Пор.
№
| Дата
| Зміст програмного матеріалу
| Примітки
|
Еміграційна література
|
| | «Празька поетична школа» та її представники.
Євген Мапанюк. Коротко про митця. Вірші про призначення поета
й поезії. Символічні образи в поезії «Стилет чи стилос?..».
| |
| | Художнє осмислення трагічної історії України, ностальгійні мотиви, філософічність поезії Є.Маланюка «Під чужим небом».
| |
| | Проза У.Самчука, Т.Осьмачки, Д.Гуменної, Наталени Королевої. Основні віхи життя і творчості Івана Багряного. «Тигролови» як український пригодницький роман.
| |
| | Розвиток мовлення№ 3.Усний твір-характеристика персонажа пригодницького роману І.Багряного «Тигролови».
| |
Українська література 1940 -- 1950 рр.
|
| | Українська література 1940-1950-х років. Участь українських письменників у Другій світовій війні. Засилля соцреалізму в мистецтві повоєнного періоду.
Олександр Довженко. Відомий у світі режисер, засновник поетичного кіно. Романтичне світобачення. Соцреалістичний канон і новаторські естетичні шукання. ТЛ:кіноповість, публіцистичність.
| |
| | О.Довженко. «Зачарована Десна». Історія написання, автобіографічна основа, сповідальність оповіді. Поєднання минулого й сучасного. Два ліричні герої: малий Сашко і зріла людина. Морально-етичні проблеми, порушені в кіноповісті.
| |
| | О.Довженко. «Україна в огні». Національні та загальнолюдські проблеми. Поєднання лірико-романтичного, виражального начала з публіцистикою, доля народу крізь призму авторського бачення й оцінки.
| |
| | Контрольна робото № 4.Контрольний письмовий твір на одну з тем: «Філософський зміст поезії Євгена Маланюка», «Доля України та українців за романом Івана Багряного “Тигролови”», «Вічні цінності утворах Олександра Довженка».
| |
Українська література другої половини ХХ – початку ХХІ ст.
|
| | Українська література у другій половині XX століття. Спроба подолати канони соцреалізму. «Закулісний» розвиток модернізму, опозиційні прояви різних стильових тенденцій. Явище шістдесятництва, Нью-Йоркська група, постшістдесятники, українська «химерна проза». Пошукове розмаїття сучасної літератури. Тенденції постмодернізму.
ТЛ:соцреалізм, модернізм (повторення) і постмодернізм.
| |
Поети-шістдесятники
|
| | Шістдесятництво як культурологічне і соціальне явище. Його зв’язок із дисидентським рухом. Ідейно-стильове розмаїття, форма і стильова новизна.
Василь Симоненко. Творча біографія митця. Традиційність його лірики. Образ України, громадянський вибір поета («Задивляюсь у твої зіниці...»). Мотив самоствердження людини у складному сучасному світі, її самодостатність і самоцінність («Я...»).
ТЛ:віршові розміри (повторення).
| Вивчити напам’ять одну з поезій (на вибір).
|
| | Дмитро Павличко. Основні відомості про поета, перекладача. Громадянські мотиви лірики. Образно-притчевий зріз часу, історії народу, проблеми нацїі, окремої людини. Пісня «Два кольори», яка стала народною.
| Вивчити напам’ять.
|
| | Іван Драч - невтомний шукач нового змісту і нової форми в поезії. Переосмислення жанру балади. «Балада про соняшник» - поетичний роздум про суть мистецтва, процес творчості. Символічний образ соняшника, сонця.
ТЛ:балада (повторення).
| |
| | Микола Вінграновський. Коротко про поета, прозаїка, кіномитця. Вселюдські, національні мотиви крізь призму «інтимного самозосередження». Вируюча пристрасть, несподівана асоціативність, буйна фантазія, образна деталь поезії «Сеньйорито акаціє, добрий вечір...». Інтимна лірика митця.
| Вивчити напам’ять.
|
| | Ліна Костенко. Творчий шлях. Особливості індивідуального стилю (філософічність, історизм мислення,традиційність, інтелектуалізм, публіцистичність). «Страшні слова, коли вони мовчать...» - ліричний роздум про значення слова в житті людини, суть мистецтва.
| Вивчити напам’ять одну з поезій (на вибір).
|
| | «Вічні» українські фольклорні типи, новітнє переосмислення традиційної ситуації, образи-архетипи як атрибути української свідомості («Українське альфреско»), Інтимна лірика як спонука до роздумів про суть кохання, її сповідапьність. Пейзажна й філософська лірика («Хай буде легко. Дотиком пера...», «Я вранці голос горлиці люблю...», «Недумано, негадано...»).
ТЛ:образи-архетипи.
|
| | Історично-фольклорна основа історичного роману у віршах «Маруся Чурай».
ТЛ:роман у віршах.
| Вивчити напам’ять уривок з роману (на вибір).
|
| | Духовне життя українців крізь призму нещасливого кохання. Центральні проблеми: митець і суспільство, індивідуальна свобода людини.
| |
| | Василь Стус. Поет як символ незламного духу, збереження людської гідності. Загальний огляд творчості. Узагальнені образи крізь призму індивідуальної долі («Мені зоря сіяла нині вранці...», «Крізь сотні сумнівів іду до тебе...»).
| Вивчити напам’ять вірш «Мені зоря сіяла нині вранці...» або «Як добре те, що смерті не боюсь я ..») (на вибір).
|
| | Основні тематично-проблемні лінії в поезіях В.Стуса: відчуження від світу, проблема вибору, стан трагічної самотності й активної дії; формування себе; атмосфера розтлінного духу тоталітарної системи; Україна-мрія і Україна знищена («Господи, гніву пречистого...», «0 земле втрачена, явися...», «Як добре те, що смерті не боюсь я...»).
ТЛ: метафора (поглиблено).
|
| | Контрольна робота № 5.Тестування за темою «Українська поезія другої половини XX - початку XXI століття (В.Симоненко, Д.Павличко, І.Драч, М.Вінграновський, Л.Костенко)».
| |
Проза другої половини ХХІ ст.
|
| | Інтенсивний розвиток української прози (твори В.Дрозда, Є.Гуцала, В.Шевчука, Гр.Тютюнника, А.Дімарова, 0.Гончара, П.Загребельного та ін.), її новаторські особливості, національна специфіка. Тематичне й жанрове розмаїття української прози. Олесь Гончар. Загальна характеристика доробку Гончара-романтика. Творчий злету 60-ті роки. Його громадянська і життєва позиція, роль у духовному відродженні нації.
| |
| | Краса і сила кохання як матеріал художнього осмислення в новелі «За мить щастя» Олеся Гончара. Узагальнений образ миті життя, філософія миті щастя людини
| |
| | Новела-засторога «Залізний острів» з роману «Тронка». Символіка танцю юних Віталика і Тоні на розпеченій палубі затонулого крейсера.
ТЛ:новела, роман та його види.
| |
| | Григір Тютюнник. Коротко про письменника. «Вічна» тема «любовного трикутника» в новітній інтерпретації. «Три зозулі з поклоном». Образ любові як утілення високої християнської цінності, що вивищує людину над прагматичною буденністю, очищає її душу.
| |
| | Зміщення часових площин як художній засіб у новелі «Три зозулі з поклоном». Роль художньої деталі в розкритті характеру, ідеї.
ТЛ: художня деталь (поглиблено).
| |
| | Розвиток мовлення № 4.Добір прислів’їв, крилатих виразів, фразеологічних зворотів, що виражають головну ідею новели «Три зозулі з поклоном.,
| |
| | Валерій Шевчук. Життя і творчість. Особливості світобачення, громадянська позиція. Зв’язок із давньою українською літературою. Композиція роману-балади «Дім на горі». Використання традиції європейської балади (сюжет кохання жінки і демонічної сили, трагізм). Розгалуженість сюжету.
ТЛ:роман-балада, бароко, притчевість, символічність (поглиблено).
| |
| | Барокове поєднання високого (духовного) і низького (буденного) в романі-баладі. Барокові притчові мотиви й символи (самотність, роздвоєння людини, блудний син, дорога). Притчовість образів, епізодів.
| |
Українська історична проза
|
| | У лещатах радянської ідеології. Історичні твори 3.Тулуб, П.Загребельного, Р.Іваничука, Ю.Мушкетика, І.Білика та ін. Павло Загребельний. Коротко про письменника. Загальна характеристика історичної прози.
| |
| | Історична основа й художній вимисел у романі П.Загребельного «Диво». Софія Київська як історична пам’ятка та художній символ. Образ Сивоока (проблема творчого начала в людині, свободолюбства, людської гідності). ТЛ:історична правда і художній вимисел (повторення).
| |
| | Князь Ярослав Мудрий (проблема влади й людини) в романі «Диво». Наскрізні проблеми: людина перед вибором, людина у процесі самопізнання та самоствердження, людина-творець.
| |
Сучасна українська література
|
| | Історико-культурна картина літератури кінця ХХ-початку ХХІ століття. Літературні угруповання («Бу-Ба-Бу», «Нова дегенерація», «Пропала грамота», «ЛуГоСад» та ін.). Творчість Г.Пагутяк, Ю.Андруховича, О.Забужко, І.Римарука, В.Слапчука та ін.
| |
| | Література елітна й масова. Постмодернізм як один із художніх напрямів мистецтва 90-х pp., його риси. Сучасні часописи та альманахи.
ТЛ:постмодернізм (повторення).
| |
| | Позакласне читання № 2.Галина Пагутяк. «Записки білого пташка».
| |
| | Контрольна робота№ 6. Літературний диктант і розлогі відповіді на запитання за темами «Проза другої половини XX століття (0.Гончар, Гр.Тютюнник, В.Шевчук, П.Загребельний)», «Сучасна українська література».
| |
| | Українська російськомовна поезія (огляд). Українська тематика у творах М.Ушакова («Стихи о Шевченко»), Л.Вишеславського («Мова»), Б.Чичибабіна («С Украиной в крови...»,«Тарас»), Л.Кисельова («Я позабуду все обиды...», «Цари», «Язык не может сразу умереть...»).
| |
| | Література рідного краю № 2.Новочасна поезія рідного краю. Микола Воробйов, збірка «Пригадай на дорогу мені»
| |
| | Підсумковий урок. Бесіда про вивчені твори української літератури.
| |