Малюнок 7 Я – реальне. Я – ідеальне
Мал. 7 Я – реальне. Я – ідеальне
С.: Ідеальне “Я” – вгорі, реальне – внизу. Є почуття меншовартості, невпевненості. Коли я піднімусь нагору, то стану ідеальною, звільнюсь від пут. Але потрібні зусилля, сила, щоб пробити цей хрест. П.: Де тут початок? С.: Все сплутано. Не можу вказати на початок чи кінець. Аналітико-корекційний коментар психолога: образ руки показує, що є прагнення вгору, до ідеалу, але не напряму, а через завитки. Натяк на те, що можливо, є травма народження, залишив слід сам процес народження. Можна передбачати, що ідеальний образ угорі навантажений рисами матері. Хрестовина може бути символом єднання батька і матері, завдяки якому відбулося народження. На наявність чоловічого початку в С. вказує пронизування стовпа. едіпова залежність розв’язується через конкуренцію по чоловічих якостях, а також втілення батьківських рис в себе. Зображення вгорі вказує на бажання бути жіночною. Малюнок розповідає: “хрест, який я несу – це залежність від притяжіння до батька”. Малюнок ілюструє механізм згущення, багатомірність і багатозначність символіки. Перекреслення (хрестовина) вказує на ускладнення інтимних стосунків через те, що “я не на коні” (Я-реальне), а інтимне єднання може бути “в ідеалі”, “на коні”. Мал.. 3 показує протистояння чоловічих фалічних образів, відсутність бажаного контакту. Суперечність: з одного боку, прагнення до жіночності, а з іншого – прагнення мати переваги над чоловіком. Відбувається компенсація відсутності рук батька (мал. 1), тоді ці “руки” “я знаходжу у собі”. Психокорекція спрямовує людину до знаходження опори у собі. Захисна логіка: “я знаходжу “руки” у собі”. Почуття само покарання за те, що любила батька навіть тоді, коли мама його не любила – розходження з мамою у поглядах, бо було чуттєве притяжіння до батька. Значить, пробивання хрестовини – це руйнація стосунків. Це - перехрестя стосунків батька і матері. І тоді психіка або “на коні”, або унизу (мал. 4). У батьківській сім’ї було або добре, або погано – немає досвіду налагодження оптимальних стосунків. На проміжній ланці “хрест” ставиться тому, що “я не змогла налагодити гармонійні стосунки з батьком”. Одночасно мал. 7 показує біологічну причетність С. до цього стержня, через який відбулося народження, проте інтимні стосунки матері з батьком не склалися. Значить, на такому єднанні ставиться “хрест”, намагання знайти підтримку в чоловікові і водночас бажання самою бути “стержнем”. Натяком на це є рука (чоловічий фалічний символ), піднята вгору паралельно зі стержнем. Закритість у чуттєвих стосунках символізує зміїний тулуб на місці ніг, що виражає тенденцію до психологічної імпотенції, котра є незмінним супутником едіпової залежності.
|