Пор.
№
| Дата
| Зміст програмного матеріалу
| Примітки
|
Вступ
|
| | Українська література і суспільство другої половини XIX ст. Її історична місія та роль; світовий контекст. Зв’язок із провідними тенденціями доби.
ТЛ:поняття національного і вселюдського, літературний процес.
| |
Література 70--90-х років ХІХ століття
|
| | Складні умови розвитку літератури. Культурно-просвітницька діяльність «Громади». Періодика. Розвиток реалізму, натуралізму, пізній романтизм.
| |
| | Іван Нечуй-Левицький. Життя і загальна характеристика творчості. І.Франко про письменника.
| |
| | «Кайдашева сім’я» - соціально-побутова повість-хроніка. Реалізм твору, актуальність проблеми батьків і дітей.
ТЛ:соціально-побутова повість, повість-хроніка, поглиблення поняття про реалізм.
| |
| | Українська ментальність, гуманістичні традиції народного побуту й моралі. Утвердження цінностей національної етики засобами комічного. Колоритні людські характери в повісті.
ТЛ:засоби змалювання комічного.
| |
| | Розвиток мовлення№ 1. Інсценізація уривків з «Кайдашевої сім’ї» І.Нечуя-Левицького.
| |
| | Життєвий і творчий шлях Панаса Мирного (П.Рудченка). Загальна характеристика творчості.
| |
| | «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» (скорочено) - соціально-психологічний роман. Співавторство з Іваном Біликом. Широта представлення народного життя. Сюжет твору.
ТЛ:соціально-психологічний роман.
| |
| | Еволюція Ничипора Варениченка. Типове й екстремальне у долі персонажа.
| |
| | Проблема життєвого вибору. Жіночі образи, утвердження народних поглядів на чесне, духовно здорове життя людини.
| |
| | Контрольна робота№ 1. Розгорнуті відповіді на запитання за творчістю І.Нечуя-Левицького і Панаса Мирного.
| |
| | Життєвий і творчий шлях Івана Карпенка-Карого (І.Тобілевича). Багатогранність діяльності. Жанрова різноманітність творів.
ТЛ:поглиблення поняття про жанри драматичного твору.
| |
| | Трагікомедія «Мартин Боруля» і її життя на сцені. Зміст твору.
| |
| | Психологічна переконливість і трагікомічне звучання образу Мартина Борулі. Інші образи твору. Значення творчості І.Тобілевича для української драматургії.
| |
| | Розвиток мовлення № 2.Складання анкети головного героя п’єси «Мартин Боруля».
| |
| | Життя і творчість Михайла Старицького. Багатогранність діяльності. Оцінка діяльності І.Франком. Основні мотиви поетичної творчості. Найвідоміші драматичні твори.
| |
| | Пригодницький сюжет, драматизм історико-романтичної повісті «Облога Буші» (огляд). Її антимілітаристське спрямування. Багато проблемність твору.
| |
| | Образи та символи твору, особливості характеротворення, функція картин природи. Роль М.Старицького в історії української літератури й театру.
| |
| | Позакласне читання № 1.Михайло Старицький. «Молодість Мазепи».
| |
| | Контрольна робота№2.Письмовий твір на одну з тем:«Ідея мужньої відданості Вітчизні у повісті М.Старицького “Облога Буші”», «Ідейно-тематичний зміст трагікомедії І.Карпенка-Карого “Мартин Боруля”».
| |
| | Іван Франко - письменник, учений, громадський діяч. Багатогранність діяльності. Основні книжки і праці.
| |
| | Лірика збірки «3 вершин і низин», її композиція. Творчість великих майстрів Відродження; символ вічної жіночності, материнства, краси; дискусії про роль краси і користі («Сікстинська мадонна»). Франкова концепція поступу людства, вираз незламного оптимізму («Гімн»),
ТЛ:сонет, гімн.
| |
| | Поетична збірка «Зів’яле листя»: «Безмежнеє поле...», «Ой ти, дівчино, з горіха зерня», «Чого являєшся мені...». Місце любовної теми, автобіографічність. Широка емоційна гама почуттів ліричного героя, утвердження невмирущості людських почуттів, ідеалу кохання.
| |
| | Виразне читання№ 1. Літературна композиція за інтимною лірикою І.Франка.
| |
| | Філософська і громадянська поезія. «Легенда про вічне життя». Драматизм людських стосунків, роздуми про безсмертя, взаємне кохання як критерій щастя. «Декадент» - поетичне кредо І. Франка. Вірш-заклик «Розвивайся ти, високий дубе...» - віра в майбутнє своєї нації. Виразне читання поезії.
ТЛ:філософська поезія.
| Вивчити напам’ять дві поезії (з громадянської та інтимної лірики) (на вибір).
|
| | Поема «Мойсей». Основна сюжетна лінія. Біблійна основа. Пролог до поеми-заповіт українському народові.
ТЛ:віршові розміри (повторення), терцини.
| Вивчити напам’ять уривок з прологу до поеми.
|
| | Проблематика твору: історичний шлях нації, визначна особистість як її провідник, пробудження національної свідомості, історичної пам’яті. Алегоричність образу Мойсея.
| |
| | Проза І.Франка. Ідеї, проблеми, художні шукання. І.Франко і український модернізм. Новела «Сойчине крило» - жіноча доля в новітній інтерпретації. Гуманізм новели.
ТЛ:поняття про модернізм.
| |
| | Роль І.Франка у розвитку драматургії і театру («Украдене щастя»). Значення творчості І.Франка, її актуальність.
| |
| | Контрольна робота№ 3.Комбінована контрольна робота за творчістю І.Франка.
| |
| | Література рідного краю№ 1.Літературні персонали територіальної громади (поезія). «Й стало ураз хапливо й нетерпляче, бо в тому раптом пізнаю себе» (за книгою В.Коваленко «Трунок Сварожого рога»)
| |
| | Повторення вивченого.
| |