Література кінця ХІХ – початку ХХ ст.
|
| | Національно-визвольний рух в Україні на початку XX ст. та його вплив на літературний процес. Початок нового етапу в розвитку новітньої української літератури.
| |
| | Новаторські пошуки в поезії. «Молодомузівці» та зародження українського модернізму.
| |
| | Михайло Коцюбинський. Життєвий і творчий шлях. Михайло Коцюбинський - новеліст. Ранній період творчості.
| |
| | Новелістична акварель «На камені». Майстерність художньої деталі та зорових образів. Своєрідність композиції. Образи Алі та Фатьми.
ТЛ:новела, психологічна новела.
| |
| | Майстерність психологічного аналізу внутрішнього світу людини у новелі «Цвіт яблуні».
| |
| | Лірико-психологічна новела «Intermezzo». Автобіографічна основа твору. Оригінальність жанру, своєрідність композиції, смисл назви.
ТЛ:імпресіонізм.
| |
| | Майстерність зображення картин природи у творі. Психологічно переконливе розкриття внутрішнього світу людини. Символічні звукові і світлові образи, ускладнені метафори.
| |
| | Останні новели М.Коцюбинського («Хвала життю!», «На острові»), вираження в них оптимістичної віри в торжество життя на землі.
| |
| | Повість «Fata morgana», висвітлення в ній проблеми людини і землі.
| |
| | Повість «Тіні забутих предків». Фольклорно-етнографічна основа твору, її романтичний характер.
| |
| | Поетичне змалювання в повісті кохання Івана та Марічки, невмирущості їхніх почуттів та трагічної долі як наслідок суперечності між мрією та дійсністю.
| |
| | Розвиток мовлення№ 3.Усний твір-характеристика персонажа повісті М.Коцюбинського «Тіні забутих предків».
| |
| | Використання імпресіоністських та символічних засобів зображення дійсності, світу людини у зв’язку зі світом природи.
| |
| | Особливості стилю прози М.Коцюбинського, її новаторство, місце в українській і світовій літературах. Вшанування пам’яті письменника.
| |
| | Контрольна робота№ 5 (комбінована).Творчість М.Коцюбинського.
| |
| | Ольга Кобилянська. Життєвий і творчий шлях буковинської письменниці.
| |
| | Своєрідність новел письменниці. Майстерне змалювання картин природи, виступ на її захист («Битва»),
| |
| | Романтичне змалювання дійсності, гімн високим людським почуттям (повість «В неділю рано зілля копала...»).
| |
| | Образи нових жінок-інтелектуалок: Софії, Марти, Ганнусі у новелі «Valse melancholique». Глибоке відтворення внутрішнього світу героїнь через мелодію вальсу.
ТЛ:взаємопроникнення літературних родів та жанрів (використання засобів лірики та драми в епічному творі).
| |
| | Ідея емансипації жінки у творчості О.Кобилянської, образи Олени та Наталії («Людина», «Царівна»),
| |
| | Соціально-психологічна повість «Земля». Глибоке психологічне трактування в ній проблем.
| |
| | Трагічна історія родини Федорчуків - новітня інтерпретація християнського мотиву братовбивства. Михайло й Сава - протилежні психологічні типи. Сава та Рахіра - уособлення духовної деградації.
| |
| | Марійка та Івоніка - втілення цінностей народної моралі. Трагедія шляхетної, чутливої душі в жорстоких обставинах тогочасного сільського життя (образ Анни).
| |
| | Розвиток мовлення № 4.Складання цитатних характеристик головних героїв повісті «Земля».
| |
| | Василь Стефаник. Життєвий і творчий шлях неперевершеного новеліста-новатора в українській літературі.
| |
| | Новела «Новина», її ідейний зміст. Образ Гриця Летючого. Пейзажі, художні деталі, портретні характеристики дітей, глибокий психологізм новели.
ТЛ:поезія в прозі.
| |
| | Новела «Камінний хрест». Історична основа твору. Сюжетно-композиційні особливості.
ТЛ:експресіонізм.
| |
| | Ідея нерозривної єдності Івана Дідуха з полем, рідною землею. Художні деталі у творі. Символічний смисл назви новели.
| |
| | Творчість В.Стефаника другого періоду (збірка «Земля»), її антивоєнне спрямування, гуманістичний та патріотичний пафос, зображення наростання національно-визвольного руху в Галичині, боротьби Січових стрільців за незалежну соборну Україну («Марія», «Сини»),
| |
| | Новела «Марія». Майстерне зображення в ній внутрішнього світу матері-патріотки. Вшанування пам’яті письменника.
| |
| | Контрольна робота № 6 (комбінована).Творчість О.Кобилянської та В.Стефаника.
| |
| | Леся Українка. Життєвий і творчий шлях письменниці.
ТЛ:неоромантизм.
| |
| | Збірка поезій «На крилах пісень», її місце в літературі. Вірш «Contra spem spero!». Символічність, романтичні образи.
| Вивчити напам’ять.
|
| | Громадянські мотиви у поезії «І все-таки до тебе думка лине...», вираження у ній співчуття патріотки до страждань свого народу.
| |
| | Вірш «І ти колись боролась, мов Ізраїль...». Використання в ньому біблійних мотивів і образів, порівняння з долею України. Актуальність поезії.
| |
| | Пейзажна лірика Лесі Українки. Оригінальність ритмомелодики й образотворчих засобів у вірші «Хвиля». Зображення повені людських почуттів у вірші «Стояла я і слухала весну.
| |
| | Поезія в прозі «Твої листи завжди пахнуть зов’ялими трояндами...».
| |
| | Ідея невмирущості справжнього кохання, засоби психологічної характеристики настрою ліричного героя у віршах «Все-все покинуть, до тебе полинуть...», «Уста говорять: “Він навіки згинув!”», «Квіток, квіток...».
| |
| | Поєднання патріотичних мотивів зі співчуттям до болю інших народів у поезії «Дим». Майстерність у володінні білим віршем. Філософська лірика («То be ог not to be?..»).
ТЛ:білий вірш.
| |
| | «Бояриня», історична основа драматичної поеми.
ТЛ:драматична поема.
| |
| | Майстерність відображення страждання патріотки-українки Оксани в боярській Москві.
| |
| | Драматична поема «Одержима», її біблійна основа.
| |
| | Утвердження високої одержимості духу ліричної героїні в особі Міріам.
|
| | «Лісова пісня» - шедевр світової драматургії. Оригінальність жанру. Фольклорно-міфологічна форма сюжету. Особливості композиції. Проблематика.
ТЛ:драма-феєрія.
| Вивчити
напам’ять
останній
монолог
Мавки.
|
| | Символічність образів Мавки і дядька Лева - уособлення духовності і краси. Мати Лукаша і Килина - антиподи головної героїні Мавки. Роздвоєність душі Лукаша. Природа і людина у творі.
| |
| | Конфлікт між буденним життям і високими пориваннями душі людини, дійсністю і мрією. Художні особливості драми-феєрії. Особливості неоромантизму Лесі Українки.
| |
| | Позакласне читання № 3.Леся Українка. «Кассандра».
| |
| | Контрольна робота № 7 (комбінована).Творчість Лесі Українки.
| |
| | Микола Вороний. Життєвий і творчий шлях. Вірш «Іванові Франкові», заклик рівнятися на модерністські течії в новій літературі, на багатогранну поезію, що підносить красу в житті.
ТЛ:символізм.
| |
| | Пейзажна лірика М.Вороного. Вірш «Блакитна Панна», неоромантичне змалювання природи.
| Вивчити напам’ять.
|
| | Інтимна лірика поета, відображення в ній краси і багатства почуттів ліричного героя («Ти не любиш мене»). Уславлення безкорисливої материнської любові («Легенда»),
| |
| | Вірш «Інфанта» написаний у дусі символізму. Мотив самотності в земному житті. Поема «Євшан-зілля», її патріотичний зміст, проблема історичної пам’яті у творі (узагальнювальне повторення). Новаторство М.Вороного в українській поезії.
| |
| | Виразне читання № 2.Декламування напам’ять позапрограмових поезій М. Вороного.
| |
| | Олександр Олесь. Життя і творчість митця.
| |
| | Збірка поезій «3 журбою радість обнялась» як ліричний документ епохи. Вірш «0 слово рідне! Орле скутий!..» Експресивне висловлювання патріотичних почуттів, любові до рідного слова та осудження тих, хто його цурається.
| Вивчити напам’ять однуз поезій (на вибір).
|
| | Алегоричний образ народного співця як лебедя - символу незнищенності української нації («Лебідь»), Віра у щасливе майбутнє народу, його соціальне і національне визволення («Яка краса: відродження країни!..»).
|
| | «Чари ночі» - шедевр інтимної лірики Олеся. Майстерність у відтворенні настрою і почуттів. Ностальгія за рідним краєм («0 принесіть як не надію...»).
|
| | Символізм драматичного етюду «По дорозі в Казку». Дорога в Казку - символ духовних поривань людини до кращого життя. Проблема поводиря і маси. Лідер - духовно сильна особистість.
ТЛ:драматичний етюд.
| |
| | Контрольний письмовий твір на одну з тем: «Образ України в поезії Олександра Олеся», «Трагедія серця Олександра Олеся».
| |
|
| | Володимир Винниченко. Життєвий і творчий шлях письменника.
| |
| | «Момент» - неореалістична новела про філософські проблеми життя і щастя. ТЛ:неореалізм.
| |
| | Образ Панни як втілення ідеї вічної жіночності, краси.
| |
| | Огляд романістики письменника: «Сонячна машина», «Слово за тобою, Сталіне!», «Записки кирпатого Мефістофеля».
| |
| | Драматичні твори В.Винниченка, їхнє жанрово-тематичне багатство, художня майстерність («Дисгармонія», «Пророк», «Чорна Пантера і Білий Медвідь», «Між двох сил», «Гріх» та ін.).
| |
| | Морально-філософські проблеми у драмі В.Винниченка «Гріх» та їхня актуальність у наш час.
ТЛ:психологічна драма.
| |
| | Змалювання трагічної долі Марії Ляшківської, засоби психологічної характеристики героїні. Інші персонажі п’єси.
| |
| | Позакласне читання № 4.В.Винниченко. «Чорна Пантера і Білий Медвідь».
| |
| | Контрольна робота № 8 (комбінована).Творчість М.Вороного, Олександра Олеся, В.Винниченка.
| |
| | Інші письменники XIX- початкуXXст. Володимир Самійленко - видатний український лірик, гуморист. Патріотичні мотиви в ліриці («Україна», «Українська мова»). Сатиричні і гумористичні твори («Патріот Іван»),
| |
| | Реалістичні картини з життя народу у творах Степана Васильченка («Талант»), Модерністські шукання поетів (П.Карманський, В.Пачовський, Б.Лепкий).
| |
| | Новаторські шукання новелістів (М. Черемшина, Л.Мартович, О.Маковей та ін.). Новаторські шукання у драматургії (С.Черкасенко).
| |
| | Література рідного краю № 2.Літературні персонали територіальної громади (поезія).
| |
| | Бесіда або дискусія про твори, які справили на учнів найбільше враження і викликали різні думки. Семінарське заняття або конференція.
| |
|
| | Підсумковий урок.
| |