсистему заборон і механізмів контролю над поведінкоюіндивіда вона створює сприятливі умови для соціально-сті, в той же час за допомогою непомірного пересліду-вання чуттєвої природи перетворює життя людини напекло. Культура "катує" ерос, або до того моменту, коливін починає сприйматися як потворне і неприпустиме(садизм, мазохізм, психологічна імпотенція), або досмерті, тобто аж впритул до заборони на природне за-доволення як таке (практики жіночого обрізання, скопництво, некрофілія). Табу є першою соціально-куль-турною моделлю – поведінково-комунікативним стандар-том, який скеровує поведінку людини у суспільстві.Фройд нагадує про те, що у всіх первісних культурах зміст табу був пов'язаний із двома заборонами, недо-
тримання яких каралося смертю: убивство одноплемін-ника та міжстатеві стосунки між членами одного тотему.Вчений припускається думки, що конгруентність системизаборон у первісних суспільствах пояснюється великоюспокусою еротичного інстинкту та агресії, із якими первісні люди не могли впоратися без жорстких механізмів стримування. Механізм табу функціонував завдяки тому,що інстинкт самозбереження, тобто прагнення до життяу нормальних людей є міцнішим, аніж еротичний потяг.